Vědci udělali z vodíkového auta malou elektrárnu

Jan Horčík - 04 Duben 2016

Vědcům z Technické univerzity v nizozemském Delftu předělali vodíkem poháněný automobil Hyundai ix35 Fuel Cell tak, že může fungovat jako zdroj elektřiny.auto vodíková auta Hyundai ix35 Fuel Cell u vodíkové plnící stanice v Nizozemsku

Vodíková auta Hyundai ix35 Fuel Cell u vodíkové plnící stanice
foto: Hyundai

Vědci přidali na vodíkové auto Hyundai ix35 Fuel Cell zařízení, které funguje jako klasická elektrická zásuvka, ze které je možné odebírat elektřinu až pro deset domácností.

Projekt výzkumu bezemisních palivových článků je součástí spolupráce s automobilkou Hyundai Motor a dalšími obchodními partnery.

„Výzkumníci v čele s profesorem Ad van Wijkem z univerzity v Delftu jsou vůbec první v Evropě, kterým se podařilo udělat tento velký krok směrem k udržitelné budoucnosti založené na palivových článcích jako čistém zdroji energie," říká Frank Meijer, ředitel divize automobilů s vodíkovými články v Hyundai Motor Europe.

„Palivové články vozu produkují elektřinu, teplo a čistou vodu z vodíku. Tyto energie mohou být použity v domácnostech, školách a úřadech. Jsme moc hrdí na to, že první auto, které tyto čisté zdroje energie poskytuje, je právě Hyundai Fuel Cell."

Auto jako elektrárna

Výzkumný tým profesora Ad van Wijka funguje na fakultě mechanického, námořního a materiálového inženýrství univerzity v Deftu. Jejich práce je zaměřena na integrované systémové aplikace palivových článků.

Myšlenka projektu je založená na zjištěních, že majitelé používají svá vozidla pro přepravu pouze 5 % času. Na rozdíl od fosilních paliv automobil s vodíkovými články vyrábí energii naprosto čistým způsobem a jedinou „odpadní látkou“ je voda.

Upravený Hyundai ix35 Fuel Cell má výkon deset kilowatt, což je - alespoň podle tiskové zprávy - dostatečné pro zásobování deseti průměrných domácností.

Vědci upravili automobil tak, že může dodávat jak do sítě, tak i přímo do domů, například jako doplnění větrné a .

Hyundai ix35 Fuel Cell je první sériově vyráběný a komerčně dostupný vůz s palivovými články na světě. V současnosti je v provozu více než 250 těchto modelů ve třinácti evropských státech.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Vodík palivo budoucnosti 1-3
https://www.youtube.com/watch?v=6ldpZcBvY1Y
https://www.youtube.com/watch?v=BuCmh4mIWbw
https://www.youtube.com/watch?v=8OO3TI9veyQ

Obrázek uživatele ozana

4.díl
https://www.youtube.com/watch?v=OKz2wU6-h9E

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vodík je budúcnost, teda aspon pre ropné spoločnosti. Nech sa s tým pekne hrajú a ked im uz nepojdu fosíly, nak nech sa to tu premáva... pridu si na svoje, kedze vodik je min. dvakrat drahši ako benzin.
mozno ich budú menej trapit elektromobily :-)

A jeste muzou vyuzit tu vzniklou vodu na splachovaci WC.

Obrázek uživatele Radovan

Nabíječku/vybíječku elektromobilu s konektorem CHAdeMO máme na VŠB-TU Ostrava už dávno a funguje pro kterýkoliv elektromobil se zmíněnou zásuvkou. Ale jak vidno, vodík táhne.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Pěkné to je. A nemají tam, pane kolego, nabíječ Chademo ve verzi "vozit ssebou" v EV??

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už třikrát jsem nabil do plna) při rychlosti 25tis km za rok.

Obrázek uživatele Radovan

To netuším, ale zkuste poptat u docenta Horáka http://saze.vsb.cz

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, to je zajímavé, byl by někde odkaz an práci ?

Obrázek uživatele Radovan

Byla přihlášena do soutěže na Infothermě 206 http://www.tzb-info.cz/13514-hlasujte-o-nejuspesnejsi-novinku-infothermy-2016 úplně dole. Komplet odkaz na pdf verzije tam taky nebo http://www.tzb-info.cz/download.py?file=docu/clanky/0135/013514_text.pdf

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele ozana

nabíječ / vybíječ pro rodinný dům s koncovkou CHAdeMO

Demonstrační soustava technologie elektronického řízení vozidla (drive by wire)

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Petrolejáři pořád tlačej ten svůj vodík, ale vodíkový pumpy se jim stavět nechce. :D

Obrázek uživatele ozana

Velcí kluci si hrají.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Nevím proč se v Hjudajíí,
s vodíkem stále babrají.
Budem se držet hesla,
nejlepší auto je TESLA.

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

Celá jižní Korea je státní kapitalismus asi 5ti společností a rodin. Tam to jede podle jinýho rozvrhu. Moc tomu věřili a moc peněz do toho narvali. V Turecku se taky nechali zblbnout vodíkem :)

Já v zásadě nemám nic proti vodíku. Myslím, že Linde a Siemens dělal někde v Německu fotovoltaiku s tím, že s přebytky vyráběli vodík. No v zásadě proč ne.. tedy když nemají slušné baterie do kterých by to mohli nacpat.. ale do aut je to out. Se divím, že to ještě fešáci napochopili. Jako cvičení je to dobrý, ale komerčně na nic.

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

Souhlas!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Odpojili kabely od motoru a dali tam střídač čímž dosáhli rekordně nízké celkové účinnosti. Kdyby ten zemní plyn - ze kterého byl vyroben vodík - rovnou spálili v elektrárně, měli by té elektřiny několikanásobně více. Navrhuji nominaci na Bludný balvan.

Myslím, že pro tyhle lidi je škoda jakékoliv ceny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tato idiocie se tlačí lidem do palic a pak hlásají jak je vodík budoucnost. Opravdu se některé skupiny snaží mít kontrolu nad palivem tankovaného do auta nebo energie pro dům a bydlení.

Obrázek uživatele Jolinar

kde tu nominaci muzu podepsat? :-D

Obrázek uživatele PaRi

Co by to nešlo? V Rusku kdysi předělali buldozér na tank.

---

www.xpari.cz
2x Škoda CitigoE iV

To dělaj v Íráku či v Sýrii pořád :)


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol