Škoda nové logo odhalí v ŽenevěŠKODA AUTO
Škoda nové logo odhalí v Ženevě
Volkswagen Up! představen v PařížiAUTO
Volkswagen Up! představen v Paříži
Chystá baterie pro domácnostiTESLA
Chystá baterie pro domácnosti
Semper Vivus - hybrid z roku 1900HISTORIE
Semper Vivus - hybrid z roku 1900

Ve Valašském Meziříčí spuštěna nová rychlonabíječka

redakce - 11 Květen 2015

Rychlonabíječkám pro elektromobily se v ČR začíná dařit. Mimo jiné i díky tomu, že na trh vstupují nové subjekty. Nejnovějším přírůstkem je dvou-standardní 44kW rychlodobíjecí stanice ve Valašském Meziříčí od společnosti inChaNet s.r.o.auto rychlonabíjecí stanice Valašské Meziříčí

Nová rychlonabíjecí stanice DBT CEV ve Valašském Meziříčí
foto: DBT CEV

Nabíjecí stanice je umístěna u firmy ROBE ve Valašském Meziříčí a nabízí dobíjení nejrozšířenějším rychlodobíjecím standardem CHAdeMO až do výkonu 44kW DC a Mennekes Type 2 až do příkonu 3x62A - tedy 43kW AC.

Dobíjecí stanice byla uvedena do provozu 6. května a v současné době je volně dostupná široké veřejnosti bez poplatku či registrace. Zástupci firmy inChaNet se však netají tím, že v budoucnu přejde do zpoplatněného režimu.

Valašské Meziříčí leží na důležitém tahu na Slovensko a také je zajímavým bodem mezi Brnem a Ostravou.

Firma inChaNet navíc chystá AC dobíjecí body po celé ČR standardu Mennekes Type 2 a nabízí časově a kusově omezenou možnost získat zdarma nástěnnou nabíjecí stanici. Podmínkou však je poskytování nabíjecí stanice veřejnosti a provoz 24/7.

Firma inChaNet s.r.o. byla založena rodinou Kubišových v červenci 2014 a od té doby vyvíjí, vyrábí, prodává a provozuje elektroniku pro usnadnění dobíjení elektrických vozidel.

Mezi tyto výrobky se řadí především různé adaptéry, rozvodné skříně či dobíjecí stanice. Kromě toho také poskytujeme poradenství a podpůrné služby v oboru elektromobility na území ČR a .

Konečným cílem je vytvořit přijatelnou a cenově dostupnou infrastrukturu pro dobíjení elektrických vozidel po celé ČR. Zakladatelé společnosti mají s elektromobilitou letité zkušenosti. Ing. František Kubiš byl prvním majitelem Nissanu Leaf v ČR ještě před jeho uvedením na český trh a také jedním z prvních majitelů Tesla Model S v Evropě.

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konkurence ČEZ ..........
virtualniprohlidky.cez.cz/cez-vrchlabi/#dobijeci-stanice-rapid

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak je to s dobíjením v dešti? Předpokládám,že nyní jsou všechny nabíječky pod střechou, ale jak se budou postupně rozšiřovat, tak asi nepůjde mit zastřešení všude..
Je to nějak zabezpečno? Myslí se i na tuhle variantu?

Jirka

Obrázek uživatele Radovan

Nejsou pod střechou Jirko. V podstatě žádná, snad s výjimkou podzemních parkovišť. Mají jen zabezpečení proti vodě a krytí jako třeba venku používané spotřebiče a prodlužovací kabely, tedy IP45, nemýlím-li se. Nabíjíme v zimě v létě, v dešti i ve sněhu a zatím stále žijeme :-). Ostatně na mapě nabíjecích stanic třeba ČEZu http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html je můžete při kliknutí na konkrétní stanici vidět přímo v reálu na fotce.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha, tak to jsem nevěděl.. A ještě tedy jedna záludná otázka :)
když se nabíjí, nemůže nějaký vtipálek prostě vyndat nabíjecí konektor z auta? Např. přijedu do nákupního centra, zapnu auto na nabíječku, jdu si nakoupit a přijde "hovádko, co se nudí" a prostě mi kabel vytáhne.. Po hodině přijdu a auto nabité není. Nebo je konektor blokovaný proti vytažení?

Jirka

Obrázek uživatele Radovan

Vandalové mohou samozřejmě cokoliv a proti čemukoliv, co se těmhle individuím připlete do cesty.
Nabíjecí konektor z auta vtipálek většinou nevytáhne, protože je uzamčen. Buď u vývojově starších vozů (Peugeot Ion, Citroen C Zero atp.) primitivně malým visacím zámkem nebo u vývojově novějších přímo samotným autem před zahájením nabíjení. Dokonce lze tuto funkci programovat ve stylu - zamčeno jen při dobíjení či zamčeno trvale. To aby si mohl kabel v okamžiku, kdy už je auto nabité, ale majitel není v dohledu, další elektromobilista vytáhnout a zapojit do svého auta (velmi praktické u rychlodobíječek CHAdeMO). Nebo naopak nikdo další kabel použít nemohl. Třeba když se jedná o soukromou nabíječku nebo je auto naprogramováno nabíjet se až od určité hodiny třeba nočním proudem.
Horší je to na druhé straně, tedy u nabíjecího místa. Pokud je to obyčejná zásuvka, pak prostě kabel vytáhnete a je vymalováno, nenabíjí se. Ovšem i zde podstupujete jako vandal riziko, protože mnoho elektromobilů jde dnes dálkově sledovat přes mobil a aplikace spojená s autem Vám ihned nahlásí, že dobíjení bylo přerušeno. Protože současně sleduje stav nabití baterií a usoudí, že nabity rozhodně nejsou, takže se nejedná o ukončení. A můžete mít rozezleného majitele rázem za zády.
Nabíjecí stojany, např. ČEZu nebo PRE, toto riziko obvykle řeší jednoduše, zásuvka je krytá plechovými dvířky a ta se uzamknou. Z mezery pod nimi ční jen kabel, k zásuvce se nedostanete. Pak máte kabel uzamčen na obou stranách.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Obrázek uživatele Radovan

Pokud se podaří dohodnout mezi majiteli stávajících elektrovozů, kteří mají nějakou firmu, mohlo by to rychle zasíťovat rychlodobíječkami ČR. Protože máte-li firmu, máte jistě i slušné elektrické připojení a vysoké hodnoty jističů. Takže zapojení nabíjecího stojanu CHAdeMO by pak nemusel být problém. A mohli by kromě svých elektroaut dobíjet za poplatek i jiná.
Já jsem bohužel u jedné firmy v pronájmu a druhou mám v rodinném domku, kde disponuji pouze jističem 3x25A. Takže zatím poskytuji zdarma dobití nonstop jen na venkovní zásuvce 230V 16A před domem vedle parkoviště. Naštěstí ta první sídlí v objektu VŠB-TU Ostrava, kde nabíječku máme díky lidem ze skupiny SAZE fakulty elektro. Ale i tak složitě řešíme, kde dát v areálu další nebo rychlou. Buď je problém s jističi nebo s dotažením kabelu nebo s parkováním nebo s požární plochou nebo s kopáním přes čerstvě položený asfalt......

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta dobíjecí zásuvka 230V/16A u domu, ze které poskytujete nabíjení veřejnosti zdarma, je pod zeleným bonusem?

Obrázek uživatele Radovan

Zelený bonus znamená, že veškerá výroba FVE je vedena do elektrické sítě domu, na kterém je střešní elektrárna instalována. Pouze případné v domě nespotřebované přebytky odchází přes elektroměr ven do veřejné sítě. Ten elektroměr počítá jak běžný odběr, tak přebytky posílané do sítě. Taková je filozofie Zeleného bonusu, přednostně spotřebovat celou výrobu v místě. Proto i pořízení FVE na Zelený bonus bylo omezeno obvyklou výškou spotřeby elektřiny v domě a muselo se dokládat fakturami z minulých období. Třeba pro mne to znamenalo povolený výkon FVE max.4kWp. Díky velikosti jižní střechy a výkonu v té době dodávaných FV panelů mám ale jen 3,6 kWp.

Čili všechny zásuvky a spotřebiče v domě jsou napájeny elektřinou ze slunce a FVE, včetně dobíjecí zásuvky pro elektrovozidla. Ta zásuvka není ve skutečnosti nic speciálního, na fasádě domu jich mám kolem dokola několik a využívám je při sekání trávy pro elektrickou sekačku nebo jiné venkovní práce. Je tato je shodou okolností vedle vstupních dveří pro sekání před domem a současně díky plotu jen k rohům domu veřejně přístupná. Byť parkoviště před domem i přístupový chodník jsou už na mém pozemku. Označena je také jen A4 v okně vedle ní.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Obrázek uživatele Hyperloop

Je sice chválihodné, že to má i Mennekes na 63 A (i když kromě Renaultu Zoe ho žádné jiné auto nevyužije), ale mnohem radši bych tam viděl Combo, které využije podstatně větší množství aut.

Obrázek uživatele Radovan

Vůči umělému standardu Combo budu mít prostě vždy jedinou námitku - vymyšleno k omezení rozšíření elektromobility v Evropě. A podporuje se tím mastodonty jako Audi, VW a BMW, kteří pro praktickou elektromobilitu de facto nedělají nic. Viz například jejich slabé palubní dobíječky. Ať si zamakají a mají svoje nabíjecí stojany Comba pro jimi vyráběné vozy alespoň před každou svojí prodejnu, jak to třeba dělá Nissan s CHAdeMO. Bohatí jsou na to dost.
CHAdeMO je ověřené a rychlé, dobije s ním většina elektroaut, jezdících v ČR.
To samé se týká Mennekesu, který využijí Tesly, nemající CHAdeMO adaptér, a také všichni ostatní, kteří mají kabel s Type2 koncovkou. A paradoxně i všichni mastodonti, byť pomaleji než s Combo.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stotoznujem sa z nazorom, ze combo EV viac ublizuje ako pomaha. Prakticke vyuzitie EV od VW ci BMW je zalostne a je to hamba tychto automobiliek. Kto chce naozaj vyrabat a predavat EV, tak da do auta 3 fazovu nabijacku, alebo buduje siet rychlonabijaciek. VW BMW nerobia ani jedno a suhambou sveta EV.

Obrázek uživatele Hyperloop

Tak s tímhle se opravdu neztotožňuju ;)

Obrázek uživatele Hyperloop

O Combu vs Chademo na těchto stránkách proběhlo v diskuzích už hromada argumentů a protiargumentů a nemyslím si, že má smysl tuhle debatu tady znova rozviřovat.
A nevím, o co jsou BMW nebo VW větší mastodonti než Nissan nebo Hyundai. Nicméně faktem je to, že v současnosti v mnoha Evropských státech nejprodávanější elektromobily pochází z produkce VW. Čímž konspirační teorie, že Combo bylo vymyšleno kvůli omezení elektrombility a blabla, nedávají žádný smysl.

Nikdo neříká, ať tam není obyč. zásuvka Mennekes na 32 A, ale prostě nedat v současnosti na rychlodobíječku Combo je dle mého soudu pitomost.

PS. Opět zdůrazňuji, že na Combu se dohodly německé a americké automobilky a to v době, kdy standard Chademo byl stále velmi málo rozšířený (skoro výhradně jen v Japonsku)

Taky přidávám +1.

Teď ještě vymyslet nějaký rozumný systém pro placení, aby nezkrachovali hned na začátku. A člověk nemusel někde shánět nějakou kartu. Protože by to mohlo dopadnout tak, že by musel vozit v autě 1000 karet. Jednu pro PRE, jednu PRO ČEZ, další pro Slovenskou síť, další pro další, další pro zahraničí další pro zase nějakou jinou atd.

A taky hlavně aby to nebyl paušál jako u ČEZu, to se hodí taky jen někomu.

Ideálně zaplatit za spotřebovanou elektřinu hned na místě, nebo jinak ale nějak jednoduše. Bohužel tohle vymyslet je ten největší oříšek.

Obrázek uživatele Radovan

Pokud znám systém těchto stanic, taky by možná stačila registrace na webu a vložení peněz na svůj kredit - á la Regiojet a kreditová jízdenka. Kredit lze dobíjet z mobilu, kartou, bankovním převodem. Pak dostanete svůj PIN a tím se na stanici přihlásíte. Následně se Vám odečte podle odebrané elektřiny určitá částka z kreditu.
Protože situace s kartami je přesně taková, jak píšete. Mám elektromobil rok a vozím kartu PRE, kartu ČEZ, kartu Wien energie, kartu VŠB-TUO. A k tomu PINy několika soukromých nabíječek a další PIN pro slovenskou síť Greenway. Ze sbírky v rámci ČR, SR a Rakouska mi už chybí jen Smartrics :-).

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejradeji bych pouzival NFC platebni kartu, nebo posilal bitcoiny. Vlastne to, ze v budoucnu vymizi mincovniky zlevni hromadu automatu.

Konečně někdo, kdo se do toho pustil. To, co prentují ČEZ a další, je spíše výsměchem.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Respekt! Btw jsem z Rožnova :)

Súhlasím je to super. Držím im palce pri ich odvážnom pláne v stavaní rýchlonabíjacích staníc. Verím, že sa dotiahne do úspešného konca a tak nebude problém si nabiť elektromobil pri ceste z východu Slovenska na západ Čiech.

Obrázek uživatele PaRi

Super!

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články

Newsletter

Přihlašte se k odběru měsíčního zpravodaje Hybrid.cz. Zadejte svůj email.