Elektrické jezdítko Renault Twizy patří vedle Zoe a Kangoo Z.E. k nejprodávanějším elektromobilům francouzské automobilky. Malé dvoumístné vozítko má skvělé volnočasové využití. Ale nejen to!
foto: insideevs.com
Už koncem roku představila automobilka Renault „Twizy Delivery Concept“. Šlo o speciální úpravu Twizy se zápřažným vozíkem – ubylo jedno tandemové místo, zato přibyl tažný vozík na který se vejde pořádná bedna nákladu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
V novém filmu Terryho Gilliama hrají elektromobily Renault Twizy
Kapacita skříně na přívěsu je 1 m3. V současné době se vozítko experimentálně testuje na ulicích Paříže. Elektrické dodávky začínají být právě v obřích metropolích západu velmi populární a „nákladní Twizy“ si tam bezesporu najde své místo.
Ty dvě nápravy vzadu To
Ty dvě nápravy vzadu To už je trochu moc ? Kolik to má nosnost ?
Ta druhá náprava tam je
Ta druhá náprava tam je spíš kvůli zachování modularity s „osobním“ Twizy, než nosnosti. Jinak Twizy patří do kategorie L7e (tříkolky, čtyřkolky a jiné) kde jsou dvě omezení:
1) 450kg prázdné hmotnosti, kde u elektromobilu se baterie nezapočítává – Twizy má s baterií nějakých 474kg
2) výkon motoru netto 15kW – Twizy má nějakých 13kW v té výkonnější verzi
Pak existuje i „nákladní“ verze kategorie L7e, která má navíc povolenou vyšší prázdnou hmotnost 550kg. Takže bych řekl, že to prakticky více jak nějakých 250kg nebude, aby to s takto omezeným výkonem ještě vyjelo i nějaký kopec.
Díky za informace
Díky za informace
jak vyplývá z článku
jak vyplývá z článku druhá náprava vůbec není součástí vozu
cituji:
ubylo jedno tandemové místo, zato přibyl tažný vozík na který se vejde pořádná bedna nákladu.
předpokládám ,že bedna vzadu má svou jednu nápravu a připojuje se přes kloub místo druhé sedačky
S fotky je vidno, že ta
S fotky je vidno, že ta Bedna je příliš blízko u kabiny. To nesvědčí o vozíku. Asi to bude udělané tak, že zadní natáčecí náprava bednu podpírá . Podobné řešení měly i parní lokomotivy.
http://www.lavoiturehybride.com/actu/renault-twizy-delivery-concept-une-remorque-pour-la-micro-citadine-electrique
Na této stránce je je
Na této stránce je je vysvětlující obrázek
steeringnews.com/renault-hydivu-powerful-and-velud-3163
Tie Zoe sa sem tam dajú
Tie Zoe sa sem tam dajú kúpiť aj bez prenájmu batérií. Stačí len trpezlivo sledovať ponuky.
Akorát že v ČR ho
Akorát že v ČR ho nekoupíte ani jako základní provedení.
ALE NA MOBILE.DE JO jj
ALE NA MOBILE.DE JO jj 😉
kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/
I ojeté Zoe tam mají za
I ojeté Zoe tam mají za docela rozumnou cenu. Je to ale problematické/komplikované s tím pronájmem/pravidelnou platbou za baterii. 🙁 Má s tím někdo nějaké praktické zkušenosti, prosím? To se pak zasílají ty platby nějakému Renault zastoupení/dealerovi v Německu?
Nájem za baterie u Renaultu
Nájem za baterie u Renaultu není možný,pokud nejste trvale přihlášen ve státě,kde si elektromobil od Renaultu chcete koupit. V zahraničí to funguje tak,že zaplatíte auto a na baterie uzavřete smlouvu o pronájmu s Renault Leasingem. Byť je to zřejmě stejná firma jako u nás,náš Renault leasing nemá možnost tyto platby přijímat. Pokud chcete elektromobil,kupte si jiný než Renault. A nebo zkuste Norsko,tam špatné prodeje donutily Renault prodávat vozy i s bateriemi.
Ojetý Renault (Twizy, ZOE,
Ojetý Renault (Twizy, ZOE, Kangoo, ..) je možné najít na mobile.de baterií. Ale nevýhodou těchto aut je, že nepodporují DC rychlodobíjení.
Nemyslím si,že by se dal
Nemyslím si,že by se dal koupit jakýkoliv elektrický Renault i s baterií.To musí být veliká výjimka. Možná tam pouze není uvedeno,že baterie není v ceně vozidla a musí být uzavřený nájem na baterii. Já sám jsem pásl po Twizy a ten se koupit nedá v žádném případě i s baterií. Nakonec jsem musel koupit Twizy bez baterie.