V USA se do roku 2020 prodá 1,8 milionu elektrických aut

V roce 2012 stoupl prodej elektrických aut v USA o 349 % na 50 000 kusů. Jednalo se jak o , tak především . Podle magazínu TorqueNews se do roku 2020 jen v USA prodá celkem 1,8 milionu aut do zásuvky.

Toyota Prius plug-in hybrid patří vedle elektromobilu Nissan Leaf k nejoblíbenějším autům do zásuvky
foto: Hybrid.cz

Za rok 2012 se v prodalo 50 000 aut na elektřinu (elektromobily + ). Pokud by se mělo do roku 2020 prodat celkově 1,8 milionu těchto , budou prodeje muset v následujících osmi letech strmě růst.

Kupodivu není žádný důvod předpokládat, že strmě růst nebude. Už růst o 349 % mezi lety 2011 a 2012 leccos naznačuje. Zájem spotřebitelů zejména o plug-in hybridy stále roste, což dokazuje i počet nových modelů na trhu (Toyota Prius plug-in hybrid, Honda plug-in hybrid, Ford Fusion Energi, Ford C-MAX Energi a další), i prodejní čísla těch stávajících (Chevrolet Volt).

Auta pro bohaté z měst

Více než čtvrtina prodejů všech aut do zásuvky se má podle ekonomického analytika Dave Hursta z webu DailyFinance odehrávat ve velkých metropolitních oblastech jako je New York, Los Angeles, , Seattle a Portland.

Shodou okolností právě tyto oblasti patří k těm nejlépe vybaveným co se týká infrastruktury pro dobíjení elektromobilů a plug-in hybridů. Naprosto kritickou roli bude ale v prodejích hrát Kalifornie, nejbohatší a nejpočetnější stát unie, kde se už dnes prodává většina elektromobilů, resp. elektrických aut.

Kalifornie, Havaj… Texas?

Studie společnosti J.D. Power podle magazínu TorqueNews dále předpokládá, že v roce 2020 se roční prodeje aut do zásuvky budou pohybovat v USA na hodnotě 400 073 a v Kanadě na 107 146. Pro zajímavost: v roce 2012 se v USA prodalo za rok celkem 14 785 936 aut.

Stále tedy půjde o minoritní, ovšem zjevně rychle rostoucí tržní segment. Hlavními růstovými trhy v USA mají být státy , , a . Státem s největším podílem elektrických aut ale budej Havaj. Hlavním klíčem k novým zákazníkům je jednoznačně cena.

Prodávejte pod cenou

Toho jsou si automobilky dobře vědomy. Nissan spustil výrobu nové generace elektromobilu Nissan Leaf v továrně v a zároveň výrazně snížil jeho cenu. Stejně tak uvažuje o výrobě svého hybridu Prius v USA.

Podle Nicolase Zarta z TorqueNews je pro automobilky klíčové prodat co nejvíc aut teď, kdy se prodeje rozjíždějí – třeba i pod cenou, a postupně těžit z rostoucího tržního podílu a známosti své značky.

Napsat komentář