V USA prodáno 120 000 elektrických aut za rok 2014

Jan Horčík - 07 Leden 2015

Americké automobilky zveřejnily výsledky prodejů za prosinec 2014. Už v listopadu bylo jasné, že prodej elektrických aut přesáhne 100 000. Teď máme konečně k dispozici i přesná čísla. Prodalo se 119 710 aut do zásuvky.Nissan Leaf je nejprodávanější elektromobil na světě

Elektromobil Nissan Leaf je první auto do zásuvky s prodejem přes 30 000 na jednom trhu
foto: Nissan

Zdaleka nejvíc se za rok 2014 prodalo v elektromobilů Nissan Leaf, a to 30 200. Je to první elektrické auto, které pokořilo meutu 30 000 prodaných kusů na jednom národním trhu.

Druhý skončil Chevrolet Volt s 18 805 kusy. Jeho prodeje se v posledních dvou měsících výrazně zpomalily, protože zákazníci čekají na uvedení jeho nové verze. Ta bude představena už za pár dnů na autosalonu v Detroitu. Podoba auta byla ale odhalena už předevčírem na veletrhu spotřební elektroniky CES 2015 v Las Vegas.

Na třetím místě je elektromobil Tesla Model S s odhadovanými 17 300 kusy a rekordním prosincovým prodejem 3500 kusů. Hluboký sešup zažívá od září , jehož prodeje klesly z rekordních 2692 v květnu na 492 v prosinci.

Naopak plug-in hybridy Ford Fusion Energi a Ford C-Max Energi se relativně drží, za rok 2014 se jich prodalo 11 550, resp. 8433 kusů. Obrovským úspěchem je uvedení elektromobilu BMW i3 na americký trh v květnu 2014. Za osm měsíců se jej prodalo 6092 se stále se zvyšujícími prodeji.

Překvapivě dobře se prodávají i další nově uvedené elektromobily. V červenci se začal prodávat Mercedes-Benz třídy B ED a prodalo se ho 774 kusů (326 v prosinci). Kia Soul EV se začala prodávat teprve v říjnu, prodalo se jí 359 kusů (110 v prosinci). A Volkswagen e-Golf se prodává od konce října a prodalo se ho dosud 357 kusů (237 v prosinci).

V USA se za minulý rok prodalo 119 710 aut do zásuvky. V roce 2013 to bylo 97 507 a o rok předtím 52 607. Poslední meziroční nárůst činí 18,5 %. Celosvětově se podale odhadů prodalo 283 202 aut do zásuvky, tedy plug-in hybridů a elektromobilů.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak toyota neodboči od svjho vodiku..tak neviem,neviem.
Mali by rychlo prist s novym prius plug-in,auris plug-in,yaris plug-in a to iste aj v lexuse. Nic im nebrani..maju to vyvinute, maju ti aplikovane v prius plug-in. Stači dat väčšiu baterku, aspon 9-10 kWh a je to použitelný plug-in.

Obrázek uživatele Radovan

Taky se nedivím, že Prius začíná nestíhat. Třeba nejnovější Mitsubishi Outlander plug in hybrid inzeruje dojezd pouze na baterky 58 km, a to je zcela jiná káva než Prius. Podobné to je u dalších, třeba Volvo 60. Osobně se mi tento směr líbí. Protože i ti z nás, co potřebují dojezdy nad Teslu a současně je Tesla pro ně drahá, mají alternativu jak jezdit na elektřinu, tiše a bez emisí. Ovšem i Outlander mne zklamal cenou. Je sice v super výbavě a má kromě spalovacího 2 elektromotory a pohon na 4 kola, ale 1,2 milionu oproti nejméně vybavené spalovací dvojkolce 0,5 milionu je fakt darda.
Když se tak dívám na využívání aut u nás doma, tak ke stávajícímu městskému elektromobilu, který dobíjíme mimo zimní podmínky jednou za 2-3 dny s reálným dojezdem kolem 130 km, by plug in hybrid s dojezdem kolem 100 km byl ideál. Spalovák by v něm jel fakt výjimečně. Takový Outlander navíc má kromě klasického dobíjení i CHAdeMO zásuvku, takže rychlodobíječka a jede se dál zase elektricky. Na Slovensku, díky síti rychlodobíječek Greenway, by se s ním dalo jezdit jen na elektřinu. Mimochodem je to prý nejprodávanější plug in hybrid v hornatém Rakousku.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne osobne by nevadilo ak by to bol trebars aj kostitras na olovene baterie, ale prekazky 1. ako dobit doma a z domu a vlastnej zasuvky ked som v bytovke, 2. ako ziskat take auto za rovnaku cenu ako napr. benzinove, 3. ako dosiahnut dojazd v zlych podmienkach 160 km, su 3 kluce na odomknutie ako v nejakej pocitacovej hre :-D

Obrázek uživatele Radovan

ad 1) Dohodnout si v bytovce podružný elektroměr na společné vedení třeba ze sklepa a dát si před bytovku zamykací skříňku se zásuvkou. Tak nepůjde kabel ani vypojit, ani ukrást. Ve vozidle zamknout lze.
ad 2) sledovat nabídky a koupit auto v akci nebo ojeté. Požadovat nyní elektrické auto za stejnou cenu jako benzínové je sice hezké, ale musíte brát i celkové náklady provozu. Já jsem za 9 měsíců najel elektroautem 13 tis. km a stálo mne to necelé 2 tisíce Kč paušál za přístup k nabíječkám ČEZu, kde už za odebraný prou neplatí. Jinak dobíjím zdarma různě jinde. Doma mám díky elektromobilu noční proud, takže i když občas dobíjím přes noc, měsíční faktury mám letos nižší než loňské. De facto tedy dobíjení také zdarma. Stejných 13 tis. km ujetých mým duhým autem, spalovacím, by mne za tu dobu přišlo při průměrné ceně 35,- Kč za litr a 8 litrech dlouhodobě sledované spotřeby na 36.400,- Kč. Takže si mohu dovolit mírně za elektromobil připlatit, vrací se to rychle zpět.
ad 3) 160 km by už mělo být dosažitelných v Kia Soul EV, zřejmě i Mercedesu B a v nejnovějším variantě Nissanu Leaf. Teslu nezmiňuji, to je samostatná kategorie.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Suhlas, ale nove Kia Soul EV a novsi variant Leaf, vylucuju auto v akcii alebo ojazdene, cena musi klesnut viac a spolahlivost dojazdu stupnut alebo byt viac overena.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kde máte započítánu cenu baterie, kterou budete muset každé 3 roky v tomto EV vyměnit? To stále opomíjíte do ceny provozu započítat.

Obrázek uživatele Jolinar

Anonyme vy snad zijete v praveku :D
Odkud cerpate takove nesmysly? Podivejte se na pana Kubise, ten jezdi s Leafem jiz pres 3 roky po CR a zatim baterii nemenil a ma stale vsechny dilky zdravi (12/12).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tyto podle vás pravěké nesmysly jsem načerpal ze XVII. serie Top Gearu, kde testovali dotyčné elektromobily. Stačí si jen vyhledat a shlédnout jejich hodnocení a vyjádření.

Nevím, proč bych se měl ptát nějakého pana Kubiše z RpR, který zde na webu není (alespoň v to doufám) žádnou směrodatnou osobou, jejíž slovo by mělo mít svatou platnost.

Obrázek uživatele Jolinar

ve kterem dilu? taky se podivam at pak muzu zhodnotit nakolik je to pravda a nakoli to bylo nahrano pro pobaveni divaka zabavnim poradem...

Obrázek uživatele Radovan

Mýlíte se příteli, to není auto na baterky. To má dobíjecí akumulátor. Takže jen dobíjíte, dobíjíte a dobíjíte. Nic nevyměňujete. A neznáme nikoho, kdo by to dělal. My totiž s těmi elektromobily skutečně jezdíme, někteří z nás i desítky let. Ale Vy určitě nějakého měniče znáte, takže sem s ním :-).

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proboha, kde všichni ti Anonymové berou ty kecy o výměně baterie každé 3 roky?! Pořád dokolečka stejný blábol...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No asi to berou podle toho, že každé tři roky mění svoji startovací olověnou baterku. Nebo si potřebují kompenzovat tu frustraci z výměny spoustu dalších věcí ve svých spalovácích jako jsou olejové náplně, brzdové destičky, brzdové kotouče, rozvody, výfukové díly, palivové a olejové filtry... Nebo nedejbože turba, katalizátory filtry pevných částic, vstřiky a podobné srandičky.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol