V USA lidé používají golfové vozíky jako levnější variantu elektromobilu

Daniel Kunz - 16 Září 2013

Během posledních let ve Spojených státech amerických nastala liberalizace provozu golfových vozíků v běžném silničním provozu. V nedávné době prosadilo provoz těchto elektrických vozidel ve svých ulicích několik obcí ve státě Kentucky a další se o to snaží. V městečku Peachtree City v souladu s nařízením městské samosprávy jezdí v golfových vozítkách až polovina obyvatel.auto golfový vozík GEM Polaris

Golfový vozík GEM Polaris - slušné elektrické vozítko
foto: GEM

Pravidla stanovující provoz nízkorychlostních vozidel (LSV), mezi která dnes patří už i elektrická golfová auta, se v poslední době obracejí v jejich prospěch. V roce 1998 federální vláda schválila bezpečnostní standardy pro kategorii nazývanou "nízkorychlostní vozidla."

Legislativa státu udělila místním vládám právo povolit golfovým vozíkům pohybovat se na některých komunikacích. Zpočátku se mohly pohybovat jen v okolí 5 km od nejbližšího golfového hřiště, ale od tohoto omezení bylo v roce 2010 upuštěno. Nyní mohou místní vlády povolit provoz na všech silnicích s rychlostním omezením 35 mil za hodinu.

Dnes existují pouze čtyři státy v , které neumožňují nízkorychlostním vozidlům zasahovat do provozu na pozemních komunikacích - Montana, Mississippi, Pensylvánie a Connecticut.

Rozhodnutím nechat jezdit golfové vozíky vedle běžných automobilů jsou však někteří úředníci v Kentucky znepokojeni. Stejně jako pojišťovací institut mají obavy o bezpečnost jízdy těchto drobných aut, která nemohou poskytnout dostatečnou ochranu při kolizi.

Proč tedy lidé v Kentucky stále více riskují osobní bezpečnost a vydávají se s golfovými auty do města? Chtějí totiž ušetřit na drahém provozu normálního velkého auta a elektromobily klasické velikosti jsou pro ně drahé.

Nejprodávanější golfový vůz ve Spojených státech, GEM Polaris , stojí od 8 tisíc dolarů za základní model do 15 tisíc dolarů za šestimístnou verzi. Pro srovnání, Nissan Leaf a Chevrolet Volt pořídíte za 30 až 35 tisíc dolarů.

Golfový vozík je navíc ideální pro krátké výlety např. do obchodu s potravinami, zatímco při krátkých cestách velkým vozem lidé stále narážejí na velké množství problémů. Výzvou pro politiky tedy je např. odstranit legislativní překážky bránící rozvoji infrastruktury elektromobilů, vytvořit parkovací místa pouze pro elektromobily nebo revidovat bezpečnostní standardy pro provoz golfových aut.

Zpět na HybridPřidat komentář

Vyobrazený GEM Polaris nebo něco jemu dost podobného občas potkávám na nabíjecí stanici v OC Chodov. Vždycky si říkám, kde s tím vozítkem jezděj - jestli i na silnicích mimo areál Centra.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jednu dobu měli v USA dotace i na ty elektrické golfové vozítka, takže i nákupní cena byla téměř nulová, ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

odkazy
hybrid.cz/video-americke-mesto-kde-jezdi-10-000-golfovych-vozitek

a v diskuzi
news.branyvnimani.cz/?article_id=10871

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teď je jen otázkou kdo si tyto vozítka v USA pořizuje. Z pohledu Evropanů to není nijak levná záležitost. Takže je v běžném provozu používá Ivan Lendl nebo Mašín? Nebo spíše střední americká vrstva úředníků? Ale rozhodně pochybuji, že by v USA nastoupil Komunismus a tyto vozítka byly za hubičku USA a SSSR jsou dvě rozdílné mocnosti!!!!


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol