V USA do roku 2020 vyrostou obří bateriové systémy s kapacitou v gigawatthodinách!

Jan Horčík - 09 Červenec 2018

Pacific Gas and Electric patří mezi největší energetické společnosti v USA. Aktuálně odhalila plány na vybudování bateriových systémů o souhrnné kapacitě 2,27 GWh.Tesla baterie Powerpack

Bateriové úložné systémy Powerpack si získávají popularitu u energetických společností po celém světě.
foto: Tesla

Pacific Gas and Electric Company neboli PG&E dodává elektřinu a zemní plyn asi 5,2 milionu domácností ve velké části Kalifornie. Zajištění spolehlivých dodávek elektřiny se ale ukazuje být v této části Spojených států poměrně problematické.

I to je nejspíš důvod, proč nyní PG&E požádala o schválení celkem čtyř projektů pro ukládání elektrické energie do baterií. Jejich celkový výkon bude 567 MW a úložná kapacita 2,27 GWh.

Největší systém v oblasti Moss Landing s kapacitou 730 MWh a výkonem 182,5 MW má vybudovat Tesla. Půjde o baterii, která je 5,6x větší, než zatím největší projekty Tesly v jižní Austrálii (100 MW/129 MWh).

Společnost Vistra Energy má vybudovat dokonce ještě větší systém, a to s výkonem 300 MW a kapacitou 1200 MWh. Ve světě dosud žádná podobná baterie nevznikla.

Další dva projekty jsou už "menší": jeden s výkonem 10 MW/40 MWh a druhý 75 MW/300 MWh. První projekt by měl být připojen k síti už příští rok, všechny by měly být hotovy do konce roku 2020.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Víte jak odsunout elektromobily? Sebrat jim baterky do takových to vyrovnávaček který jsou "potřeba" ;)

Obrázek uživatele Joe

Článek je fajn... potěší (hlavně když tyto systémy snad nahradí pár uhelnej smradlavejch elektráren) ale chvíli jsme zíral na fotku baterií a za nima až k obzoru mraky FV panelů. Představa, že by trempové, čundráci, poutníci, vandráci... svobodní lidé a i zvěřena a květena pozemská měla tady existovat a krom květeny i putovat takouto krajinou, mě děsí. Snad jenom ptactvo nebeské může z výšky na ty panely bobek malý hodit ...

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak je videt tak u nas mame prilis mnoho pudy, kdyz se vyuziva na blbosti typu pestovani repky jako spalovaci primes. Evidentne tu hlady neumirame, ta plocha asi taky nijak zvlast nechybi, takze misto repky bych to hned nechal osadit solarnima panelama.

To samy se kdysi rikalo o elektrickym vedeni, vetrnicich, dalnicich, betonovych kvadrech atd. a vsechno tu dnes mame a malokdo se nad tim pozastavi.

Amerika je veliká a v kalifornský poušti vo čundráka nezakopneš, maximálně tak vo chřestýše, pásovce, radioaktivní odpad nebo ropný jezýrka. Daleko větší plochy než je zde zobrazeno, zaberou u nás rafinérie, chemičky tepelky a hlavně ty vyrubaný uhelný pánve.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ono to vyzerá veľa a čo do kapacity zatiaľ postavených to aj je dosť, ale keď som si to prepočítal takýmto štýlom...

Model 3 LR má vraj 75kWh batériu.
Berme že vyrábajú tých udávaných 5000 vozidiel za týždeň.
A že to robili 4 týždne.

75 000 * 5 000 * 4 = 1 500 000 000 = 1,5GWh

Takže celá tá kapacita nie je ani na 2 mesiace výroby modelu 3 LR pri počte 5000/týždeň.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím jestli záměrně, ale přesně jste upozornil na efekt EV, kterému se milovníci dinosaurů vyhýbají jako čert kříži. Z logiky věci se dá předpokládat, že majitelé EV budou dobíjet jednak v noci a jednak maximálně úsporně tzn. budou hledat nižší tarif. Ale v Čechách Eoni a Čezové budou řešit výkyvy sítě budováním nových tras a bateriových úložišť. Pitomý jedno procento elektromobility jsou statisíce baterií uskladňující energii. Chcete lepší důvod než pomoci lidem s pořízením EV?

Máte pravdu, budete úplně stejné jako dnes - stačí se podívat na fronty u benzínek s cenou o pár haléřů nižší, kvůli čemuž jsou lidé schopni si zajet třaba i víc než 10 kilometrů. Klidně bych se vsadil, že na účinnou regulaci výkyvů sítě bude stačit 10 haléřů/kWh. 1 Kč/kWh už bude znamenat, že v nízkém tarifu proběhne víc než 90 % nabíjení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Treba si uvedomit, ze baterie sa priebezne dobijaju zo slnka.
Ak 1,5 GWh system baterii staci na nabitie 20000 aut Tesla Model 3, tak je to neskutocna kapacita... Celkovy vykon vsetkych 4 systemov ma byt podla clanku az 567 MW, takze ak pocitame 8 hodin denne, vychadza to okolo 4,5 GWh vyprodukovanych za 1 den. To by vystacilo na 60000 aut denne nabitych doplna 0% - 100% (co je nerealny scenar, vacsina nabijani je asi 20% - 80%).

Obrázek uživatele Jolinar

presne jak rikate...
Do budoucna se daji cekat velke veci (baterky) :-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter