Společnost Toyota oznámila, že v širší oblasti Tokia zahájila zákaznické testování elektrického osobního přepravníku „i-Road“. Od 24. března až do začátku června budou probíhat omezené zkušební jízdy s cílem zhodnotit praktičnost tohoto elektromobilu v každodenním městském provozu.
foto: Toyota
TISKOVÁ ZPRÁVA
Elektromobil i-Road nabízí zcela nové zkušenosti s osobní přepravou, neboť spojuje výhody motocyklu s pohodlím a stabilitou osobního automobilu. Model i-Road, určený k zákaznickému testování v Tokiu, vychází z konceptu představeného na 43. ročníku tokijského autosalonu (2013) – nyní je však k dispozici v pěti různých barvách a přináší lepší výhled a snazší použití i manévrovatelnost.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Toyota i-Road – elektromobilní revoluce z Japonska
Autosalon Ženeva 2013: Toyota i-Road – dopravní prostředek nové generace
Toyota poskytne celkem 10 vozidel přibližně dvacítce účastníků tohoto testování, od zástupců široké veřejnosti až po odborníky monitorující nové trendy a odvětvové specialisty. Toyota plánuje shromažďovat názory účastníků na pocity za volantem, celkovou spokojenost, snadnost použití v prostředí města a volbu cílového místa.
Elektromobil i-Road kromě právě zahájeného testování v Tokiu prodělává od počátku března další zkoušky na veřejných komunikacích v Toyota City v rámci projektu městské dopravy „Ha:mo“1, jenž Toyota realizovala s cílem zkoumat potenciál společnosti s nižší uhlíkovou stopou, za využití moderních technologií na podporu mobility.
Toyota bude pokračovat ve svém výzkumu ultra-kompaktních elektromobilů pro optimální cestování na krátké vzdálenosti v městském prostředí.
Toyota i-Road (vozidla zapojená do ověřovacího testování v Toyota City a Tokiu)
Hlavní technické specifikace
Délka: 2 345 mm
Šířka (mm): 870 mm
Výška: 1 455 mm
Rozvor: 1 695 mm
Pohotovostní hmotnost: 300 kg*2
Rozměry pneumatik: Vpředu 80/90 R16, Vzadu 120/90 R10
Počet míst: 1
Stopový poloměr otáčení: 3,0 m
Pohon: 2 elektromotory
Nejvyšší rychlost: 60 km/h
Dojezdová vzdálenost na jedno nabití: 50 km*3
Typ akumulátoru: Lithium-iontový
1 Systém městské dopravy schopný uzpůsobit se potřebám uživatelů, města a společnosti jako celku, neboť optimálně kombinuje osobní dopravní prostředky (např. automobily) s veřejnou hromadnou dopravou. Systém Ha:mo je součástí poloprovozního projektu energetických/společenských systémů příští generace za podpory japonského Ministerstva hospodářství, obchodu a průmyslu. Provozní testování bylo zahájeno v říjnu 2012 v Toyota City jako součást aktivit Rady města Toyota City pro ověřovací snižování uhlíkové stopy.
2 Hmotnost samotného vozidla (bez cestujících a zavazadel)
3 Cílová vzdálenost při jízdě ustálenou rychlostí 30 km/h
už aby to bolo v predaji,
už aby to bolo v predaji, palec hore 🙂