V Safari Parku Dvůr Králové byla zprovozněna veřejná dobíjecí stanice pro elektromobily

redakce - 21 Červen 2018

Na parkovišti dvorského safari parku byly ve čtvrtek 14. června slavnostně uvedeny do provozu dvě dobíjecí stanice pro elektrická auta. Dobíjecí stanice najdou návštěvníci na parkovišti poblíž Safari Kempu, které leží hned vedle centrálního parkoviště zahrady. V provozu jsou 24 hodin denně. Elektromobily tam doplní většinu kapacity baterií za 2-3 hodiny.

Dobíjecí stanice najdou návštěvníci na parkovišti poblíž Safari Kempu, které leží hned vedle centrálního parkoviště zahrady. V provozu jsou 24 hodin denně. Elektromobily tam doplní většinu kapacity baterií za 2-3 hodiny.
foto: ZOO Dvůr Králové a.s.

Dvorská zahrada tak spolu se svým hlavním partnerem ČEZ přispívá k využívání elektromobilů místo klasických aut. V rámci podpory tohoto typu dopravy umožňuje dvorský safari park navíc majitelům elektromobilů vyrazit na safari za zvýhodněnou cenu.

Dvojici nových veřejných dobíjecích stanic popřáli ve čtvrtek 14. června dlouhá léta fungování hejtman Královéhradeckého kraje Jiří Štěpán, zástupci ČEZ ESCO a Safari Parku Dvůr Králové.

„Velmi si vážíme dlouhodobé spolupráce se společností ČEZ. Zřízení dobíjecí stanice a tím podpora elektomobility je logickým pokračováním našeho partnerství. Rozvoj šetrnějšího způsobu dopravy považujeme za krok správným směrem, který navíc podpoříme tím, že všem návštěvníkům, jež k nám dorazí elektromobilem, poskytneme poloviční slevu na vjezd do safari,“ říká ředitel safari parku Přemysl Rabas.

„Používání dopravních prostředků na elektrický pohon se stává stále modernější. Očekáváme, že i v našem kraji do budoucna významně pomohou zlepšit kvalitu života obyvatel, kteří jsou v současné době vystaveni zvýšené hladině hlučnosti, prašnosti a škodlivým emisím výfukových plynů a produkci CO2. Rychlé šíření dobíjecí infrastruktury představuje jednu ze základních podmínek pro tento vývoj,“ uvádí Jiří Štěpán, hejtman Královéhradeckého kraje.

„Velice oceňujeme, že Královéhradecký kraj a safari park jdou příkladem v propagaci elektromobility a jsou aktivní při spolupráci na výstavbě sítě dobíjecích stanic. Jedno z nejnavštěvovanějších míst v regionu je logicky lokalitou, kde elektromobilisté mají mít možnost veřejného dobíjení. Věřím, že ve východočeském regionu brzy zprovozníme stanice také v dalších podobně frekventovaných místech,“ uzavírá Kamil Čermák, generální ředitel společnosti ČEZ ESCO.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ctu diskuzi a napada me.... kolik z vas kecalku napsalo do Safari, ze jejich zamer ma trhliny a chtelo by to doladit?
Tak se my cesi radeji vratme k tomu v cem jsme dobry... aneb - kdo dnes obraci ty skopky za me? Jsme mistri v hledani reseni u piva, ale to je tak vse.

By mě zajímalo čím tam pan ředitel ČEZ ESCO s hejtmanem přijeli, když přijeli podporovat elektromobilitu...

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Radovan

Opravdu to nechtějte vědět.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj jako aspon že káplo 2x 22 kW Mennekes Typ 2. A souřadnice nabíječky by byli? LEAFy dřív stáli místo týdle popelnice ;))

mapy.cz/letecka?x=15.7944473&y=50.4332558&z=18&pano=1&pid=38725629&yaw=2.353&fov=1.557&pitch=0.134

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+ aspon ze ty pises, ake konektory tam vlastne su. Lebo clanok je fajn, dik za info, aj na tie kvetnate vyhlasenia politikov sme si uz zvykli, ale mohla tam byt aj oficialna informacia, ake porty tam su. BTW nie su to 2x2 = 4 porty (ako pise aj niekto nizsie)? Lebo vidim na tom stojane pismena A + B.

Obrázek uživatele ozana

viz www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html

ZOO Dvůr Králové 2
Štefánikova 1029, Dvůr Králové

Mennekes (32A/400V)
22 kW
Mennekes (32A/400V);
22 kW

ZOO Dvůr Králové
Štefánikova 1029, Dvůr Králové

Mennekes (32A/400V)
22 kW
Mennekes (32A/400V);
22 kW

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Jsou to ubožáci, taková nabíječka je jen výsměch a ukázka hamižnosti a neschopnosti. Měla tam stát rychlonabka a 6x mennekes, je to v odlehlé části parkoviště a místa je tam dost.
Když tam přijedu malobaterkáčem z Hradce tak mi v baterii bude zbývat 30% a s 30% jet do safari ? Nebo 4 hodiny čekat a na zavíračku jet do safari a prd stihnout......
Každý nemá Teslu, chudáků je většina..........
A elektroaut stále přibývá a v sezoně se tam lehce sejdou 3-4 auta, zvláště při několikahodinovém dobíjení a když se bude výkon ještě půlit tak to bude stát ůplně za pendrek.
Doufám, že tam rychlonabíječku dá eLuky nebo EVmapa a ukážou těm skřetům jak se to dělá.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Od tuším 18. listopadu minulého roku platí novela zákona o pohonných hmotách, která přikazuje, že na veřejné (a zpoplatněné) dobíječce pro EV musí člověk být schopen dobít bez předchozí registrace. Čez na to nemá systém, a jede si dál postaru na kartičky a čipy. Proto všechny nové stanice Čezu, uvedené do provozu od listopadu 17 jsou zadarmo. Na stanice postavené do toho datumu se to nevztahuje, proto některé jsou a některé nejsou zadarmo. Píšu to jen proto, aby si nikdo nezaměňoval neschopnost korporátu přizpůsobit se legislativě s výmluvami na errory na serveru, neřkuli s PR hlásáním štědré podpory elektromobility.

Pokud byste to někdo chtěl rozmáznout, což by v případě Čezu vůbec nebylo na škodu, tak tady máte jak se dostat k téhle konkrétní informaci: zákon č. 311/2006 Sb / Provozování dobíjecí stanice (§ 6q) / "(5) Provozovatel veřejně přístupné dobíjecí stanice je povinen poskytnout uživatelům elektrických vozidel rovněž možnost jednorázového dobití bez uzavření smlouvy s daným provozovatelem, která by uživatele vázala nad rámec tohoto jednorázového dobití."

Stejně tak je v novele zavedená nutnost plnění ČSN EN 62196-2, což je imho důvod, proč už na AC stojánkách nemají pod víčkem jednu normální zásuvku, ale jenom dva mennekesy. Aktuální 62196-2 nepřipouští jiné než elektromobilní konektory. Kdoví, jestli si ty Circontrol stojánky při změně osazení zásuvek recertifikovali? Ale těmhle normám, a hlavně jak na tom je produkt Circontrolu už úplně nerozumím a jsem zde na tenkém ledě, tak mě neberte za slovo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím Vás nevíte jestli jede rychnonabíječka Čez Duhová , Praha 4 u centráli Čez bez čipu. Nebo která čez stanice v Praze se dá použít bez čipu. Zítra tam jededu. Děkuji

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konecne poradne info, dik!

Snad to CEZ donuti ty nabijecky konecne zpristupnit vsem, stejne nabijecky buduji urcite z dotaci, takze mely byt davno "verejne". Na dodrzovani cerpani dotaci a zakonu by mel dohlidnout NKÚ, takze kdyztak podat podmet k prosetreni tam.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Veřejná" ? To vypada na CEZ stanici, ktera potrebuje specialni cip od CEZu (proti dlouhodobe smlouve), mam elektromobil, ale u techto CEZ stanic se mi nabit auto zatim nepodarilo.

Obrázek uživatele Josef

Tak to zkuste teď, půjde vám to.

OT: Vie mi prosim niekto poradit, co by som si mal pripravit pre nabijanie po ceste zo Slovenska do Prahy (urcite pojdem cez Zilinu, kde dobijem, a potom dalej asi podla nabijaciek).

Potrebujem sa niekde zaregistrovat? Alebo je mozne v niektorej sieti (evMapa?) aj jednorazove nabijanie bez registracie (je mozna platba kartou?).

Vopred dakujem.

---

27000 km s Ioniq EV; Solar 2008; FVE 2018

Obrázek uživatele spetak

Ze Žiliny na
-Trenčín Soblahovská 2, byl jsem tam 10/2017 byla zdarma ale spouští se přes EV mapy. Zde je nutná registrace a zaslat si tam nějaký kredit , je to jednodušší než proplácet kartou na místě. Tento kredit následně využijete i v cz.
-Potom Obchodní 835, 686 04 Kunovice - platba přes EV mapu.
-Dále já nabíjím v Brně u Nissanu na čez nabíječce - mám čip a je to nejlíp po cestě. Ale v Brně jsou i placené přes EV mapy ale i bezplatné (Lidl Pod Nemocnicí,). Je možnost výběru, ale se zajížďkou pár km.
-Jihlava EON zatím zdarma zajížďka cca 15 km
-nebo rovnou Vystrkov - platba EV mapy
- a už jsi v Praze - EON Obchodní 111, 251 01‎ Čestlice zdarma hned u dálnice nebo naproti přes D1 Lidl Narcisová, Průhonice zdarma

V Praze je síť čezu slušná (nutný čip, i když zde čtu, že ne - já vždy - možná zbytečně,čipuji),Ale jsou i bezplatné. To snadno zjistíš na Plug Share nebo na EV mapách.

Šťastnou cestu, Laco !!!

Dik moc, podľa toho som bol schopný pekne vyskladať cestu.
Dik aj ostatným za info.

Mimochodom: Je v Kunoviciach aj CSS konektor? Lebo EV mapa ukazuje len CHAdeMO a Mennekes. Ak nie, Tak pôjdem až k Nissanu do Brna a Kunovice si nechám len ako prípadnú rezervu (krátke dobitie cez Mennekes pre istý dojazd do Brna).

Dám potom info, či sa mi podarilo prejsť tých 610 km spod Tatier do Prahy len s 2 nabijacimi prestávkami.

---

27000 km s Ioniq EV; Solar 2008; FVE 2018

Obrázek uživatele Radovan

V Kunovicích CSS konektor není, EV mapa ukazuje správně jen CHAdeMO a Mennekes. Jde o jeden z posledních stojanů, které měli kluci z Evmapa k dispozici, ze série původních francouzských DBT dělaných pro Nissan. A ty měly jen CHAdeMO, teprve později přibyl Mennekes. Foto nelže https://www.evmapa.cz/files/stations/p273_11.jpg (CHAdeMO je právě v nabíjejícím se Nissanu Leaf, Mennekes zásuvka je na stojanu nad portem pro odložení CHAdeMA).

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

EV mapa nevyžaduje registraci. Lze platit i jednorázově kartou online.

V Brně jsou ČEZ rychlonabíječky otevřené a jedou bez čipu.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Josef

ČEZ síť zatím stále funguje v bezplatném režimu, u EV mapy lze platit i jednorázově online kartou. Ale je třeba mít mobil s internetem. Některé EONí nabíječky jsou myslím taky zdarma.

Obrázek uživatele spetak

Josefe nabíjím u čezu skoro denně a vždy používám jejich čip. Týká se to hlavně Prahy a okolí, Plzně a Brna Ústí/L !!!
S bezplatnou nabíječkou čezu jsem se (i když se o nich hodně píše) setkal jen vyjímečně a to jen u zcela nově postavených.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EON nabíječky zdarma jsou Průhonice a JIhlava o kterým vím, možná jsou i další.

Super, Dakujem.

---

27000 km s Ioniq EV; Solar 2008; FVE 2018

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není to omyl? Celá ČEZ síť funguje bezplatně, nebo jen nabíjecí stanice budované po určitém datu, aby odpovídaly zákonu, tak jak to tady někdo uváděl?

Obrázek uživatele Josef

Celá. Stále neopravili server.

Obrázek uživatele spetak

I kdys měl Josefe pravdu, jezdit někam a doufat, že stále neopravili server se nůže taky pěkně vymstít !!!

Obrázek uživatele Josef

Hlásil to ČEZ a řekl, že do odvolání budou nabíječky zdarma. A zatím nic neodvolali. Takže klid.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zítra otestuju na dvou místech a uvidíme, jak to je zdarma.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ověřeno v Praze, 50 kW ČEZ nabíječky ABB jedou zdarma, 22 kW jen s čipem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Brno Rozdrojovice 2x ČEZ pomalé dobijeni, žádá přístupový čip.

Je to zdarma (bez čipu) na všech čezáckých od ABB.
Zítra jedu na Slovensko a pojedu přes Hodonín, podívám se jak to tam vypadá.
Tak jsme zvědav jak mi budou účtovat měsíční paušál, když teď není potřeba?
Nejdou mi načíst stránky elektromobilita.cz, tak je asi zrušily, když mají skoro vše zdarma, nebo mi nejde PC.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Obrázek uživatele Josef

Zřejmě se jim toho hroutí trochu víc... ;) Mě to taky nejde.

Obrázek uživatele Radovan

Vyzkoušeno jen tak z plezíru cestou okolo v Ostravě Hornopolní Orchard a rychlonabíječka jede i bez čipu.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tak jsem byl na Slovensku a nabíjel v Hodoníně, tak jak všude bez čipu. Nabíječka je u Kauflandu (jsou dva ve městě) a je přístupná celou dobu, není tam závora ani jiné omezení.
V Bratislavě jsem nabíjel u nabíječek ZSE, jsou zdarma ale je potřeba jejich karta (vydají bezplatně). Pro ty co ji nemají je ideální nabíjet na OC mall, tam lze kartu půjčit na recepci. Nabíjení ale jen v době otevřeného OC, pozor tedy na svátky! Jednou jsem se tam nedostal a tak jsem nabíjel na GreenWay. Ti mají novou rychlonabíječku u Kauflandu v Malackách.

Cestou jsme se zastavil i u nabíječek, sice jsme je nepotřeboval ale někomu by se informace mohly hodit,(mennekes)co jsou na EVmapa a Zafírová 6, 90025 Chorvátsky Grob, funguje jak je u ní napsáno, pokud ale zrovna nenabíjí majitel.
Ještě je rychlonabíječky u McDonalds na lamačské cestě 5728, je nonstop ale je potřeba karty ZSE.
Další mennekes 2x je na RWE areál Schnellecke, vrátný vás postí a nabíjení kdykoliv a zdarma.
Zkusím ty co tam nejsou, na EVmapa dát.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha chápu, asi udělají výběrové řízení a příští rok to bude a spojí to s implementací platby za minutu :)

Obrázek uživatele M.Krupka

Nějaká změna?? Není třeba čip?

Obrázek uživatele Josef

Mám takový dojem, že nabíječky ČEZu stále fungují ve volném režimu, protože ještě neopravili chybu na serveru.

Obrázek uživatele spetak

Tak malá omluva Josefovi. Nedalo mi to a cvičně jsem teď objel pět čezáckých nabíječek v Praze. Burger King Chodovská,2x Za Brumlovkou, U pomníku a Duhová .
FFFFŠUDE SPOUŠTÍ CHADEMO BEZ ČIPU !!!!
Brno prý také bez čipu.

Obrázek uživatele spetak

Pokud to jen Tvůj dojem, tak je to rada nad zlato.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Otevřené jsou ABB, stojany 2x22kw jsou stále na čip.

Obrázek uživatele Josef

Fakt? To se zřejmě ČEZ s ABB kvůli tomu jednorázovému placení HODNĚ nepohodl.

Už to tady někdo psal!
Problém je na straně ABB a tak nechaly nabíječky zdarma aby se alespoň mohlo nabíjet.
Nabíječky (Wallboxy)nejsou obsluhované ABB a proto stále jednou přes čip ČEZu.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Obrázek uživatele Josef

Já to vím. Já jenom říkám, že ČEZ řeší s ABB jednorázové placení, které mu k tomu neprodalo licenci a chce za to majlant a teď ČEZ nátlakově neprodloužil zjevně ani licenci na dálkové ovládání stanic, protože se nechce nechat vydírat. Kdyby to byla chyba na serveru, je to dávno opravené.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můžou konečně přejít k evmapam a mají to vyřešený.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Doháje a co NISSAN LEAF letní půjčování 2018 v SAFARI !!

hybrid.cz/zoo-ve-dvore-kralove-nabizi-safari-projizdky-v-elektromobilech

safaripark.cz/cz/o-zoo/novinky/zoo-dvur-kralove-predstavila-novy-projekt-e-safari-na-podporu-provozu-elektromobilu

youtube.com/watch?v=qoeKuLj0WqI

Tak na to jsem se také těšil. Tak jsem tam asi o mi volal a pro letošní rok to prý dělat nebudu. Nevím proč, ani jestli se něco od té doby nezměnilo.
Škoda, vlastně kvůli tomu jsem tam chtěl jet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak to je těžký zklamání. Nejspíš NISSAN z Prdubic na podzim udal málo fosilů a LEAFy už nebudou, no to bylo loni ale kecůůůůů že to poběží nejmín 3 roky....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je nutno ohodnotit kladně:
Jednak jsou tam 2 porty;
Druhak to je správná varianta na takovémto místě, kde se BEV zastaví ohledně návštěvy na dlouhou dobu a proto je dobře, že to není DC.

Ale v clanku je psano, ze elektromobilistum umozni vjezd. A jak tam vjedete, kdyz prijedete "s prazdnou" a budete potebovat nekolik hodin nabijet?

Je to přesně tak. Byl jsem tam koncem května, od Hradce byla na cestě uzávěra s objížďkou a kolony, dojel jsem tam a zbývalo mi v baterii 30%. V horkém letním dni bych rád před vjezdem do safari rád nabil na RN 85%, možná budu klimatizovat, nevím jak je safari velké a kolik času tam strávím a fakt bych nerad předčasně odjížděl k nabíječce proto že mi dochází elektřina místo toho abych si návštěvu ještě třeba několik hodin užil.
Taky bych nerad aby se mi v safari zastavilo auto na želvu a já musel přes výběh pro lvi a tygry někam s prodlužovačkou.
Nehledě, že na cestu domů bych po odjezdu ze safari rád dobil zase alespoň na 85% abych mohl v kídku odjet domů.
PROSTĚ TO NEDOMYSLELI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Dojde si napred prohlidnout zoo a zatim se nabije?
Safari na mape vypada tak 3-4km, tak prazdny snad nikdo nedojede...
Z hlediska zoo podle me rychlonabijeni nedava zadny smysl - v jejich zajmu je, aby tam lide stravili cas.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Měla tam stát rychlonabíječka + řada menekesů tak jak je to všude ve světě a není podstatné jestli uživatel půjde do restaurace, safari nebo do zoo nebo jen projíždí.
Před Ikea po celé EU stojí rychlonabky, většinou zdarma a taky nepoužili hloupou teorii, že nechají zákazníka nabíjet jen na pomalo a nutit ho v obchodě ztratit více času.
Nabíječka je služba veřejnosti, je to taky o tom, že je potřeba zákazníkům podnik nějak zatraktivnit a zákazníky přilákat a elektromobilita je celkem ideální model.
Viz Lidl. neřeší kdo co a jak dlouho, jejich slova jsou -je to tdy pro Vás pro zákazníky.....
A pořízením RN a placením elekttřiny jistě nezchudnou, velká firma si to zahrne do nákladů, v restauraci také mají záchody a né patník za rožkem.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Takze koupim auto, ktere neodpovida (nestaci) memu pouziti, ale chyba neni v mem vyberu, zato vsichni ostatni muzou za to, ze pro to me pouziti nebuduji dostatecnou infrastrukturu podle meho prani... To se snad sakra muj problem, ne jejich. Zvlast pri soucasne situaci, kdy je dobijeci sit cista charita (zvlast u nas pri poctu EV a neochote jejich majitelu platit).

Kdyz se postavi nekde postavi nabijecka, vzdycky pro nekoho neni dost rychla, kdyz je dost rychla, tak je to malo stojanu, kdyz je to dost stojanu, nejsou 100kW, kdyz jsou, nejsou zadarmo,...

Mam takovy pocit, ze byt tu co 10km pujcovna, kde bude zadara Tesla s plnou baterkou, stejne ceskym elektromobilistum nebude recht, ze je to jen 75 a ne P100DL+.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jde spíš o logiku věci... takto říkají "přijeďte s EV, máte vjezd zdarma ale už si houby nabijete... no a nebo nabijete 6-10kWh a během té doby si můžete zaplatit vstup".

Já se provozovateli nedivím, existují i obskurnější lákadla - takzvaná ne-lákadla. Toto je jen jedno z nich a mají na to plné právo.

Jen je to dost na hlavu.
Je naprosto běžnou praxí (v ČR) aby lákadla ve formě věcí zdarma byla dost na hlavu. A to je asi největší dráždidlo myslím.

Kdyby to byl vodní svět kde strávím 4-5 hodin, tak by vše bylo v pořádku. Podnik mě přetáhl od konkurence protože mi dal výhodu.
Zde lákají na dva nekombinovatelné bonusy (opět, je normální že se bonusy nesčítají, proti tomu žádná, jen je to...)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Ja to spis vidim tak, ze ta "akce" mela nejaky rozpocet a mohlo to byt bud jedno rychlo nebo ctyri pomalo. A tady souhlasim s tim druhym, protoze vetsina lidi do te zoo stejne pujde a vracet se po pulhodine odpojit rychlonabijeni nikdo nebude (cili by zustalo zablokovane po nekolik hodin).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ale to mělo lehké řešení....
Stačilo DC nabíjení zpoplatnit, cena za minutu a většina elektromobilistů by si počkala cca 15 minut a nabila těch cca 80% a přepla by se na mennekes. Provozovateli by se část nákladů vrátila zpět. Jinak mám pocit, že ono zoo oslovilo jen a pouze ČEZ, kde elektromobilitu dělají lidé, kteří tomu evidentně nerozumí, mohli dát prostor menším firmám zato zkušenějším a snaživějším. Pomalé nabíjecí stanice jsou i levnější, na těch mohli ušetřit a mohlo jich být více.
Mne se třeba velmi líbí model často používaný v Rakousku kde DC je za peníze a ac mennekesy, kterých bývá více je zdarma.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Takže vjezd vlastním EV zdarma už není bonus?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Vjezd vlastnim EV zadarmo myslim nikdy nebyl, jen za pulku (95 vs 195).

EDIT: mozna to z clanku neni zjevne, tam jsou dve casti, zoo a safari. Kazda ma sve vstupne a do zoo se samozrejme autem nemuze.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak to pak pardon... v tom případě je jen mojí chybou že mám palubní 3,3kW. Všichni ostatní si během procházky ZOO musí dobít dostatečně.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Bude to znit cynicky, ale za to, ze tve auto ma 3.3kW nabijecku, muze ta nabijeci stanice? Nebylo by na miste spis nadavat na Nissan?

EDIT: i tohle byl jeden z duvodu, proc jsem leafa nekoupil a musel setrit o dva roky vic. A porad si stojim za tim, ze to neni reseni pro kazdeho, i kdyby se kukotek na hlavu postavil.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

To neměla být ironická poznámka :-D

A 3 hodinky strávené v ZOO + město je stále 10+kWH, takže za mě OK.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

člověče měl jsem tě za inteligentního bělocha, ale takovou ptákovinu co jsi napsal, bych nečekal...........

Víš chtělo by to otevřít oči, trošku se porozhlédnout a pak blábolit. Podívej se jaké EV se vyrábí a jak je široký okruh výběru a jaké jsou všeobecné možností lidí, tak nepindej že si někdo koupil neodpovídající auto.

K nabíjení zdarma. V celé EU mimo Rakouska, Slovenska, částečně Německa a Česka je nabíjení zdarma a na E auta dostávají lidi dotace. Jen u nás musí být pořád všecho jinak, jinde umí peníze z EU využít tak mají nabíječky po dvou a zadarmo, u nás se dotace rozkradou a tak nás oříznou nebo musíme prachy vracet.
S takovou budeme mít furt velký H a nediv se, že jsou lidi nespokojeý.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

To je napsane zcela umyslne.

Jaka je bida ve vyberu auta vim. Ale nemeli bychom teda nadavat spis na vyrobce nez na nekoho, kdo nestavi podle nasich predstav dobijeni?

Jak se nekde dotace pouzivaji nebo rozkradaji je sice zajimavy problem, ale situace tady je proste takova, jaka je. Bud mi to staci nebo ne a pak se proste musim zaridit jinak (at uz vysypanim x-nasobku penez nebo proste jinou volbou nez cistym BEV). Protoze remcani na tom nic nezmeni (alespon se mi nezda, ze by melo doted jakykoliv efekt).

K tohuhle konkretnimu mistu jsem odpovidal MiiS, tak to nebudu kopirovat.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

2x 2porty Typ2

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nabíjecí stanice by měla stát u každé ZOO.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrole-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter