V roce 2019 se v Číně prodalo skoro 1,2 milionu aut do zásuvky

Čínský trh s auty do zásuvky vyrostl v uplynulém roce o 7 % na téměř 1,2 milionu prodaných elektromobilů a plug-in hybridů.

Nejprodávanější elektromobil v Číně za uplynulý rok: BAIC EU-Series
foto: BAIC

Navzdory faktu, že ve druhé polovině minulého roku čínská vláda výrazně omezila dotace na nákup elektromobilů a dalších typů aut do zásuvky, vyrostly za minulý rok v Číně jejich prodeje meziročně o 7 %.

Celkem se prodalo přibližně 1,2 milionu aut do zásuvky. Nejprodávanějším modelem byl BAIC EU-Series. Elektromobil Tesla Model 3 se s odhadovanými 30 000 prodaných kusů umístil na osmém místě v žebříčku celoročních prodejů.

Podíl aut do zásuvky na všech prodejích nových osobních aut činil v Číně za uplynulý rok 5,5 %, o 1,3 % více, než v roce 2018. Čtyři pětiny prodaných aut byly elektromobily, jedna pětina plug-in hybridy.

Čína tak i nadále zůstává vedoucím světovým automobilovým trhem, a to i co se týká aut do zásuvky. Druhá je Evropa s letos více než 564 000 prodaných kusů (meziročně +25 %), třetí s 330 000 (meziročně pokles asi o desetinu, téměř polovinu tvořil jen Tesla Model 3).

39 Comments on “V roce 2019 se v Číně prodalo skoro 1,2 milionu aut do zásuvky”

  1. off
    Prezentačky iD3 v

    off
    Prezentačky iD3 v němčině
    Obecně
    https://youtu.be/RT6-8917ujo
    Nabínejí
    https://youtu.be/ZEyk3wTsWrM
    Koncept a výbava verzí
    https://youtu.be/3wnPwCrAr3U
    Nevim
    https://youtu.be/rVjDjgnscfA
    Šéfová prodejů
    https://youtu.be/KfbRJN4s8II

    iD3 dojezd v závisloti na teplotě
    https://uploads.disquscdn.com/images/298ebae8fd74fc3a9c222a9b56da31715801a611915fda6f866df885deaced58.jpg

    Baterka se bude předehřívat když se budete blížit k nabíječce.
    Bude to umět tahat data z vašeho mobilu, nebo si předplatíte data pro auto.
    OTA se budou stahovat nezávisle na předplatném + jsou tam nějaká data free.
    Klimoška má rozeznávat počet pasažérů.
    Předehřev kabiny bez zásuvky pouze pokud máte comfort climate balíček.
    Camping/psí mód není, ale lze to obejít přes apku a zapnutím předehřevu. Nějak to souvisí s pojištěním.
    Pokud nechcete mít animovaný blinkry můžete je vypnout.
    Garance 3 roky na lak a 12 let proti rzi.
    Garance minimálně 6 let na OTA updejty, ale nejspíš víc. Jak to má Tesla?

    1. Nabíjení u MOL je fakt TOTÁLNÍ TRÁGA 🙁 Potřebuju tam
      Nabíjení u MOL je fakt TOTÁLNÍ TRÁGA 🙁 Potřebuju tam nabít cca 15min (cca 70km dojezdu) a 10 minut strávím čekáním na obsluhu, aby mi zapnuli nabíječku, pak zase vypnuli, čekám ve froně s lidma co kupujou bagety 🙁 Fakt neuvěřitelný. Přitom mám jejich klubovou kartu. Joooo to je tak, když ropáci spustí nabíjení 🙁 Snad to brzy změní, ale zatím to nevypadá. Bude se chodit platit dopředu na kasu, MOSTRÓZNÍ, PŘEPÁLENOU CENU a pak zpátky k nabíječce jí spustit. Proč ty nabíječky vůbec stavěli? Fakt si nedovedu představit, že tam bude někdo nabíjet. Teď, když je to zatím zdarma možná, ale pak mě tam nikdo neuvidí.

  2. off
    Valuation
    There is a lot of talk of TSLA valuation, as its

    off
    Valuation

    There is a lot of talk of TSLA valuation, as its such a unicorn, its difficult to stick a price tag on it. But as the proliferation of models and gigafactories continue, I made some estimates on gross profits:

    Fremont model 3/x/s – $1.5b
    Giga 3 m3 – $2.5b
    Model Y – $10b
    CT – $3b
    „Model 2“ – $4b
    Plus semi and roadster – hard to estimate
    FSD – $10b

    It runs a total of around $30b gross profit. With net profit perhaps around $20b, with p/e of 20 puts it at $400b.
    Thats its valuation as an auto company.

    Solar and energy is anyone’s guess but it could be as valuable as above again.

    Then the wild card – robotaxis. The SAAS business.
    Elon has estimated each car could make $30k/yr. Perhaps Tesla takes $10k of that, of course they would also run their own fleet receiving $30k/yr per car.

    Lets say all the above is a 5 year forecast, 2025. But perhaps by 2030 there may be as many as 10m robotaxis.
    10m x $15k (average profit for tesla per car per year).
    That would be $150b/yr profit, and likely growing. Which alone at p/e 20 would equate to $3t market cap, perhaps a total of $4t incl cars and energy.

    Or a stock price of $25k, and we are only at ~$500 now. So get it while its hot!

  3. off
    VW je se softwérem fakt v hajzlu. Na setkání

    off
    VW je se softwérem fakt v hajzlu. Na setkání rezervantů iD3 nebyl schopnej rozchodit svůj vodřenej prototyp. Byli rádi že ho výbec zapli. Dosud vyrobený auta nejdou nahodit, nerozsvítí se displej ani nefunguje ruční brzda a auta mají zarážky pod kolama, aby neujela.

    Zde jsou detaily k první várce objednávek ze včerejši VW prezentace v Londýně

    „Ok I have all the details
    – Basically there is one spec and only option is colour
    – 1st comes out it is 260 miles under 36k
    – No heat pump no hud tow hitch is fitted at dealer afterwoods but you cant tow anything
    4 weeks later people can order mid range with any spec ie glass roof or 20″ wheels etc
    – Car is roomy but looks boring (just being honest) the car they had software had gone wrong and wouldn’t boot up so coundnt see display, even handbrake wasn’t working and car had chocks under wheel , they said it booted up yesterday but couldn’t get it working for the event,
    – Ionity charging network not worth the bother as only 3 charges in uk
    – Home charger is £1000 before Grant’s
    – Jonny smith is a nice chap
    – Overall food was sub par like the car
    – Delivery of first edition end of summer
    – A cheaper version that does 200miles unofficially is under 30k before subs“

    1. A to jsou ty jednodušší úkoly. Autopilot je výzva.
      A to jsou ty jednodušší úkoly. Autopilot je výzva. Souvisí s tím ocenění Tesly. Ta není oceněná jako automobilka, ale jako technologická firma už dnes. (v ceně akcií je už částečně promítnut potenciál). Poté co ostatní uznají že vyvinout srovnatelné je pro ně nemožné (nikdy nebudou mít takový sběr dat jaký má ze svých aut Tesla) tak autopilot koupí a Tesla potom bude současně s výrobou aut dodavatelem softwaru. (v podobném postavení jako je Microsoft v počítačích) Pokud to tak bude= poslední příležitost nakoupit akcie, budou už jen dražší.

      1. Dost možná. Pořád říkám že jsou 10 let pozadu, čím
        Dost možná. Pořád říkám že jsou 10 let pozadu, čím dál tím víc se to blíží pravdě a čím dá víc jsem z toho smutnej. Preferuju konkurenci před monopolem. Zde je vidět důvod obav Herberta Diese o tom aby neskončili jako Nokia. Hlavy dinosaurů stále ležej ve spalovácích motorech a ne a ne se přešaltovat do novejch technologií. Furt viděj jenom auto, ale ne celé řešení. Stále nemají gigatovárnu, jen nějaké plány a stále spoléhají na nějakej Norvolt.

        1. V2G a VW iD.3
          „I asked about V2G at the London event

          V2G a VW iD.3

          „I asked about V2G at the London event yesterday. I was told to sG peak to Claire, who is the charger expert, and was told that it is on the cards for 2021. But when I asked if the ID.3 1st would be compatible, she didn’t know.“

          „The representative from VW in one of the Swedish events told me that the car is prepared for it but there are so many links in the chain before it will work. Chargers, grid suppliers, regulations and so on. The CCS/type 2 Mode 3 standards do have enough hardware but the protocols to control it aren’t ready yet. He didn’t think this would be on the market (in Sweden) until a couple of years from now.“

          1. (upraveno) – V2G není jen záležitost sofwaru ale také
            (upraveno) – V2G není jen záležitost sofwaru ale také nutně vyžaduje aby auto bylo připojeno k síti nebo domu „oboustrannou nabíječkou“. Jestli je to s hardwarem auta možné by snad mělo být jasné ze základní specifikace. Je to tam nebo není? Nebo to technici VW nevědí ?

    1. Jo, dobrá nabídka, I když je to na 10000 km ročně. Ale
      Jo, dobrá nabídka, I když je to na 10000 km ročně. Ale vychází to na cca. 3,50 KČ na km plus náklady na elektřinu , což je super. Při limitu 30000 je to 196 eur a tam je to pod 2 KČ na km. Být Němec, tskygi beru alespoň na otestování.

  4. off:
    Neco k predstaveni ev Skoda – prelozeno prekladacem,

    off:
    Neco k predstaveni ev Skoda – prelozeno prekladacem, zdroj zde
    https://www.automobile-propre.com/skoda-la-citigo-e-iv-et-les-octavia-superb-iv-electriseront-2020/

    V roce 2020 byly představeny dvě elektrické vozy Škoda
    Pamatujte, že v březnu 2019 Škoda vyčnívala s konceptem žlutého SUV, Vision iV. „Kromě zadních kamer a skrytých úchytů je to i výrobní vozidlo,“ potvrzuje značka.

    12. května 2020, 125. výročí značky, bude představen 100% elektrický vůz Škoda Škoda založený na platformě MEB Volkswagen ID.3. Bude následovat Volkswagen ID.4 X, jeho blízký bratranec, na několik týdnů. Měl by si půjčit baterie od 45 do 77 kWh a výkony 150/200 kW. Objednávky se otevřou okamžitě, ale to není všechno. Během budoucího Volkswagen ID.5 X bude kupé odvozené z modelu Vision iV dorazit v roce 2021. Bude představeno v Paříži 29. září. Na rozdíl od Volkswagenu proto Škoda nevynechá pařížský autosalon.

    Cílem těchto dvou SUV bude přivést do roku 2021 prodej elektřiny společnosti Škoda mezi 5 a 7 000 vozy, což je přibližně 17% prodejů výrobce ve Francii. Ambiciózní cíl, který je součástí přání značky překročit 2% podíl na trhu ve Francii, tj. Více než 40 000 registrací, nebo dokonce 3% ve střednědobém horizontu. Výsledkem bude rozšíření sítě ze 150 koncesí v roce 2019 na přibližně 200 do konce roku.

  5. „Navzdory faktu, že ve druhé polovině minulého roku
    „Navzdory faktu, že ve druhé polovině minulého roku čínská vláda výrazně omezila dotace na nákup elektromobilů a dalších typů aut do zásuvky, vyrostly za minulý rok v Číně jejich prodeje meziročně o 7 %.“

    Tak ty předpovědi vo tom jak elektromobilita v Číně skončí s koncem dotací se expertům moc nesplnili.

      1. V CR byl pocet prodanych aut se stejnym pohonem ca. 1200.
        V CR byl pocet prodanych aut se stejnym pohonem ca. 1200. Cinane koupili 1000x vic aut s emotorem nez v CR. Pritom pocet obyvatel je ca. 140x vetsi. Cinane kupuji EV 7x casteji nez Cesi. To uz je zasadni rozdil a jsem rad ze se to zde pise. Prumerny Cinan je 7x chytrejsi nez vy.

        1. Průměrný Číňan žere hlínu a v komunistické Číně je
          Průměrný Číňan žere hlínu a v komunistické Číně je pravděpodobnější, že čínské elektromobily si musí kupovat firmy povinně. Pořád platí, že to jsou největší znečištovatelé planety, kteří se vezou na vlně klimatického alarmismu.

          1. Tajemství úspěchu je – mlčet o tom, co
            Tajemství úspěchu je – mlčet o tom, co nevíte.

            Průměrný číňan platí mobilem. V restauraci si objednává a platí jídlo přes QR kód. A teď otázka. Jestlipak víte proč?? Aha, že Vy vůbec netušíte? 🙂
            A proč si lidé v Číně kupují elektromobily a elektrické motorky už vůbec nic nevíte. Kdyby jste to věděl, nenapíšete tento hloupý komentář.

          2. Ac nemam rad Cinu za jeji politicke zrizeni, musim se ji
            Ac nemam rad Cinu za jeji politicke zrizeni, musim se ji zastat v tom, ze na jednoho obyvatele produkuji mene CO2 jak treba CR. A to si jeste musime uvedomit, ze v Cine vyrabi vse narozdil od CR. Takze z tohoto pohledu mame maslo na hlave. Podle me je hloupost vzit nejake uzemi a pocitat celek, spravnejsi je prave rozpocitavat na hlavu. No a jelikoz CO2 tak nejak nemizi, tak bychom se jeste mohli podivat na kumulovanou produkci CO2 na halvu. My Cesi bychom, co se tyce OZE a prodeju BEV, meli drzet zobak, „OZE“ (spravne v uvozovkach) se u nas planuji jen bioplynky a BEV je pomale sproste slovo. A urcite lze narustu obojiho dosahnout i jinak nez diktaturou ci cekanim na dobu, az se u nas nebude dat dychat stejne jako v Cine.

Napsat komentář