V Praze proběhl první závod elektrokol

Ve Velké Chuchli v proběhl v sobotu závod a prezentace značky . Organizátorem byla společnost ve spolupráci s tvůrci seriálu Kolo pro život.
foto: ekolo.cz

Závod elektrokol se jel na okruhu dostihového závodiště, celkem tři kola po 3,3 km. Závodníků se na startovní čáře sešlo celkem deset. Vítězem se stal Vladimír Staněk z na kole Wisper 905e Sport.

elektrické kolo - závod elektrokola Praha Chuchle

elektrické kolo - závod elektrokola Praha Chuchle

Další , která se závodu účastnila, byla např. terénní test, Wisper Sport, Panther CRx 777, městská kola AGOGS CityLiner a BH E-motion a nakonec i AGOGS Barack a , viz. náš test.

Vítězové obdrželi MP3 přehrávač na kolo AGOGS Bike Music. Po celý den si návštěvníci areálu mohli ve stanu AGOGS zapůjčit elektrokolo pro otestování. Během dne byly také organizovány dva výlety na elektrokolech pro zájemce po okolí Prahy.

One Comment on “V Praze proběhl první závod elektrokol”

  1. Nebyly by k dispozici
    Nebyly by k dispozici nějaké podrobnější výsledky (čas, průměr vítěze), pokud ta kola byla podle předpisů, tak vypomáhají pouze do 25km/h a to si myslím že by měl v rovinatém terénu zvládnout každý průměrný cyklista i bez motoru. Proto si myslím, že kdyby tam jel někdo na normálním horáku, tak by to musel vyhrát, protože by netahal zbytečnou zátěž.
    Omezení na 25km/h mi přijde jako větší nesmysl než omezení výkonu na 250W. Výkon 250W by měl stačit na rychlost alespoň 30km/h (.nahoru.net/kalkulatory.html) a s lehkým příšlapem by neměl být problém jet po rovině 35-40km/h
    Samozřejmě nic není tak jednoduché, protože problém je taky technický, buď je motor navržený na vyšší rychlost a nebo na větší moment v kopci…
    Mimochodem já jezdím na svém kros kole z kopce běžně 70km/h a za kamionem se někdy povede 80 třeba i po rovině a žádné předpisy tím neporušuju. Co vlastně dělá elektrokolo s motorem bez volnoběžky při vyšších rychlostech? Pravděpodobně asi když indukované napětí přesáhne určitou mez, tak brzdí a to je na nic…
    Osobně kdybych uvažoval o elektrokole, tak by muselo pomáhat alespoň do 35-40km/h a mít výkon alespoň 500W. Nejsem žádný závodník, ale elektrokolo podle současných předpisů by pro mě znamenalo velké zpomalení, protože mívám běžně průměry 30-46km/h, (v závislosti na větru, kopcích provozu, délce trasy) dlouhodobý průměr za rok asi 32km/h.

Napsat komentář