V Praze je registrována polovina všech elektromobilů v Česku, připravuje se na další rozvoj

redakce - 24 Září 2020

V roce 2019 bylo v hlavním městě registrováno 2347 elektromobilů. Došlo tak k téměř 50% růstu registrací automobilů poháněných právě elektrickou energií oproti roku 2018.Jak bude vypadat mobilita budoucnosti? A je česká metropole připravena na exponenciální růst počtu elektromobilů, který nás v nejbližších letech pravděpodobně čeká? I to jsou otázky, které zazněly na konferenci Elektromobilita 2020, která proběhla ve čtvrtek v karlínském hotelu Olympic.

Jak bude vypadat mobilita budoucnosti? A je česká metropole připravena na exponenciální růst počtu elektromobilů, který nás v nejbližších letech pravděpodobně čeká? I to jsou otázky, které zazněly na konferenci Elektromobilita 2020, která proběhla ve čtvrtek v karlínském hotelu Olympic. Za městskou společnost Operátor ICT, a.s. (OICT) na ní vystoupil generální ředitel Michal Fišer.
foto: Volkswagen

TISKOVÁ ZPRÁVA

Podle Michala Fišera, generálního ředitele společnosti Operátor ICT, na tento vývoj musí reagovat i hlavní město Praha, s masivním rozvojem elektromobility se totiž musí adekvátně rozvíjet i infrastruktura.

Rada hlavního města proto rozhodla na konci roku 2019 pověřit společnost OICT přípravou Generelu rozvoje dobíjecí infrastruktury do roku 2030 v české metropoli a koordinací budování dobíjecích stanic.

„Z našeho pohledu je důležité přijít s co nejdetailnější strategií, která dokáže vystihnout komplexitu dobíjecí infrastruktury v Praze, a zapojit do přípravy strategie všechny klíčové aktéry, kteří se mobilitě v hlavním městě věnují. Součástí strategie je samozřejmě i otázka veřejných dobíjecích bodů, již v příštím roce očekáváme poptávku po více než 440 veřejných dobíjecích bodech,“ uvedl na konferenci Elektromobilita 2020 Michal Fišer.

OICT podle jeho slov vlastní jedinečné know how pro elektromobilitu, díky kterému připravovat a realizovat projekty elektromobility malého i velkého rozsahu. Vychází přitom ze zkušeností z vlastních projektů, které společnost v uplynulých měsících a letech realizovala nebo realizuje.

„Úkolem OICT je připravit pro Prahu řešení, které nejen navazuje na snahu města podpořit rozvoj elektromobility, ale zároveň i naplánovat kroky do roku 2030, které by měly pomoci zabránit možným negativním dopadům, které jsou s rozvojem elektromobility spojeny,“ doplnil Michal Fišer.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

stačilo by do každé druhé ulice dát dvě 3 fázové, kryté zásuvky a bylo by to levné, ale to není cílem SS EU (jen vlastně opět nácci z Německa), cílem je co nejvíce okrást většinu obyvatel a předat naše peníze korporacím, i když mně se toto třeba hodí na 3,5s ;)

EU je skutečně korporátní fašismus, který chce zlikvidovat evropské domorodce:

bit.ly/2RQVyFa

"Ve včera projednávaném návrhu „vykouklo šídlo z pytle“ Zeleného údělu. Doposud se mluvilo jen v obecných frázích o potřebě ochrany přírody a klimatu. Nyní z kolegů vypadlo, o co jde ve skutečnosti. Za celým slavným Zeleným údělem EU je záměr vytahat z občanů peníze. Nyní už je naprosto zřejmé, kdo sponzoroval celou kampaň Gréty Thunbergové. Pozoruhodnou shodou okolností oznámila nejslavnější záškolačka světa, že se vrací do školní lavice krátce poté, kdy že premiéři a prezidenti členských států EU na Evropské radě oznámili, že schválili, aby z rozpočtu EU ve výši přes bilion eur šlo v letech 2021 až 2027 na Zelený úděl 35%. Tedy více než 350 miliard eur. Kromě toho si EU půjčí 750 miliard eur do Fondu obnovy, ze něhož třetina půjde také na projekty Zeleného údělu. Jde o více než 250 miliard eur. Na projekty fotovoltaických elektráren, větrníků a na dotace elektromobilů a dobíjecích stanic tak půjde přes 600 miliard eur.

EU přitom způsobuje jen 10% světového znečištění. Největší znečišťovatelé, jimiž jsou Čína a USA, se odmítají účastnit obchodování s emisemi, které bylo zavedeno Kjótským protokolem a podle Pařížské dohody o klimatu má být rozšířeno. Slavná pubertální aktivistka ukončila „svůj boj“ za klima bez toho, že by u těchto největších znečišťovatelů čehokoli dosáhla. Vrátila se do školy v okamžiku, kdy skončila role, na niž byla najata. Už v průběhu jejího veřejného vystupování prosakovaly informace, že ji financují obchodníci s akciemi tzv. ekologických firem. Nyní je jasné, že v pozadí stáli burzovní spekulanti, kteří chtěli dosáhnout obřích kšeftů s emisními povolenkami.

600 miliard eur schválených Evropskou radou na Zelený úděl je v přepočtu 15,6 bilionu Kč. Tedy 15 600 miliard. Jde ekvivalent 15 českých státních rozpočtů. Tyhle peníze si z rozpočtu EU rozeberou ti, kteří financovali kampaň copaté aktivistky. Podle statistik jsou nejdražšími filmovými hvězdami současnosti Mel Gibson, Johny Depp, Harrison Ford, Tom Cruise a Daniel Craig. Za natočení jednoho filmu inkasují honoráře od 20 do 30 milionů dolarů. I kdyby spekulanti s emisními povolenkami zaplatili Grétě Thunbergové stejný honorář, pořád by se jim to mnohonásobně vyplatilo.

Teď už jen zbývá ty peníze vytahat z lidí. EP k tomu včera udělal první krok. EU si půjčila 750 miliard eur. Splácet je budou občané členských států. Jednou z metod mají být právě emisní povolenky, které chce europarlement napařit nejen firmám, ale i všem domácnostem. Asi Vás nepřekvapím sdělením, že jsem hlasoval proti tomuto zločinnému návrhu. Podle procedury hlasování nebylo možno hlasovat odděleně jen pro užitečné věci, jako investice do zateplování budov. Hlasovací procedura byla nastavena tak, aby europoslanec musel hlasovat buď „pro vše“ nebo „proti všemu“ co výbor navrhl."

prostě jeden podvod za druhým = SS EU

Obrázek uživatele honza.t

V mém okolí přibývají LED lampy veřejného osvětlení .
Kolik el. energie by se ušetřilo výměnou energeticky náročnější výbojkového osvětlení na méně energetický náročné LED a moho by bez obav sloužit k nabíjení ?

Neušetřilo by se nic, tedy pokud by jste nechtěl svítit prostě jen méně.

Orientační hodnoty světelné účinnosti některých běžných zdrojů světla :
vysokotlaká sodíková výbojka 150 k [lm/W] běžné pouliční osvětlení
LED bílá 55 až 200 k [lm/W]

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sv%C4%9Bteln%C3%A1_%C3%BA%C4%8Dinnost

Obrázek uživatele honza.t

Ford chce ušetřit miliony díky LED osvětlení
http://www.hybrid.cz/ford-chce-usetrit-miliony-diky-led-osvetleni

U Forda používají v budovách na svícení sodíkové výbojky ? Tam bych pracovat nechtěl.

klasická žárovka 10 - 15 vyšší účinnost je při vyšších výkonech
halogenová žárovka křemíková 24
kompaktní zářivka 45 - 60 „úsporná žárovka“
klasická zářivka bílá 50 - 100

Ty sodíkové výpojky jsou mnohem úspornější. Jen je ale nevyrobíte v ekvivalentu 60W žárovky, takže v budovách jsou nepoužitelné, pokud se nejedná o 20m vysokou halu.

Sodikove davaji oranzove svetlo. To je tak mozne na ulici. Do budov kde se neco vyrabi to moc vhodne neni.

Tak zvhledem k tomu, že je tam taky nejvíc firem, které ty automobily budou pořizovat do svého vozového parku, tak mi to vůbec nepřipadá divný.

i lidé žijící mimo Prahu mají registrace v Praze, dosvědčuji :-)

A nejsou náhodou vyjmuti z dotací na EV, protože Praha?

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Nejsou, zrovna loni byla nějaká dotace, ale hold to vín jen ti povolaní plus jejich známí...

"projekt musí být realizován mimo území hl. m. Praha."

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Obrázek uživatele Cipísek D

noo infrastruktura, nedávno tam konečně postavili pár dobíjecích pouličních kandeláblů ;)

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/praha-2-zprovoznila-patou-chytrou-lampu-nabije-dva-elektromobily-zaroven-40091500

https://elektrickevozy.cz/clanky/lampy-verejneho-osvetleni-v-praze-poslouzi-i-jako-nabijecky-aut-nejdriv-v-pilotnim-provozu

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK

Obrázek uživatele Jan Horčík

Informovali jsme zde.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol