V Praze bylo k vidění vodíkové auto Hyundai Nexo. Vyzkoušeli jsme ho!

Jan Horčík - 16 Duben 2018

V sobotu se v Praze na Fakultě stavební ČVUT jel další ročník soutěže vodíkových autíček na ovládání. Při té příležitosti Hyundai ukázal i své vodíkové Nexo.Vodíkové auto Hyundai Nexo v obležení zvědavců - včetně těch z magazínu Hybrid.cz!

Vodíkové auto Hyundai Nexo v obležení zvědavců - včetně těch z magazínu Hybrid.cz!
foto: Hybrid.cz

Na start letošního ročníku Hydrogen Horizon Automotive Challenge (H2AC) - závodu modelů aut na vodíkový pohon se s podporou Nadace Unipetrol o víkendu postavily hned tři týmy středoškoláků z Neratovic, Ostravy a Litvínova.

Rozhodně tím nejzajímavějším, co bylo v sobotu v Dejvickém univerzitním kampusu k vidění, ale bylo vodíkové auto Hyundai Nexo. Předvýrobní prototyp bylo možné si z každé strany prohlédnout a dokonce se i krátce svézt.

Vodíkové auto Hyundai Nexo v obležení zvědavců - včetně těch z magazínu Hybrid.cz!

Čistý interiér, kterému vévodí displej přístrojového panelu a velký centrální displej. Pod ním je ale na centrální konzoli ještě nálož tlačítek.
foto: Hybrid.cz

Vodík v osobní dopravě má své příznivce, ale především řadu odpůrců. Důvodem je výrazně horší energetická bilance vodíkového pohonu v porovnání s čistě bateriovým. Vodíkové auto de-facto je elektromobil - jen kromě (menší) baterie obsahuje také vodíkové palivové články.

Přesto nás Nexo zaujalo. Zejména svým bezchybným zpracováním, pohodlným ovládáním i podle všeho příjemnými jízdními vlastnostmi (mohli jsme ale sedět pouze na sedadle spolujezdce, a to jen kolem bloku).

Kdyby se automobilka Hyundai odhodlala nabídnout Nexo také v čistě bateriové verzi, nepochybujeme, že by o auto byl obrovský zájem. Ostatně, model Hyundai Kona Electric už mnohé naznačuje.

Vodíkové auto Hyundai Nexo v obležení zvědavců - včetně těch z magazínu Hybrid.cz!

Kufr je slušný, v základu má objem 461 litrů.
foto: Hybrid.cz

Podle našich informací se v současné době připravuje vybudování dvou veřejných vodíkových čerpacích stanic - jedné v Litvínově, jedné v Praze. Ani to ale nejspíš nebude dost na to, aby i běžní řidiči začali uvažovat o vodíkových autech. Není ostatně vůbec jisté, zda bude Hyundai vlastně vodíkové Nexo nabízet.

Zájem o vodíkové závody je čím dál větší

Studenti ze Střední odborné školy a středního odborného učiliště Neratovice vyhráli v kategorii nováček a v sobotním závodě obsadili čtvrté místo. Studenti se na tuto soutěž, která proběhla v kampusu ČVUT Dejvice, připravovali ve svém volném čase a pro jejich vedení bylo nezbytné nalézt nadšené pedagogy.

Vodíkové auto Hyundai Nexo v obležení zvědavců - včetně těch z magazínu Hybrid.cz!

Závodů vodíkových autíček na ovládání se zúčastnily desítky členů týmů.
foto: Hybrid.cz

V prvním ročníku soutěže pro studentské týmy středních a vysokých škol Hydrogen Horizon Automotive Challenge (H2AC) v roce 2015 stály na startu tři přihlášené týmy. Rok na to se soutěže zúčastnilo již 15 týmů z České republiky a pět týmů ze Slovenska.

Do letošního ročníku se přihlásilo již 24 českých týmů, což překročilo propustnost tratě. Soutěž se tedy letos konala jako dvoudenní s tím, že každý den soutěžilo 12 týmů. Právě z důvodu narůstajícího zájmu a příchodu nových účastníků byla vytvořena také soutěžní kategorie „Nováček“.

Studenti SOŠ a SOU Neratovice byli asi největším překvapením, když se v sobotním závodě umístili na čtvrtém místě a zvítězili právě v kategorii nováčků. V nepřetržitém šestihodinovém závodu ujeli skoro 560 kol.

Vodíkové auto Hyundai Nexo v obležení zvědavců - včetně těch z magazínu Hybrid.cz!

Pocity z jízdy? Jako v elektromobilu - tiché, plynulé, bez vibrací.
foto: Hybrid.cz

Také ostravský tým se v letošním ročníku postavil na start jako nováček, a to pod vedením docenta Bohumila Horáka, který vede jako jeden z našich nejvýznamnějších odborníků na palivové články a elektromobilitu středoškolský kroužek. Při přípravách závodního automobilu studenti optimalizovali všechny třecí a valivé odpory, aby dosáhli při daném výkonu co nejmenší spotřeby energie.

Statistika poptávky po studijních oborech v posledních letech ukazovala nepříznivý trend zájmu o technické a přírodovědní obory. Jako reakce na tento vývoj vznikl program H2AC, který chce vzbudit u studentů zájem právě o tyto obory, vyvolat zájem o alternativní zdroje energie a nabídnout studentům vlastní zkušenost s jejím využitím.

Vodíkové auto Hyundai Nexo v obležení zvědavců - včetně těch z magazínu Hybrid.cz!

Design vodíkového auta Hyundai Nexo zaujme - mimo jiné i díky matně šedivému laku.
foto: Hybrid.cz

Středoškolští studenti se během čtyřměsíčního programu seznamují s obnovitelnými zdroji energie. Teoretické znalosti pak použijí při sestavení RC modelu závodního auta v měřítku 1:10 poháněného vodíkovými palivovými články.

Letošní ročník H2AC v prvním závodním dni vyhrál tým SOŠ Třineckých železáren. Spolu s nedělním vítězem ze Středního odborného učiliště Škoda se na začátku května zúčastní mezinárodního finále v německém Chemnitzu.

Vodíkové auto Hyundai Nexo v obležení zvědavců - včetně těch z magazínu Hybrid.cz!

Hyundai Nexo - pohodlné a prostorné SUV.
foto: Hybrid.cz

Vodíkové auto Hyundai Nexo v obležení zvědavců - včetně těch z magazínu Hybrid.cz!

Systém vás navede na zatím jedinou vodíkovou čerpací stanici v Česku - tu ve Spolaně Neratovice. Má ale jen poloviční tlak, než auto vyžaduje, a tak nádrž naplníte zhruba na polovinu. NEDC dojezd je 800 km, WLTP kolem 700 km.
foto: Hybrid.cz

Vodíkové auto Hyundai Nexo v obležení zvědavců - včetně těch z magazínu Hybrid.cz!

Tohle kromě uvidíte jen v málokterém autě - napadá nás ještě Toyota Mirai.
foto: Hybrid.cz

Vodíkové auto Hyundai Nexo v obležení zvědavců - včetně těch z magazínu Hybrid.cz!

Digitální postranní zrcátko.
foto: Hybrid.cz

Vodíkové auto Hyundai Nexo v obležení zvědavců - včetně těch z magazínu Hybrid.cz!

Couvací kamera vám přehledně ukáže celé okolí vozu.
foto: Hybrid.cz
vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Michelin

Paneboze na co ma tolik tlacitek?

Tuhle jsem musel v manzelky aute tapat jak preridit letni cas. Ona se o to radeji ani nepokousela. Pritom iPhone, kdyz dostala poprve do ruky nepotrebovala zadnou radu, hned vsechno ovladala.

A kdyz uz o tech tlacitkach tak se mi vybavila jedna historka.
Kdyz jsme byli na Amperu tak jsem si dobiral (trochu v nalade, pri navratu z nocniho tahu) brnenskeho taxikare v Mercedesu na co ma tolik cudliku, jestli se v tom vyzna. Pak mu rikam “jo tu packu pod volantem mam taky” a on “no a padla, zejo” tak mu rikam “ ne, na co?” a on trochu udivene “no kdyz vas nekdo nastve tak si podradite a ujedete mu” a ja na to “kdyz chci nekomu ujet tak slapnu na plyn”. Nejak ho to vydrazdilo, bo zacal rezat Brnenske ulice jako by to ukradl. Asi mi chtel ukazat jak mu to jede. Kluci vzadu se jen smali. Kdyby chudak tusil. :-)

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Alien5

Off : Poradame přednášku dr. Jiřího Grygara na téma Pluto nemá chybu, která se uskuteční ve čtvrtek 3. května 2018 v době 17-20 h v Mlade boleslavi. Kdo by mel zajem piste na alien5@seznam.cz
Preposlu pozvanku.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen dobre, ze helmuti dostavaji trochu na frak a korejci je tlaci k inovacim, dalsi panika ve Vlkohradu jen veci prospeje, uz pry planuji vlastni megatovarny na baterie, cha.. a mimochodem, ta reklama na “predrazenou klasiku”, tak to jsem se po ranu pobavil, diky za kazdy novy ne spalovak Hyundai

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trochu na frak? Ve vodíku dostávají helmuti z Vlkohradu na prdel na celé čáře...

Určite jsou z toho strašně smutný :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT: Jaguar I-PACE detailed body structure (5:22)

youtube.com/watch?v=MocHcoBm4bU

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je opravdu překvapení, že ve vodíkovém elektromobilu se jede jako v elektromobilu ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

středovka vypadá jak z trolejbusu, to se zas rejžáci vyřádili

Obrázek uživatele PaRi

Možná je tam motor. Jako v BVPéčku :-)

Obrázek uživatele ozana

Jako ve starém autobusu Škoda 706 RTO

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo, další expert na design, co se jimi diskuse jenom hemží...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zašel jsem na kukačku a opravdu zážitek. Moc se mě tento model líbí,tak třeba i časem pořídím,protože mě tento vůz i přesvědčil i ten vzhled je parádní, což hodně lidí odsoudilo co jsem tak zaslech, mě naopak nadchl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jooo?? nepovidej a čimpak tenvejmrd chceš krmit. to si asi doma v garazi sám nenatankujes co? a vodíkovýho výbuchu se nebojís?? co děti, budou si mít potom kde hrát :)

kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hnus! ani zadarmo vodíkovku do garáže no ruku na srdce soudruzi dyt to vodpraví panelák jako prd

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nešel by ten tunel udělat větší? fakt zase interier pro militantního cyklistu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Slušný až na ty zadní světla, nevím jestli bych si zvykl snad kdybych to viděl naživo, jinak to vypadá sympaticky a elegantně, líbí se mi hodně i ta Kona od nich...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele a včem je ta kára s těžkými kovy z laufu lepší než BEV ?? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"kára s těžkými kovy z laufu" - to jako vodíkové auto? Tak to je bomba! Tohle auto má v laufu jenom vodní páru ze syntézy vodíku a kyslíku, ty experte! Fakt jsem si myslel, že na Hybrid.cz chodí lidi, kteří se o moderní technologie zajímají a něco o nich vědí...

Sem chodí hlavně Anonym, má tu nejvíce příspěvků.

---

Boo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl jsem možnost si do toho vozu sednout a trochu si zakroužit volantem. Celkově to auto působilo kvalitně, žádný levný plasty. Největší plus dávám, že se jedná o auto na vodík, to jako je bomba.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tohle je klasický podmazaný přitakávač! :)))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, tohle j klasický člověk, který něco viděl, sáhl si na to a může podat zprávu - na rozdíl od mudrlantů, co o všem kafrají a ničemu nerozumějí...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jojo, vodík, to je bomba :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ad veřejné H2 stanice: doufám, že ta (ty) pražské budou hódně daleko od stávajících stojanů pro BEV. A doufám, že H2EV nejsou (nebudou) plugin, abychom se u stojanů nepotkávali. Ale budou-li, tak potkáme-li se tam, ihned mu uvolním místo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já neměl dobrý pocit ve Vystrkově, když asi 2 metry od mne tankovala dodávka plyn.

to je presne ono, panove. POCITY. nic vic.

V tom ty si machr, v pocitech.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

mimo misu:
TM3 je kritizovaná za obrazovku ...
po zväčšení "čistého interiéru" som videl hifivežu z roku 1982.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten čistý interiér mysleli, že ještě není podrobenej sušenkama a poblitej.

:-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC Group

Newsletter