V Písku spuštěny dvě nové rychlonabíjecí stanice ČEZ

Od 14. srpna jsou v provozu dvě nové veřejné rychlodobíjecí stanice v Písku. Řidičům elektromobilů jsou k dispozici na parkovšti areálu McDonalds v Hradišťské ulici.

Elektromobil Volkswagen e-Golf se nabíjí u rychlonabíjecí stanice ČEZ v Písku u McDonalds.
foto: ČEZ

Nové veřejné rychlodobíjecí stanice v Písku jsou součástí sítě nabíjecích stanic společnosti ČEZ. Nabízejí standardy CHAdeMO 50 kW, Combo 50 kW a AC Mennekes 32 A/400 V.

Elektromobilita ČEZ provozuje rychlonabíjecí stanice dodávané společností ABB Česká republika. Síť veřejných nabíječek ČEZ nabízí momentálně služby 114 stanic, z toho 56 rychlonabíjecích.

tisková zpráva

104 Comments on “V Písku spuštěny dvě nové rychlonabíjecí stanice ČEZ”

  1. Off: Dotaz na zkušenější uživatele – potřebuji redukci
    Off: Dotaz na zkušenější uživatele – potřebuji redukci z Mennekes typ2 na 230V shucko, zde nabízí jeden „výrobce“ dvě varianty, normální a krátkou, kterou pořídit pro zdejší dobíjecí stanice?

    https://www.ebay.com/itm/Mennekes-type-2-electric-vehicle-charging-plug-32A-on-shucko-with-button/122529993303?hash=item1c875b5257:g:avsAAOSwZKBZMaOW

    nebo

    https://www.ebay.com/itm/Mennekes-type-2-electric-vehicle-charging-plug-SHORT-32A-on-shucko-with-button/122529995277?hash=item1c875b5a0d:g:uVEAAOSwCQZZMaRL

    Děkuji!

        1. krátká je na nabíječky s kabelem a konektorem – typicky
          krátká je na nabíječky s kabelem a konektorem – typicky Lidl, krajskenabijecky.cz
          Dlouhá je na nabíjecí stanice se zásuvkou – typicky ČEZ (stojany ABB i malé stojany před Kauflandy.
          Bohužel firma Menekéš si udělala kšeft a my to platíme. Zdůvodňuje to bezpečností. Prostě lidi ochráníme i kdyby to mělo být to poslední v jejich životě, který nezaplatí.

            1. To vůbec není agresivně. Nemám nic proti konektoru na
              To vůbec není agresivně. Nemám nic proti konektoru na kabelu, jen do něj nepasuje dlouhý samec, který tak má krátké piny. Toť vše. Prostě rozum nepracoval na univerzálnosti ve vidině do bezpečnosti zabalené hamižnosti – nepoužiješ na nic jiného!. No a výsledkem je že lidi raději budou kupovat neoriginální na 3D tiskárně vytisknuté šunty co se po pár zasunutích rozletí a další uživatelé již nezasunou z důvodu zbytků. Těch šuntů musí vozit plný kufr. Super bezpečnost. Fakt je to v tom Menekéši banda (mo)mentálně pomalejších tvorů.

              1. Viz zaplněný kufříček mého Ionu. Nakonec jsem to řešil
                Viz zaplněný kufříček mého Ionu. Nakonec jsem to řešil ne řezáním kabelu Mennekes-Yazaki, ale zakoupením redukce krátký Mennekes s vypínačem-červený 5kolík 16A 400V od kluků ze Slovenska (v rámci akce na Bouzove eJantarová cesta), protože na to jednak mám další redukce 400V 16A-230V 16A, druhá mohu stále z toho Mennekesu dostat 400V 16A a rozhodit na 3 zásuvky 230V 16A, kteroužto redukci tahám jen na srazy.

        2. Jestli je to opravdu z duvodu, co myslim, tak bych vzal
          Jestli je to opravdu z duvodu, co myslim, tak bych vzal dlouhou – v normalni stanici bez kabelu by mela fungovat taky a mohla by se hodit, pokud by stanice mela pevny AC kabel (u nas jsem to nevidel, ale v cizine pry jsou).
          Ale stejne bych se pro jistotu zeptal prodejce, mozna je tam nejaky jiny duvod.

                1. Ano, kontakty jsou stejně dlouhé.
                  Nasazovat ten úříznutý

                  Ano, kontakty jsou stejně dlouhé.
                  Nasazovat ten úříznutý kus bude potřeba jen zcela výjimečně.

              1. Já často v Praze preferuji některý z Mennekesů ČEZu
                Já často v Praze preferuji některý z Mennekesů ČEZu před SC Tesly. Proč?
                1. baterce pomalé nabíjení více svědčí
                2. já mám vyřešené parkování
                3. neblokuji rychlé DC pro e-kamarády netesláky
                4. netáhlům z ČEZu těmi 70-80kWh rád vylepším statistiku vytíženosti stanic, nad kterou ti lemplové stále pláčou na všech EV konferencích.
                Jinak, po městě cestují na elektrické koloběžce a za oknem auta mám telefonní číslo.

    1. Jo, jo, začíná nám pomalu přicházet další generace
      Jo, jo, začíná nám pomalu přicházet další generace elektrovozidel, co umí slupnout 100 kW. Ioniq například. Už když ho člověk dá na 50 kW tak se až diví, jak to do něj rychle elektron po elektronku švihá. Nicméně je jich mezi lidmi opravdu málo a další potíž je u stojanů, 100 kW už si opravdu říká buď o silné stávající nevyužité připojení (takový energetický brownfield) nebo bateriové řešení. Platit rezervaci 100 kW výkonu 24/7 není legrace.

  2. Informace pro zákazníky Elektromobilita ČEZ:
    Paušální

    Informace pro zákazníky Elektromobilita ČEZ:
    Paušální platby za období, po které bude dobíjení přístupné bez nutnosti autorizace čipem, nebudou zákazníkům fakturovány. Kompenzace proběhne v následujícím fakturačním období (tj. za druhé pololetí 2018).

  3. Tak jsem konečně obětoval 5 minut svého drahocenného
    Tak jsem konečně obětoval 5 minut svého drahocenného času, abych se podíval jaké velké infrastrukturní projekty na výstavbu rychlodobíjecích stanic v ČR jsou aktuálně v běhu. Skoro by si to říkalo o zpracování v článku. Omezená data jsou k dispozici na stránkách CEF (Connecting Europe Facility) zde pro ČR

    Aktuálně běží pro ČR 6 projektů:

    název projektu – řešitel v ČR – počet stanic – ukončení projektu

    FAST-E (SK/CZ) – E.ON – 15ks – 9/2018
    EAST-E – E.ON – 15ks – 12/2018
    EV Fast Charging Backbone Network Central Europe – ČEZ – 42ks – 12/2018
    CEZ EV TEN-T Fast Charging Network – ČEZ – 60ks – 6/2020
    NEXT-E – E.ON / MOL ČR – ??ks – 12/2020
    Central European Ultra Charging – GreenWay CZ – ??ks – 5/2021

  4. Nevím jestli to tu už neproběhlo. Dnes mi bylo řečeno na
    Nevím jestli to tu už neproběhlo. Dnes mi bylo řečeno na infolince ČEZ, že otevřeli všechny dobíjecí stanice i pro jednorázové dobití. Nepřímo mi potvrdili, že jim skončila výjimka ze zákona o povinnosti umožnit jednorázové dobití bez smlouvy a paušálu, tak huráááá 🙂 V současné době tedy zdarma, než dořeší platební systém. :)))

      1. Na maily ČEZ zásadně neodpovídá, nicméně komunikují
        Na maily ČEZ zásadně neodpovídá, nicméně komunikují dobře přes telefon. Vzhledem k tomu, že se na jejich nových nabíječkách objevilo „Postaveno s dotací EU“, domnívám se, že z toho důvodu je museli odblokovat a nabíjení je v tuto chvíli všude volné pro všechny. Nicméně stále tvrdí, že je chyba v softwaru a urputně pracují na odstranění. Údajně, dle jejich vyjádření, až chybu odstraní, bude nutné používat znovu buďto čip nebo platbu přes mobilní aplikaci.
        Předplatitelům čipu, tedy alespoň těm, kteří si o to zažádali, budou prý bezplatné nabíjení refundovat ve vyúčtování druhého pololetí 2018. Tak jsem na to zvědavý.

  5. Ono by take dost pomohlo lidi zasvetit do prubehu nabijeni EV,
    Ono by take dost pomohlo lidi zasvetit do prubehu nabijeni EV, kdyz uz mame malo nabijecek..a ne-ohleduplnost netechnickych elektromobilistu je donebevolajici…

    Kdyz nekdo uz laduje u 50kW DC do 100%, tak vezte ze posledni 3% lezou vykonem pod 4kW – z 97% do 100% a trva to cca 30min. Takze pak tam trolime 30 minut u nabijecky ktera ma dostupnych 72kW (50+22) oba dva, a vyuzivame spolu celkem 7kW 🙂 Takhle se nasledujicimu cekajicimu prodlouzi doba u stojanu na hodinu a vice. ..staci se v 95% prehodit na AC.

    Nejsem schopen Teslakum vysvetlit, ze kdyz nabiji poslednich cca 15% = z 85 na 100% tak jedou pod 22kW a tudiz jelikoz maji na palube 22kW tak to z AC nepoznaji ze jim to jede pomaleji. Jeste vice me dorazi odpoved – stejne nemam redukci a bere dal Chademo na 16kW dalsich 40 minut 🙂

    Jeste horsi je varianta, kdy Teslak laduje co to da na Chademu..uz 1,5hodiny a nejde mu vysvetlit ze kdyz si nabiju za 15 minut a on zatim pojede na 22kW AC tak on bude u stojanu max o 8 minut dele. Pak tam na sebe cumime hodinu.. uplne zbytecne 🙂 Samozrejme nasrany je vzdycky ten co prijde druhy.. to jsou ale vsichni mile prekvapeni co prijedou 10 min. po mne, ze jim reknu.. za 5 minut jsem pryc 🙂

    1. Porodní bolesti. Třeba se po 30minutách zavede poplatek za
      Porodní bolesti. Třeba se po 30minutách zavede poplatek za minuty a po 60minutách bude 2x vyšší. Nakonec není ani vyloučeno, že se příkon bude dělit mezi Chademo a Mennekes. Do té doby vyroste i konkurence. Dnes se to majitelům na ČEZ nabíjecích stanicích vyplatí nabíjet za paušál. Ale nic netrvá věčně.

      Proto jsou dnes dvě stanice vedle sebe.

    2. Ohledně těch „Tesláků“ to ale není úplně pravda – na
      Ohledně těch „Tesláků“ to ale není úplně pravda – na mé 100kWh baterii jedu až do cca 92% pořád kolem 45kw (což je zhruba maximum co stanice dává). Bohužel se mi už několikrát stalo, že mne druhý čekající vyhodí z nabíjení při 80%, že by mi to pak jelo stejně pomalu. Já mám nastaveno 90% a věřte, že se mi těch 10% někdy sakra hodí….Když já přijedu někam jako druhý tak pokud nemá dokončený nabíjení tak rozhodně nic nepodnikám – považuju to za základní SLUŠNOST!

      1. Ano, sahat na cizí majetek se nemá. Ale pokud tam auto
        Ano, sahat na cizí majetek se nemá. Ale pokud tam auto stojí už přes hodinu a majitel nikde ?
        Je to bezohlednější, než odpojit a znovu zapojit jeho auto.
        A přitom to pořeší telefonní číslo za sklem nabíjeného vozu a možnost slušné domluvy.
        Mimochodem existuje něco jako kodex dobíjení EV a v tom se praví, že slušností je po 40 ti minutách uvolnit stojan, pokud na něj někdo další čeká.
        Ffffšechno je to o lidech a slušnosti.

        1. Budu trochu cynicky, kdyz si EV koupim jako clovek, co cele
          Budu trochu cynicky, kdyz si EV koupim jako clovek, co cele dny nelezi v EV forech (uznavam, takovych moc nebude), nebo ho dostanu od zamestnance, nebo si ho pujcim v pujcovne, tak ten „kodex dobijeni EV“ dostanu k nemu? Je vylepeny na nabijecce?

          1. Ne, nedostanete ho, není vylepený a je to jen kodex, ne
            Ne, nedostanete ho, není vylepený a je to jen kodex, ne zákon. Četl jsem ho kdysi na slovenských stránkách, když jsem se přihlašovat na GreenWay. Všechno je to o slušnosti a té nás měli naučit zejména naši rodiče, i když o existenci EV neměli ani potuchy.
            Myslím ale, že upozornění na nabíječkách GW je správné. Dokonce si myslím, že každá nabíječka by se měla po 40ti minutách sama vypnout a bylo by to vyřešený. Alespoň prozatím, dokud jich není dost.

              1. Nekdy je potreba nabit co nejvic aby clovek nezustal na ceste.
                Nekdy je potreba nabit co nejvic aby clovek nezustal na ceste. Kdyz jsem na nabijecce sam, tak neprejedu k AC, ale dobijim dale DC. 100% nabijet je stejne spatne pro baterku, tak to jen kdyz je nutne. Az bude nabijecka na kazdem rohu, nebo dojezd 200 a vic km, pak to nebude treba. Zatim jsem mel jen 3x konkurenta u nabijecky a vse probehlo po anglicku.

                1. Jenže existují řidiči, kteří si myslí, že je prostě
                  Jenže existují řidiči, kteří si myslí, že je prostě nutné vždy nabít na 100%.

              2. 95% je auto prakticky plné. Pak to fakt nemá smysl a i s
                95% je auto prakticky plné. Pak to fakt nemá smysl a i s malobaterkacema. Leaf i eNV200 často končí 98% a po vytažení konektoru ukazují 100%. To bych se Nacekal na tu stovku. To raději párkrát zarekuperuji a mám to tam, jako bych měl 100%.

            1. Už jsem se v zahraničí u OC setkal i s méně. Měl jsem na
              Už jsem se v zahraničí u OC setkal i s méně. Měl jsem na dně a vypnulo to po cca 12-15 minitách… A když to připojíte znovu, tak to už nenabíjí… A myslím, že nešlo o časové omezení, ale omezení bylo podle odebraného množství (asi 10kWh) a navíc si to asi pamatuje poslední nabíjené auto.

              1. Mate iMiev? Trojcata nekdy prerusi nabijeni ale neukonci ho.
                Mate iMiev? Trojcata nekdy prerusi nabijeni ale neukonci ho. Po nejake dobe pokracujou jako by nic nebylo. Nekde jsem cetl, ze v urcitem SoC balancujou. Uz jsem to nekolikrat na Ionu pozoroval. Mozna jste se dostal zrovna do teto faze. Pochybuji, ze Chademo rozlisuje jednotliva auta dle VIN nebo podobne.

                1. Ano toto se mi stalo loni s MiEVem. K přerušení dochází
                  Ano toto se mi stalo loni s MiEVem. K přerušení dochází ale pouze při AC nabíjení. U nabíjení DC mi k tomu nikdy nedošlo. Klima někdy jede naplno a stíhá baterie uchladit. K balancování dochází u AC nabíjení, kdy se rozházené články (sleduji to v aplikaci CanIon) krásně srovnají již v první polovině nabíjení. U nabíjení DC to jede vždy naplno 45kWh asi do 50% SOC, pak 35kWh, pak 25kWh atd. K balancování tam nedochází, alespoň ne že by se omezilo nabíjení.
                  V mnou uvedeném případě došlo k ukončení nabíjení ze strany nabíječky s patřičnou hláškou o ukončení nabíjení. Text si už přesně nepamatuji, ale bylo tam právě něco o limitu odebrané energie.

                2. Ak ste mysleli výkon, tak ten sa uvádza v kW, nie v kWh (to
                  Ak ste mysleli výkon, tak ten sa uvádza v kW, nie v kWh (to je už energia).

        2. Do dokonalosti je to teď u ČEZ i Lidlu, přijdeš, vypneš,
          Do dokonalosti je to teď u ČEZ i Lidlu, přijdeš, vypneš, přepojíš, zapneš, než dotyčný dojde tak mu to zase zapneš a odjedeš pryč. 😉 Vůbec mu nešaháš na jeho majetek. Saháš jen na konektor a ten je provozovatele nabíječek.

                1. Leaf má možnost funkci zamykání konektoru úplně
                  Leaf má možnost funkci zamykání konektoru úplně vypnout,odemknout automaticky po plném nabití,nebo nechat zamčené do odblokování řidičem.U Ioniqa tohle opravdu nejde?

                2. Proč by to u Ioniqa nemělo jít? Pod volantem vlevo dole
                  Proč by to u Ioniqa nemělo jít? Pod volantem vlevo dole vedle otevírání víčka je tlačítko AUTO, které pokud je stisknuté (svítí kontrolka, která je vidět i přes okno), po ukončení nabíjení dojde k automatickému odemknutí konektoru. Toto platí pro AC a má to zamezit krádeži kabelu, pokud je tlačítko AUTO vypnuto. Když provádíte identifikaci na AC sloupku čipem, tak stejně musíte stejným čipem konektor odemknout. Jiným to nejde. Takže stejně nikdo další nemůže nabíjet. Je to ale různé od nabíječky, někde se odemkne vše samo i bez čipu po skončení nabíjení.
                  Zde se ale asi bavíte o DC nabíjení a tam tlačítko AUTO u Ioniqa není třeba, neb po řádném ukončení nabíjení se konektor pokaždé odemkne automaticky. Alespoň kde jsem nabíjel, tak tomu tak bylo. Nezkoušel jsem nikdy červené tlačítko – tam je možné, že k odemknutí nedojde a musí se 2x odemknout auto…

                3. e-LUKY má e-Golfa… Ioniqa má PertB.
                  e-LUKY má e-Golfa… Ioniqa má PertB.

                4. E-Golf neodemkne kabel po skonceni DC nabijeni?
                  E-Golf neodemkne kabel po skonceni DC nabijeni?

      2. To je presne ono, na co narazim.. pisete ze Vas
        To je presne ono, na co narazim.. pisete ze Vas vyhodi..ustrihne kabel a mazej?..no to urcite ne.. vsadim se ze od 95% takze tech poslednich 5% jedete pod 30kW.. takze ja povazuju za SLUSNOST se prehodit na 22kW AC, protoze rozdil uz fakt nepoznate a hlavne tam nebudete s nekym kdo nabije za 15 minut tam na sebe koukat nastvane dalsich 40minut 🙂

        Dalsi vec je ze se na 15 minut muzete hodit na 22kW AC a u stojanu budete o 8minut dele. To je to ego tak nesnesitelne silne a je potupne pomysleni tam byt o 8 minut dyl? – kdyz nabijite skoro 2h (100kW na 50kW), tak to uz preci nema vubec zadny vliv – o jedno cigarko vic 🙂

        Za maximalni neslusnost, dokonce drzost povazuju:

        1.) nabijet si poslednich 2% (x%) hodinu na DC kdyz vedle ceka celou dobu prazdna baterka
        2.) nechat si EV nabijet 10h na DC vse zamceno zabezpeceno cipem a majitel k nedohledani – to mam chut uriznout ten nektery kabel 🙂
        3.) nechat u nabijecky zaparkovany fosil pripadne rovnou 2 fosily vedle sebe 🙂 ja pak musim jezdit parkovat s EV na benzinku ke stojanum, aby fosily vedeli jake to je.. nez si vypiju kafe/nakoupim
        4.) nepouzivat plugshare/chargemap 🙂

          1. 13G se asi špatně vyjádřil. Plug share je aplikace, která
            13G se asi špatně vyjádřil. Plug share je aplikace, která Vám najde všechny nabíječky v Evropě. Doporučuji stáhnout. Pokud ji budeme všichni a správně ( a v tom vidím zásadní problém ) používat, bylo by vystaráno. Pokud totiž dojedete k nabíječce a v Plugsharu zadáte, že nabíjíte, ostatní to uvidí a mohou se tomu přizpůsobit nebo jet rovnou jinam. Můžete Zadat i vzkaz pro ostatní o stavu atp. Osobně používám, zadávám ale spolehnout se na to, že je volná nelze (ostatní nezadávají). Nicméně aplikace je to skvělá, vřele doporučuji.

                1. to jako že mi SMSkama bude posílat zprávy o nabíjení v
                  to jako že mi SMSkama bude posílat zprávy o nabíjení v okolí na můj mobil? Na to jaksi moc času při jízdě nemám. Mobil je asi lepší řešení než aplikace, ale i tak k ničemu když za jízdy s mobilem nehovořím.

                2. TO Fakt jako ne. Zkus se tam přihlásit.
                  TO Fakt jako ne. Zkus se tam přihlásit.

            1. Koukal jsen na plugshare.com a spousta nabijecek co znam tam
              Koukal jsen na plugshare.com a spousta nabijecek co znam tam vubec neni. Mnohem lepsi dle meho je goingelectric.de stromtankstellen i s routenplaner pro EV s planovanim nabijeni dle typu EV. Hodne dobra vec. A pro mobil stejna databaze wattfinder.
              Goingelectric.cz je uplne neco jineho.

              1. „na plugshare.com a spousta nabijecek co znam tam vubec
                „na plugshare.com a spousta nabijecek co znam tam vubec neni.“

                Tak tam prosim ty nabijecky pridejte – to muze kdokoliv.
                Ja je pridavam jak na plugshare tak chargemap.
                Vsechny co znam tak tam jsou… spise jsem koukal na ten goingelectric.de a tam jich chybi fakt hodne…

                Jeste toho je hodne i na evmapa.cz (tam by meli byt snad vsechny CZ), ale nemaji mobilni APPku.

            2. Zdravim,
              ano mobilni (nejen na mobily) aplikace PLUGSHARE.COM

              Zdravim,
              ano mobilni (nejen na mobily) aplikace PLUGSHARE.COM a CHARGEMAP.COM jsou sice skvele, ale protoze samotni uzivatele nezadavaji, kdyz prijedou nabijet, moc dobre to, hlavne u nas, nefunguje. Sporadicky tam nekdo neco zada, hlavne zahranicni ridici EV, v Nemecku a Rakousku je to o poznani lepsi.
              goingelectric.de je sice pekna, ale zdelake tam nejsou ani ty, u nas, 100 % funkcni, sam jsem vyzkousel. Hlavne destination chargery, ktere se u nas konecne zacinaji objevovat, tam temer vsechny chybi.

              Zatim jsem temer dokonalou aplikaci nenasel.

              P.S. Neni prosim nekdo s TESLOU z okoli (Teplice, Decin, Litomerice, Most) potreboval bych zjistit, jestli uz jsou nektere destination chargery v navigacích videt, protoze tam jsou o dost drive nez na webu samotne TESLY. Ustecky kraj to pekne rozjel 😀
              Moc dekuji

        1. to bylo mysleno zejmena pro pripad spolecne s 2) a 3) 🙂
          to bylo mysleno zejmena pro pripad spolecne s 2) a 3) 🙂 ..aby sel snadno majitel kontaktovat, misto papirku za steracem za oknem apod..

          To jsou appky lehce eliminujici nedokonalost v online komunikaci mezi sebou vyrobcu EV/nabijecek/provozovatelu atd. dnes je vse ONLINE a nikdo se s nikym nebavi. (GDPR:)

          Preci nekde nekdo vi, ze se ke konkretni nabijecce pripojilo auto i se vi, jak maximalne dlouho tam bude. Dokonce se muze dle navigace vedet, od kolika do kolika bude nabijecka obsazena.
          Navigace by pak presne vedela kudy naplanovat a v kolik trasu, aby se EV nepotkavali u nabijecek a nemuselo se nesmyslne cekat.. proto chvala ze CEZ zacal delat nabijecky po dvou..ale do budoucna by to chtelo aby byli po 10tkach..

          Dokonce jsem zaslechl v cechach historku o nabijecce, kde se potkalo 7 prazdnych baterek a vsichni potrebovali doplna… 😀 nocni mura, tfuj..

        2. Vidíte a já třeba považuji za slušnost si zjistit fakta,
          Vidíte a já třeba považuji za slušnost si zjistit fakta, než se do někoho navážím. Současné Tesly, jako ta uváděná výše, se na 22kW nenabijí, mají 16kW nabíječku. U starších bylo 11kW, 22kW ne zrovna levný upgrade. Takže předpokládat, že každá Tesla má 22kW AC nabíjení, a že každá se po 80% nabíjí pomalu (jak vám kolega vyvrací), je nesmysl.

    3. Slusnost je nabit na max. 80% a odjet pryc, zvlast pokud nekdo
      Slusnost je nabit na max. 80% a odjet pryc, zvlast pokud nekdo dalsi ceka, super zvlast kdyz je to Tesla s takovou mega kapacitou baterie. Bezne stopnu nabijeni pri 70% pokud nekdo ceka a to nemam ani polovicni kapacitu baterky, jako ta Tesla. Poslednich 20% trva nabit extra dlouho, to by mel kazdy vedet.

  6. ČEZ se už blíží, to je dobře. Tak ještě prosím
    ČEZ se už blíží, to je dobře. Tak ještě prosím Kaplici, J. Hradec a Tábor nebo Soběslav. Ale stejně by mě zajímalo, proč jsou v Písku kilometr od EONu a široko daleko není nic dalšího. Asi bych mnohem více ocenil Příbram než další v Písku, ale spíš v tom vidím to pozitivum, že se ČEZ konečně proboural na jih. Boj se, zabržděný EONe.

      1. Nás blbečků, co reálně používáme CHAdeMO, je poměrně
        Nás blbečků, co reálně používáme CHAdeMO, je poměrně dost a každé nové místo umíme ocenit. Ano, Tesla je paráda, ale loni se mi zrovna nechtělo složit přes 3 mega za auto. Takže ano, ať budují, ČEZu fandím, protože se stará. EON jen kecá a aby to nebylo tolik vidět, tu a tam někde vyplivne nabíječku, ale moc jich není.

        1. O to nejde ale treba Ioniq umi vyuzit pres 60kW a novy Leaf
          O to nejde ale treba Ioniq umi vyuzit pres 60kW a novy Leaf pravdepodobne 100kW. Ma prijit na trh za par mesicu. Takze by pro rychlejsi rozvoj e-mobility bylo rozumejsi kdyby ta nabijecka umela aspon tech 100kW. Nebo ze by bylo levnejsi ji treba za rok vymenit. To se mi moc nezda.

          1. Přesně, ti ropní teroristi schválně dávají nepraktické
            Přesně, ti ropní teroristi schválně dávají nepraktické nabíječky, aby pak mohli říct: „teď jsme je udělali, co po nás ještě chcete, neustále je měnit?“ Vědí moc dobře, co dělají, cílí na blbečky a reálnou dostupnost prakticky užitečných nabíječek tím naprosto zabíjí. To je jen pro lidi, co rádi vyhazují peníze oknem a naivně si myslí, že tím pomáhají životnímu prostředí:

            „Livestock and their byproducts account for at least 32,000 million tons of carbon dioxide (CO2) per year, or 51% of all worldwide greenhouse gas emissions.“

            1. A ten pocit, že mi nesmrdí auto v garáži ani benzínem ani
              A ten pocit, že mi nesmrdí auto v garáži ani benzínem ani výfukem. To ticho když v něm jedu a poslouchám koncert z reproduktorů. Ten klid, když přijedu večer do ulice a nikoho tím nebudím. A radost z jízdy, kdy zrychlení není doprovázeno žádnou turbo dírou a žádným randálem. Ušetřený čas na benzínkách, kdy nemusím stát ve frontě ani na stojan a pak ani nemusím čekat ve frontě na zaplacení. A dnes zase svítí slunce a já budu mít na večer ohřátou vodu a nabitou baterii ze sluneční energie k nezaplacení.

              Prdím na tvoje životní prostředí, top si klidně uhlím, koupej se v naftě, dělej na ulici randál, zamořuj si svůj vzduch je to tvoje volba. Moje volba je jiná.

                1. Pro hlupáka každý hloupý.
                  Nazývat blbečkem každého,

                  Pro hlupáka každý hloupý.
                  Nazývat blbečkem každého, kdo si hned nemůže koupit Teslu může fakt jen člověk s veeeelmi vysokým stupněm arogance.

                2. ty musíš být vážně hloupý, protože „Nazývat blbečkem
                  ty musíš být vážně hloupý, protože „Nazývat blbečkem každého, kdo si hned nemůže koupit Teslu“ jsem vůbec nikde neřekl 😀

          2. To co ČEZ aktuálně instaluje jsou ABB 50kW stanice
            To co ČEZ aktuálně instaluje jsou ABB 50kW stanice vysoutěžené v roce 2016 z grantu programu CEF (tuším až 85% dotace), které se mu dodnes nepodařilo zcela osadit. Myslím že jich pořídili celkem 63ks a musí je dle podmínek dotace osadit do nějakého data. Takže v dohledné době bude mít ČEZ plné ruce práce s těmito a pochybuji že by se chtěl pouštět do pořízení nových stanic, navíc teď již bez dotace.

          1. A kdepak všechny ty nabíječky jsou? Dobře, v Písku,
            A kdepak všechny ty nabíječky jsou? Dobře, v Písku, Jihlavě, Třebíči, Toužimi, Nýřanech, (Vystrkov byl asi mimo program), takže ten zbytek bude nejspíš někde v zahraničí, ale stejně se nějak nemůžu dopočítat. Pořád je tu stav, že z Lipna do Prahy Leafem 24 kWh nedojedu. Je to ostuda, bezesporu.

Napsat komentář