V Olomouci spuštěna nová rychlonabíječka, otevírá trasu Brno-Ostrava

Jan Horčík - 16 Listopad 2016

Tento týden byla spuštěna do testovacího provozu zbrusu nová rychlonabíjecí stanice v Olomouci u OC Haná. Elektromobilisté tak mají konečně otevřen koridor Brno-Ostrava. auto dobijeni-elektromobilu-nissan-leaf-evselect-rychlonabijeci-stanice-tesco-olomouc-evmapa.cz

Dobíjení elektromobilu Nissan Leaf u nově spuštěné rychlonabíjecí stanice v Olomouci.
foto: EVSELECT

Dlouho se čekalo, komu a hlavně kdy se konečně podaří zprovoznit solidní nabíječku v Olomouci, která by umožnila pohodlné cestování na trase mezi Brnem a Ostravou, Mohelnicí a Polskem i autům s kratším dojezdem.

Tentokrát jde o soukromou investici společnosti EVSELECT, s.r.o. Nabíječka je umístěna na strategickém místě, kde se protínají krajské dopravní tepny D46 a D35, zároveň je blízko u centra Olomouce.

Stojan se nachází přímo u hlavního vchodu do pasáže nákupního centra se dvěma vyhrazenými místy pro nabíjení elektromobill a plug-in hybridů. Jedná se o upravený stojan DBT 44 kW CHAdeMO rozšířený o Mennekes Typ 2 22 kW. Stanice navíc umožňuje souběžné nabíjení elektromobilů z obou portů a je začleněna do systému EVMAPA.cz.

dobijeni-elektromobilu-nissan-leaf-evselect-rychlonabijeci-stanice-tesco-olomouc-evmapa.cz

foto: EVSELECT

Nabíječka je zpoplatněno pomocí FCP tarifů, které slibují férové účtování minutového nabíjení. Více o FCP tarifech se dozvíte v samostatném článku který připravujeme.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Osobně dnes zkontrolováno a musím - ale neberte to negativně - se zeptat po cimrmanovsku: "A není to málo, pane Tinko?". Protože se krásně ukazuje, jak rychlonabíječka v Olomouci zoufale chyběla a chybí. Dnes v poledne nabíjela bílomodrá Kia Soul EV Taxi a druhé místo, s hladově pootevřeným nabíjecím portem, okupoval černý Nissan eNV200. Uživilo by se jich tedy více. Přijel jsem naštěstí elektrickým žlutým vlakem a tramvají MHD, tak jsem neprodloužil významně nabíjecí frontu. Protože nás bylo více a museli bychom jet hned 2 elektromobily (výlet rodiny a známých do aquaparku). Jinými slovy každá další rychlonabíječka je zde vítána.
P.S. Pro vrtaly dole v diskusi, kteří se ptají po COMBO/CCS - kohopak to vidíme hned na rohu areálu Horní Lán 1? Že by velkého prodejce VW Autocentrum Olomouc? A pročpak už tam nemají veřejnou rychlonabíječku COMBO/CCS, když prodávají elektroauta, co ji potřebují? V tomhle místě s nákupním centrem a u 2 výpadovek by to snad mělo být automatické, nebo ne?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Nebude to tak horké s vytížením v Olomouci. Já se Soulem přijel ve chvíli, kdy Nissan měl téměř nabito, takže jsem chvíli počkal a připojil se. Než jsem dojedl oběd bylo nabito a za chvíli byla volná obě místa. Nabíjím tam denně a ještě jsem nečekal dýl než 4 minuty.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

Obrázek uživatele ozana

Snad tam něco postaví i pan Ryznar (na plánku z března Olomouc má) a že se nakonec pochlapí i ČEZ nebo EON. Chce to konkurenci.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Nemate nejakou mapu planovanych stanic spol. RPS net? Diky

Obrázek uživatele ozana

Mám tuhle mapku.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím že to zatím stačí, další stojan dáme raději do jiné lokality skrze pokrytí silnice směrem na Slovensko. směr BRNO - TRENČÍN
Ještě je tu možnost využít konektor mennekes.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

LEAF za 310 klacků ze Slovenska namotáno 67 kdo má zájem? ;))

mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Nissan-Leaf/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:18700_53_,ful:electricity/pg:vipcar/234677650.html

Osobne jsem za tuto nabijecku velmi rad a dekuju teamu evmapy a gratuluju, ze se jim to povedlo, protoze vim, ze umistit nekam stojan rozhodne neni zadna prca.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pánové, to je ale příšerná diskuze. Na dlouho avizovanou, veřejnou nabíječku v Olmiku jsem se těšil. Ale ouvej i nadále budu při cestách na jih Moravy vděčný za nabíječku pana Kubiše. A o to více tleskám aktivitám pana Rýznara, který fandí i nám "ne-Japoncům" s CCS. Viz nabíječky v Olšanech a Mohelnici. Nechápu to, předpokládám, že pánové z EVSelectu doufají do budoucna v ziskovost svých investic a aut s CCS na trhu (i korejských) přibývá. Celkově ale tleskám, konečně někdo prolomil pevnost "Olomouc".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavé, že ta elektromobilita se nejspíš rozvíjí mimo Prahu.
V Praze je nabíječka na Zličíně u Ikei. V místě, kde jsou 4 velká nákupní centra, přímo u okruhu, dálnice na Plzeň, K.Vary, Chomutov, Letiště. Jezdím tam pravidelně dvakrát týdně a nikdy jsem tam neviděl nabíjet auto.

U Ikei je nabíječka PRE, čip nemám a kvůli jediný od PRE kterou bych využil si ho nepořídím. Viděl jsem tam nabíjet vždy různé nissany při příchodu nebo odchodu , letos jsem tam byl čtyřikrát.

Obrázek uživatele Jolinar

Kdyz jedeme do Prahy, nabijime vzdy tam. Podle me je to super umistena stanice... Cip CEZu jsme ani neporizovali...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ostravan žaluje ministerstvo o milión kvůli ovzduší ...

novinky.cz/krimi/420889-ostravan-zaluje-ministerstvo-o-milion-kvuli-ovzdusi.html

Obrázek uživatele Radovan

Ano, poté co ostravští politici stáhli ocas mezi nohy a současně i žalobu na ministerstvo, musí tak činit občané sami.
Všimněte si, jak jsme i 26 let po sametu neustále sametoví. Řekové by už - kromě blokády a zapálení největších fabrik s komíny v okolí - vypálili barikádami z pneumatik kromě odpovědných ministerstev i sídlo vlády. A někoho pohoupali na lucerně.
My hezky polehoučku žalobčička na milioneček a necháme se v klidu pomalu zabíjet. Celé čtvrti. Jezdím tamtudy občas k tchánům po ulici Rudná a je tam místečko, které mají lidi z Radvanic a Bartovic - na rozdíl od nás projíždějících - doma neustále. Nenadýchnete se bez kuckání a slzení. Já tam naštěstí v elektromobilu jen dám na chvíli vnitřní cirkulaci, ale je to fakt masakr.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

A že ti Řekové díky tomu mají takový super prosperující blahobytný a výsostně ekologický stát, že ano.

Obrázek uživatele Radovan

Než opustili muly a osly, tak to prý docela šlo :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Škoda, že tam není CCS. Ale co, on tam stejně zanedlouho ČEZ postaví ABB.

Obrázek uživatele Radovan

No asi nepostaví. Protože to na co dostal peníze díky našemu impotentnímu ŘSD a MD ČR nebude moci na Olomoucku použít. Protože projekt je prvotně zaměřen na TENT, tedy evropský koridor ze Slovenska k zemím Beneluxu. No a Olomouc díky neustále chybějící a odkládané spojce přes Zlín směrem na Slovensko spojení silničním koridorem nemá. Viz včerejší diskuse v Praze. Leda by to ČEZ postavil za své a ze svého.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

do TENt patri v soucasnosti cela dalnicni sit v CR + vybrane silnice 1 tridy, tedy i "Olomoucke" dalnice a silnice 1 tridy

Obrázek uživatele Radovan

To máte plnou pravdu, jen zatím nikam nevedou směrem a Slovensko, jak je TENt myšlen.
Rád z Brna jezdím do OV místo směr OL přes Kroměříž a Přerov - Lipník a vždy se je smutně podívám u Hulína na pahýly trčící do pole, kde už měla dávno být rychlostka na Fryšták a Půchov.
Podobně smutně v Otrokovicích zahaltuju na mostě do nikam a sjedu na průjezd Zlínem. Čili ani tudy se na Slovensko z OL dostat nedá.
No a pokud bych to bral vrchem, tak dálnice končí před Přerovem a pokud bych vyjel z OL, tak se sice dostanu do Ostravy a nedokončeným poloprůjezdem na dálnici Místecká, ale pak už zase jen směr Čadca velké nic nebo sem tam malé něco.
Dobrá zpráva je, že se mohutně staví alespoň ty propojovací kousky u Lipníka a mezi FM a hranicemi.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Co tak treba malou strisku nad stojanem.Ono obcas i prsi a jsou bourky....

---

heros

Obrázek uživatele Radovan

Banda elektromobilistická nevděčná. Po 7 letech slibů odevšad dostanou konečně aspoň rychlonabíječku a ještě by snad chtěli i vyhřívané stání nebo co :-)))

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze kdo ma ccs s pomalim nabijenim ma smulu. Chudaci majitele vw eup egolf i3 a podobne

Obrázek uživatele Jolinar

nova i3 uz ma celkem slusnou palubni nabijecku 11kW (3x16A). Stejne jako Tesla v zakladu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW i3 má vetsinou rexe takze to nepotrebuje jede na benál a pro ostatní co nemají chademo je tam Menakeš

Už ne. 94 Ah verze se již prodává většinou jako BEV. Když půjdete objednat REX, tak Vám jej vyrobí téměř hned, mají volné výrobní sloty. Kdežto s BEV se musíte smířit s výrobou až příští rok.

Obrázek uživatele Radovan

Tak ať si soudruzi z NDR staví svoje, nikdo jim nebrání. Zatím se postarali jen soudruzi z BMW Synot Zlín. Soudruzi z Vlčího hradu (to označení se mi hrozně zalíbilo) na to zvysoka a všude. Třeba v Ostravě mají Mennekes před Porsche a našince poslali někam, i když jim chtěl zaplatit. Nabíječka tam tak stojí většinu času prázdná. Tak i jejich zákazníci budou muset počkat, zda evropskými penězi nabušený ČEZ (nebo lépe jejich soudružský německý EON, rovněž nabušený evropskými penězi) milostivě něco do Olomouce konečně nedá. Evmapa jezdí v Nissanech a má i Iony, takže i ten Mennekes je už z jejich strany docela velký ústupek.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zajimave ... tak at si soudruzi z NDR stavi svoje. Ach jo, spis bych mel napsat, ze to je trapne a fanaticke. Jsou dva standardy, tak ten, kdo stavi nabijecku s jednim standardem, tak ten moc teda elektromobilitu nepodporuje. Evselect je suverenme nejdrazsi a dostava dost prostoru zde ve clancich. Asi proto, ze zde i inzeruje. Zakon penez, to je jasne.
Radovane, zmirnete vas fanatismus a poslednim rokem zvetsujici se kritiku vseho, co vy nepotrebujete (Combo nabijeni) a co moc neni (infrastruktura). Vase prispevky jsem pred rokem cetl rad. Ted si vsak jeste pred jeho prectenim pomyslim - "tak copak tam zase bude za snusku negativ" ... zrovna u vas je to skoda, ale je to vase volba!
PS: na benzinkach se prodava natural a diesel. Podle vasi logiky (Chademo / Combo) by se mel prodavat jen jeden typ benzinu?? I tak, hezky den!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trefne ! Mam uplne stejny pocit.

Obrázek uživatele Radovan

Taky nemám radost z toho, že konstatování stavu věcí je pouze negativistické. Ale co nadělám. Nejsem komunista, takže světlými zítřky nepotěším :-). Japonští soudruzi mají asociaci CHAdeMO a tak staví nabíječky CHAdeMO pro jimi vyráběné vozy po celém světě o106. Němečtí soudruzi se postupem času odhodlali k jakémusi takovému elektrošimrání a nestaví lautr nic. A jak vidno, nehodlají na tom ani nic měnit. Bohužel pro nás pro všechny.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovane, zrovna od Vás bych takový ChaDeMovský šovinismus nečekal. Myslel jsem, že Vám jde o věc...

Obrázek uživatele Radovan

U mne je to podpořeno špatnými zkušeností s oněmi automobilkami v jejich vztahu k elektromobilitě (pokud si usmysleli dát v EU jiný nabíjecí standard, těžko čekat, že se japonská konkurence o to místo nich postará, to je asi jako chtít po výrobcích videorekorderů Beta, aby prodávali kazety VHS nebo ve veganském obchodě žádat vepřovou jitrnici) a špatnými zkušenostmi s předělávkou DBT stanic na vícesystémové. Dokud byly DBT jen CHAdeMO, vše fungovalo. Čili ano, jde mi o věc, ale Combo křiklouni by si měli zamést před vlastním prahem. A jak Combo/CCS, tak CHAdeMO šovinistům, je bohužel vícesystémová nefunkční DBT rychlonabíječka shodně k ničemu. To je totiž důsledek bojů o standardy a pak nezbývá, než nasadit zhruba trojnásobně drahý stojan ABB, který zvládá obojí a Mennekes navrch. A návratnost takové násobné investice pak přímo podporuje ona slova "to se nezaplatí, to se nemůže nikomu vyplatit provozovat".

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To srovnání s videorekordéry Betamax a VHS sedí, který používáte Vy? Já dávám přednost technologii Blue-Ray. A proto též preferuji standard CCS, který díky komunikačnímu protokolu umožní přímé připojení do chytrých sítí (např. propojení EV s FVE a bateriovým úložištěm a to by Vás stejně jako mne mohlo zajímat).

Ještě jedna informace: dnes se konala v Jižní Koreji konference organizace CharIN, která celosvětově prosazuje standard CCS. A mezi její členy patří m.j. i PSA Groupe, Groupe Renault i Tesla (Nissan ne...)! Pokud nevěříte, najdete to na charinev.org

Obrázek uživatele Radovan

Měl jsem VHS a nyní mám internet a filmy online :-)
Jinak si nerozumíme. Já CCS obecně nezatracuji, jen zatracuji přístup jeho zavaděčů a propagátorů, protože pro jeho rozmístění za každým rohem dělají na rozdíl od CHAdeMO naprosté minimum. Tedy pořádají konference, jak vidno, ale z toho auto nenabiju :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

ABB současné nabíjení CCS a chademo stejně nezvládá. Včera ověřeno u stanice v Hradci Králové. A nejde tu o šovinismus. Já proti chademo vůbec nic nemám. Naopak, kdybych stavěl soukromou stanici, rozhodně tam chademo šoupnu. Ale nevidím důvod, proč nestavět dvousystémovou stanici, když ta funguje úplně stejně dobře jak na ccs tak i na chademo. A ohánět se osobními antipatiemi vůči automobilkám mi přijde hloupé a omezené. Konkurenční boj je zcela normální věc a dalo se čekat, že nepřistoupí na patentovaný nabíjecí standard, za který by musely platit horentní sumy.

Obrázek uživatele Radovan

Že ani ABB současné nabíjení CCS a CHAadeMO stejně nezvládá je doufám už dlouho každému čtenáři hybrid.cz jasné. Tady se vedl spor o tom, že DBT v OL je pouze s CHAdeMO a Menneks a plakalo se po CCS/COMBO. Je to tak, protož tak to majitel a provozovatel chtěl.
Osobní antipatie vůči automobilkám nemám, to opravdu zaměňujete fakta za antipatie. Kolikpak veřejných CCS/COMBO pro svoje zákazníky soudruzi z NDR plošně dodnes vybudovali?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

A kolik jich vybudovali soudruzi v Nissanu? Zase tolik ne. Ve skutečnosti docela pár. Ano, byli první, tak jsou dál. Ale to neznamená, že mají na cokoliv nárok. Navíc rozhodnutí EU o standardizaci považuji za správné. CCS má mnohé výhody.

Obrázek uživatele Jolinar

jake vyhody ma CCS?
Ja vidim teda jen to, ze ma levnejsi konektor na vyrobu diky tomu, ze zamek je umisten v aute a ne v konektoru. Jinak CCS i CHAdeMO potrebuji dve zaklopky na dve zasuvky, jen jsou jinak rozmistene a maji jiny pocet slaboproudych pinu (J1772 + CHAdeMO vs Type 2 + dva silove piny).

Jako nevyhodu CCS vidim slozitejsi komunikacni protokol.

Jinak silova cast je stejna jak pro CCS tak i pro CHAdeMO.

Obrázek uživatele Josef

Má výhodu v otevřenosti. Tedy, že není patentován jednou společností.

Obrázek uživatele Jolinar

takze mnohe vyhody rovna se jedna vyhoda?

Obrázek uživatele Josef

To je jedna výhoda, která se projevuje mnohokrát. Všechno zjednodušuje a zlevňuje. Navíc manipulace s CCS je jednodušší, samotné provedení konektoru je lepší. Ale budiž. Je to jedna výhoda, který je ovšem pro mne zcela zásadní.

Obrázek uživatele Radovan

S tím konektorem máte pravdu, nové štíhlé lehké plastové konektory CHAdeMO na ABB rychlonabíječkách jsou paráda, hlavně ženy jsou z nich nadšené. To byla oproti CCS donedávna velká nevýhoda. Pustit si to na nohu, riskujete přeražený nárt.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V naší republice žije zhruba něco kolem 10,5 mil lidí. Momentálně se vyskytuje v české republice zhruba něco přes 1000 elektromobilů. Což jsou pouze nějaká promile, není to zdaleka ani 1% a pokud chcete propagovat elektromobilitu s Vašimi nejednotnými názory, tak tomu vůbec nerozumím. Místo aby jste byl rád za každá počin, neustále od Vás slyším krytiku na německé vozy CCS atd, Váš iON je nejlepší a Chademo asi také. Zkuste si dát nějakou elektroléčbu šoky, třeba se Vaše uvažování trošku změní a budete elektromobilitu brát jako jeden celek a ne dělat zbytečné rozbroje. Mimochodem placené služby firmy EV Mapa ignoruji a dokáži se obejít bez problémů na cestách po republice i bez jejich předražených služeb. Mám najeto přes 100 tis km čistě na elektřinu a nikdy jsem jejich služby nevyužil .

Obrázek uživatele Radovan

Propagace elektromobility musí být nejednotná, pokud tedy za nejednotnost berete sdělování kladů i záporů.
Německé vozy mne postě nepřesvědčily, toť vše.
Protěžování CCS v EU mne naopak přesvědčilo o tom, že se jedná o slušnou překážku vůči existujícím a léty prodávaným elektromobilům od těch, kteří do té doby neprodávali žádné a ani dnes se nemají čím chlubit.
Trojčata Ion/Zero/iMiev jsou pro městkou elektromobilitu stále ještě nejlepší v poměru užitek/cena. A i když je tady jeden Němec, coby je mohl trumfnout, tak to VW UP nedělá. Počínaje cenovkou.
Taky mne Evmapa cenově netěší, taky bych raději platil méně, ale bez ní bych se dodnes nikam mimo Ostravu nehnul. Tedy pokud bych nechtěl opakovat svoje zážitky z dubna 2014 a trávit 8 hodin spaním u pomalé nabíječku ČEZ v HK, dlouhé dopoledne na hradě Bouzov a nakonec nechávat nabíjet auto přes noc na Palackého univerzitě a pokračovat vlakem, byť elektrickým. Pokud se bez nich obejdete, asi máte Teslu nebo hodně času. K obému gratuluji, snad se tam taky časem dopracuji. Já bych se bez pana Kubiše (CHAdeMO Valašské Meziříčí), pana Mináře (CHAdeMO Vyškov) a pana Tinky (CHAdeMA po Brně) po Moravě nehnul. Ionem, oběma Nissany, Kia ani BMW. Nestojí to málo, ale existuje to a to se počítá.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ano, všichni víme, že CHAdeMO Vám pomohlo v elektrickém středověku (když už ne v pravěku). Ale dneska už je jiná doba a je načase se posunout dát - jednotnému combi konektoru (Typ2+CCS2), který má oproti dvoum konektorům CHAdeMO + Typ1/2 prakticky jen výhody.

Pamatuji si dobu po revoluci, kdy se rozmohly faxy a vozily se sem vagony faxů z Ameriky s US zástrčkou a na 110 V. A k tomu se prodával měnič 220/110. To co prošlo tenkrát (a byli jsme za to vděční), tak dneska už by to nikoho nenapadlo.

Tak jako výrobci elektroniky respektují EU normy pro napájení, tak Nissanu a dalším by se nic nestalo, když by začali prodávat na EU trhu své vozy s Typ2+CCS2. BMW také např. prodává své I3 s Typ1 zásuvkou na USA trhu a netlačí tam evropský Typ2.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já si myslím že spíš konektor CCS je pravěk. Design ty dva špunty na provázku nechápu. Myslím že to vymyslel nějaký uplný idiot. Prostě honem honem! at máme hlavně jiný svůj konektor!
Je uplně jedno jaký hlavně jiný :-)
To už ten chademo je lepší. Je to podobné jako USB konektor to je taky hrůza, podívejte se jak to má vyřešený apple, to je jiná káva a navíc je jedno jakou stranou ho tam strčím (připojím i poslepu). Samozřejmě to šlo udělat jako u tesly, lepší dutinky a přepínat paralelně piny.
CCS konektor není zrovna žádný hit!

Navíc i systémově je to špatně stačí připojit kabel auto začne nabíjet auto uzamknu. Vzpomenu si že jsem něco zapoměl odemču auto a ono odemče i konektor a přestane nabíjet. Taky vymyslel idiot.

V tom se neshodneme. Ale to je spíše k diskuzi nad stolem (a u piva :-) ).

Ten druhý odstavec se týká softwaru auta. Pokud to přičítáte konstrukčnímu návrhu, diskuze nemá smysl, pletete si hardware a software.

CCS má zásadní výhodu, že se jedná o rozšíření AC konektoru (ať už Typ1 nebo Typ2), kdežto CHAdeMO je samostatný konektor.

Po právní stránce vidím především problém v tom, že CCS je otevřený standard, CHAdeMO vlastní soukromá firma, která může držet pod krkem ostatní hráče. Z principu jsem proti tomuto. Že to funguje dnes, neznamená, že to bude fungovat v budoucnu.

Obrázek uživatele Jolinar

Auto s CHAdeMO i s CCS ma dve zasuvky a dve zaklopky na ne, jen jsou jinak rozmistene a maji jiny pocet slaboproudych pinu. Nechapu proc to lidi tak resi...

Jeden konektor pro AC i DC ma pouze Tesla a Mennekes v DC modu.

Ano i ne. Když se podíváte na CCS2, tak CCS2 je v podstatě "rozšíření" Typ2 zásuvky. Z uživatelského hlediska kabel strkáte pořád do stejné díry. Je to spíše jen detail než něco zásadního. Ale rozdíl oproti CHAdeMO to je.

Obrázek uživatele Jolinar

Mate pravdu je to detail, ale ja to porad vidim jako dve zasuvky v obou pripadech.

Vzdyt i ten "horni" konektor pro CCS je jiny nez Typ 2. Ja bych to jeste pochopil pokud by se dalo nabijet soucasne AC i DC, ale to nejde. Anebo to mozna jen zadna stanice neumi - to nevim.

Horní konektor CCS2 není jiný než Typ2. Je kontrukčně shodný (zasouvá se do něj) a používají se z něj piny PP a CP.

Obrázek uživatele Jolinar

ma jen 3 piny, zatimco Typ 2 ma 5 nebo 7 pinu.

Ano, CCS2 využívá jen některé piny. Ale není to jiný konektor, využívá stávající piny Typ2 konektoru. V podstatě (po konstrukční stránce) je to Typ2 + rozšíření na extra DC piny.

Obrázek uživatele Jolinar

ano ja tomu rozumim. A presto, nebo prave proto v tom vidim tedy rozdil.

Obrázek uživatele ozana

To první CHAdeMO (konektor na kabelu) vypadalo, jako by tam měl protékat nejméně 1 MW. Obrovský, těžký a nepraktický kus hliníkové slitiny.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Obrázek uživatele jurazhor

+1

---

jurazhor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak me to muze byt fuk, ostrava a jine konciny me moc netrapi, jako muzu politovat ty co musi jezdit v ion nebo leaf, ale kazda snaha se pocita

ale nak nechapu tu podnikatelskou ideu, pokud chci nekomu prodavat proud chci mit co nejveci zaber, ale zase kombinovany stojan je cenove jinde a je dost poruchovy a na ABB je asi uplne cenove jinde, takze spis je to takovy zaplaticka

defakto zas jsou natom nejlip ty co maji teslu a muzou nejen z mennekesu ale kdekoli kde je petikolik nabijet 11kw a nebo 22kw a dokonce za min nez 10kc za kw

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jisty pan dostal od Nissanu k zakoupenym Nissanum 5 DB nabijecek. Misto aby nabíječky někde instaloval sosaji jeho auta, ktere pronajímá elektřinu kde se dá a neustále blokují nabíječky nám ostatním. ( Tohle není Fér podnikání ale řeznickozeleninarskovychcanecka zloději na ). Tento zidák muslimský prodal nabíječky levne panu T. z Brna (žid získal po dohodě levne nabijeni aut co pronajímá a my to v ceně 10 kc za kw dotuje me ). Tyto nabíječky lezi ev společnosti ve skladu už rok a někam se namontují. Přece se za 10kc/kw nebudou kupovat nove stroje když starých je plný sklad !

Obrázek uživatele Josef

Proč takhle anonymně? Klidně to řekněte veřejně a uveďte plná jména, pokud si za tím stojíte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ksakru to bylo ale pěkně napsaný !! hezky úderně, je vidět že pán je od fochu ;) Pochvala, i já konzervy nesnáším simulantn bande ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hahaha. Fakt luxus. LPG mám na každém rohu a vyjde mě to i levněji. Fakt výhra, ta elektromobilita.

Kup si diesel a budes mit moznost tankovat nejen na jeste vice pumpach, ale i v ruznych garazich nebo i zemedelskych druzstvech.
U spalovaku nevite co je dynamicka a pohodlna jizda. To je fakt vyhra neco spalovat a muset smrdet, draze servisovat, nekam jezdit tankovat a platit 2/3 ceny ruzne dane.
Ev vetsinou nabijim doma a rychlonabijecku vyuzivam jen kdyz potrebuju pri delsi ceste.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taký "inteligentný" postreh vzdy píšu nejakí anonymní trolkovia, ktorí žijú v inej dimenzii a iba provokujú. Na to ani netreba reagovať...
Raz sa zobudí do reality a bude mať z toho depku. Je mi ho ľúto...

Obrázek uživatele Jolinar

anonymni trol???
Precte si jeste jednou ten jeho post, vzdyt ta ma odkaz na svoje stranky! A vy nejste ani registrovany...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Reagoval som na anonyma, nie na Zbyňka, iba som to zle zaradil. A to, že nie som registrovaný znamená, že nemám právo písať, alebo ako to mám chápať...??

Obrázek uživatele Jolinar

znamena to, ze jste stejny anonym a nejde si u vas overit vasi historii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vážený pane.
Predpokladal som, že som to dostatočne vysvetlil a už sa k tomu nebudem vracať. Svoj príspevok som formuloval tak, že je jasné na koho som reagoval. Vy ste to ale nepochopili a mali ste potrebu niečo riešiť. Budiš, je to vaše právo.
Ale ak vám vadí, že si nemôžete overiť moju históriu, tak to je váš problém. Ja sa kvôli vám registrovať určite nebudem. Mňa vaša história nezaujíma a nikdy som ju ani neštudoval.
Na vaše príspevky a komentáre nikdy nereagujem a mám na to svoje dôvody. To isté by som poprosil ja od vás. Neviem prečo máte potrebu riešiť práve mňa, ale ani ma to nejak zvlášť nezaujíma.
Toto je posledný krát, čo reagujem na váš komentár.
S pozdravom ...

Obrázek uživatele Jolinar

Vazeny Anonyme,
Kdyz nikdy nereagujete tak proc jste zmenil nazor zrovna ted?
Ja jen nechapu proc anonym atakuje "anonymního trolka"? to mi proste hlava nebere.
Bez pozdravu ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když se kouknu na prodeje elektromobilů, tak v jiné dimenzi žijí spíše fandové elektromobilů, které na prosazení zatím nemají.

Obrázek uživatele ePavel

Dnes jsem se byl v HK podivat v novem Auparku. Nabijecku po EV pry bohužel ještě nainstalovat nestihly. Zato uz stihly nainstalovat cedule zakaz vjezdu LPG a CNG. Ha ha ha

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Radovan

A japak to měli panáčku s LPG ještě před pár lety? Že by stejně?

Fakt ubohost psát do diskusí opakovaně tyhle nesmysly.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Před pár lety na tom bylo LPG mnohem lépe než elektro dnes. Kde žiješ, že to nevíš? Proto jsou elektromobily na okraji zájmu zákazníků.

Obrázek uživatele Radovan

No pokud pár lety rozumíte doslova pár, tedy 2 roky, tak samozřejmě. Ale to bylo eufemisticky míněno jak v době, kdy se LPG začalo do aut montovat. Kdy byly LPG na okraji zájmu zákazníků.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nauč se česky. Nedá se to číst. Napiš kdy elektromobily měly větší podíl než LPG auta. Nebo stačí jen srovnatelný podíl:))).

Díky, EVmapa&spol!!! Teď už chybí opravdu jenom zprůjezdnit jiżní směr, tedy nabíječky pro Tábor, Strakonice a Budějice. Prý se na tom už pracuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prdlajs, te%d to chce Zábřeh,Šumperk a Jeseník.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zabreh je a kousek od Sumperka - Novy Malin taky je...

Je mohelnice, zabreh, olsany, krasikov, novy malin

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už brzo bude další rychonabijecka u uherskeho hradiste

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za ty prachy (7,33kč/ min) se to absolutně nevyplatí.
To si radši vezmu spalováka do Ostravy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sazba 7,33kč/min je maximální pokud by nabíječka dodávala 44kW výkonu což se v praxi nikdy nestane snad jen u tesly.
Čím je výkon nabíječky menší (postupně klesá nabíjecí proud) tak stejně plynule klesá i sazba za minutu.

Tak ono jezdeni s EV na dalkove trasy po rychlonabijeckach asi nikdy nebude kdovijak levne, proste elektrika neni zrovna zadarmo a stavba a udrzba te stanice taky stoji docela dost, pricemz trzby z takove stanice jsou i pri 10kc/kWh velmi male..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proto dobijim jen doma za 2.20 jinak je bohužel provoz elauta naprosto nerentabilní a určeny jen pro prukopnikky a nadšence ..můžeme sice chtít něco měnit ale ropa a vlády vládnou

.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stojí to kulový s přehazovačkou viz ČEZ se svými 15 procenty spoluúčasti.

"Nabíječka je zpoplatněno pomocí FCP tarifů, které slibují férové účtování minutového nabíjení."

Otázka, jak moc je to férové účtování.. Nabíjet standardními 3 kW (což asi málo kdo udělá, vyjde kilometr k 10ti Kč.
Nejvýhodnější varianta je Mennekes v kombinaci s 22kW pal. nabíječkou, pak vychází 1km něco málo přes 1Kč..

---

Opel Ampera - >80 tis km, spotřeba 0,8l/100km
Tesla Model S - >100 tis km
ostatní EV - > 20tis km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud bude vaše vozidlo odebírat 3kW tak platíte 0,35 kč za minutu. tj. 21kč za hodinu nabíjení.
Pokud má vaše auto spotřebu cca 14kWh/100km. Tak najedete za 21kč cca 21,4km. tak to vychází cca 1kč na kilometr.

Podle http://www.evmapa.cz/napoveda to vypada, ze maji stanovenou minutovou sazbu pro maximalni odber a ta se snizuje, podle toho, na kolik procent nabijecku vytezuju. Takze je to vpodstate zase zakamuflovana sazba za kWh...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

K tomu jen malá poznámka - nejde o žádnou "kamufláž".

---

Nissan Leaf 24kWh, 148.000 km

Jak jinak nazvat, ze se sazba za odebranou energii nejmenuje "sazba za odebranou energii" ale "casovy tarif s FCP slevou"?

Pozor, ja vubec nerikam, ze za tim je nejaky zly umysl - sami priznavaji, ze je to obejiti legislativnich pozadavku.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Možná jsme mysleli každý na něco jiného. Já jsem za slovem "kamufláž" viděl z Vaší strany podezření, jako kdyby se EVmapa snažila skrýt před zákazníkem skutečnou sazbu za kWh (která se ze sazby v Kč/min samozřejmě dá velice jednoduše spočítat). Každopádně to vidím za současných podmínek jako nejférovější způsob účtování. Navíc nejde o žádné obcházení, neboť jak známo co není zakázáno, je dovoleno.

---

Nissan Leaf 24kWh, 148.000 km

Obcházení to je. Příčinou je energetický zákon. Tím to nehaním.
I sami to popisují v nápovědě: "Jedná se o revoluční řešení účtování nabíjení, tak abychom dodrželi legislativní rámec platný v našem oboru."

Obrázek uživatele ozana

Všichni se odvolávají na energetický zákon, ale z ERU mi odepsali, že
"pro nabíjecí stanice a SSproud tato pravidla (dodavatel s licencí/přeúčtování zákazníkem spotřebovaného proudu bez zisku) neplatí - tento způsob dodávky elektřiny není zákonem regulován a nepodléhá pravomoci a kompetencím ERÚ"

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

A nebude právě toto problém? "přeúčtování zákazníkem spotřebovaného proudu BEZ ZISKU"

Obrázek uživatele ozana

IMHO, když budu prodávat proud na úrovni 5V USB nebo 500V ss tak mohu i se ziskem a licenci nepotřebuji.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Obrázek uživatele Jolinar

pisou tam dodavatel s licenci nebo nabijeni bez zisku...

Obrázek uživatele ozana

pro nabíjecí stanice a SSproud tato pravidla neplatí - tento způsob dodávky elektřiny není zákonem regulován a nepodléhá pravomoci a kompetencím ERÚ

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Obrázek uživatele M.Krupka

Je dobré, že rostou. Za chvilku bude víc nabíjecích míst, než aut.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně tímhle tempem nikdy. Prostě to na kloudné cestování po ČR chce fakt jen nabíječky na tazích a o ostatní se postará velká baterka, ne ty sračky s 20-30kW.

Obrázek uživatele Jolinar

kWh

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lepší je spalovací motor jako range extender. Rázem by nebyl problém ani 1000km dojezd za normální peníze.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobily

Newsletter


185.66.36.26