V Německu začala výroba malého elektromobilu e.GO Life

Nová továrna v Cáchách postavená v duchu Průmyslu 4.0 začala vyrábět malý městský elektromobil e.GO.

Rozměry elektromobilu e.GO Life jsou 3348 mm délky, 1700 mm šířky a 1567 mm výšky. Rozvor činí 2200 mm. Auto je možné si objednat s bateriemi o kapacitě 14,9 kWh, 17,9 kWh nebo 23,9 kWh. Dojezd se pak pohybuje od 104 km do 158 km při spotřebě kolem 12 kWh/100 km. Cena začíná na €15 900 za verzi s nejmenší baterií, s největší baterií stojí auto od €19 900. Na oficiálním webu si můžete auto zkusit sami nakonfigurovat.
foto: e.GO Mobile AG

Společnost e.GO Mobile AG, která vzešla z technické z univerzity RWTH Aachen, začala doma v Německu vyrábět malý městský elektromobil e.GO Life. Ten se má stát skutečným lidovým elektroautem.

Jednoduchý interiér nového německého elektromobilu.

Jednoduchý interiér nového německého elektromobilu.
foto: e.GO Mobile AG

Továrna se nachází v technologickém parku TRIWO na 16 000 m2. Celkem 142 zaměstnanců tam chce sestavovat až 10 000 aut ročně. Od poloviny příštího roku má přibýt druhá směna, výroba se pak zdvojnásobí.

e.GO Life

e.GO Life
foto: e.GO Mobile AG

První dodávky elektromobilu zákazníkům by měly proběhnout už koncem letošního roku. V přilehlém showroomu si auto mohou zájemci prohlédnout, projet a objednat. Střecha celé továrny je pokryta 750kW solární elektrárnou.

Výroba elektromobilů e.GO Life už je v plném běhu

Výroba elektromobilů e.GO Life už je v plném běhu.
foto: e.GO Mobile AG

e.GO Mobile AG kromě toho hodlá v srpnu 2018 začít s výstavbou další továrny v parku TRIWO. Ta bude určena k výrobě elektrického minibusu e.GO Mover. Celkové investice e.GO Mobile AG zatím dosáhly 25,7 mil. eur.

tisková zpráva

51 Comments on “V Německu začala výroba malého elektromobilu e.GO Life”

  1. Vypadá jako Fiat 500E, ale vzadu děcka asi nedám a cena
    Vypadá jako Fiat 500E, ale vzadu děcka asi nedám a cena dost vysoká. Interiér na fotkách zamrzí.
    Dneska jsem zaplatil 500e v Kalifornii s 6500 mílemi, tak snad nebudu litovat,… Nemá prosím někdo kontakt na někoho, kdo umí udělat homologaci?

      1. Primárně bude fiat jako třetí auto hlavně do Prahy,
        Primárně bude fiat jako třetí auto hlavně do Prahy, prostě to popojíždění 300 koňovým autem už mne nebaví. Měl jsem ho půjčený na dva dny a od té doby jsem ztracen, takže jsem hledal a hledal. Rychlonabíjení oželím. Byl tady odkaz na článek, kde do něj dali 64kWh baterii.

        1. Možné je vše. Pokud máte dost peněz, jsou i tady v ČR na
          Možné je vše. Pokud máte dost peněz, jsou i tady v ČR na trhu firmy, které vám z Fiata udělají žihadlo se 40 kWh baterkou a rychlonabíjením. Ale už to nebude za relativně pár korun.

          Co se týče té homologace, jelikož jich bylo dovezeno už přes 70, tak s homologací by neměl být problém.

              1. To je zajímavá úvaha. Také si myslím, že pokud již
                To je zajímavá úvaha. Také si myslím, že pokud již jednou někdo měřil hluk a v TP chybí z USA, tak se prostě ví a pak je tam elektromagnetické vyzařování za které by chtěli 16 tis. -zase taková informace by už někde měla být zanesena.
                Výměna žárovek, žárovka s vypínačempro mlhové světlo a popř. třetí brzdové světlo už jsou jen detaily, které vyřeší každý…
                Evidentně musím vyrazit na Dopravní úřad 🙁

    1. Je vidět, že jste v oboru odporník na slovo vzatý – auto
      Je vidět, že jste v oboru odporník na slovo vzatý – auto může být při nehodě své posádce mnohem nebezpečnější než motorka – v ideálním případě z motorky spadnete a někam odkloužete a když máte moto oblečení, nic vás nesundá a nic netrefíte (i pád se dá trochu řídit), tak máte šanci, že vesele odejdete s pár odřeninama a modřinama – z auta nevyhopnete s tím se prostě někam namotáte
      I velké auto může být lehké (mimochodem taky je třeba O2 a O3), stačí nahradit těžké materiály lehkými – akorát je potom poněkud dražší je vyrobit a využít

  2. e.GO je velmi male auticko, do mesta mozno OK, ale nikam inam.
    e.GO je velmi male auticko, do mesta mozno OK, ale nikam inam. Ovela lepsi projekt je Sono Sion:
    sonomotors.com

    Ma to uz za sebou obrovsky pocet testovacich jazd pre ludi po celej Europe pocas poslednych 2 rokov, na YouTube najdede kopec videi od ludi, co sa v tom mohli povozit. Je to ovela vacsie a praktickejsie auto ako e.GO, a stoji v podstate rovnako: 16000 EUR bez baterie, 20 tisic s bateriou. Bateria bude 35 – 45 kWh, este to upresnia pred zahajenim vyroby), s realnym dojazdom 250km. Finalna verzia bude o 10cm dlhsia ako prototypy, takze aj priestor pre cestujucich vzadu sa zvacsi. Zo skusenosti vravia, ze ak nechate auto cez den vonku na slnku, tak v zime sa nabije zo solarnych panelov o 5-10km, v lete az do 30 km denne. Podporuje to V2G (vehicle-to-grid), takze do auta viete zapojit rozne elektrospotrebice. Vyroba zacne v polovici buduceho roka, maju uz 6500 rezervacii, som zvedavy na finalne auto, ake budu prve ohlasy zakaznikov. Ale vyzera to zatial velmi slubne.

    1. Hm, o Sono Sion jsem jeste neslysel, ale libi se mi to. Ne
      Hm, o Sono Sion jsem jeste neslysel, ale libi se mi to. Ne uplne design toho auta, ale spis jednoduchost a funkcionalita. Kdyby to bylo za 20t EUR s baterii 45kWh a nemelo to uplne tragicke vysledky na crash testech, tak za me dobry.
      Diky za prispevek.

            1. A jaká je podle vás adekvátní cena za půjčení max. rok
              A jaká je podle vás adekvátní cena za půjčení max. rok staré, slušně vybavené Octavie v automatu s 200 km benzínu v ceně (+pojištěním, dálniční známkou, pravidelnou údržbou…)?
              Pokud to dokážete levněji, okamžitě přecházím k vám.

              1. Na tu Octavii bude operak ve full verzi max 12tis mesicne, a
                Na tu Octavii bude operak ve full verzi max 12tis mesicne, a benzin na 200km je za 400,-
                Kdyz to auto bude SDILET rekneme 5 lidi, tak to mate naklad na den 500,- i s benzinem ale pujcovne platite 1300,- a o tom to je. Je to klasicka pujcovna, ktera se schovava za sdilenim aut.
                Nerikam, ze oni delaji neco spatne, pouze jeden subjekt poskytuje sluzbu ostatnim za ucelem zisku, zkratka normalni trzni chovani, ktere nema se sdilenou ekonomikou vubec nic spolecneho.

                1. Asi nechápu vaše počty. 12 tisíc měsíčně je 400/den +
                  Asi nechápu vaše počty. 12 tisíc měsíčně je 400/den + 400 benzín, to je 800 Kč, tak nevím, kde se vzalo těch 500 Kč. + do toho musíte počítat další náklady (pravidelná údržba a mytí, výměna pneu, kapliny, dálniční známka…) a taky to, že není každé auto půjčené nonstop. Klasická půjčovna to rozhodně není, nemusíte nikam chodit, platit zálohy, podepisovat smlouvu před každým půjčením, můžete vrátit auto kdekoli v Praze, můžete si ho půjčit bez tarifu na 5 minut nebo třeba s tarifem na týden… Jestli tohle není typický příklad sdílené ekonomiky, tak už opravdu nevím co jiného.
                  Jinak samozřejmě je to za účelem zisku, nicméně třeba s tím denním tarifem 200 km/1290 Kč to vychází na 6,5 Kč/km a to se těžko se svým vlastním autem dostanete nějak výrazně níž.

                2. Zkuste si to přečíst ještě jednou, třeba pochopíte…
                  Zkuste si to přečíst ještě jednou, třeba pochopíte… pokud to auto bude sdílet 5 lidí je náklad 80kč/den na jednoho + benzín. A ve full verzi operáku neřešíte vůbec nic.

                  Podepisovat smlouvu samozřejmě musíte, platit kauci také atd, prostě klasická půjčovna, pouze nemusíte auto vyzvedávat na jedné pobočce, což má svoje pro a proti.

                  Toto opravdu není typický příklad sdílené ekonomiky, protože jednotlivec se obohacuje na úkor ostatních, nevím jak to lépe vysvětlit aby jste to pochopil.

                3. Jo aha, ale to je přeci nesmysl. Co budou dělat ti 4
                  Jo aha, ale to je přeci nesmysl. Co budou dělat ti 4 ostatní, když budou chtít jet a zrovna si ho půjčí ten pátý? Tady platíte POUZE, když auto využíváte, váš příklad platí všichni, i když auto nevyužívají, proto je to úplně zcestné srovnání. V car4Way je na „půjčení“ 450 aut a i v nejvytíženějším víkendu mám jistotu, že nejméně 270 aut budu mít k dispozici – u vašeho příkladu mám skoro jistotu, že si auto o víkendu nepůjčím.
                  Car4Way – smlouvu potvrdíte (nepodepisujete, vše je online) pouze jednou na začátku a pak si můžete půjčit auto kdykoli chcete, třeba za 3 roky od podpisu smlouvy a nikoho se nemusíte ptát ani nikomu nic sdělovat. Kauce je teď 1 Kč (standardně 1000 Kč, tedy jsme řádově někde jinde než u klasické půjčovny).
                  Nevím jak já vám mám vysvětlit, že definice sdílené ekonomiky nikde nemá nic o obohacování. Patří sem AirBnb, dokonce i UBER a stejně tak Car4Way, všichni za účelem zisku a vše to patří do sdílené ekonomiky ať se vám to líbí nebo ne a to i když máte třeba svojí osobní definici odlišnou od všech ostatních.

                4. Napište na wiki spoluspotřebitelství a přečtěte si
                  Napište na wiki spoluspotřebitelství a přečtěte si pozorně 3. souvětí, budete o něco chytřejší.

                5. A Uber také není moc klasický případ sdílené ekonomiky.
                  A Uber také není moc klasický případ sdílené ekonomiky.

                6. Přímo z té vaší wikipedie:
                  Příkladem může být např.

                  Přímo z té vaší wikipedie:
                  Příkladem může být např. car-sharing (kapitola Sdílená ekonomika, druhý odstavec, třetí věta).

      1. to paušálně nelze čekat, muselo by být sdílených aut
        to paušálně nelze čekat, muselo by být sdílených aut tolik, aby vykryly ranní a odpolední špičky (a moc z nich by musela mít děstké sedačky) – sdílení by spíš nahrával model rovnoměrného pokrytí požadavku v čase a určité komunity – tzn např s dětmi X bez dětí

  3. Do Štutgartu dobrá nákupní tažka e.GO !!
    Do Štutgartu dobrá nákupní tažka e.GO !! :)))))

    auto.idnes.cz/diesel-stuttgart-zony-zakaz-vjezdu-dbk-/automoto.aspx?c=A180717_072413_automoto_Fdv

    to aby germán mohl rychle do 01.01.2019 koupit za svou dízlpopelnici a nemusel chodit pěšky :))) Ale čech ten paznecht za 0,5mega nikdy nekoupí :))))) MOBILE.DE a český LPG :)))))))))))))))))))

    kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/

  4. Hele na ten bordel ropných €uropsasat v jednotlivých
    Hele na ten bordel ropných €uropsasat v jednotlivých stádech debilní unie :))) teprve v roce 2019 ta parta přicmrdávaču si ftom udělá pořádek :))))))

    blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/554421/senza-plombo-ci-aplie-cechy-matou-v-cizine-nazvy-benzinu-jak-na-dovolene-nezadrit-auto.html

      1. Blesk je dobrý ftom, že ti dá zdarma i ty informace, kerý
        Blesk je dobrý ftom, že ti dá zdarma i ty informace, kerý jíný český milijardářům zaprodaný média cenzurujou 😉 A bulvár ti dá sámo navrch taky :)))

        Ale tak co říká tomu bordelu v debilní eu po 50ti letech?? to je schválně totiž, malá domů abys natankoval špatný palivo a zkundil si motor a koupil nový auto heč :)))

Napsat komentář