V Německu vyroste konkurence pro gigatovárnu Tesla

Německé průmyslové podniky větří zásadní změnu a konečně začínají konat. Chystají stavbu velké evropské továrny na baterie o kapacitě 34 GWh ročně.

Nová společnost Terra E Holding má v oblasti výrobě baterií velké ambice. Ale ne větší, než Tesla.
foto: Terra E Holding

Ve Frankfurtu nad Mohanem vznikla nová holdingová společnost TerraE Holding GmbH. Zakladateli jsou BMZ Holding GmbH, vedoucí evropský výrobce baterií, Dr. Ulrich Ehmes, bývalý šéf švýcarského výrobce Leclanché SA, a Holger Gritzka, šéf stavby továren System Engineering.

Cílem je do roku 2028 vybudovat v Německu továrnu o výrobní kapacitě 34 GWh ročně. Hlavním odbytištěm pro bateriové články se mají stát automobilky vyrábějící elektromobily a energetický průmysl, resp. energetická úložiště.

V současné době probíhá vyjednávání s dalšími potenciálními partnery z celé Evropy. Pro srovnání, gigatovárna Tesla, která se právě staví v Nevadě, by měla mít do roku 2021 výrobní kapacitu až 150 GWh ročně.

tisková zpráva

16 Comments on “V Německu vyroste konkurence pro gigatovárnu Tesla”

  1. Německo jako nejlepší z jádra EU chce asi za každou
    Německo jako nejlepší z jádra EU chce asi za každou dohonit Bruseli trapně odporující východní neschopné státy jako Polsko a Maďarsko, kde už dávno rostou zatím s přehledem největší továrny na baterky pro evropské trhy a západní díky předlužení neudržitelně přeplácené kancelářské lenochy, s pracovním ideálem všem na světě neschopně za peníze radit a rozkazovat.

  2. No vida, mološi se elektromobilně probouzejí. Už za 11 let
    No vida, mološi se elektromobilně probouzejí. Už za 11 let prý chtějí mít někde v Německu továrnu na 34 GWh baterek ročně. Tedy papírově mít, respektive nyní teprve per huba.
    Ovšem jak chtějí svou masovou produkcí elektromobilů, jak tvrdí, překonat Teslu, když ta už za 4 roky bude mít 150 GWh ročně, tedy 4násobek jen v 1 továrně plus místa pro stavbu dalších 2 továren hledá, to mi tedy prosím vysvětlete. Jestli to nebudou jen kecy v kleci.

      1. Tak.. Tak. Daimler myslím to myslí najvážnejšie, predáva
        Tak.. Tak. Daimler myslím to myslí najvážnejšie, predáva lux . autá kde si môže dovoliť vyššiu cenu za elektromobil. Ich zisk 1Q 2017 nárast o 100%..pravidelná slušná dividenda 3.5-4 eura odhad rok 2017. Zaujímavejšie akcie ako Tesla. Maju keš na investície do baterkarne.

    1. No to nevím, ono to totiž může Muskovi také nedopadnout,
      No to nevím, ono to totiž může Muskovi také nedopadnout, s těmi dalšími továrnami, je také možné že mološi hodlají vsadit na menší baterie a třeba přidat RExy, také je možno že chtějí využívat současné sítě dodavatelů článků.

      Vhodné by bylo kdyby se ta fabrika postavila u nás, těžba a závod na výrobu lithia zde má být, snad to dopadne dobře a bude se ruda opravdu v konečném důsledku vozit po dráze do závodu, Byl by to impuls pro modernizaci a elektrifikaci, impuls pro pomalé nasazování automatických spřáhel kompatibilních s SA3… S dobrými podmínkami, které není zase tak těžké vytvořit, by se mohla částečně řešit nezaměstnanost v některých regionech, navíc by asi jakýkoliv závod u nás byl do 500km od závodu na uhličitan lithný, vozit jej do závodu v zahraničí by byla hloupost. Otázka ale jak má celý těžební proces vypadat, je to trochu zmatečné jednou se mluví o převozu rudy, pak zase jen koncentrátu z ní udělaného do Litvínova.

      Pokud už bude ten závod zavlečkován, pokud tato informace platí, pak by bylo myslím hloupé vozit uhličitan do továren na články po silnicích, už předpokládaná denní produkce uhličitanu dělá někde kolem 1.5 vagonu denně.

      1. Lithium je relativně nepodstatná část Li-Ion baterií…
        Lithium je relativně nepodstatná část Li-Ion baterií… Rozhodně kvůli tomu nedává smysl přizpůsobovat polohu továrny. Baterka obsahuje mnohem více dalších kovů, kobalt, nikl, mangan, železo a hliník. A pak také uhlík. A ty jsou zastoupeny hmotnostně výrazně větším podílem.

            1. Na druhou stranu když vezmete v úvahu Hedvábnou stezku II
              Na druhou stranu když vezmete v úvahu Hedvábnou stezku II nebo jak se to ten koridor nazývá, tak to zase taková hovadina být nemusí, navíc co se týče některých materiálů, třeba ocelového plechu, cínu pro pájky, to se produkuje na území ČR, hliník u sousedů, výroba uhlíku v potřebné čistotě by také neměla být problém, takže bych to s nutností stavby u přístavu zase tak jednoznačně neviděl.

Napsat komentář