V Německu vyroste konkurence pro gigatovárnu Tesla

Jan Horčík - 23 Květen 2017

Německé průmyslové podniky větří zásadní změnu a konečně začínají konat. Chystají stavbu velké evropské továrny na baterie o kapacitě 34 GWh ročně.auto Terra E Holding má v oblasti výrobě baterií velké ambice. Ale ne větší, než Tesla.

Nová společnost Terra E Holding má v oblasti výrobě baterií velké ambice. Ale ne větší, než Tesla.
foto: Terra E Holding

Ve Frankfurtu nad Mohanem vznikla nová holdingová společnost TerraE Holding GmbH. Zakladateli jsou BMZ Holding GmbH, vedoucí evropský výrobce baterií, Dr. Ulrich Ehmes, bývalý šéf švýcarského výrobce Leclanché SA, a Holger Gritzka, šéf stavby továren System Engineering.

Cílem je do roku 2028 vybudovat v Německu továrnu o výrobní kapacitě 34 GWh ročně. Hlavním odbytištěm pro bateriové články se mají stát automobilky vyrábějící elektromobily a energetický průmysl, resp. energetická úložiště.

V současné době probíhá vyjednávání s dalšími potenciálními partnery z celé Evropy. Pro srovnání, gigatovárna Tesla, která se právě staví v Nevadě, by měla mít do roku 2021 výrobní kapacitu až 150 GWh ročně.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Německo jako nejlepší z jádra EU chce asi za každou dohonit Bruseli trapně odporující východní neschopné státy jako Polsko a Maďarsko, kde už dávno rostou zatím s přehledem největší továrny na baterky pro evropské trhy a západní díky předlužení neudržitelně přeplácené kancelářské lenochy, s pracovním ideálem všem na světě neschopně za peníze radit a rozkazovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no a Daimler Baterkárna je jako další jo?? se to nějáák sešlo

auto.cz/daimler-slape-do-elektromobility-stavi-novou-tovarnu-na-baterky-106863

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Daimler není další stejný.
Daimler bude sestavovat baterky z článků dovezených teď hlavně z Asie.
Tenhle projekt TerraE je o primární výrobě základních článků konečně přímo v Německu.

Obrázek uživatele Kuk

Bylo to chladnokrevně naplánováno, už to oznámili loni.
http://www.worldconstructionnetwork.com/news/construction-starts-on-german-battery-production-plant/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Tan Daimler včera otevřel svojí "giga" baterkárnu a na hybridu vo tom zase nic :D
https://electrek.co/2017/05/22/daimler-battery-gigafactory-electric-vehicles/

VW taky loni, měsíc po Mercedesu, nepřímo oznámil že postaví vlastní baterkárnu.
http://fortune.com/2016/11/21/volkswagen-ceo-battery-factory/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2028 to už nikoho nespasi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no to podle toho jak bude vypadat politika natahowágn ;)

Obrázek uživatele Radovan

No vida, mološi se elektromobilně probouzejí. Už za 11 let prý chtějí mít někde v Německu továrnu na 34 GWh baterek ročně. Tedy papírově mít, respektive nyní teprve per huba.
Ovšem jak chtějí svou masovou produkcí elektromobilů, jak tvrdí, překonat Teslu, když ta už za 4 roky bude mít 150 GWh ročně, tedy 4násobek jen v 1 továrně plus místa pro stavbu dalších 2 továren hledá, to mi tedy prosím vysvětlete. Jestli to nebudou jen kecy v kleci.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to nevím, ono to totiž může Muskovi také nedopadnout, s těmi dalšími továrnami, je také možné že mološi hodlají vsadit na menší baterie a třeba přidat RExy, také je možno že chtějí využívat současné sítě dodavatelů článků.

Vhodné by bylo kdyby se ta fabrika postavila u nás, těžba a závod na výrobu lithia zde má být, snad to dopadne dobře a bude se ruda opravdu v konečném důsledku vozit po dráze do závodu, Byl by to impuls pro modernizaci a elektrifikaci, impuls pro pomalé nasazování automatických spřáhel kompatibilních s SA3... S dobrými podmínkami, které není zase tak těžké vytvořit, by se mohla částečně řešit nezaměstnanost v některých regionech, navíc by asi jakýkoliv závod u nás byl do 500km od závodu na uhličitan lithný, vozit jej do závodu v zahraničí by byla hloupost. Otázka ale jak má celý těžební proces vypadat, je to trochu zmatečné jednou se mluví o převozu rudy, pak zase jen koncentrátu z ní udělaného do Litvínova.

Pokud už bude ten závod zavlečkován, pokud tato informace platí, pak by bylo myslím hloupé vozit uhličitan do továren na články po silnicích, už předpokládaná denní produkce uhličitanu dělá někde kolem 1.5 vagonu denně.

Obrázek uživatele Josef

Lithium je relativně nepodstatná část Li-Ion baterií... Rozhodně kvůli tomu nedává smysl přizpůsobovat polohu továrny. Baterka obsahuje mnohem více dalších kovů, kobalt, nikl, mangan, železo a hliník. A pak také uhlík. A ty jsou zastoupeny hmotnostně výrazně větším podílem.

Obrázek uživatele Kuk

Automobilky chtěj mít kontrolu nad veškerými náklady. V tak šílených objemech je vlastní baterkárna nebo aspoň joint venture skoro naprostá nutnost. Zvláště ze začátku pokud je cena baterek tak vysoká.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Souhlasím, ale je nesmysl stavět tu baterkárnu uprostřed Evropy, kde je sice lithium, ale další kovy by se tam musely složitě dovážet. Postaví ji spíše někde na pobřeží u velkého přístavu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na druhou stranu když vezmete v úvahu Hedvábnou stezku II nebo jak se to ten koridor nazývá, tak to zase taková hovadina být nemusí, navíc co se týče některých materiálů, třeba ocelového plechu, cínu pro pájky, to se produkuje na území ČR, hliník u sousedů, výroba uhlíku v potřebné čistotě by také neměla být problém, takže bych to s nutností stavby u přístavu zase tak jednoznačně neviděl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zujimavjesia info prebehla vcera na electreku a to ze vlastnu Giga si ide postavit Daimler tj. druha automobilka po Tesle co si stavia vlastnu tovaren pre pouzitie vo svojich produktoch. ( mozno tretia, neviem ako je na tom cinsky BYD)

Tak.. Tak. Daimler myslím to myslí najvážnejšie, predáva lux . autá kde si môže dovoliť vyššiu cenu za elektromobil. Ich zisk 1Q 2017 nárast o 100%..pravidelná slušná dividenda 3.5-4 eura odhad rok 2017. Zaujímavejšie akcie ako Tesla. Maju keš na investície do baterkarne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky jsem něco takového zahlédl.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?