V Kalifornii vzniká konkurence Tesla Motors

V malém kalifornském městečku Gardena sídlí od roku 2009 společnost Faraday Futures. Dva její zakladatelé, bývalí zaměstnanci Lotus, sdílejí společný sen: stvořit novou generaci elektromobilů.

Hrubý nákres nové generace elektromobilů mladé automobilky Faraday Futures. Auta mají umožňovat plnou personalizaci a být skutečnou přehlídkou nejnovějších technologií.
foto: Faraday Futures

Mladá automobilka Faraday Futures dnes údajně zaměstnává více než 200 profesionálů, kteří původně pracovali pro BMW, , , , , , i Tesla Motors.

Z obrázků na webu Faraday Futures to zatím vypadá, že nově vyvíjené auto-elektromobil bude sportovně laděný sedan nebo crossover, přímo soupeřící s vozy Tesla Model S/Tesla Model X.

Automobilka se dušuje, že bude využívat nejlepších bateriových technologií, které nejspíš půjdou přes kapacitu 100 kWh. V současné době hledá firma místo, kde by postavila svou továrnu. V úvahu připadají Kalifornie, Georgia, Louisiana a Texas.

Celý podnik však prozatím vypadá jen napůl reálně. Web ani neuvádí šéfa společnosti, ani hlavní investory. To ovšem u podobných start-upů není nic neobvyklého.

Důležitý je ten zvláštní pocit hlodající vzadu v hlavě, že by mohlo jít jen o nějaký podivný vtípek nebo recesi, která se chce svézt na popularitě Tesla Motors.

Faraday Futures

28 Comments on “V Kalifornii vzniká konkurence Tesla Motors”

    1. Tak nevím, jestli Henry je
      Tak nevím, jestli Henry je dobrý příklad, elektromobilitu zazdil a před sto léty a měl pádný argument. Levné palivo. Ale obávám se že tato automobilka opravdu nebude to byste si přál. Oni všichni, ktreří dělají elektromobilitu vědí, že se dá nachytat spousta bohatších lidí na parametry elektromotoru, které jsou se spalovacím motorem nesrovnatelné (výkon/hmotnost, účinnost, kroutící moment). Pro rozšíření elektromobility je ppotřeba už jenom zrealizovat maličkost. Dostatek levných baterií. Ještě to bude chtít několik let vyčkat.

        1. To je pravda, ale také je
          To je pravda, ale také je pravda, že když jste jel 40km/h, tak vás měli za šílence. Proto také dojezd byl na tehdejší dobu více něž slušný – přes 100Km, protože se jezdilo tak 20-25km/h. Aerodynamický odpor roste s druhou mocninou vychlosti. Nebylo to zas až tak zlé. Musíme si připustit, že jedna silná osobnost dokáže strhnout směr vývoje na mnoho let dopředu a ne vždycky se to může ukázat jako jedina dobrá cesta… 🙂

  1. Pokud to opravdu výjde a
    Pokud to opravdu výjde a bude to konkurence hlavně pro spalovací auta, bude to dobře, protože tak kdy bode chtít pořádný elektromobil a ne nějaké pokusy aby-se-neřeklo zavedených automobilek, nebude odkázán jen na Teslu, ale bude si moci vybrat z více. Myslím že nakonec by mohla vzniknout i nějaká smlouva o spolupráci, například si umím představit dohodu o využití superchargeru.

  2. za to jsou znami lidi, kteri
    za to jsou znami lidi, kteri vedou jednotliva oddeleni…

    Nick Sampson — Product Architect, former Vehicle and Chassis Engineering for Tesla Model S
    Richard Kim — Head Design, former BMW i8 Concept, BMW i3 Concept
    Silva Hiti — Sr. Dir. of Powertrain, former lead powertrain at Chevy Volt
    Pontus Fontaeus — Interior Design, former Lamborghini, Ferrari, Land Rover
    Page Beermann — Exterior Design Chief, former Creative Director at BMW (designed the 3 Series GT)
    Porter Harris — Batteries, former SpaceX

                1. a nejlepší je, že
                  a nejlepší je, že téměř každý sportovní auto Tesla položí na lopatky 🙂
                  je potřeba z těch rakovinotvorných ropáků udělat podřadné bytosti, už jimi jsou 🙂

                2. V čem? Ve zrychlení do
                  V čem? Ve zrychlení do stovky?
                  Tak přesně na to jsou sportovní auta určená ty idiote.
                  Jediná podřadná bytost jseš tu díky debilním komentům ty…

Napsat komentář