V Kalifornii vzniká konkurence Tesla Motors

Jan Horčík - 21 Červenec 2015

V malém kalifornském městečku Gardena sídlí od roku 2009 společnost Faraday Futures. Dva její zakladatelé, bývalí zaměstnanci Lotus, sdílejí společný sen: stvořit novou generaci elektromobilů.auto Faraday Futures elektromobil

Hrubý nákres nové generace elektromobilů mladé automobilky Faraday Futures. Auta mají umožňovat plnou personalizaci a být skutečnou přehlídkou nejnovějších technologií.
foto: Faraday Futures

Mladá automobilka Faraday Futures dnes údajně zaměstnává více než 200 profesionálů, kteří původně pracovali pro BMW, , , , , , i Tesla Motors.

Z obrázků na webu Faraday Futures to zatím vypadá, že nově vyvíjené auto-elektromobil bude sportovně laděný sedan nebo crossover, přímo soupeřící s vozy Tesla Model S/Tesla Model X.

Automobilka se dušuje, že bude využívat nejlepších bateriových technologií, které nejspíš půjdou přes kapacitu 100 kWh. V současné době hledá firma místo, kde by postavila svou továrnu. V úvahu připadají Kalifornie, Georgia, Louisiana a Texas.

Celý podnik však prozatím vypadá jen napůl reálně. Web ani neuvádí šéfa společnosti, ani hlavní investory. To ovšem u podobných start-upů není nic neobvyklého.

Důležitý je ten zvláštní pocit hlodající vzadu v hlavě, že by mohlo jít jen o nějaký podivný vtípek nebo recesi, která se chce svézt na popularitě Tesla Motors.

Faraday Futures
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele PaRi

A stále nám chybí Henry eFord, který dodá elektřinu masám. Takový Trabant, VW Brouk, Fiat 500 na 'plochou baterku'. Vůz v duchu minimalismu a funkcionalismu. Konstrukce ořezaná až na dřeň. Vůz určený pouze k dopravě v tom nejryzejším slova smyslu.

Souhlas. Ale v Elonu Muskovi takového člověka vidím. Jen se k těm primitivním kárám musí(me) prokousat přes auta pro zbohatlíky.

Tak nevím, jestli Henry je dobrý příklad, elektromobilitu zazdil a před sto léty a měl pádný argument. Levné palivo. Ale obávám se že tato automobilka opravdu nebude to byste si přál. Oni všichni, ktreří dělají elektromobilitu vědí, že se dá nachytat spousta bohatších lidí na parametry elektromotoru, které jsou se spalovacím motorem nesrovnatelné (výkon/hmotnost, účinnost, kroutící moment). Pro rozšíření elektromobility je ppotřeba už jenom zrealizovat maličkost. Dostatek levných baterií. Ještě to bude chtít několik let vyčkat.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektřina v té době, nebyla ani v USA tak široce dostupná jako je dnes, z toho důvodu byl trh pro elektromobily malý, na rozdíl od spalovacích aut. Také hustota energie v bateriích byla v té době proti dnešku asi desetinová.

To je pravda, ale také je pravda, že když jste jel 40km/h, tak vás měli za šílence. Proto také dojezd byl na tehdejší dobu více něž slušný - přes 100Km, protože se jezdilo tak 20-25km/h. Aerodynamický odpor roste s druhou mocninou vychlosti. Nebylo to zas až tak zlé. Musíme si připustit, že jedna silná osobnost dokáže strhnout směr vývoje na mnoho let dopředu a ne vždycky se to může ukázat jako jedina dobrá cesta... :-)

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NO jistě!! a ještě k tomu přidat propagandu na globálním oteplování díky 60% tepelnýmu odpadu z miliardy spalováků na planetě
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/

pod tohle bych se rád podepsal
naprostý souhlas

Dnes jsou jiné předpisy a je důraz na bezpečnost, ale máte pravdu v tom, že je tu díra na trhu. Malé e-auto oproštěné o nepotřebné věci tu stále chybí, něco jako tata mobil v Indii.

Obrázek uživatele Aas

http://mahindrareva.com/

Jestli jsem dobře četl, tak se v Evropě neprodává.

Obrázek uživatele Aas

Rovnako ako kopa cinskych elektromobilov.
Cez europske regulacne pravidla sa len tak nejake "jednoduche oprostene od zbytocnosti" auto nedostane.

Obrázek uživatele Hyperloop

Zajímalo by mě hlavní důvod toho, proč ti bývalí zaměstnanci Tesly jsou teď už bývalí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nejspíš ten Elonův dril každý věčně nevydrží ;)
Náročné povolání, nic není zadarmo jako v dočasným €jrosocialismu ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel asi všichni tušíme čím €usoc skončí.

youtube.com/watch?v=r5Z6_Vsw_mo

Obrázek uživatele Hyperloop

Aneb jak reagovat sám na sebe ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud to opravdu výjde a bude to konkurence hlavně pro spalovací auta, bude to dobře, protože tak kdy bode chtít pořádný elektromobil a ne nějaké pokusy aby-se-neřeklo zavedených automobilek, nebude odkázán jen na Teslu, ale bude si moci vybrat z více. Myslím že nakonec by mohla vzniknout i nějaká smlouva o spolupráci, například si umím představit dohodu o využití superchargeru.

Sdílím váš názor. Především na ty pokusy o elektromobily existujících automobilek.

Obrázek uživatele Jolinar

za to jsou znami lidi, kteri vedou jednotliva oddeleni...

Nick Sampson — Product Architect, former Vehicle and Chassis Engineering for Tesla Model S
Richard Kim — Head Design, former BMW i8 Concept, BMW i3 Concept
Silva Hiti — Sr. Dir. of Powertrain, former lead powertrain at Chevy Volt
Pontus Fontaeus — Interior Design, former Lamborghini, Ferrari, Land Rover
Page Beermann — Exterior Design Chief, former Creative Director at BMW (designed the 3 Series GT)
Porter Harris — Batteries, former SpaceX

Obrázek uživatele Hyperloop

Tak hlavně, že mají tolik designérů ;)

Obrázek uživatele Aas

Kedze zatial nic nevyrabaju, potrebuju hlavne navrharov.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kteří to spíš celé pohnojí, viz interiér Model S a naprosto obyčejný design Modelu S

na tak skvělý auto mělo tak neschopné designéry....

Obrázek uživatele Hyperloop

Tak v tomhle s vámi nesouhlasím. Model S dle mě má jeden z neladnějších a nevyváženějších designů současnosti.

Obrázek uživatele Jolinar

neladnější nebo nejladnejsi?
nevyváženější nebo nejvyvazenejsi?
:-)
podle me ta druha moznost...

Obrázek uživatele Hyperloop

Nějak mi vypadává J :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nemá cenu se s ropákama crcmat. Všichni víme že celý svět TESLE závidí MODEL S ;)

Konec ropáků už začal. Myslím, že hodně lidí tohle děsí. Taky je děsí představa, že na dálnici nebudou moci ukazovat jaký jsou borci když to auto pojede samo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a nejlepší je, že téměř každý sportovní auto Tesla položí na lopatky :)
je potřeba z těch rakovinotvorných ropáků udělat podřadné bytosti, už jimi jsou :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V čem? Ve zrychlení do stovky?
Tak přesně na to jsou sportovní auta určená ty idiote.
Jediná podřadná bytost jseš tu díky debilním komentům ty...


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?