V Kalifornii otevřena další vodíková čerpací stanice

Jan Horčík - 15 Květen 2014

V Los Angeles byla aktuálně otevřena další vodíková čerpací stanice. Nachází se v areálu Kalifornské státní univerzity a bude sloužit jednak řidičům, ale zároveň i studentům jako výzkumná laboratoř.auto vodíková čerpací stanice kalifornská státní univerzita

Další veřejná vodíková čerpací stanice v USA stojí v kampusu Kalifornské státní uverzity
foto: CSU

Stavba vodíkové čerpací stanice u Kalifornské státní uverzity začala už koncem roku 2010 a v roce 2012 byla uvedena do provozu. Teprve začátkem letošního května byla ale otevřena také pro širokou veřejnost.

Výstavba spolkla $4,5 mil. Vodík se zde nevyrábí ze zemního plynu, jak je jinak běžné, nýbrž elektrolýzou z vody. Výhodou je, že univerzitní kampus kde je stanice umístěna se nachází nedaleko centra Los Angeles a především v těsné blízkosti několika nejdůležitějších dálnic.

Během slavnostního otevření byly přednášeny vzletné proslovy, ale především se na místě ukázalo i těch pár vodíkových aut, které dnes po USA jezdí. A které by měly být v nejbližších letech dostupné i komerčně. Předně tedy Hyundai Tucson Fuel Cell, dále Mercedes-Benz třídy B F-Cell a starší Toyota Highlander Hydrogen.

Svá auta na vodík chtějí během dalších let představit také General Motors, Toyota a Honda. Stát Kalifornie přitom stojí na špici vývoje v této oblasti. Už dnes tam několik čerpacích stanic na vodík stojí a během následujících let má jejich počet dál stoupat.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Jedna vlaštovka jaro nedělá.
GM oprašuje staré projekty Přitom je snad první automobilkou která vyrobila funkční prototyp automobilu(dodávky) s palivovým článkem sloužícím pro pohon vozidla.
http://www.hydrogencarsnow.com/gm-electrovan.htm

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zatial je vodik slepa vetva a snad sa to nepodari presadit. Dnes su jednoznacne in elektromobily a ich dojazd uz zacina byt dostatocny.

Já bych z toho slepou větev rozhodně nedělal. Je to způsob, jak dlouhodobě ukládat elektrickou energii při vysoké hustotě. Vodíkové automobily jsou pak cestou, jak tuto energii využívat v dopravě. Rozhodně to bude zajímavé v nákladní, autobusové, železniční a lodní dopravě. Možná i letecké. Tam jsou hybridy na místě a hybridy tohoto typu (místo motoru vodíkový článek) se přímo nabízí jako velmi výhodné řešení.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V letecké asi těžko. Chtěl bych vidět ty letecké proudové motory poháněné elektřinou z palivového článku.

I když návrat zpět k vrtulím (při obrovském zvýšení počtu dopravních letadel) je také možný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V letecké asi těžko. Chtěl bych vidět ty letecké proudové motory poháněné elektřinou z palivového článku.

I když návrat zpět k vrtulím (při obrovském zvýšení počtu dopravních letadel) je také možný.

Vrtule, samozřejmě že nejdříve vrtule, lítá jich pořád dost. Pokud se týče nadzvukových dopravních prostředků, tak to bude složitější, to si ještě počkáme. Ale protože letecká doprava dělá necelých 10% spotřeby pohonných hmot, tak pokud se sníží obrovská zátěž 70% spotřeby v osobní dopravě, zbude ještě hodně času, než ropa opravdu začne docházet. Z tohoto pohledu je letecká doprava minoritní záležitost.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě že těch vrtulových v přepravě osob lítá hodně málo. Většina dopravních letadel používá proudové (lépe řečeno dvouproudové) motory.
Navíc není kam pospíchat, ropy (a zemního plynu) je a bude dostatek pro všechny druhy dopravy po dobu mnoha desítek (možná i stovek) let. A až bude těžko dosažitelná, tak již budeme mít na Zemi jiné zdroje energie.
Daleko horší to bude s uživením miliard lidí.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil