V Hong Kongu odstartovala nová sezóna závodů elektrických formulí

redakce - 10 Říjen 2016

Elektrické formule zazářily o tomto víkendu poprvé na okruhu v Hongkongu v úvodním závodu již třetí sezóny. Z deseti zúčastněných týmů, kde bylo i pět pilotů-nováčků, v neděli zvítězil Sébastien Buemi z týmu Renault e.dams. auto V Hong Kongu odstartovala nová sezóna závodů elektrických formulí

Elektrické formule nabízejí nejen zábavu, ale hlavně nový pohled na čistou energii a některá originální řešení, která mohou být v budoucnosti využita i pro každodenní využití elektromobilů.
foto: Fia Formula E

Nejen nová podoba vozů v sezóně 2016/2017 šampionátu Formule E nalákala na úvodní závod v Hongkongu 30 000 fanoušků. V neděli startovalo celkem 10 týmů s dohromady 20 piloty, přičemž Sébastien Buemi z týmu Renault e.dams obhájil vítězství z minulého šampionátu s časem 53:13:289.

„Závody elektrických formulí se s každým novým závodem stávají více sledovanými, což nás samozřejmě těší. I ti, kteří se o elektrické pohony do současnosti tolik nezajímali, se tak mohou podívat na novinky ve využití elektrických pohonů,“ komentuje zapojení elektromobility na sportovním poli Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie .

Závod v Hongkongu byl prvním ze série letošních závodů, která vyvrcholí v červenci v kanadském Montrealu. Okruh dlouhý zhruba dva kilometry (1,86 km), který závodníci projeli při závodě celkem 45krát, nabízel divákům fascinující pohledy na přístavní město.

Stejně jako v uplynulých dvou závodních sezónách i v té letošní doznaly vozy několika změn. Asi nejviditelnější úpravou je nové dvojité přední křídlo. Agresivní vzhled křídla vysvětlují jeho tvůrci tím, že chtěli vyvolat silnou vizuální identitu, která by celý šampionát Formule E odlišila od ostatních motoristických závodů.

Největší změnou z hlediska výkonu je pak navýšení využitelného množství elektrické energie z rekuperace o 50 % ze 100 kW na 150 kW. S tím souvisí i nová verze baterie od Williams Advanced Engineering. I nadále zůstává její maximální výkon na 200 kW. Novinkou je také nový volant či speciální 18" pneumatiky Michelin s menším valivým odporem.

VÍTE, ŽE…

  • se letos v období od ledna do září se v České republice registrovalo 172 nových elektromobilů?
  • v tuzemsku se za celý loňský rok registrovalo celkem 367 nových elektromobilů?
  • v 1. pololetí roku 2016 byly nejprodávanějšími značkami v ČR Volkswagen, Nissan, BMW i3 a Tesla Model S?

Závod FIA Formula E Championship je světově první série závodů elektromobilních formulí. Prvotní koncept těchto závodů vymyslel prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt, aby na něm ukázal potenciál elektřinou poháněných vozidel a udržitelné mobility.

Počáteční pochyby některých skeptiků rozptýlil závod v roce 2014 v Pekingu, kdy se na startovním roštu sešlo 20 elektromobilů, závodníci jako Bruno Senna či Nicolas Prost či majitel jednoho z týmů Formule E – Venturi – herec Leonardo DiCaprio.

Nedávná studie společnosti Roland Berger předpokládá v roce 2020 v ČR roční prodej až 7000 vozidel s elektrickým pohonem. To představuje asi tři procenta trhu.

V dalším období by měly definitivně padnout nejsilnější bariéry (omezená nabídka elektromobilů, jejich vysoká cena, malá hustota dobíjecí infrastruktury a malá zákaznická zkušenost) a v kombinaci s podpůrnými opatřeními (bezplatný vjezd do center měst, parkovací zóny, jízda v pruzích pro , atd.) tento typ pohonu rychle dosáhne 20% podílu na celkovém prodeji osobních vozidel a lehkých užitkových vozů.

To by mělo znamenat prodej asi 50 000 aut ročně. V České republice tak do 15 let bude podle studie jezdit přibližně 250 000 elektromobilů a plug-in hydridů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čí je to tisková zváva, ČEZu???


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil