V Evropě se objevují první nabíječky 350 kW CCS Combo

Jan Horčík - 14 Březen 2017

Podle zdrojů magazínu InsideEVs se v Evropě začínají díky portugalské společnosti Efacec objevovat první rychlonabíječky CCS Combo o výkonu 350 kW. První, soukromé, fungují už od listopadu 2016, veřejné se mají objevit letos.auto elektromobil BMW i3 u nabíjecí stanice Efacec

Elektromobil BMW i3 u nabíjecí stanice Efacec
foto: Efacec

Ultra-rychlonabíječka Efacec HV175/HV350 s výkony 175 kW/350 kW byla poprvé k vidění na veletrhu eCarTec 2016 minulý říjen v Mnichově. Výkonu 350 kW se dosáhne kombinací dvou těchto jednotek.

Efacec už údajně nainstaloval některé z těchto nabíječek v Evropě pro soukromé využití. Veřejné instalace by měly být v provozu do července 2017. Ultra-výkonné nabíjecí stanice budou pro další rozšíření elektromobilů v Evropě klíčové.

Už dnes je jasné, že výkony kolem 50 kW jsou pro budoucí elektromobily nedostatečné. Ostatně, už několikrát jsme informovali, že v Evropě vyroste síť ultra-nabíječek o výkonu 350 kW, a dokonce nejspíš ne jedna. Svou totiž chtějí postavit například i E.ON a Clever.

 

IMHO jste nepochopili hlavní smysl takto silných nabíječek. Vzhledem k jejich ceně budou spíše určené pro nákladní vozy, kde větší baterka umožní takto rychlé nabíjení.
Vždyť už i Mercedes ohlásil první náklaďák s 200 kWh baterií... A už jsou i busy.
Pokud budete provozovat třeba MHD, tak např.ke 100 pomalým stojanům, kde musíte nabíjet busy celou noc, si pořídí ještě třeba 5 takto výkonných nabíječek, abyste mohli nabít některé busy ještě v průběhu dne, pokud jezdí delší trasy až do vybití baterií.

Obrázek uživatele Radovan

V Ostravě to DPO plánuje pro vnitřní dopravu po městských částech elektrobusy v návaznosti na páteřní tramvaje. Výjezd z konečných tramvají, kde by díky infrastruktuře měly mít právě rychlonabíjení a tím neomezený dojezd, jen by se v nich střídali přes den řidiči. Stále je tam bohužel počítáno s jejich stažením do depa přes noc, kdy je málo spojů, ale alespoň je tam řádně vevnitř všude umyjí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 49 tisíc km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 12 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999.

Obrázek uživatele Cipísek D

2017-02-23 TESLA SCH je na New Zealand Hamilton Date Opened

https://supercharge.info/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Je to pěkně, ale zas žádný zázrak to není. Je to omezeno 350A a výkon je dohnán hodnotou 1000V. Tj. Při praktickém nasazení to je na 400V stejně výkoné jako Supercharger. Zajímavé výkony poskočí až s 800V baterií na které si ještě nějaký ten pátek počkáme.

Obrázek uživatele Jolinar

jeste mene vykonne nez soucasny SC, ten totiz umi dat i 370A :-)

Obrázek uživatele Cipísek D

http://www.hybrid.cz/tesla-mozna-vyviji-grafenove-baterie-pro-dojezd-800-km

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímalo by mě, jestli Combo konektor při těch 350 kW vypadá stále stejně, nebo je nějak upravený. Pokdu vím, tak původně nebyl navržen na takhle velké výkony.

Obrázek uživatele Cipísek D

Mě by zajmalo jesi 350kW už má kabel chlazený kapalinou v hadici

http://insideevs.com/efacecs-first-350-kw-ccs-combo-dc-fast-chargers-alredy-up-running/

... páč by se pak už dalo polemizovat nikoli o dobíjení ale o tankování ;))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Cipísek D

No ale na obrázku to vypadá na pořádnou hadici vod vysavače ;))

https://electrek.co/2017/02/27/high-power-fast-charging-station-150-350-kw-evgo-abb-tesla/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Preboha.. Zasa nezmysly.. Tak nemáme ani poriadnu sieť 50-60kW nabjaciek a postavíme 350kW :-).. Ktoré dnešné auto dokáže prijať 350kW? Sám si odpoviem.. Žiadne! Aj tesle 3 to bude nanič aj leafu2, aj boltu.. Vlastne každému ohlasenemu autu najbližšie roky.. Lebo všetky sú do 100kWh batérií.. A ani 100kWh batéria neznesie 3.5 C. Ten nabíjací výkon počas nabíjania klesá ako batéria dosiahne max.napätie.. Pre dnešné aj zajtrajšie auta nemá 350kW žiaden význam. Stačí hustá sieť povedzme 80-100kW nsbijaciek.Za cenu jednej 350kW radšej 2-3 100kW.
A ma fotke i3 ktorú by príkon 350kW uvaril :-)...

Obrázek uživatele Radovan

Můj Ion to umí, akorát při tom svítí celý a ze sedadel se kouří :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 49 tisíc km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 12 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999.

Obrázek uživatele Jolinar

to ze dnesni auta to nevyuziji neznamena ze to nezvladnou budouci... vite co znamena future-proof?

Co je buduci? Tak nemám žiadnu nabíjačku.. Autám stačí plus-minus 80-100kWh..ale nie.. Ja postavím 350kW nabíjačku ktorá je x krát drahšia a budem platiť za pripojenie do siete x krát viac.. Len preto lebo možno raz budú auta s koľko 200kWh baterkou?? Kedy? Za 7 rokov? Vtedy už bude ta 350kW nabíjačka zastarana a bude ju treba vymeniť za novú. Pre mňa je 350kW nabíjačka len marketing.. Aha co dokážeme.. Reálne využite nula...

Obrázek uživatele Jolinar

mate v tom nejaky chaos...

Ani bych neřekl, skoro se vším se dá s Trudem souhlasit, konečně někdo, kdo tady uvažuje reálně (a normálně) :).

Obrázek uživatele Jolinar

takze podle Vas je taky lepsi nejprve postavit sit 50kW nabijecek kolem dalnic, za pet let je vsecky vyhodit a postavit misto nich 150kW nabijecky a za dalsich 5 let je zase vsecky vymenit za 350kW? To Vam jako prijde ekonomicke?

Anebo taky nechapu proc by nekdo platil rezervovany prikon pro 350kW, kdyz auta zvladnout max 120kW? Copak se rezervovany prikon neda zmenit v budoucnu?

Nemluve o tom, ze ta 350kW nabijecka v realu neda 350kW, ale o tom uz nikdo nemluvi, protoze to by musel aspon trochu rozumet nabijeni baterii... 350A*800V = 280kW max - kratkodobe 2,8C mi neprijde jako takova hruza...

Obrázek uživatele Cipísek D

ee chtěl říct že je tu ešče varianta že chtěj zaprodaný €ropani tahat TESLU za vocas s 350kW přepal imaginární vobludou. Anebo taky to sou jen poslední křeče €jrodíno před popravou, i to je možný ;))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že vyšší výkon dovede z dnešních aut využít Kia Soul.

350kW? Ani vo sne :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Krásné jemnosti v češtině, vyšším jsem myslel více jak 50 kW, dle dovozce kia může 100 kW.

Obrázek uživatele Jolinar

100kW marketingovych, sotva 80kW realnych.

EDIT: stejne tak Hyundai Ioniq.

Obrázek uživatele Cipísek D

a co 2012 ZOE s Chameleonem?

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Jolinar

pouhych 44kW na vstupu, realnych tedy tak ~40kW.

Obrázek uživatele ozana

Chameleon je AC nabíjení

---

Jezdím na proud, najeto prvních 53 tisíc km. G-E STROMOS

Obrázek uživatele Cipísek D

aha nj ok už sem trošku pozapoměl, oběma vam dik

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Áno nabíjačka môže mať max 100..ba aj 350.. Len ta 30kWh baterka si s tým neporadi :-) Skratka si obmedzí auto príkon a berie len čo stúpajúce napätie batérie dovolí..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha, zajímavé úvahy... takže když do své zásuvky doma jištěné na 16 A s napětím 230 V (= 3680 W) zapojím nabíječku na mobil, která si vezme sotva 10 W, tak ji dle vás vlastně uškvařím...
Vlastně proč mít takhle zbytečně naddimenzované zásuvky doma, když domácí spotřebiče mají málokdy víc než 2300 W ;)

Obrázek uživatele Radovan

Je to sice off topic, ale narazil jste na fenomén, kdy v nových pasivních a aktivních domech už lidi přemýšlejí i o tomto. Svítidla mají většinou LED, takže minimálně tento rozvod nemají v 230V. Někteří dokonce pořizují 24V rozvody i pro běžné zásuvky, protože spousta spotřebičů jim na to jede. A k tomu FVE a baterky. A ty rozvody se snaží dělat co nejkratší a co nejméně. Ve srovnání s nimi si v mém 17 let starém domě s filozofií dvojzásuvka vedle každých dveří a pak vždy metr na každou stranu od každého rohu místnosti připadám jako majitel ČEPS. Ano, není to o tom, koupit si, co vidím a plug and play s tím hned do zásuvky, ale jim to tak stačí. Protože nejlevnější elektřina je ta, která nemusela být vůbec vyrobena. O její přeměně a ztrátách na rozvodech a znovu přeměně a pak připojení oné nabíječky mobilu nemluvě.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 49 tisíc km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 12 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999.

Před pár lety jsem počítal ztráty takovýchto DC rozvodů a vyšlo mi, že i kdybych použil 48V, tak bych to musel tahat vodiči o průřezu žíly tlustém jak prst, abych se vůbec dostal na ztráty srovnatelné s 230V rozvodem a AC měničem. A to vůbec nemluvím o věcech jako je správné DC jištění. Ještě tak smysl má patrona do boileru, pokud je hned poblíž "akumulátorovny", ale jinak to opravdu nedává smysl.

Obrázek uživatele Radovan

Nevím, netuším, jen jsem to viděl v praxi na osvětlení a sytém rozvodů byl de facto centrální sloup uprostřed domu a zásuvky byly jen v rohu každé místnosti, kde se ty cca 4 stýkaly.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 49 tisíc km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 12 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999.

Dobre viete čo tým bolo myslene.. Ze i3 sa môže o 350kW len snívať... Vlastne každému elektromobilu.. Úplne zbytočný štandard..za tu cenu radšej 2-3 100kW.

Treba zdoraznit, ze sa jedna vlastne o dve 175kW nabijacky a 175kW nie je bohvieaky pokrok voci dnesnym superchargerom.
Treba si uvedomit, ze nabijacky sa daju skladat ako lego.
Nie je problem postavit akukolvek vykonnu nabijacku, no treba mat aj vozidla, ktore ju budu pouzivat. Onedlho sa zrejme rozsiri standard 800V, cim sa da zdvojnasobit nabijaci vykon pri zachovani dnesneho nabijacieho prudu.

Obrázek uživatele Josef

Tak superchargery také mám dojem nepoužívají jedno jádro, ale jsou složené z několika modulů. Ostatně i ty 175 kW nabíječky budou modulární.

Obrázek uživatele Josef

Otázkou je, kolik takové nabití bude stát. Protože rezervace příkonu 350 kW asi nebude zrovna zadarmo a už jen samotná síť s tím bude mít trochu potíže.

Znizenie cien baterii sposobi, ze rezervovana kapacita strati svoju dolezitost, resp. stacionarne baterie zabezpecia ukladanie elektriny a vyrovnavanie zataze. Rychle nabijanie vozidiel bude vzdy drahsie ako pomale, no bude ho 10% alebo aj menej.

Obrázek uživatele Josef

Ano, je mi jasné, že záloha bateriemi podobný problém asi relativně vyřeší, nicméně to tu cenu ještě zvýší, nijak zvlášť ji to nesníží. Už teď je cena rychlonabíjení na 50 kW nabíječkách hraničně rentabilní při nějakých 10 Kč/kWh a relativně vysokém využití. To se dá ještě zkousnout z hlediska uživatele v případě občasného nabíjení v případě potřeby. Jaká by asi byla rentabilita v případě těchto 350 kW nabíječek? 25 Kč za kWh?

Obrázek uživatele Jolinar

Prave naopak, ja si myslim ze cim vykonnejsi stanice, tim muze byt nizsi cena za elektrinu.
Predpokladem je, ze na ni budou moci auta nabijet dostatecne rychle a nebudou ji blokovat pro dalsi zakazniky (cena za nabijeni tedy musi zahrnovat jak cas tak elektrinu). Cim rychleji nabijite, tim mene zaplatite za vyuziti stanice a vetsinu bude tvorit jen cena za elektrinu + marze. Cim pomaleji nabijite, tim vic zaplatite za blokovani stanice.
Cim rychlejsi stanice, tim mensi cena za Watt vykonu nabijecky. Cim vyssi vykon tim vice aut zvladne obslouzit za jednotku casu. Taky je dulezite aby umela distribuovat svuj vykon mezi vice stojanu, jinak by kazdy stojan musel mit vlastni vykonovou elektroniku.

Jenže zvyšovat rychlost nabíjení do nekonečna nejde. Rychlonabíjením se značně zvedají ztráty a při Li-ion je max. realný čas od 30min. a výš. Rychlonabíjení pod 30min. je pro Li-ion už riziko. Ale to už jsem tu jednou psal, v souvislosti s dotazy, proč rychlonabíječka nevevalí plných 40kW do chudáka IoNa s 16kWh baterií.

Obrázek uživatele Jolinar

kterou chemii katody a anody zminene Li-ion baterie mate na mysli?

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV

https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery

Stačí Vám to tak?

Obrázek uživatele Jolinar

aha staci...
a to myslite, ze stejnou chemii budou pouzivat i auta co jsou ted ve vyvoji a na trh se dostanou za rok ci dva?

Jste psal ze nabijeni Li-ion baterii pod 30 minut je riziko. Kdyz myslite 6 roku stary Peugeot iOn, tak s Vami souhlasim, ale ja mel na mysli ~300kW stanice pro auta, ktera se ted vyviji (presneji vyvoj je hotovy, spousti se jejich vyroba) a budou na trhu cca za pul roku az rok.

Jo? A jaké ty "nová" auta používají baterie? Jediné v čem je rozdíl je ve velikosti (kapacitě) a zatím nějak nevidím na trhu auto se 150kW baterií, pro Vašich opěvovaných 300kW. A myslím, že odteď za 10let to ještě nebude.

Obrázek uživatele Jolinar

150kW nebo 150kWh?
Model S uz od 2013 dava 120kW takze do 150kW to je kousek...

Co se tyce toho rychlonabijeni 350kW (realnych 280kW - viz predchozi prispevky), fakt nechapu v cem je problem. Hyundai Ioniq (a Kia Soul) zvlada kratkodobe 80kW a ma 28kWh baterii - coz vychazi na 2,8C, Proc by tedy Porsche, Audi, Mercedes, Volvo a Tesla (vsichni tihle ohlasuji 90-100kWh baterie pro svoje vozy) nemohli se 100kWh baterii dat 280kW (taktez 2,8C)? Cim je ten Hyundai a Kia vyjimecny ze oni muzou a ostatni ne?

vloni na Amperu v Brně byl zástupce f. ABB, který hovořil o podobných výkonech jejich koncepčních nabíječek a hovořil také o ceně za nabíjení. Už si to nepamatuju přesně, ale číslo to bylo cca 50Kč/kWh nebo tak něco - prostě obrovské. Neopomněl k tomu dodat, že kdo to bude využívat, bude mít odpovídající EV v ceně několika milionu Kč a cenu za nabíjení tím pádem prý nebude řešit.... :)
Jen takový příklad úvahy jednoho výrobce.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Jolinar

no, ABB ma opravdu zvlastni cenovou politiku... a ani s tou spolehlivosti to neni nejaka slava.

Nevite co stoji ten Efacec 350kW o kterem se ted psalo?

Netuším, ale jejich "obyč" mustistandard QC45 stojí 16 970Eur což je proti 27 500 Eur za Terra miltistandard od ABB celkem rozdíl, takže bych to viděl v těchto dimenzích.

Obrázek uživatele Radovan

Pro informaci, jak si nyní k 03/2017 ceny Terra ABB rychlonabíječek stojí dle různých konfigurací a co vše se platí doporučuji Elektroforum.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 49 tisíc km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 12 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999.

Obrázek uživatele Jolinar

ty dotace jsou takove zlo... takove mrhani penezi danovych poplatniku. Dneska mam vazne naladu pod psa.

Obrázek uživatele Josef

Je myslím nereálné očekávat, že bude stanice v průběhu dalších 10 let nějak silně vytížena.

Obrázek uživatele Jolinar

jak pise Michelin, s Teslou mivam jinou zkusenost, i v CR kde je Tesel jen "par" je na Humpolci vetsinou aspon jedna krome me, kdyz prijizdim nebo odjizdim.

Obrázek uživatele Josef

No jo, ale Tesla nabíjí v podstatě "zadarmo"...

Obrázek uživatele Jolinar

a myslite ze u tech novych aut kde je elektrina za 5 Kc se vyuzivani nejak zmeni? Ja si myslim ze ne...

Jinymi slovy, kdyz bude dobra cena, budou tam auta jezdit, kdyz ne, tak tam jezdit nebudou. Resp. kdyz je nabijecek malo a neexistuje konkurence, tak tam musi ikdyz je cena na pytel :-D

Obrázek uživatele Josef

No já vám nevím. S autem se 100 kWh baterkou bych k placené rychlonabíječce jel max. při cestě k moři. Jinak mi to nedává smysl. Smyslem elektromobilů je pro mě levnější provoz. Jednorázová velká investice do pořízení, ale levný provoz. Kdybych měl Teslu, nevadilo by mi platit ani za čip ČEZu. To bych totiž najezdil tolik na tu jeho elektriku, že by se to rentovalo.

Obrázek uživatele Jolinar

na cip CEZu samozrejme muzete nabijet pokud mate nejaky stojan v miste bydliste, ale kdyz je nejblizsi 50km tak to za moc nestoji :-D

Co se tyce tech dalkovych tras, i po CR jsem za 1 den najel 850km v Tesle, ani nemusime jezdit k mori, ale D1 uz nechci ani videt :-D

Obrázek uživatele Michelin

Minule pondeli jsme nabijeli na SC v Eindhovenu nekdy kolem 16:30. Z 8 stojanu bylo zaplneno 6 a hned po nas prijela osma Tesla a bylo plno...

---

To Tesla dává křídla. 1měs. 7tis.

Obrázek uživatele Cipísek D

má recht kucí, skoro plno ;)

https://www.youtube.com/watch?v=y7IdrC89aQ0

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V 18:30, Leonberg. Všechny stojany zdejšího SC obsazeny, krom jednoho.

S TM3 přijdou frontičky :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Radovan

V tomto ohledu těžko předjímat, asi to bude otázka filozofie jejich majitele. S TMS a TMX jezdí lidi hodně dlouhé trasy a při nich navštěvují SC nebo Destination C při delším stání, třeba při návštěvách něčeho nebo přes noc. Pokud TM3 budou lidi využívat na ježdění kolem komína a SC budou mít placené, možná se jim vzhledem k dojezdu vyplatí nabíjet jen a pouze doma. Na SC zavítají pouze příležitostně při dlouhé cestě. Tak jako já dnes s Ionem na rychlonabíječku. Sám jsem na to zvědav, jaká bude skladba a nabíjecí chování majitelů TM3.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 49 tisíc km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 12 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektrárna bude dodávaná k tomu? Podle mýho pro osobáky nesmysl, pro těžkou dopravu super.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ano, počítá se i s využitím pro těžká nákladní auta.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mohu se zeptat který z aktuálně nabízených elektromobilů může tento výkon "využít"?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Dnes žádný, ale už nově chystané generace elektromobilů např. koncernu Volkswagen by mohly tento výkon dokázat využít.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

v článku se píše, že několik neveřejných stanic bylo instalováno na konci 2016. Co tam teda nabíjí?
popř. taková stanice je kompatibilní např. s dnešním eGolfem ? nebo stanice má 3-4 stojany a nabíjí 50kW 3-4 auta naráz? tzn nějaké taxi nebo autodoprava?

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Josef

Tak bratři Kreiselové dodávají úpravy aut schopné si vzít 150 kW. A hádám, že některé automobilky určitě mají prototypy s 350 kW nabíjením.

ano, ale jen kvůli tomu se přece v 2016 už neinstalovalo několik supernabíječek....

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Josef

Tak píše se tam, že šlo o soukromé kousky. Věřil bych, že to mají spíše pro účely testování.

Obrázek uživatele Cipísek D

žádný! dokonce ani TESLA :)) ale je to hudba příštích 2 let ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla 3 od 100001 kusů výš jako příplatek.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC Group