V Evropě jezdí už milion aut do zásuvky, prodeje neustále strmě rostou

Jan Horčík - 27 Srpen 2018

Za první pololetí se v Evropě prodalo 195 000 aut do zásuvky - plug-in hybridů a elektromobilů. Průměrně se tu podíl aut do zásuvky na nových nákupech pohybuje kolem 2 %.auto elektromobil Renault Zoe

V Číně jezdí milion aut do zásuvky už od roku 2017. V USA je to zatím asi 900 000 aut.
foto: Renault

Prvních šest měsíců roku 2018 přineslo v Evropě 42% nárůst prodejů aut do zásuvky. Nejlépe si vedlo pochopitelně Norsko (+32 %) s více než 35 766 prodanými vozy.

Dotahuje ho ale rychle rostoucí Německo (+52 %) s 33 557 prodanými vozy. Významně přidala také Británie (+28 %) na 30 000 aut a Francie (+19 %) na 25 000.

Mírně více se v Evropě za letošní první půlrok prodalo elektromobilů (51 %) než plug-in hybridů. Pro zajímavost, prodalo se tu také celkem 87 aut na vodík. Minulý rok to bylo 66.

Analytici EV-Volumes.com očekávají, že do konce roku se v Evropě prodá celkem 430 000 aut do zásuvky (celkem pro země EU a EFTA). Pokud se to vyplní, bude na konci roku jezdit v Evropě 1,35 mil. aut do zásuvky.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono kdyz rostou z prodeje 1ks/rok tak to jinak nez strmne nejde.... :-D

Už vyšly data i za červenec, takže celkem za celý rok v Evropě 212 tisíc EV a podíl 2,2 %, z toho 53 % PHEV a 47 % BEV.
Podíl nafťáků klesl ke 38 % (v ČR už jen 31 %) s předpovědí, že tímto tempem skončí u osobních aut do roku 2025.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen at si to koupi, je to in. A ja si to koupim, az to k necemu bude a bude to vyhodne. Nekdo holt ten vyvoj musi zaplatit. Takze dekuji kazdemu, kdo si EV koupi. A je mezi tim poletim nekam na dovcu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ti prajeme príjemnú dovolenku. Ja som už bol. Ja som kúpil 6-ročnú jazdenku 65000 km za 33% pôvodnej ceny. A nech počítam ako počítam, minimálne pôjdem s celkovými nákladmi na nulu (pravdepodobne však ušetrím) oproti bežnému autu v podobnej kategórii + auto nevrčí, nesmrdí, výborne zrýchľuje, je štýlové a môže parkovať kde iné nie.

Obrázek uživatele spetak

Dobřes udělal, vrahoune!!!!
Teda až na ten nick.

---

Už jen EV, najeto 130 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

off

Další příslib pro vodíkáře
Titulek je zase jen další hype, carbon free to bude jedině za předpokladu výroby el. energii z větrníků a z FVE.
https://blog.csiro.au/hyper-for-hydrogen-our-world-first-carbon-free-fuel/comment-page-3/#comment-7300

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kolik je asi podil ciste elektricky ujetych kilometru na celkove ujetych kilometrech v cele Evrope?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Statistika nuda je, tady jedno realne cislo.. EV 25tis, fosil 3tis, takze podil cistych ev km je u mne 833%.
Z vlastni zkusenosti jiste vite, ze EVckem najedete vice km, nez by jste najel ve fosilu. Odhaduji to tak na +50%. Tedy statisticky 1 EV nahrazuje 1,5 fosilů a tedy fiktivne je tu vice EVcek nez fyzicky, pocitame-li to pres ujete km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

presné číslo ti asi nikto nedá, ale aspoň orientačne:

- EU počet obyvateľov 512 milionov (odhad 2018).
- podľa eurostatu v 2016tom mame v EU cca 500 registrovaných aut na 1000 obteľov. Už to bude viac, nech 520.
- celkový počet aut v EU by mal byť teda okolo 267 milionov. niektoré z nich určite len "sedia doma", poprípade ich majiteľ vyvenčí raz za uhorský rok.
Ale nech je to teda tých 267m, a predpokladajme že majitelia BEV/PHEV majú rovnaký nájazd ako ICEčkári (údajne okolo 15k ročne).
- zástrčiek je 1m, cca 50% z toho sú BEV, a zvyšok hybridy
- pre zjednodušenie nech hybridy robia polovicu km z elektriny a polovicu z ropy

s týmito zjednodušenými predpokladmi to vychádza na celkový nájazd (267.000.000 x 15.000) cca 4.005 miliard km.
z toho baterky 11,25 miliardy km.
a teda podiel na baterku odjazdených km by malo byť cca 0.28% zatiaľ?

ale mňa neber vážne, ja som zlý z matematiky :-D

Dohledal jsem číslo z roku 2015 v EU průměrný roční nájezd 12009 km. Celkový počet vozidel v EU pak okolo 300 milionů, celkem tedy 3,6 bilionů kilometrů ročně.
Auto za milion a víc (a je jedno jestli EV nebo ICE) si určitě nebude nikdo kupovat na nájezd 12 tisíc za rok, takže bych počítal zhruba dvojnásobek. Dále jsem našel průměr 55 % na elektřinu u PHEV. Takže mě to vychází s těmito čísly na:
500 tisíc * 24 tisíc + 500 tisíc * 24 tisíc * 55 % = 18,6 miliard km/rok a tedy 0,52 %.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo, to dáva väčší zmysel.

a teraz si povedzme ešte celkový dopad.
ak tých cca 18.6 miliardy km nemuselo byť vyjazdených na benzín, tak aj keby sa elektrina vyrábala 100% čsto, a povedzme, že všetky tie autá, čo ich nezjazdili, by mali spotrebu cca 5 litrov na 100km, tak sme ušetrili nejakých cca 6 milionov barrelov ropy.
Za rok.
Čiže asi polovicu toho, čo sa v USA alebo v Číne vychlastá za deň.

Ale jak sa tu už spomínalo, niekde sa začať musí :-)

Tak ono to už tak nějak z toho čísla 0,52% vychází i bez těch výpočtů že to nebude ani polovina, ani čtvrtina... a ani setina :-p

A porovnávát spotřebu USA s ušetřením v EU ?
V EU je to "chlastání" skoro dva dny.
V USA by to také nebylo půl dne... i když netuším jaký tam mají poměr EV/ICE.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

máš pravdu, porovnávať EU čísla s US alebo Čínou je blbosť. Strelil som to tam v podstate asi iba preto, že to vychádza na +/- polovicu spotreby daných krajín.

Ono síce USA má oficiálnu "spotrebu" nejaký 19m barrelov denne, ale cca 7m z toho ide späť na export, ak si dobre pamätám tie čísla.

Ďalšia hlúposť z mojej strany je porovnávať ročné vs denné hodnoty.

Čiže správny výpočet mal byť:
EU má spotrebu okolo 17,3m barrelov denne, podľa wiki.

Takže korektné porovnanie by bolo, že tých ušetrených 18,6 miliard km v Europe, sa rovná 0,095% dennej spotreby v Europe.

Čo znie síce strašne málo, ale na druhej strane len tieto ušetrené kilometre vykryjú celoročnú spotrebu celého Macedónska, čo už znie trochu lepšie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějak se začít musí a já myslím, že teď už je vlak rozjetý. Snad vydrží Tesla ještě nějaký ten týden ať to dinosauři zase nezačnou brzdit.

Presne tak. Moje dve ciste elektricka auta Leaf a Ion k tomu pilne prispivaji :-)

Obrázek uživatele Pepa

Zdravím,mohu se zeptat na spokojenost s Ionkem?
Jaký máte denní nájezd a co zimní provoz,ujede to něco i na sněhu či ledu?

---

Pepa


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil