V Evropě jezdí už 400 vodíkových aut Hyundai

redakce - 10 Prosinec 2016

Automobilka Hyundai předala další z modelů ix35 Fuel Cell s vodíkovým pohonem společnosti FCH JU. Organizace podporovaná Evropskou komisí se zabývá výzkumem a zaváděním vodíkových technologií do běžné praxe. auto Bart-Biebuyk-FCH-JU-auto-na-vodik-hyundai-ix35-fuel-cell

Bart Biebuyk ze společnosti FCH JU u nového vodíkového auta Hyundai ix35 Fuel Cell
foto: Hyundai

Během následujících čtyř let bude organizace dodaný model ix35 Fuel Cell představovat při nejrůznějších příležitostech zástupcům společností i veřejnosti v celé Evropě.

„Skutečnost, že náš vůz ix35 Fuel Cell byl již po čtvrté zvolen jako reprezentant vodíkového pohonu, nás velmi těší. O to víc, že si ho vybrala organizace podporovaná Evropskou komisí. Ukazuje to mimo jiné naši schopnost poskytovat dlouhodobě čisté řešení mobility," uvedl Thomas A. Schmid, výkonný ředitel Hyundai Motor Europe a dodal:

„Do konce letošního roku budou na evropských silnicích jezdit již čtyři stovky vozů Hyundai ix35 Fuel Cell. Naše automobilka a FCH JU bude i nadále pracovat na dalším zjednodušování přístupu k technologiím vodíkového pohonu."

Spolupráce mezi oběma společnostmi trvá již od roku 2011. Počínaje rokem 2013 dodává Hyundai modely Fuel Cell do veřejného a soukromého sektoru jak za účelem dalšího výzkumu, tak i pro nejrůznější show a prezentace.

Automobilka Hyundai v posledních letech pronajala vozy ix35 Fuel Cell do několika veřejných a soukromých flotil, a to především v Evropě, kde za podpory Evropská unie vzniká i potřebná infrastruktura v podobě výstavby vodíkových čerpacích stanic.

Hyundai ix35 Fuel Cell je první sériově vyráběný vůz s vodíkovými palivovými články (FCEV). Výkonný asynchronní elektromotor generuje výkon 100 kW (136 PS), s maximálním točivým momentem 300 Nm. Dojezd na jednu plnou nádrž se pohybuje kolem 600 kilometrů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Vybrala si to EU, AK SE PÁN CHLUBÍ, takže pro mne je to jasné doporučení - NEBRAT :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Kuk

Off

Datsun White Zombie
https://youtu.be/crfEecV1YFA

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zatim jsem nikde nevidel kalkulaci na ujety km. Tak tady priklady z DE. 1kg H2 stoji ca. 8-9 EUR. Spotreba je ca. 1kg/100km. 8,50 EUR je ekvivalent 7,5 l diesel. Tak ca. stejne naklady jako obycejny diesel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nenasel jste duvod, proc ho nakonec tak EU prosazuje :D

I kdyz to neni financne vyhodnejsi, tak urcite je to vyhodnejsi z hlediska obnovitelneho zdroje, snizeni globalnich emisi, eliminace lokalnich emisi a nakonec osvobozeni od zavislosti na OPEC, rusku a jinych hrdlorezech. Samozrejme vetsina plati jen pri vyrobe H2 z obnovitelnych zdroju.

Obrázek uživatele Kuk

Z čeho se teda ten vodík bude u nás a v Německu vyrábět z metanu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

H2 se muze vyrabet elektrolyzou z obycejne vody a z elektricke energie z vetrnych a solarnich elektraren. Cast vyrobene elektriny z vetrniku a FVE je nekdy prebytecna, tak se da ulozit skoro zadarmo do H2 - vodiku.

Obrázek uživatele Kuk

Jedna věc je z čeho se teoreticky může vyrábět, ale já se spíš ptám z čeho se opravdu bude vyrábět. Mám dojem že to zrovna elektrolýza nebude. Vodíku jsou potřeba kvanta a pod vysokým tlakem a tímhle šuměním elektrod by to vzalo dost dlouho nehledě na spotřebu vody, která taky není zadarmo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele PaRi

A sakra, budu se muset podívat na dislokaci a parametry čerpacích stanic a taky na dolet těchto Hindenburgů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale běžných občanů se nezeptali! Co je todle za bordel? Není to náhodou OBECNÉ OHROŽENÍ ?? Chceme referendum o provozu vodíkových bomb na pozemních komunikacích !!

Evropská komise dělá vše pro naše "dobro" a běda jak jí do toho někdo chce mluvit, to je pak určitě podpora terorismu. Sleduji pečlivě dění kolem EK a zbraní a nestačím se divit. Přečtěte si třeba pár článků zde: http://gunlex.cz/clanky/hlavni-clanky/2551-informace-z-vyboru-imco , http://gunlex.cz/clanky/hlavni-clanky/75-dulezite/2548-dulezite-jde-o-vase-zbrane-ozvete-se-i-vy-osobne

to by nejdrive musel existovat zakon o referendu. ceske zakony nic takoveho neumoznuji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemáte pravdu, ústava české repuliky přímo předpokládá referendum, ale poslanci protiústavně nechtějí zákon o obecném referendu přijmout, protože se brání předat práva občanům.
Spíše by mě zajímalo, proč je toto protiústavní jednání tolerováno...

ale mam pravdu. zadny takovy zakon tady neni. to co je v ustave lze vylozit ruzne. a proc tady takovy zakon neni vim presne. protoze ti, kterim nam to vadi jsme v mensine pro politiky naprosto nezajimave. vid okamura. i toho prestala bavit retorika prime demokracie docela rychle. a krome toho je protiustavnosti v zakonodarstvi cela rada. ale to asi nepatri do tehle diskuse. kazzdopadne co se tyke tech vodikovych bomb. kdyz streli nadrz s vodikem rozhodne to neni to same co vodikova bomba. takze je dost mozne, ze kdyby jste dal hlasovat lidem jestli tady chteji vodikove bomby, tak vam reknou ze nechteji ale zakaz vodikovych nadrzi by jste tim nedosahl. a kdyby jste dal otazku spravnou a ptal se, jestli jsou lidi za zakaz aut na vodik, hlasoval bych proti zakazu a nebyl bych sam. takze by jste nejspis taky niceho nedosahl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U článků o vodíkových autech mi chybí to nejdůležitější:
Jak se bude získávat vodík, za jakou cenu a s jakou bilancí CO₂

Obrázek uživatele Alien5

Podivej se na video fullycharged tam to jede na vetrnou elektrarnu.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

a u elektromobilu vam to nechybi? ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chybí. Už v jiných vláknech jsem upozorňoval, že pořídit si EV samo nic neřeší, pokud není kompletní plán, jak elektřinu vyrábět, regulovat a uchovávat.
U té elektřiny se skutečné emise CO₂ dají alespoň hrubě odhadnout.
U toho vodíku bych hrubým odhadem tipoval, že bilanci CO₂ bude mít tak trojnásobnou oproti benzínovému motoru.
K výrobě H potřebujeme buď fosilní paliva, nebo elektřinu.

Obrázek uživatele Josef

CO2 nikoho nezajímá a ani by reálně neměl. Zvláště ne u dopravy. V dopravě jde hlavně o NOx, CO a pevné částice.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak na emisích se měří, takže nejenom, že se reálně o to lidi musí zajímat, oni ani neprojdou přes technickou, když se na CO2 vykašlou...

Co místo bludů si přečíst co musíte splňovat než zajdete na emise a budete psát rady na netu.

Obrázek uživatele Josef

Ne, na emisích se CO2 fakt neměří. Na emisích se měří CO a HC. A má to prostý důvod. CO2 je o spotřebě paliva. A to by musel být na měření emisí nějaký normovaný cyklus. Což není.

muzete mit klidne pravdu.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol