V Evropě jezdí dalších 50 aut na vodík Hyundai

redakce - 05 Listopad 2015

Hyundai Motor dodal během října do Evropy dalších 50 vozů ix35 Fuel Cell. Významně tak rozšiřuje zdejší flotilu vozů poháněných vodíkovými palivovými články. auto Hyundai Fuel Cell auta na vodík Evropa

Model ix35 Fuel Cell je prvním sériově vyráběným modelem svého druhu na světě.. Do konce letošního roku tak bude tento model s ekologickým pohonem k dispozici ke koupi nebo pronájmu již ve 13 evropských zemích.
foto: Hyundai

Vůbec největší dodávka aut s tímto druhem pohonu zvyšuje počet těchto vozů Hyundai v Evropě na více než 250, což je více než u kteréhokoli jiného výrobce. Automobily jsou určeny pro soukromé i firemní zákazníky, kteří se rozhodli používat k přepravě nejekologičtější pohon.

Thomas A. Schmid, výkonný ředitel Hyundai Motor Europe, uvedl: „Nejnovější dodávka padesáti kusů potvrzuje naši vedoucí pozici v kategorii vozidel na palivové články v Evropě. Naším cílem je využít rostoucí distribuční sítě k dalšímu rozšíření zájmu o ekologické vozy mezi evropskými zákazníky."

Model ix35 Fuel Cell je vybaven elektrický motorem o výkonu 100 kW (136 PS), který mu umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h. Neprodukuje žádné škodlivé emise a z výfuku mu odchází pouze vodní pára.

Dojezd na jednu nádrž vodíku je téměř 600 km, což je srovnatelné s běžnými automobily.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vodík je nejekologičtější pohon? To mu moc nevěřím. To jsou zase kecy...

Obrázek uživatele Jolinar

na 160km/h by stacil i polovicni vykon... To neni o tom, ze motor by nezvladl vetsi rychlost, ale kontinualni zatizeni palivoveho clanku nebo motoru zrejme neda vic jak 50kW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

... a nebyla to právě Toyota, kdo experimentálně zjistil, že auta na vodík se na trhu vůbec neuchytí? Někdo to totiž vyzkoušet musel. Někdo musel slepou uličku lidského poznání ohledat a ohlásit světu: Tudy ne, přátelé!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale Toyota od vodíku neodešla, spíše naopak. Je to na každém pro jaké medium se rozhodne, v tom je demokracie cestování 21.století.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale jednou odejde, prozře.. Protože je určitě levnější výrobní cyklus: elektrárna - elektromobil, než elektrárna - zařízení na výrobku vodíku - doprava vodíku - čerpací stanice - elektroautomobil...

Obrázek uživatele Josef

Toyota to náhodou dělá chytře. Vyvíjí něco nového, co bude možná jednou docela dobře použitelné i na jiné věci než na pohon auta a mezitím vyčkává, až se vývoj baterií (který zaplatí někdo jiný) dostane na úroveň, aby mohla jednoduše vyměnit vodíkové články s nádrží za baterii a je to. Vždyť vodíkouto je v podstatě elektromobil... Nic mu nechybí, jen větší baterie.

Tak nějak si říkám, jestli by nebylo lepší, aby se Toyota zaměřila na ty jiné věci rovnou :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nu ale to ve své době dělalo i NSU s Wankelovým motorem, a dnes ho používá pouze Mazda u některých modelů.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon