V Evropě jezdí 500 000 aut do zásuvky

Jan Horčík - 23 Srpen 2016

Během prvního půlroku 2016 se v Evropě prodalo už přes 91 300 aut do zásuvky (elektromobilů a plug-in hybridů). Díky tomu do dnešního dne jezdí v Evropě přes půl milionu takových aut.auto elektromobil Renault Zoe

Francouzský Renault Zoe je překvapivě nejprodávanějším elektromobilem také v Německu
foto: Renault

Přes 91 300 prodaných elektromobilů a plug-in hybridů za první polovinu roku 2016 znamená 21% meziroční nárůst.

Největší tržní podíl mají za první půlrok auta do zásuvky ve Švédsku (2,9 %), Islandu (2,3 %), Nizozemsku (2 %) a Švýcarsku (1,6 %). Úplně mimo tabulky je ale pochopitelně Norsko s 28 % (za prvních 7 měsíců).

Nejprodávanějším elektromobilem v Evropě je Renault Zoe (14,2 %), Mitsubishi Outlander PHEV (10,2 %) a Nissan Leaf (9,3 %), čtvrtá je Tesla Model S (8,7 %).

Analytici očekávají, že letos se v Evropě za celý rok prodá asi 250 000 aut do zásuvky. V minulém roce byl výrazný růst zaznamenán až v posledním čtvrtletí a je možné, že se to letos zopakuje.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

250 000 ročně je na evropu málo, prodeje musí vzrůst zhruba 10x, aby el. mobilita měla reálný podíl na dopravních výkonech, současné prodeje jsou možná zajímavé pro globální hráče jako je Tesla, ale vzhledem k celku neznamenají nic. Nicméně podle mého názoru, prodeje dál porostou zhruba o nějakých 20% ročně. Při tomto růstu bude cena el. mobilů klesat a jejich dojezd růst, tím se bude stále zvyšovat poptávka, jenže na to aby tento příznivý vývoj mohl být realitou bude muset někdo vymyslet baterie na jiné bázi než je lithium, pokud se tak nestane
budou el. mobily mít stále omezení krátkého dojezdu a problémového "tankování". Nebudou to auta na dovolenou pro běžného člověka co nebude chtít zastavovat každé 2 hodiny jízdy po dálnici na půl hodiny u pumpy , nebudou to vozidla vhodná pro firmy ,které je používají pro dlouhé služební cesty a také ne pro lidi co používají auto převážně pro výlety a nikoli k denní cestě do práce. Jinými slovy pro dobrou mobilitu potřebujete v závislosti na velikosti auta baterii o kapacitě 100-160kWh. Lithium na to nemá potřebnou teoretickou kapacitu a je ho na zemi nedostatek. Pokud se nenajde alternativa k dnešním L. bateriím zůstanou el. mobily menšinovou alternativou. S touto variantou počítají fakticky všichni producenti ropy - automobilky věří el. mobilitě více, ale tomu ,že by mohly prodeje překročit polovinu produkce nevěří, právě kvůli bateriím téměř nikdo a proto dále probíhá intenzivní vývoj nových aut se spalovacími motory, po neúspěchu hybridů jako Prius se dnes vývoj zaměřuje na úsporná auta bez hybridní technologie, jde zhruba o 15% úpory paliva proti dnešním novým vozům jde jen o to splnit požadavky EU, protože při dnešních cenách ropy se hybridy nebo CNG špatně prodává.

Obrázek uživatele Kuk

První fotka auta Faraday Future. Moc toho vidět není
https://electrek.co/2016/08/23/faraday-future-suv-vehicle-spotted-picture/#disqus_thread

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bavíte se tady o Renaultu ZOE, který samozřejmě na českých silnicích moc nejezdí a ani se tu oficiálně neprodává, ty čísla určitě sedí, jelikož Renault má největší prodeje doma ve Francii a i v Norsku. Velké plus toho auta je silná palubní nabíječka 22 kW, ale na druhou stranu ta věc s pronájmem baterie není úplně zajímavá, pokud hodně jezdíte. Dílenské zpracování oproti Německým autům VW nebo BMW zaostává, ale ta nabíječka je super a hodně to na cestách pomáhá. Jezdil jsem s ním 3 dny v německu.

Obrázek uživatele Kuk

BMW má 7000 objednávek na i3 s větší baterkou. Když daj autu pořádnej dojezd tak si to svý kupce najde.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ja to nechapu, a přitom takova kraksna.... Na silnici sem videl jediny exemplar, to i MODEL S sem videl vickraz, kdo to kupuje? a opravdu ty prodejni cisla sedí?? ;)))

Obrázek uživatele Kuk

Objednávky, ne prodeje.
http://insideevs.com/bmw-notes-strong-demand-for-plug-in-models-and-7000-pre-orders-for-upgraded-i3/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Zjevně jste s tím nikdy nejel, protože jinak byste takovou pitomost z úst nevypustil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ja teda vidam i3 mnohem casteji nez modely S (Ostrava) a ne neni to porad jedno a to same auto...
Jinak proc kraksna? Do mesta a primestske jezdeni je to paradni auto (s tretinovou cenovkou oproti tesle).

Obrázek uživatele tvkuba

V Praze je vídám docela často, řekl bych, že není den, kdybych nepotkal aspoň jednoho. Můj rekord ze den jsou tři i3 a pak další tři kusy jiných e-mobilů.(např. trojčata, Leaf nebo i Zoe)

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
10 let na e-skůtrech, nově 64 200 el. km. a nově Emax 90Li s 4,2kWh Nissan Leaf battery!

Obrázek uživatele Kuk

Já za 3 roky viděl 3.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jasně, voz si 100 kWh baterii kvůli tomu že každý den ujedeš na svý cestě max. 100 km.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol