V elektrifikovaném Šen-čenu vznikne velká nabíječka pro popeláře

Jihočínský Šen-čen patří mezi nejvyspělejší čínské metropole. Všechny autobusy MHD jsou tam plně elektrické, stejně tak i taxislužba a popelářské vozy.

Velká rychlonabíjecí stanice pro popelářské vozy bude mít 84 stojanů
foto: CSPG

Byl to právě dvanáctimilionový Šen-čen, ležící hned severně od Hongkongu, který se stal roku 1979 první speciální ekonomickou zónou v Číně. Díky tomu začalo město rapidně růst.

Dnes se mu přezdívá „hardwarové Silicon Valley“. Místo ryb se tam dnes v bočních uličkách kuchají telefony. Hardware se prodává na kila. Progresivita je vidět i v přístupu k veřejné dopravě.

Všech víc než 16 000 autobusů je plně elektrických. To samé platí pro 20 000 vozů taxi. A v srpnu 2018 jsme informovali, že čínský Šen-čen si objednal 500 elektrických sklápěčů, které využije pro svoz odpadu.

Nyní pro ně připravuje speciální rychlonabíjecí stanici. Má ji vybudovat společnost China Southern Power Grid. Bude vybavena 84 nabíjecími stojany a zastřešena solárními panely. Ty ale ani zdaleka nedokážou pokrýt její příkon odhadovaný až ke 20 MW.

4 Comments on “V elektrifikovaném Šen-čenu vznikne velká nabíječka pro popeláře”

  1. A v Ostravě mezitím připravujeme zaříznutí konkurence ve
    A v Ostravě mezitím připravujeme zaříznutí konkurence ve výrobě elektrobusů prodejem konkurentům a navrch malý tunýlek na opravárenské provozy dopravního podniku. http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2020/5/19/pan-kuerov-o-prodeji-ekovy

    Já nějak nechápu ty informace o odhlášení se z výběrových řízení či dokonce nepodepsání smlouvy u vyhraného výběrového řízení na dodávku vozidel Ekovou. Za to by snad měli dotyčný z vedení dávno letět, ne? To je nejen v rozporu s ekonomikou firmy, ale i v rozporu se zákonem, který ukládá vedoucím orgánům postupovat s péčí řádného hospodáře. Tady to vypadá na péči pořádného tuneláře ve stylu je to ztrátové, prodáme to. A pak pod novým vlastníkem, co koupil krachující podnik za hubičku, společnost vzkvétá, navyšuje meziročně tržby o 300% a podobné zázraky. Viděli jsme jich od listopadu 89´ mraky. Na Ostravsku třeba privatizace OKD neblahé paměti. To se nikdo z těch lidí v DPO, EKOVA a magistrátu nebojí, že půjdou do tepláků? Ani po kauze Dědic? https://www.novinky.cz/krimi/clanek/lobbista-je-dedic-opet-u-soudu-ted-kvuli-tramvajim-40295853

  2. Safra nedá se nevidět ten rozdíl. V Kalifornii jsem byl
    Safra nedá se nevidět ten rozdíl. V Kalifornii jsem byl vicekrát. Když jsem se asi před rokem opět nějaký čas pohyboval v Los Angeles, tak nahoru do Griffithovy hvězdárny jsme jeli elektrobusem. Šofér s hrdostí v hlase pravil, že ve firmě už maj 4 kusy…

    Jen tak pro jistotu koukám na Electrive.com, jestli se situace dramaticky nezlešila.

    A ouha.

    První dodávky z celkového počtu 155 elektrobusů odstartovaly v březnu 2020.

    Prej do začátku olympiády 2028 by chtěli zredukovat air pollution o 25% – pro jistotu nepíšou, jestli už bude 100% elektrobusů

    V Šenčenu se současnými 16 000 elektrobusy v provozu úsměv na rtech …

    https://www.electrive.com/2020/02/21/los-angeles-first-electric-buses-to-hit-the-road-in-march/

Napsat komentář