V Česku už jsou přes 2000 elektromobilů, jedním jezdí i Ministerstvo práce a sociálních věcí

redakce - 19 Listopad 2018

Ministerstvo práce a sociálních věcí zařadí na tři roky do svého vozového parku elektromobil Volkswagen eGolf. Vůz dnes ministryni práce a sociálních věcí Janě Maláčové slavnostně předal člen představenstva ČEZ Pavel Cyrani.Skupina ČEZ i touto cestou podporuje rozvoj elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě v ČR.

Skupina ČEZ i touto cestou podporuje rozvoj elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě v ČR.
foto: ČEZ

V České republice jsou v současnosti registrovány už více než dva tisíce elektromobilů. Jen za období od ledna do října letošního roku činil počet nových registrací podle SDA celkem 552 vozů, což je o 38 % více než za celý rok 2017.

„Elektromobilita může významně přispět ke zlepšení kvality ovzduší ve městech. Stává se i zajímavou alternativou při cestování mezi nimi. Chceme přispět k propagaci elektromobilu a ukázat, že se jedná o ideální vůz pro státní správu a samosprávu. Ministerstvo jej bude využívat především pro pracovní cesty za úředními záležitostmi po území metropole,“ řekla při předávání vozu Jana Maláčová, ministryně práce a sociálních věcí České republiky. Ministerstvo je partnerem ČEZ při rozvoji elektromobility už od roku 2014.

Z řad institucí a ministerstev jsou vedle MPSV partnery projektu Elektromobilita ČEZ Ministerstvo dopravy, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo životního prostředí, Úřad vlády ČR a agentura CzechInvest.

Zapůjčený elektromobil Volkswagen e-Golf disponuje dojezdem na jedno dobití 300 km, maximální rychlostí 150 km/h a zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže za 9,6 sekundy. Celková kapacita lithium-iontové baterie je 36 kWh, kombinovaná spotřeba energie na sto ujetých km činí 12,7 kWh.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teda pánové, tohle číst je fakt hustý. Řešíte tady stroje z 21. století a přitom básníte o dojezdu cca130km a ještě k tomu s modlidbou. Jestli tohle je pokrok tak k čertu s celým pokrokem. Takový dojezd měly auta před 120 lety, když ještě jezdili na páru.

Opravdu je tak romantické dát 3/4 milionu za auto do kterého se nic nevleze a co nedojede ani tak daleko jako trošku lepší cyklista?

Obrázek uživatele spetak

No fakt že přečíst si to za 120 let bude bezpochyby úsměvné.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

Po Praze se průměrně pohybuje 1000 EV.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Být Maláčovou, tak poptám Marksovou, proč po 34 měsících vrátila ten elektrický Leaf, co dostala od ČEZu 21.10.2014. Viz https://www.mpsv.cz/cs/19417
Ale moc bych nefrajeřil, když v roce 2014 to bylo jediné elektrické auto ze 34 na MPSV a jak vidno, ani po 4 letech se přátelé a přítelkyně, co tam v tomto tisíciletí skoro nonstop velí, nikam neposunuli :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co MPSV má možná jedno EV, ale vsadím se, že ministrerstvo životního prostředí má alespoň 50 elektromobilů a sám pan ministr ŽP jezdí výhradně Teslou Model X.

Obrázek uživatele Radovan

Nechci Vám bourat růžový sen, ale je to asi takhle http://www.hybrid.cz/ministerstvo-zivotniho-prostredi-jezdi-elektromobilem. Ano, slovy jeden a půjčený. A to prý mají spalováků pod sebou přes 500, v jimi řízených organizacích.
Koketovali s tím už před 6 lety, ale zase nic https://www.havex.cz/cz/178.ministerstvo-zivotniho-prostredi-zkousi-elektrickou-skodu-octavia.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chudák Maláčová, to ji nemohli dát k otestování nějaký opravdu elektromobil, ne jen předělávku spalováka? To se nedivím, že lidi z úřadů elektromobily nechtějí, když jim půjčují takovéto hrabající zmršeniny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

12.7 kWh leda v létě s vypnutou klimou, ty počty registrovaných EV jsou nesmysl, jestli berou jen nové registrace, polovina lidí které znám si svoje EV přivezla jako individuální dovoz, to by museli tahat data přímo z registru vozidel

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT: Jen tak ze zvedavosti jsem koukal na svuj ucet u Tesla, zda nejde uz nakonfigurovat T3 a nejde. Tak jsem zkusil Sko a Xko, zda jsou nejake novinky ve vybave. Muj dotaz. To vzdy stalo Sko a Xko skoro stejne? Xko - 108000 eur Sko - 103000Eur. 100D s autopilotem a kolama. 5000 Ecek mi prijde v te celkove sume celkem zanedbatelne.

Obrázek uživatele Anonym123

k 01.12.2018?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co k 1.12.2018? Ted jsem se dival na stranky tesly. Při prepnuti na USA verzi jsem si tu T3 tedy nakonfiguroval, lec mi to cenu nereklo, ale alespoň vim, z ceho se bude dat vybirat. Moc toho není stejne jako u Ska a Xka. Barva (5), kola (2), interiéry (2) a pokrocilej autopilot. Tod vse.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V spodnej časti obrazovky ti ukazuje aj cenu

Obrázek uživatele Anonym123

odhadujú otvorenie k tomu dátumu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oni měli standard packet a premium. Nakonec ten standard zrušili a zůstal premium.

Obrázek uživatele spetak

Kombinovaná spotřeba 12,7 ? To se mi zdá dost dobrý. Potvrdí to ňejaký majitel ???

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Obrázek uživatele M.Krupka

S E-Golfem létě při teplotě cca 20stupňů na trase Sokolov-Plzeň-Horšovský Týn-Plzeň-Karlovy Vary-Sokolov jsem jel za 11,9 dle palubního počítače. Nebyla v tom žádná dálnice a není to ani rovina. Bez klimatizace, na tempomat rychlost odpovídala běžnému tempu ostatních vozidel. Za 12,7 se v létě dle mého dá jezdit.

Jistě se dá jezdit pod normovanou spotřebou. Bohužel ani těch 11,9 nedá deklarovaných 300km dojezdu...
Věřím ale tomu, že e-Golf bude po IONIQu druhým nejúspornějším nám dostupným EV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ještě i3 jezdí docela úsporně

Ano souhlas, ale na to, že nejde o přestavbu navíc s úzkými pneu, by měl být jasně na prvním místě. Osobně ho řadím těsně na 3.místo.

U VW to bude asi kombinace 10 % tlačení, 40 % odtahovka, 30 % jízda z kopce, 20 % jízda po rovině. Jinak si kombinovanou spotřebu 12.7 zrovna u Golfa nedovedu představit. S Leafem jedu za 12.7 hoooodně lehkou nohou v létě bez topení i klimatizace třeba České Budějovice - Vystrkov. Ale rozhodně se to nepodobá klasické jízdě, je třeba myslet úplně jinak. Je pravda, že Golf není zrovna hvězda, mohli jim dát třeba Ioniq, ten se mi pozdává mnohem víc.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Sice jsem z "kolem Prahy" ale snažím se snažím ale pocitově mi to žere spíš těch 20 než méně :(
Když to nebudu brát pocitově tak to bude kolem 16-18, těch 13 by se mi hodilo taky... Leafbox ? Která generace Leafa ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele spetak

2016, 30 kWh.
Čemu říkáš pocitově a nepocitově ???.
S Leafboxem nemám zkušenosti. 10 % navíc mi nepřijde žádný zázrak, i když jednou by mi to pomohlo (75000 km).
Je tu někdo, kdo ho může doporučit ???

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Pocitově... protože si zatím nevedu přesné odečty a OBD2 mám z číny ale dost zlobí, a nemám na to zkoušet to za jízdy.
Takže vím že na plnou ujedu 2* 60km a to by mohlo být tak 90-95% kapacity. Delší trasy jsem zkoušel, ale tam se do toho vkládá hodně převýšení takže to moc jako údaj brát nelze.

Třeba OC Šestka => Hotel Vyškov je něco přes 80km a když si odmyslím ty dvě objížďky co jsem cestou potkal tak z 90% nabití mi zbylo 20km. Je to celou cestu do kopečka.

Dnes jsem koukal na palubní "spotřebometr" a při 90 to ukazovalo i přes 20 ale to ukazovátko je hodně nepřesné, co z toho většinou vidím že to je někde mezi 15 a 20.

ad Leafbox: 10% mi naopak hodně přijde... není to jen o dojezdu ale i o častosti nabíjení a tedy i životnosti baterie (resp degradaci), pokud odsunu čas "pouze" o 10% kdy by stav baterie dosáhl takové degradace že už nedojedu ani do práce a zpátky tak to v horizontu 10ti let dělá rok

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Leafbox by mě taky zajímal. Dokonce jsem si říkal, že by to za pokus stálo, ale zase je to docela drahej pokus. Říkám si, že když si člověk dostatečně přesně hraje s výkonem, nedělá nic jiného než Leafbox, ale je určitě pravda, že ta mašinka to bude dělat líp. Jen jestli ta jízda nebude postrádat zážitkovou složku...
Pro srovnání - můj Leaf je 2014ka, tedy novější generace (za sedačkami v kufru už má "mezeru"), ale stále 24 kWh. Léto se dá těsně pod 13 kWh/100 km, teď už přituhuje a s tím přituhuje i spotřeba. S topením a opatrností je to tak 15.5, lepší ne, spíš častěji horší.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Někde jsem koukal na grafy co má údajně Leafbox dělat a kromě toho že nemá ten vývoj tak roztřesený tak náběh má také dost pozměněný. Na graf se koukalo dobře :-D

Zkusím to najít ale zkušenosti někoho by mi mohly pomoct se rozhodnout.
Osobně jsem chtěl zkusit jeden víkend to testnout - zajet si nějakou trasu, zapojit a zopakovat. Ale ještě nebyl čas :(

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Tady je to asi celkem rozumně vysvětlené:
https://evtun.com/leafbox.html

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele spetak

Tak to jste mě uklidnil. Ale hned mě zase nadzvedla Vaše spotřeba v Leafu. Ta hodnota je pro mě scifi, ale pravda je, že se nijak neomezuji. Dnes Praha - Plzeň a zpět klidnou jízdou po D5 s průměrem 17,7. Teplota 0, topení 22, rychlost 110. Při podzimních teplotách totéž za 15. Ach jo, asi jsem poleno !!!

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejsi. Ja jezdím teď v zimě běžné 20/100. Leaf 30kWh a na nabití újezdu většinou tak 130km. Stačí kopec nebo kousek dálnice a je vymalováno.

Obrázek uživatele spetak

Díky Hynku, již jsem měl pochybnosti. Je fakt, že jezdím hodně po dálnici, i když klidně. Kopce mi tolik nevadí, většinou pak z nich zase sklouznu dolů :-)))

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Včera jsem jel s kolegou IONIQem na eSalon od Klatov přes Plzeň spotřeba tam 13,8 a večer zpět 13,3 (ráno -4 večer pak 2cm sněhu). Na 15 jsem se zatím nedostal ;)

Obrázek uživatele spetak

Hodně dobrý !!!

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Opravdu se to dá, ale musí být vhodný profil trasy a rozhodně je třeba držet se tak 80 - 90, víc ne. Tady na jihu jak nejsou nabíječky, tak tu holt musíme umět jezdit úsporně :-).

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele spetak

Ha - tak to bída Vás naučila housti !!!
Je fakt, že tenhle problém zejména v Praze a okolí nemáme a tak na to holt šlapu, no.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon