V Česku startuje ElektraCars – krátkodobý operativní leasing elektroaut s dobíjením v ceně

Nový start-up ElektraCars nabízí dostupnější způsob využívání elektroaut bez starostí a za přijatelnou cenu. Součástí služby je i nabíjení, které zákazníka nestojí ani korunu navíc.

Na českém trhu startuje ElektraCars testovací provoz exkluzivně s vozy BMW i3.
foto: BMW

Hlavními argumenty, proč řidiči oddalují pořízení elektroauta, je relativně vysoká pořizovací cena a komplikace s nabíjením. ElektraCars proto přichází na český trh s unikátní službou operativního leasingu s nabíjením a dalšími službami v ceně. Svoje elektroauto může pak zákazník nabíjet doma, ve firmě, na všech nabíjecích stanicích společnosti E.ON a u dalších 100 vybraných dobíjecích stanic napříč celou republikou.

„Chceme přispět k vytvoření čistých a tichých měst bez emisí. Naší snahou je dostat více elektroaut na české silnice a zpřístupnit je co největšímu počtu lidi.“ říká Jan Burda, CEO ElektraCars, a dodává:

„Protože vývoj elektroaut stále letí raketově vpřed, nabízíme řidičům možnost využívání vždy toho nejmodernějšího elektroauta. Každých osm měsíců jim elektroauto vyměníme za nový model. Zákazníci tak drží krok s nejnovějšími trendy v elektromobilitě.“

Další výhodou služby je nabíjení v ceně – a to jak doma, tak na cestách. „ElektraCars poskytuje ke každému vozu bezkontaktní čip, se kterým si elektroauto snadno nabijete na vybraných nabíjecích stanicích. Ceny za nabití nemusíte vůbec řešit, protože služba je nedílnou součástí servisu ElektraCars,“ vysvětluje Robert Vinický zodpovědný ve společnosti E.ON za inovace.

Klient může vybírat i ze široké sítě dalších nabíjecích stanic po celé republice, aktuálně jich má v rámci služby k dispozici téměř stovku. Do konce letošního roku se jejich počet zcela jistě ještě zvýší. „Aktuálně spouštíme pilotní provoz nové služby a testovací fáze nám umožní pochopit odezvu takového produktu na trhu,“ doplňuje Vinický z E.ON.

Výhodnou a pohodlnou alternativou je instalace nabíjecí stanice od ElektraCars u zákazníka doma či ve firmě. Pronájem domácí nabíječky je v ceně služby, klient zaplatí jednorázově pouze za její instalaci. Elektrická energie spotřebovaná při domácím nabíjení bude zákazníkovi zpětně proplacena.

Řidič se v rámci služby nemusí starat o výměnu pneumatik, pojištění, servis, či dokonce ani o nákup dálniční známky. S vozy od ElektraCars je navíc oprávněn bezplatně parkovat v Praze na všech modrých zónách. Stačí si jen zvolit, kolik se svým novým elektromobilem chce za dobu trvání smlouvy (8 měsíců) najet kilometrů (od 5 do 18 tisíc).

Nová unikátní služba ElektraCars vznikla ve spolupráci společnosti E.ON, jež elektromobilitu dlouhodobě podporuje, a společnosti CreativeDock, která je specialistou na inovace a start-upy.

ElektraCars startuje testovací provoz na českém trhu exkluzivně s vozy BMW. A další značky budou přibývat. Nejnovější verze modelu BMW i3 (BEV) slibuje dojezd až 200 km. Zrychlení z nuly na sto za 7,3 vteřiny potvrzuje, že jde o skvělé auto nejen do města. Objednávku testovací jízdy a veškeré informace najdete na www.elektracars.cz.

tisková zpráva

59 Comments on “V Česku startuje ElektraCars – krátkodobý operativní leasing elektroaut s dobíjením v ceně”

  1. Tak cena 23550 na 8 měsíců je opravdu k smíchu. Dát skoro
    Tak cena 23550 na 8 měsíců je opravdu k smíchu. Dát skoro 200 000 za půjčení auta na pá měsíců je totální blbost. Za ty prachy si radši koupím nějakou benzínovou Dacii, která mi vydrží minimálně několik let.

    1. To se bavíš o ceně za nájezd 1000 kilometrů měsíčně,
      To se bavíš o ceně za nájezd 1000 kilometrů měsíčně, při vyšším nájezdu je cena přes 26 tis. s DPH. Proč právě 8 měsíců je tato služba? No proto, že tyhle auta bezproblémů střílejí do zahraničí jako referentská vozidla a ještě na nich vydělají slušné peníze. Podobně se to dělá u běžných aut, kde je omezení třeba 6 měsíců, ale spalovací auto v hodnotě i3 prodejce pronajímá svým koníkům kolem 8 tis. měsíčně bez DPH. Za 15 tis. s DPH může mít zájemce eGolf s nájezdem 2000 kilometrů měsíčně od PRE.

      1. U spalovacího auta je to obvykle na dva roky a celkově to
        U spalovacího auta je to obvykle na dva roky a celkově to vyjde stejně jako ta i3 na 8 měsíců. S tím dalším prodejem je mi to jasné, 200k je doma a auto v podstatě ještě není ani rok staré, takže hodnota ojetiny je pořád velmi vysoká. Těch 15k za eGolfa už zní trošku líp.

  2. Uplne (ale uplne) OT (alespon o EV)
    Dneska jsem na sluzebce

    Uplne (ale uplne) OT (alespon o EV)
    Dneska jsem na sluzebce (Bellevue, WA) videl nazivo Bolt EV:
    https://snag.gy/hR14Nu.jpg
    To auto je vazne male, sice jsem je nevidel vedle sebe, ale rekl bych, ze plus minus jak i3. Musim rict, ze me to trochu zklamalo (i kdyz ono tady kazde male auto vypada mrnave, i ta Tesla S se tu zda nejak mensi nez v Cechach :))

    Mistni Tesla shop expandoval do vetsich prostor, ale porad tam maji jen jedno S a jedno X a spoustu prazdneho mista (a personal, ktery se tvari, jak kdyby jim patril nejmin cely nakupak). Model 3 nic (to jsem ani necekal) a solarni tasky taky nic (to jsem cekal a chtel videt nazivo, ostatne proto jsem se tam tahnul). Tak treba priste.

    Jinak v ulicich od minula ubylo Leafu a pribylo X. Ale porad nejcastejsi EV je i3. A dokonce jsem tu nasel i specializovany EV-autobazar. Vyber nic moc, jedna S, par i3 a jedna RAV4.

    1. Číňané zkouší nekale ovládnout českého výrobce
      Číňané zkouší nekale ovládnout českého výrobce lithiových baterií HE3DA 11.2017

      zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cinane-zkousi-nekale-ovladnout-ceskeho-vyrobce-lithiovych-baterii-he3da-1339580

      Ovládnutí firmy a následné zbavení se existujících akcionářů je obecně velmi zneužívaný způsob, jak se Čína levně a rychle dostává k moderním technologiím. Čína takovým způsobem dlouhodobě získává poměrně levně, bez nákladů na výzkum a vývoj, nejmodernější západní technologie. Právě před tímto postupem a čínskými investicemi do strategických oborů varuje i Evropská komise…

  3. Není to dobrý projekt. Zabili největší výhodu EV a to
    Není to dobrý projekt. Zabili největší výhodu EV a to trvanlivost a minimální servisní náklady.
    Čekají že někdo zaplatí ten největší propad při pořízení nového auta.
    Ideální je koupit půl roku starou předváděčku a hned jsme např. u i3 až o 200 tis cenově níž. K tomu záruka a servis zdarma po dobu 5 let.

    1. Já koupil i3 jako dvouletou předváděčku s najetými 16000
      Já koupil i3 jako dvouletou předváděčku s najetými 16000 km… Cenově to šlo dolů o 400000,-. Jenom bych upozornil, že záruka není standardně na 5 let, ale na 3 a zbylé dva si můžete dokoupit. Servis je zdarma na 5 let, jenže se tam skoro nic nedělá.

          1. Stejně je to u KIa Soul, kde se mení brzdovka 1x za 2 roky a
            Stejně je to u KIa Soul, kde se mení brzdovka 1x za 2 roky a kabinový filtr. Pak se dělá kontrola asi 40 věcí včetně baterie apod. Ta dražší údržba s výměnou brzdovky stojí 2300 bez DPH, ta levnější bude kolem 1500 bez DPH.

  4. „Tiché ulice, čistá města“ to je benefit jak noha, na to
    „Tiché ulice, čistá města“ to je benefit jak noha, na to můžou možná nalákat leda tak obce, ale svojí cílovku asi tězko. Tu spíš zajíma luxus, pohodli a bezstarostnost než nějaká enviromentální vějička. 😀

  5. V Evropě jsou leasingovky s operákem u elektromobilů
    V Evropě jsou leasingovky s operákem u elektromobilů opatrné, protože automobilky tu nic nenutí dávat auta na operák za hubičku jako v USA. Tam je běžný operák Boltu s 60 kWh baterií i za 300 dolarů měsíčně. To je na naše asi 6500 Kč… Ty dražší operáky jsou za 450 dolarů, to jest asi 10000 Kč měsíčně…

              1. Tak se zdá, že jsem si to spletl s něčím jiným, tohle
                Tak se zdá, že jsem si to spletl s něčím jiným, tohle platí pro celé USA. Nicméně i tak, třeba v Kalifornii jsou leasingy EV mnohem levnější než jinde, protože automobilky tam potřebují naplnit státní kvóty a tak prodávají pod cenou.

                1. Jak spravne rikate, v Kalifornii hraji roli kvoty, k tomu
                  Jak spravne rikate, v Kalifornii hraji roli kvoty, k tomu pozitivne na cenu pusobi i mistni danove ulevy ve vysi 2.500 dolaru, ktere jsou sice na najemce, narozdil od federalnich pro leasingovou spolecnost. Casto se to dela tak, ze si vezmete EV s platbou predem zhruba tech 2.500, takze jsou celkove splatky ponizeny zhruba o 10.000 dolaru.

      1. 1. to není dotace, ale federální daňové zvýhodnění,
        1. to není dotace, ale federální daňové zvýhodnění, tzn. pokud nebudeš mít daně minimálně min. 7 500 $ tak si nemůžeš zažádat.
        2. od kdy můžeš v USA získat daňové zvýhodnění na operák, čili na auto, které nebude po ukončení splátek tvoje??? To se mi nezdá. Daňová úleva je poskytována občanu, který na ní díky svým ročním ziskům byl schopen dosáhnout, ne leasingovce ani dealerovi natož automobilce. Aspoň u nás je rozdíl mezi operačním leasingem a klasickým leasingem tak to prosím nemotat dohromady.
        3. Federální daňové zvýhodnění 7 500 $ je plošné pro celé státy. Pak jsou různě vysoká zvýhodnění od vlád jednotlivých lokálních států, ale víc než 50 % států nemá naprosto žádné a mužeś je leda závidět ostatním anebo se přestěhovat. Některé je měli, ale klidně je zrušili, většinou když se k moci dostali republikáni i když se to původně za republikánů zavedlo. Prostě to není pravidlo. Taky nákup auta na splátky od dýlera z jinýho státu než žiješ přináší komplikace v započtení úlev a leasingovky se s tím většinou nehodlaj babrat.
        https://www.chargepoint.com/drivers/incentives/

        1. U leasingu si federalni dotaci (ulevu z dani) odepisuje
          U leasingu si federalni dotaci (ulevu z dani) odepisuje leasingovka.

          Netusim, jaky je rozdil mezi „klasickym“ nebo operativnim leasingem z tohoto pohledu, v obou si auto pouze pronajimate. Odkup auta po vyprseni pronajmu neni podminkou danove ulevy.

        1. Nejdřív si di prudit rafinérie a podobný maloodběratele,
          Nejdřív si di prudit rafinérie a podobný maloodběratele, a taky ty kravaťáky co každej rok vyexportujou produkci 2,5 Temelínů za pakatel a pak přijď s tím zbytkem, tedy esli něco zbyde.

          Česko vyváží elektřinu ve velkém. Vyplácí se nám to?
          http://technet.idnes.cz/jak-se-pocita-cena-elektriny-d12-/tec_technika.aspx?c=A140204_234241_tec_technika_mla

  6. Operativní leasing s výměnou vozu za nový každých 8
    Operativní leasing s výměnou vozu za nový každých 8 měsíců bude dráhy vždy. Navíc u prémiovéhio auta s cenou přes 1 milion korun. Kdyby místo BMW zvolili levnější značku a dobu obměny nastavili na rozumnou dobu 3-4, tak se dostanou na rozumnější peníze.
    další nevýhoda je, že produkt je spjatý s e.onem, tedy jedním poskytovatelem nabíjení, za ty peníze by měl být neomezený účet u evmapa.cz a paušál u ČEZu, po rozšíření jiných sítí tam dát i další. Protože když exklusivní služba, tak s universálním nabíjením. Takhle je to jak bezedna karta u Tank Ono pro spalovací auta. Pár cerpacek mají, ale že bych za to jasal, se říct nedá.

  7. Ta cena je opravdu nesmyslná. Při normálním nájezdu 1000
    Ta cena je opravdu nesmyslná. Při normálním nájezdu 1000 Km měsíčně je to 23,5 Kč na kilometr! Sice je v ceně i elektřina, ale občas i tak budu muset nabíjet doma, tzn. reálné náklady 25 Kč/km. Za takovou cenu můžu klidně jezdit v taxi (klidně elektrickém) a tam je prosím pěkně v ceně i řidič narozdíl od této nabídky!

  8. Operativní leasing je pěkně vyčůraný produkt. Jedná se
    Operativní leasing je pěkně vyčůraný produkt. Jedná se jen o drahou půjčovnu aut. Pokud máte něco půjčené, tak nikdy k tomu nemáte takový vztah,jako když je to vaše auto. Tohle, že je přijatelná cena ??? Opravdové zpřístupnění elektromobilu široké veřejnosti. Až bude průměrná mzda 60000 Kč, tak uvidíme.

      1. Přesně tak, to si člověk nedovolí ani když bere by bral
        Přesně tak, to si člověk nedovolí ani když bere by bral těch 60. Možná ten kdo má 100 a víc by to neřešil, ale i tak je to drahý jako prase.
        Za rok je to 250 tisíc. To znamená, že ani nemusím počítat dál a je jasné, že když si koupím jakékoli jiné auto za 300-400 tisíc, nemusí být ani úplně nové, stačí Půl roku staré, tj. skoro jako nové, tak se mi náklady o proti tomuhle vráti za 1,5 let.
        Tak to je teda terno.
        To přiláká spoustu lidí k elektromobilům. to si fakt dělají srandu? Ti lidi musí žít úplně v jiné realitě.

        Když bych už měl tolik peněz abych mohl vypláznout tolik peněz za měsíc, tak bych si to auto v pohodě koupil, protože ty služby co jsou tzv. v ceně jsou to nejměnsí, co v tom je. Cena paliva je zanedbatelna, proto to inzerují, cena za ostatní služby, nula nula nic.

        1. Scenar, ktery stoji na uvahu (kvuli kratke dobe), by mohl byt,
          Scenar, ktery stoji na uvahu (kvuli kratke dobe), by mohl byt, kdyz mi sice to auto uplne nevyhovuje, ale nechci cekat, az se vyrobci uraci.

          Prakticky bych rekl, ze sehnali prachy z nejakeho zdroje pro podporu startupu, koupili ta tri auta, co maji na webu (nebo preprodavaji operaky od BMW), a ted doufaji, ze na tom neco vydelaji (nebo si budou alespon chvili uzivat, nez zdroje dojdou) 🙂 Ale treba jsem prilis pesimisticky.

          EDIT: tak premyslim, jestli tri auta (z kazdeho 10 pro BMW, 3 pro stat a 10 zbyde firme) muzou uzivit ctyri lidi

    1. Mají to dobře vymyšlený chlapci. Těch 8 měsíců je fajn
      Mají to dobře vymyšlený chlapci. Těch 8 měsíců je fajn pro přeprodej ojetých aut směrem na západ (min. stáří musí být 6 měsíců) a takhle na tom ještě pěkné peníze vydělají. Známý má takhle každých 8 měsíců nové auto v třídě Mercedes C, BMW 3, Audi A4 apod. a platí 10-12 tis. měsíčně nájem plus palivo. Takhle se generují auta, která se pak za výhodnou cenu hrnou od nás do zahraničí. Při nájezdu 2000 km/měsíc platit 26 tisíc bude jen cvok.

    1. Na prvni pohled me take zarazila cena, na druhou stranu je
      Na prvni pohled me take zarazila cena, na druhou stranu je fakt, ze mit kazdych 8 mesicu nove auto neco stoji. Navic se vam postaraji o relativne komfortni dobijeni vcetne pronajmu domaci nabijecky. Nejaky masovy zajem se asi cekat neda, ale to se neda cekat ani u jinak financovanych elektromobilu.
      Pokud bych mel porovnat s cenou operativniho leasingu od BMW Financial Services, tak tam vas nejkratsi pronajem (24 mesicu) vyjde na 22.798 Kc s DPH, coz neni o tolik levnejsi.
      Samozrejme to neni zajimava nabidka pro lidi, kteri chteji stejne auto vlastnit delsi dobu.

Napsat komentář