V Česku spuštěna 100kW nabíječka, zatím je ale neveřejná

Jan Horčík - 11 Říjen 2018

Česká logistická společnost Cargologix s.r.o. využívá nabíjecí stanice typu multipoint o výkonu až 100 kW k nabíjení firemní flotily elektromobilů.V České republice byla nainstalována první nabíjecí stanice pro elektromobily o výkonu 100 kW

V České republice byla nainstalována první nabíjecí stanice pro elektromobily o výkonu 100 kW, která není určena pouze pro vozy Tesla
foto: Cargologix s.r.o.

Cargologix s.r.o. se v oblasti logistiky se zaměřuje na poskytování komplexních služeb v silniční, letecké i námořní dopravě. Pořízení nabíjecí stanice bylo podpořeno z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj, konkrétně Operačního programu podnikání a inovace pro konkurenceschopnost.

„Díky podpoře spravované Ministerstvem průmyslu a obchodu tak vznikají opravdu smysluplné projekty, které do České republiky přináší nové technologie a akcelerují rozvoj čisté mobility,“ komentuje Kateřina Sirotková ze společnosti MED Education s.r.o., která projektově řídí čerpání dotační podpory.

"Nabíjecí stanice umožňuje současné nabíjení až 4 aut. Dvě přípojky nabízejí nabíjení stejnosměrným proudem pro rychlonabíjení až 100 kW a dvě střídavým až 65 kW. Koncept stejnosměrného nabíjení je založen na platformě modulárního usměrňovače, která nabízí rozšiřitelnost až na 150 kW. Modularita, kvalita, spolehlivost produktu a vzdálená správa maximalizují dobu využitelnosti nabíječky“ popisuje produkt Tomáš Bílek, CTO společnosti Electric Park s.r.o., která nabíjecí stanici dodala a nainstalovala.

Rychlonabíjení bylo představeno na vozech Hyundai Ioniq Electric, Hyundai Kona Electric, Tesla Model X a BMW i3.

„Instalaci první rychlodobíjecí stanice velmi vítáme neboť náš model Ioniq Electric podporuje dobíjení stejnosměrným proudem 100 kW již od svého uvedení na trh v roce 2016. Stejně tak tomu je u nového SUV elektromobilu Kona Electric, který disponuje dojezdem dokonce 482 km na jedno nabití. Díky 100 kW nabíječce se výrazně zkrátí čas dobíjení a u modelu IONIQ Electric si tak zákazník dobije 80 % baterie za pouhých 24 minut," komentuje specialista komunikace Jan Pohorský společnosti Hyundai Motor Czech.

„V České republice jsou hromadně instalovány nabíjecí stanice o výkonu 50 kW, které navíc neumožňují současné nabíjení 2 vozů stejnosměrným proudem. Tyto nabíjecí stanice nebudou schopny v horizontu 5 let uspokojit požadavky majitelů nových elektromobilů a už vůbec ne na páteřní dopravní síti ve veřejném režimu nabíjení. Jsme tak rádi za vizionářskou cestu podnikatelů, kteří si i pro svou aktivitu pořizují technologie, jejichž využití není krátkdodobé,“ shrnuje Radovana Hasala, předseda představenstva Asociace elektromobility a inovativních technologií, z.s.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

To je dobre, ze jste tak zcestovaly, Lifacku. Nastesti nikde ve svete Tesla u SuC nema jen jeden stojan. Na tom se asi shodnem,ze...

---

heros

Obrázek uživatele Lífáček

Herosi,
to, že SC Tesla má více stojanů jsem nikdy nerozporoval, tam jste to převedl Vy.
Naopak uznejte, že pro "neTesly" je nabíjecích míst mnohem více.
Když Tesly mají takový luxus, proč sosají s redukcí ChaDeMo na 50kW nabíječkách a okupují je řádově v hodinách!!!
Na svých SC by strávily nejméně polovinu času?!
Příspěvek jste nedal formou "odpovědět", tak skončil jinde a ztratil kontext.
Stanley

---

Stanley

Lifacku, nerozporujete, ale sugerujete - "u stojanu nabije jen jedna Tesla "..Na rozdil od site rychlonabijecek, ktere stoji casto osamoceny jak vojak v poli, Tesla od pocatku stavela na miste SuC hned nekolik a pokud je velka provozni frekvence dobijeni velmi casto stojany na miste pridava. SuC nejsou vsude, proto Teslaci sosaji i jinde. Neni to nelegalni, takze no comment..

---

heros

Obrázek uživatele Lífáček

Herosi,
"yes comment".
Tesly stojí u padesátek příliš dlouho!
Vy jste zastánce Tesly a já zase fandím všem EV.
Tesla je "stát ve státě" a chová se podle kdysi užívaného pořekadla":

"Co je Tvoje, to je moje a co je moje, do toho Ti nic není"!

EV mám již druhé, Leaf 24kW a teď půl roku limitovanou edici Leaf 2018, najel jsem s nimi cca 40000 Km, tak se již orientuji a mohu k tomu něco říci.
Tím považuji diskuzi na téma jednoho 100kW stojanu za ukončenou
:-)
Vám, máte li Teslu, nebo jiné EV přeji dobré kilometry bez servisu.
Stanley

---

Stanley

Zbytecne emoce. Placete na spatnem hrobe. Bezte na pristi Sraz Tesel a predneste tam sve podnety o dobijeni Teslaku pres ChadeMo apod.

---

heros

Obrázek uživatele Radovan

Podle logiky Lifáčka je ovšem on stejný vyžírka, jako Teslisti. Protože autosalony Nissan mají pro Nissany všude nabíjení zdarma (v zahraničí, u nás se na ně kálí zvysoka). Takže se podle Lifáčka logicky ptám - co dělají Leafy na veřejných nabíječkách? Mazejte si ke svým dýlerům, když máte svoji soukromou síť.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele spetak

Mám jen jednu zahraniční zkušenost s dealerem Nissanu a to ve Francii v Troys. Ani náhodou by mne nabít nenechali. Naštěstí jeden ze zaměstnanců měl svou vlastní nabíjecí kartu KiWhi a nechal mne na svůj účet nabít. Dlužno podotknout, že nechtěl zaplatit.

Obrázek uživatele Lífáček

Radovane,
kritizoval jsem Teslu ne proto, že nabíjí u veřejných nabíječek, ale proto, že tam stojí dlouho.
Mýlíte se také, že Nissan má "VŠUDE" u autosalónů nabíječky. Poměr salón/nabíječka je asi 5:1 a co vím, tak v ČR je to Plzeň, Praha a Brno.
Může tam po dohodě nabít i jiné EV, v zahraničí některé mají i koncovkou Euro2, kterou Nissan nedisponuje, ale těch je pomálu.
Není také pravdou, že v zahraničí je všude nabíjení Nissana u Nissanu zdarma. Například v Regensburgu 10 min. 3 Eura pro kohokoliv.
U Tesla SC nabít jiné Ev než Tesla není technicky možné.
To píši proto, aby ostatní nebyli ovlivňováni nesprávnými informacemi.
Stanley

---

Stanley

Obrázek uživatele Radovan

Ale to já vím, kluci mají holt baterky od 60 do 100 kWh a když ta prý 50 kW potvora dává za 25 minut jen 7,8 kWh, tedy výkon mrzkých 18,7 kW (Lidl Ostrava včera večer, a to jsem tam dojel s 16 kWh baterkou s 2 dílky z 16), tak tam holt tráví důchod. A Leaf2 se 40 kWh baterkou už to taky pociťuje. Kdyby byly výkony opravdu 50 kW alespoň do první půlky kapacity baterie, tak to by byla samozřejmě jiná. Ale nejsou. V tom je ten problém.

Nemýlím se, já vím že v ČR na to Nissani kálí zvysoka, taky jsem to napsal. Někteří si postavili svoji a dali veřejně k dispozici, hluboká poklona (Pardubice, Brno), jiní to dohnali ČEZáckou (druhé Brno), další "tomu rozumí tak moc", že za rychlonabíjení vydávají wallbox, který dokáže krmit Leafa 6.6 kW výkonu (Opava) a ještě ho mají neveřejný. Prostě neschopnost Nissan ČR to dát befelem je fakt zvláštní. Kolegu na Nissaňácká CHAdeMA v zahraničí pouštěli před lety i s Peugeotem Ion a nejenže za to nic nechtěli, ale ještě pozvali na kafe nebo dokonce nechali osprchovat. No, byli to dobří obchodníci. Dnes Iona už nemá, zato 2 Leafy, 1. a 2.generaci.

Koncovka Euro Typ2, neboli Mennekes, je pro Nissan Leaf 2.generace. Už nemá Typ1 Yazaki.

Ten Regensburg je naopak příklad toho, že Nissan dává nabíječku veřejně k dispozici. Předpokládám, že jeho vlastní zákazníci (tak to obvykle dělají) k ní mají kartu zdarma.

Tesla staví SC jako součást Teslího ekosystému za svoje peníze(auto, nabíjecí místa s FVE a bateriemi, budovy firem a RD s FVE a bateriemi, chytré ovládání a monitoring přes mobilní aplikaci). Nabízela podílet se na nabíjení ostatním automobilkám - dá se to dohledat - ale vysmáli se jí. Nebudou investovat do slepé větve.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Môžete nejak logicky zdôvodniť prečo by sa nejaké iné EV mohlo nabíjat na SCH ?
A pre vašu informáciu, verejné nabíjačky neokupuje Tesla, ale majitel ktorý ju tam pripojil a nechal ju tam nabíjať. Má na to také isté právo ako každý majitel EV.

Jen bych dodal. SC jsou stavěné za peníze Tesly. A Leaf II na veřejných DC nabíječkách zdržuje pro pomalé nabíjení také - rapidgate. ;)

---

Zatím Nissan Leaf...
Už ne, zatím Hyundai Ioniq electric....
Už se ale těším na 3....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nová nabíječka Siemens u jejcih sídla na Stodůlkách již jede na 150kW nebo stále ne 50kW, jako při zprovoznění?

Ta původní stanice Siemens Triberium (bílá, co je vyfocena na EVmapě) je pouze 50kW DC. Na 150kW ji musí vyměnit za nový typ, který byl představen letos na jaře a teď někdy na podzim měl být již k objednání.

Obrázek uživatele spetak

Tak ta ve čtvrtek 11.10. nešla vůbec. Bylo to poznamenáno i v EV mapě. Teď nevím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

škoda poplatku za rezervovaný příkon.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Předpokládám, že dobíjecí stanice běží z vlastní trafostanice té budovy a její příkon se vejde do stávajícího příkonu tě budovy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale jisti si tím nejsme. Bohužel adaptivní řízení nabíjecího výkonu podle odběru zbytku přípojky se jaksi u nablíječkových enžinýrů neujalo. Ne že by to neuměl naprogramovat jakýkoli student 2. ročníku elektro průmyslovky, ale jaksi vedoucí dává úkoly, že? (Kdo umí, umí. Kdo neumí učí a kdo neumí učit ten to řídí. Takže tak je to s Vámi v naších očích páni vedoucí a majitelé firem.)

Kousek u Plzně máme nabíječku Siemens také 100kW a ani se o ní nikde nepsalo...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám otázky:
Je verejne prístupná?
Aké sú tam konektory?

Oficiálně není.
Konektory klasické.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Byli bychom o ní napsali velmi rádi, ale Siemens si to chtěl asi nechat pro sebe nebo co :).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Nejde o veřejnou nabíječku. Dotace byla pouze pro jejich 3ks e-Golfy...

Kde?

http://smartcitypolygon.cz/2018/07/11/omexom-ga-energo-ma-novou-rychlodobijecku/

Podle foto to vypadá na Siemens Triberium 50kW DC + 43kW AC, takže těch "100kW" je v uvozovkách.

Je to asi ta samá jako v Praze. Informace jsme obdrželi od pana Poleno, který tomu šéfuje.

Díky za zajímavé info.

Už jsem tam nabíjel. Jelikož je to v areálu, tak jsem se šel ze slušnosti zeptat. Areál je mimo pracovní dobu uzavřen. Na starost to má pan Poleno a dělají pri ČEZ i další projekty pro stavby nabíječek. Dávali jsme si na sebe kontakt až budou pořádat nějakou prezentaci a budou chtít ukázat i více našich elektromobilů. Celý areál je ukázkové město budoucnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OFF: Mohla by prosím redakce prověřit, nebo napsat článek, jak je to s těmi elektromobily MG, jak tady někdo dával odkaz ? Bylo tam větší a menší SUV, oba s 60kwh baterií za cenu nového Leafu 2 (ten větší, ten menší byl o něco levnější). Přijde mi to krásná pohádka a skoro se mi tomu nechce věřit. Zhruba u dvouletého by mohla spadnout cena na pro mě dostupnou hranici (300-400K).. Tyhle elektromobily MG mě velice zaujaly.

https: //bit.ly/2IMAZEs

https: //bit.ly/2OOS463

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EU ted dotuje firmam nabijecky ?

Obrázek uživatele Jolinar

To uz mnoho let :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nerozumím tomu, jaký smysl má dávat dotace soukromníkům, kteří mají dost peněz na pořízení Tesly nebo něčeho podobného. Ještě bych chápal, kdyby pořizovali elektrická nákladní auta, aby se podporovala ekologie, ale takhle? Dovedu si představit efektivnější využití peněz z dotací. Vždyť toto není ani podpora podnikání.

Obrázek uživatele Radovan

Třeba proto, aby měli na Olomoucku čistý vzduch a ticho, když z nich pořídil soukromník kupu taxíků a vozí lidi za malé paušální peníze dané malými provozními náklady elektromobilů, místo aby zasíral okolí tédeičkem a jen za nástup inkasoval dvacku a více?
P.S. A Tesly nemá.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Inu v principu to nevadí, že je neveřejná. Dokonce bych byl rád pokud by nebyla placena dotacemi ať neužírá peníze těm veřejným, které s výkonem 50kW na běžné cesty stačí a dokud jich není plná republika, tak je zbytečné střádat peníze na velké kupky. (I Tesla z Chadema nabíjí max. 35kW) Takže více kusů v tomto případě by bylo v ČR přínosnějších. Bohužel jsme počtem rychlonabíječek 10 let za opicemi.

Obrázek uživatele Jolinar

Tesla z CHAdeMO max ~45kW (120A x 380V).
Bohuzel je placena z dotaci. Konec koncu, jakmile v tom ma prsty nekdo z Electric parku nebo zminene 3. asociace, tak si muzete byt jisty ze bez dotaci tam nikdo nehne ani brvou.

To ale neni vina te firmy, ale systemu dotaci z Evropske Unie :-(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm, z pozorování nabíjení nové TMX na Třinecké rychlo ABB. Majitel zapojil při stavu asi 45% nabití a po 1. minutě nabíjení z natlačené energie zobrazované na displeji nabíječky jsem spočítal že to nabíjí výkonem 35kW. Takže teorie je pěkná, já mám raději údaje o realitě. Trojče mi Chademo také nabíjí proudem 120A první minutu než se napětí aku opře o konečné napětí a pak již proud jen klesá.

"Trojče mi Chademo také nabíjí proudem 120A první minutu než se napětí aku opře o konečné napětí" - ?
Napětí článků v rámci cyklu přece není konstantní? Ale je fakt, že nevím, jak do toho zasahuje BMS.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naštěstí existuje i smysluplné využití dotací. V bývalém závodě 2 Vítkovic je rozprostřena fůra walboxů s 1f. Menekéšem a před nimi stojí e-upy. Smekám, že si někdo uvědomil, že sekretářka vezoucí palec vysoký štos dopisů na poštu nepotřebuje ničit spalovák krátkými jízdami. Ty vozy budou svou životnost limitovány pouze životností karoserie.

Obrázek uživatele ozana

Nedavno jsem jednoho WV UP-a z Vítkovic s nápisem jezdím ekologicky viděl a říkal jsem si že to bude na CNG a on to byl e-UP!

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Minimálně 5 let nesmí být použita veřejně, právě kvůli té dotaci.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

By mne zajimala ta redukce z kabelu od stojanu na tu cervenou teslu.

Obrázek uživatele Jolinar

Standartni CHAdeMO adapter anebo Mennekes.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pise se o 100kW nabijeni, to Tesla umi, tak mne zajima cim to redukuji.
Ale diky za snahu.

Obrázek uživatele ozana

Žádná redukce z CCS neexistuje. Tesla tam nabíjí AC max. 22kW.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele ozana

Asi kabel 43kW AC (Typ2).

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

A kde že to je umístěné?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Říčany - Jažlovice, ulice Na Dlouhém.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele ozana

Opravdu to umí 64kW AC a ne 64A/400V=43kW?

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opravdu 64 kW,tedy spíše 65 kW.
Jsou tam 2 AC vývody: 43 kW kabel a 22kW zásuvka.

Obrázek uživatele ozana

Tak to jo.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Erm, myslim, ze par 100kW tady v CR uz nejaky patek mame. Jde sice o Tesla SC, ale na 2. stranu - jsou verejne ;))

Obrázek uživatele Jan Horčík

Vidíte, Teslu a její Superchargery jsme úplně opomněli. Omloiváme se za chybu a opravujeme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Lífáček

Dobrý den,
nic jste neopomněli, jen to chce pořádně číst!
Toto je první 100kW stojan, kde nabije většina EV a to i 4 najednou, ale na SC Tesla nabije pouze Tesla a jen jedna.
Stanley

---

Stanley

Takze to skusme upresnit.
Nabijacka ma 4 vystupy:
dva DC a dva AC
suhrnny vykon DC je 100kW rozsiritelny na 150kW
suhrnny vykon AC je 65kW
Takze ak nabija jeden DC vyvod 100kW, druhy DC vyvod uz nie je pouzitelny. Dva elektromobily si mozu rozdelit 100kW.
Na AC si zrejme mozu dva elektromobily rozdelit spominanych 65kW cize napr. ZOE 43kW + Tesla (starsia s dual charger) 22kW.

Na porovnanie: nabijacia elektronika tesla supercharger napaja vzdy dvojicu stojanov suhrnnym vykonom 140kW, cize ak su obsadene oba stojany dvojice, rozdelia si 140kW tak, ze prva tesla co prisla dostane maximum co dokaze prijat, druha zvysok.
Tesla 75(kWh) ma nabijanie max cca 95kW, 90 - 110kW, 100 - 120kW. No tesly nabijaju max vykonom len do cca 50% kapacity.
Na SK maju SC 4 a 6 stojanov, v CZ 6, 8 a 8 stojanov.

"...jen jedna..."..byl jste tam nekdy..?

---

heros

Obrázek uživatele Lífáček

Dobrý den Herosi,
píše se o jednom stojanu, ne o komplexu Tesla!
A na Vaši otázku? Ano, byl a třeba v Itálie Affi, 16 stojanů, ale u každého může viset jen jedna Tesla, podobně Brener atd.
Jenže tam nabije jen Tesla, kdežto u stojanu, o kterém se píše je možnost nabíjet většinu EV.
Stanley

---

Stanley

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Viz jak pise JU, drzme se faktu. NE, nejde o prvni nabijecku - tecka.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil