V Česku se testuje zkapalněný zemní plyn pro pohon kamionů

redakce - 28 Srpen 2019

Společnost PEMA, tuzemský poskytovatel pronájmu nákladních vozidel, se účastní společného projektu s logistickou společností Yusen Logistics (Czech) s.r.o. PEMA spolupracuje na testování dopravní techniky poháněné zkapalněným zemním plynem

PEMA spolupracuje na testování dopravní techniky poháněné zkapalněným zemním plynem. Cílem projektu je testování využití nákladních souprav poháněných LNG, zkapalněným zemním plynem.
foto: PEMA

Snižování zátěže životního prostředí, zejména minimalizace emisí CO2 vypouštěných do ovzduší, je v centru pozornosti řady společností v oboru silniční dopravy a logistiky. V rámci partnerského projektu pro největší automobilku v ČR spojily nyní svoje síly PEMA Praha, SCANIA a logistická společnost Yusen Logistics.

„Globální situace v oblasti emisí CO2 si zasluhuje naši pozornost. Těší nás, že poskytnutím návěsů pro testování LNG tahače SCANIA můžeme přispět k hledání alternativy, kterou rozhodně pohon na LNG přináší.“ říká Jan Hák, obchodní ředitel PEMA Praha.

„Dlouhodobá spolupráce společností Yusen Logistics a PEMA Praha stojí za naší společnou účastí v tomto takřka výzkumném projektu. PEMA nám poskytuje dopravní techniku i v naší běžné činnosti, společně tedy zajišťujeme služby pro celou řadu renomovaných klientů z průmyslového segmentu automotive,“ uvádí Pavel Mráz, Asset Manager Yusen Logistics (Czech), s.r.o.

Výsledkem testování budou přesná a reálná data o spotřebě paliva, reálných možnostech tankování, kilometrovém dojezdu a dalších údajích o provozu nákladních souprav poháněných LNG.

Ty by měly být využity pro přepravy, které Yusen zajišťuje na přímých linkách mezi jednotlivými výrobními závody a sklady. Vedle snížení emisí CO2 je možné očekávat i pozitivní ekonomický dopad.

"Například v Německu jsou dnes nákladní vozidla poháněná osvobozena od úhrady dálničního mýta. Předpokládáme, že podobná zvýhodnění a programy pro podporu využití alternativních pohonů se dříve či později objeví i u nás,“ uvádí Jan Hák.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Bylo by možná lepší přestat nesmyslně vozit všechno sem a tam.

---

15 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Radovan

To v tomto případě vůbec nejde. Proč?
PEMA Praha pronajímá kamiony, neměla by je proč pronajímat.
SCANIA vyrábí kamiony, neměla by je proč vyrábět.
Logistická společnost Yusen Logistics čím víc přepraví, tím víc vydělá. Neměla by kšeft.
A je vymalováno.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil