V Brně přibudou další dobíjecí stanice pro elektromobily

Městská společnost Teplárny Brno se v moravské metropoli postará o výstavbu dalších nabíjecích stanic pro elektromobily.

Celkové investiční náklady na vybudování dvaceti stanic jsou cca 10 milionů korun. Tyto peníze byly zařazeny do plánu investic a budou hrazeny prostřednictvím společnosti Teplárny Brno.
foto: Hybrid.cz

„V Brně prozatím chybí ucelená síť běžných dobíjecích stanic, které by mohli majitelé elektromobilů využívat. Naší snahou je během letošního a příštího roku vybudovat nabíječky v dalších dvaceti lokalitách, a to ve spolupráci s Teplárnami Brno. Město poskytne potřebné pozemky a Teplárny zajistí jejich realizaci a také provoz. Čím vyšší bude dostupnost těchto stanic, tím větší bude příležitost pro užívání elektromobilů nebo jejich provozování v rámci carsharingu,“ popsal 2. náměstek primátorky Tomáš Koláčný.

Peníze na výstavbu hodlají teplárny získat také z Operačního programu Doprava – Infrastruktura pro alternativní paliva – podpora výstavby doplňkové dobíjecí sítě. Podmínkou je doložení majetkoprávního ujednání k užívání dotčených pozemků. K tomu může sloužit i výše zmíněná smlouva o partnerství.

„Základní parametry pro výběr místa, kde budou tyto stanice postaveny, jsou hustota obyvatelstva v dané lokalitě, dostatečný počet parkovacích míst na městském pozemku, přístup k distribuční síti a dostatečný elektrický příkon,“ vysvětlil Tomáš Koláčný.

„Aby bylo využívání dobíjecích stanic pro veřejnost komfortní, bude ještě potřeba vytvořit jednotný platební systém, který bude veřejnosti dostupný mimo jiné prostřednictvím portálu BrnoiD.cz,“ doplnil Ondřej Kotas, zastupitel odpovědný za oblast informačních technologií.

tisková zpráva

18 Comments on “V Brně přibudou další dobíjecí stanice pro elektromobily”

  1. Na sídlištích a u bytových domů přece stačí na
    Na sídlištích a u bytových domů přece stačí na nabíjení přes noc střídavé nabíjení do 22kW. V tom nevidím problém. Nikdo nebude stavět stejnosměrné nabíjení na sídlišti, když se prvotní investice pohybuje ve stovkách tisíc Kč a je jasné, že návratnost bude v několika letech. Je logické začít na střídavém, pak se to dá klidně vyměnit, až bude dost aut na nabíjení.

  2. Zatím to celkem zachraňuje MOL…. za kolik a zase pomalé
    Zatím to celkem zachraňuje MOL…. za kolik a zase pomalé max 50kW??
    ty šmejdy 22AC plánujou idioti 🙂
    Tesla to dělá na své náklady, cenu má 6 kč, IONITY je za ukradené naše peníze z „fondů“, a je to mnohem dražší. Je vidět, kdo v EU vládne, mentálně nemocné korporace, ne lidi…. už to není Adolf ale Rockefeller 🙂

    Adolf se aspoň staral o svůj národ 🙂

Napsat komentář