V Bratislavě spuštěn nový Supercharger pro elektromobily Tesla

Po „nadšenecké“ slovenské nabíječce Tesla Supercharger u hotelu Kaskády směrem na Zvolen byl aktuálně spuštěn další v Bratislavě. Nachází se u Auparku v Einsteinově ulici.

Bratislavský Supercharger už je aktivní a dobil už i první elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X
foto: jux

Nová bratislavská nabíječka Tesla Supercharger nabízí šest stojanů a podle všeho i několik Destination Chargerů. Nachází se u obchodního centra Aupark v Petržalce hned u silnice E58.

Ještě snad během letoška by měly být spuštěny nové nabíječky Tesla Supercharger v maďarském Győru, ale snad už také v Praze a možná i Olomouci. Mezitím jsou aktivní už nabíječky v polských Katowicích a nedaleko Vratislavi.

47 Comments on “V Bratislavě spuštěn nový Supercharger pro elektromobily Tesla”

    1. Hádejte, co mají Češi a Slováci společné? Video ze SC v
      Hádejte, co mají Češi a Slováci společné? Video ze SC v Bratislavě napoví. Stejné kretény, jezdící ve VW Passat.
      To je fakt asi diagnóza, být řidič Passatu. Porušování všeho a všude, zákazy počínaje a rychlostmi konče.
      Hádejte, kdo byl první, kdo blokoval v OC Nová Karolina v Ostravě jedno z 8 nabíjecích míst pro elektromobily? Samozřejmě, řidič VW Passat. A pak postupně v řadě opakovaně 3 stejná SUV a tentýž sedmičkový bavorák. Ten zkoušel po upozornění přejít i od slovní komunikace k fyzické. Fakt diagnóza.

      1. V neděli večer na Vystrkově všechna místa obsazena
        V neděli večer na Vystrkově všechna místa obsazena spalováky! To, že přijedu na Vystrkov a pravidelně jsou alespoň 2 místa obsazena spalováky jsem si zvykl. Další level je to, že mají otevřená auta a z nich naplno Tuc – tuc, no dobrý. Ale v neděli 21. 5. večer přijedu a prostě nic volné! Pomalu jsem objel celé nabíjení a opět najel na začátek a zapnul blikače. Po chvíli ke mě přišel jeden mladík a ptá se, který stojan potřebuji. To už jsem volal info kámošovi a dával mladíkovi najevo, že někam telefonuji. Bez reakce odjel z Béčka, tak jsem nabil. Divím se, že když to má E.ON na kamerách a děje se to tam doslova každý večer, že se nic neděje?

        1. Nechci obhajovat E.ON, tohle se nekde resilo v souvislosti s
          Nechci obhajovat E.ON, tohle se nekde resilo v souvislosti s parkovanim na cizim garazovem stani a pry je problem nechat odtahnout cizi auto ze SOUKROMEHO pozemku – policajtum/mestakum se to nechce resit vubec a soukroma odtahovka jen kdyz dostane zaplaceno predem od volajiciho. Ale detaily uz si nepamatuju, treba je tu nejaky pravnik… Kazdopadne hadam, ze E.ON by tyhle odtahy staly vic, nez cely Vystrkov vydela…

          1. To by určitě bylo dražší. Ale řidiči tam byli, tam bylo
            To by určitě bylo dražší. Ale řidiči tam byli, tam bylo prostě párty. Stejná situace by byla, kdybychom zabrali všechna místa u benzínových stojanů a nikdo další by nemohl tankovat. Je to úplně stejná situace. Věřím, že tohle by se řešilo. Pokud by tam přijeli „horké hlavy“, určitě by to vedlo ke rvačce. Ty mlaďoši vyloženě provokují a ještě mají často natočené motory. Kdysi je kolega prosil, aby to zastavili a dokonce jim nabízel řídit Teslu. Prý by je to pak ve spalováku nebavilo, tak raději nechtěli. Prostě Vystrkov má v tomto opravdu již historii a pořád se nic neděje.

  1. Blahopřeji na Slovensko k dalšímu prvenství v rámci
    Blahopřeji na Slovensko k dalšímu prvenství v rámci elektromobility nad ČR v dlouhé řadě. Posledně to myslím byl začátek prodeje Zoe, předtím jednoduché dotace na elektromobil pro každého, předtím……… . Prostě kdo umí, ten umí. Všechna čest.

    1. Vdaka, na papieri to vypadá pekne, len škoda že sa to
      Vdaka, na papieri to vypadá pekne, len škoda že sa to vzajomne nedoplna SC je pre Teslu a na tu dotacia -5000 nie je.
      Prave preto čakam na svoje prve EV auto po 5 rokoch stale dalej. Stale nikto nevyraba rodinne EV za dobru ceno ani po dotacii.

      Ono to bude aj tym, že okrem Tesla S a X asi ine auto ako rodinne ani nepovažujem, teda velkost ako Oktafka a realny dojazd 300 km s cenou pod 30.000.

      1. Presne preto som objednal Ioniq electric:
        – velkost ako

        Presne preto som objednal Ioniq electric:
        – velkost ako Oktafka (az na kufor)
        – cena po dotacii 30.000
        – a dojazd 200 km EPA – aj ked len tesne, ale ako potrebujem (2x86km)

        – a o 5 rokov vymenim aj druhe auto v rodine – potom uz za dojazd nad 300-400 (?) km EPA 😉

    1. velice příhodné místečko, je vidět že Slovensko je co
      velice příhodné místečko, je vidět že Slovensko je co se týče potírání fosilní korupce daleko před ČEZkem ;))

      google.cz/maps/@48.1321335,17.108613,3a,75y,296.6h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1seir956Wd8WJQRgstQvfrDg!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3Deir956Wd8WJQRgstQvfrDg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D306.88324%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

      1. dinosauri nabíjať nepotrebujú, benziniek je fúra, zato ak
        dinosauri nabíjať nepotrebujú, benziniek je fúra, zato ak naozaj budú TM3 vyrábať v sľubovaných počtoch, všetky by stáli v rade ako neblahej pamäti v čssr keď bol v čase dovoleniek totálny nedostatok benzínu. zdvojnásobenie SC je nevyhnutné minimum.

        1. No, pokud bych to měl brát takto, tak rozhodně má Tesla v
          No, pokud bych to měl brát takto, tak rozhodně má Tesla v ČR víc nabíječek, než ČEZ v Americe. A je dost možné že i u nás jich bude mít do konce roku 18, nebo více. Ale spíše bych tu poznámku chápal globálně, kdy ty nabíječe rostou jak houby po dešti. A zatím co pro ČEZ je problém jiný vlastník pozemku, či jiné distribuční území, pro Teslu není problém ani jiný kontinent. Takže firma ČEZ s obratem přes 200 miliard korun má 26 rychlonabíječek a firma Tesla s obratem něco přes 60 miliard korun jich má po světě přes 5000. Ale je to dané tím, že Tesla stojí a padá na rozvoji elektromobility, kdežto pro ČEZ, jak jsme se dozvěděly od pana Chmelíka by nebylo zajímavé, ani kdyby v ČR jezdilo milion EV.

          1. Tato část diskuze začala zmínkou o Vystrkovu, tak jsem
            Tato část diskuze začala zmínkou o Vystrkovu, tak jsem měl za to, že je řeč o ČR, nebo dejme tomu o SR, o které je článek. Pokud byl výslovně zmíněn ČEZ, tak jde o ČR. Ano, ČEZ nemá v Americe jedinou nabíječku, stejně tak jako nemá třeba EDF jedinou nabíječku na území ČR. Nicméně faktem zůstává těch 26 rychlonabíječek ČEZ na území ČR. Nemám statistická fakta a nebudu si je cucat z prstu, ale jen konstatuji, že kdykoli dorazím na nabíječku ČEZ do Brna u AAA nebo JPN nebo do Prahy na Duhovou, tak 50 na 50 tam stojí Tesla. Takže z toho se dá usuzovat, že Teslám se nabíječky ČEZ náramně hodí. Kde by tyto Tesly nabíjely, kdyby nebyly nabíječky ČEZu? Odpověď může znít „třeba doma“ nebo „někde jinde“ – ovšem samozřejmě v drtivé většině výrazně pomaleji, nikoli až 540km/hod jako na Terra53. Takže z toho by se dalo odvodit, že Teslám se rychlonabíječky ČEZ náramně hodí. Ano, v roce 2018 to může být ohledně výskytu SC v ČR výrazně jinak, ale ani jeden z nás nemá křišťálovou kouli a nevíme, co bude a jak bude, takže já ohledně budoucnosti říkám „uvidíme“.

            Co se týká prezentace pana Chmelíka na Amperu 2017, tak tam zmínil nikoli milion elektromobilů, ale 10.000 elektromobilů (str.10) nebo 8-12 zákazníků denně po 20kWh (str.9) – to vše při ceně 10Kč/kWh. Cokoli pod tato čísla je charita, sponzoring, prodělečný byznys, říkejte si tomu jak chcete. Právě proto u nás nerostou rychlonabíječky jako houby po dešti. A chci vidět, kdyby se jednou stalo těch 10Kč/kWh standardem, jak budou všichni elektromobilisti řvát nadšením a upadat do mdlob, jako když Severokorejec uvidí Kim-čong una. Většina bude nabíjet doma a budou „strouhat mrkvičku“ tomu „dinosaurovi“, jak ho doběhli. 😉

            Ano, Tesly budou nabíjet za 5Kč/kWh (pokud pominu S-ka a X-ka s doživotním SC zdarma – těch bude časem relativně pořád méně vzhledem k rozšiřování TM3), ovšem je otázka, jak dlouho to vydrží.

            EDIT:
            Odpustme si prosím diskuzi na téma „společenská odpovědnost firmy“, protože pokud nějaká taková odpovědnost u akciové společnosti majoritně vlastněné státem existuje, tak je to pouze odpovědnost plnit za každou cenu státní kasu. Kdo je jiného názoru, ať si o tom popovídá s ministrem financí, ten mu to vysvětlí.

            1. Tak si myslím, že pro takový gigant jako je čez by to
              Tak si myslím, že pro takový gigant jako je čez by to charita rozhodně být nemusela ani za 5,-Kč/kwh. Když by to samozřejmně marketingově správně pojal a chtěl z toho mít byznys. Už dnes benzínky vydělávají nejvíce na občerstvení a všem jiném na té benzínce než na prodeji paliva. A to ten zákazník tam netráví 30 min. jako řidič elektromobilu. Nehledě na reklamní potenciál spojený s jeho hlavní činností. A skutečnosti za jakou cenu má dodanou elektřinu.

              1. A za jakou cenu má ČEZ podle Vás elektřinu? Zadarmo? A za
                A za jakou cenu má ČEZ podle Vás elektřinu? Zadarmo? A za jakou cenu by měl ČEZ prodávat elektřinu? Za výrobní náklady? Váš názor je názorem člověka z lidu, ekonomického experta nebo akcionáře, který chce maximální dividendu za každou cenu? Ono se to totiž může dost lišit a zejména ten poslední, bez ohledu na to, jestli je majoritní nebo minoritní, bude chtít vždy cenu maximální, tedy tržní nebo na trhu obvyklou.

                1. Vyrobená kwh od čezu je určitě pod 1,-Kč. A ano cena
                  Vyrobená kwh od čezu je určitě pod 1,-Kč. A ano cena obvyklá, tedy třeba 5,-Kč/kwh mi opravdu nevadí.

                2. Pokud vím, tak 5Kč/kWh nebo přesněji 4,80Kč/kWh +
                  Pokud vím, tak 5Kč/kWh nebo přesněji 4,80Kč/kWh + 0,50Kč/min má p.Kubiš ve ValMezu. Všude jinde je cena vyšší – např. v Brně u Spielberk Office to vychází asi na 6,32Kč/kWh. Vystrkov sice na začátku vychází při nabíjení plným výkonem na cca 4,35Kč/kWh, ale pokud chcete nabít EV 24kWh na cestu do Prahy nebo do Brna po D1, tak je potřeba nabít aspoň 90-95% (podle toho jak kdo dokáže jet úsporně) a v tom případě už to vychází na 6-7Kč/kWh (přes EVmapu), resp. 6,70-8Kč/kWh (při platbě na místě). To jsou ceny v létě, kdy stačí nabíjet cca 30-40min. V zimě je to mnohem horší, když si stojan místo 30 min nastaví hodinu. Tak která cena je ta obvyklá?

                  Možná až se tu rozšíří Tesly, budou nabíjet za těch 5Kč/kWh a získají značný podíl na počtu EV provozovaných v ČR, tak by se dalo mluvit o tom, že to bude cena obvyklá, ale to je teprve hudba budoucnosti. Navíc ostatním značkám mimo Teslu to bude plat prtné, pokud nedojde ke sdílení nabíjecích sítí. Ale i tak je to ekonomický nesmysl nutit ostatní provozovatele nabíjecích stanic nechat nabíjet pod jejich náklady. Buď by to museli sponzorovat ze svého… nebo by to museli zabalit. A pokud by čistě teoreticky jako jediný provozovatel rychlého nabíjení na cestách zbyla jen Tesla, tak si nedělejte iluze, že by 5Kč/kWh bylo i pro ostatní značky a navěky.

                3. Když pan Kubiš umí dát tuto cenu, tak pro čez by cena
                  Když pan Kubiš umí dát tuto cenu, tak pro čez by cena 5,-Kč/kwh byla v pohodě. Proč hledat něco nového, když jde krásně využít stávající sítě čerpacích stanic. Tyto by měly opět vyšší příjmy z prodeje všeho jiného než z paliva.

                4. Pan Kubiš měl ze začátku nabíjení zdarma, budiž mu za
                  Pan Kubiš měl ze začátku nabíjení zdarma, budiž mu za to velký dík, přispěl tím k rozvoji elektromobily v jejich začátcích. Dokud to šlo, tak sponzoroval rychlonabíjení z vlastní kapsy. To bylo v dobách, kdy ve ValMezu nabíjel občas a sem tam nějaký EV. Jenže EV postupně přibývalo, až to přerostlo únosnou míru. Pak to musel zpoplatnit. Současná cena nabíjení ovšem nic nevypovídá o tom, jestli mu to pokryje všechny náklady. Podle mě to pořád částečně sponzoruje – dokud to opět nepřeroste nějakou další únosnou míru. A provozuje jeden stojan v jedné lokalitě. Pokud mu to rodina akceptuje, je to jejich rozhodnutí a nakládání s jejich vlastními financemi a majetkem. V jiné situaci je útvar velké firmy, který nenakládá se svým vlastním majetkem a je ze zákona povinen pečovat o majetek s péčí řádného hospodáře. Klidně byste si mohl vyzkoušet roli manažera takového útvaru – investovat, utrácet „až by se hory zelenaly“… ale jen do první valné hromady, než by se ozval první akcionář, že poškozujete jeho zájmy. A bylo by vymalováno.
                  Takže to srovnání „když může on, tak proč ne ČEZ“ je srovnávání hrušek s jablky bez pohledu pod povrch.

                5. Právě proto, že to je takový státní moloch tak to nejde.
                  Právě proto, že to je takový státní moloch tak to nejde. Když už jste uvedl pana Kubiše tak jsem to srovnal, protože státní gigant samozřejmně má jiné možnosti. A nakupuje stojany a vyrábí el. za jinou cenu než p. Kubiš. Stát(čez) se pouze na oko tváří, že něco podporuje a sem tam něco ukápne. Stát(čez) může jednat v jiném postavení s čerpacími stanicemi apod. Vše by šlo, ale není tam ta vůle. Podobně škodovka. U nás první elektromobil škoda kdoví kdy. V Číně to půjde hned. U nás jednou za čas výjde článek jak nějaký kraj podporuje elektromobilitu a to tím, že si od čezu na chvíli vypůjčí jeden elektromobil.

                6. Pan Kubiš postavil nabíječku na pozemku své firmy, o to to
                  Pan Kubiš postavil nabíječku na pozemku své firmy, o to to měl relativně jednodušší. ČEZ není stát a stát není ČEZ, takže pokud ČEZ jedná s nějakou benzínkou, resp. jejím majitelem, tak s ním jedná ČEZ, nikoli ministr financí, ani ministr průmyslu a obchodu. To je prakticky totéž, jako kdyby s tou benzínkou jednal třeba E.ON, nebo PRE, nebo Ahold (provozovatel Albertů) nebo Tesco. Pokud ta benzínka nebude mít zájem, tak s nimi ani ČEZ, ani E.ON, ani PRE, ani Ahold, ani Tesco ani nikdo jiný nic nenadělá, i kdyby se rozkrájeli. Nechytejte mě prosím za slovo, uvedl jsem tyto firmy jen jako příklady toho, že sebevětší firma nic nenadělá, když na druhé straně není zájem. Jiné by to bylo, kdyby třeba Benzina, nebo MOL, nebo OMW, nebo jiný velký provozovatel sítě benzinek si řekl „jdeme do toho, postavíme na našich benzinkách rychlonabíječky“. To by byl cvrkot. Jenže tento zájem evidentně není a potvrdí vám to nejen lidi z ČEZu, ale nakonec i z E.ONu. Ani Vystrkov by nebyl, nebýt Jaromíra Marušince, který kdysi ten pozemek vedle Benziny Vystrkov koupil a nakonec to skončilo dohodou s E.ONem. Kdyby ten pozemek patřil Benzině, tak vemte jed na to, že dodnes by nebyl žádný Vystrkov, včetně tesláckých Superchargerů.

                7. Samozřejmně, že čez je polostátní firma, která má u
                  Samozřejmně, že čez je polostátní firma, která má u státu jiný lobing(slovo)než jiná firma. Takže by stát tomu mohl pomoci. A samozřejmně postavení čezu při jednání s čerpačkami, márkety je jiné než kdyby s nimi jednala malá firmička. Už dnes má čez na stránkách elektromobilita uvedeny infrastrukturní partnery jako je Mcdonald, Kaufland, ABB, AAA Auto. U kolika z nich jsou nabíječky. Jsem přesvědčen, že s možnostnmi čezu by z toho šlo udělat byznys se spokojeným elektromobilistou.

                8. „Stát by tomu mohl pomoci“ – to je vaše přesvědčení. Z
                  „Stát by tomu mohl pomoci“ – to je vaše přesvědčení. Z čeho vyplývá to vaše přesvědčení? Jenom z toho, že si to myslíte, čili opět jen z vašeho přesvědčení. To je samosvornější než samosvorný diferenciál. Prostě si to myslíte, jste o tom přesvědčený… a přitom realita je úplně jinde. Stát neudělá nic. Téměř vůbec nic, nebo jen tak málo, že je to skoro jako nic. Vyčetl jsem to loni na Ampéru náměstkovi z ministerstva průmyslu a obchodu. Vyslechl si to… a nestalo se vůbec nic. Stát, resp. vláda už předtím vyhlásila Národní akční plán čisté mobility čili prohlášení ve formě slov na papíře… a jinak to ničím nepodpořila, zejména ne financemi. Důvod? Nejsou peníze. Nejsou na ministerstvu průmyslu a obchodu, nejsou na ministerstvu dopravy, nejsou na ministerstvu životního prostředí. Nejsou prostě nikde. Těch pár drobných na dotacích pro firmy je spíš do kapes poradenských firem pro získání dotací než pro firmy samotné.

                  K postavení ČEZu v jednání s benzínkami už se vracet nebudu – pokud jste to nepochopil z mého předchozího příspěvku, tak by to už byla jen ztráta času.

                  Ano, ČEZ má infrastrukturní partnery McDonnalds, Kaufland, ABB, AAA Auto. U kolika z nich stojí dnes rychlonabíječky? Pouze u AAA Auto Brno, nikde jinde. Proč zmiňuju rychlonabíječky? Pokud pořád píšete o benzínkách, tak předpokládám, že máte na mysli nabíjení na cestách, nikoli při nákupech. Na pomalé nabíječky u obchodních center se s výjimkou nouze nepřipojuji. Ta půl až třičtvrtěhodinka mi za to nestojí a déle tam nestrávím. Takže jen na cestách a na cestě je mi pomalá nabíječka k ničemu. Na cestách, zejména po dálnicích jsou třeba rychlonabíječky. Takže v tomto ohledu jsou sice McDonnalds a Kaufland partneři, ale z hlediska výstavby to ničemu nepomůže. ABB pouze jako dodavatel stanic, ale výstavbě samotné to opět nepomůže.

                  A nezlobte se na mě, svou poslední větou (cituji): „Jsem přesvědčen, že s možnostmi čezu by z toho šlo udělat byznys se spokojeným elektromobilistou“ jste tomu opravdu nasadil korunu. Ono totiž už z principu spokojený elektromobilista nabíjející na nabíječkách ČEZu by byl za předpokladu, že by nabíjení bylo zdarma nebo téměř zdarma, jak tomu bylo donedávna. Ovšem to se absolutně spolehlivě vylučuje se slovem „byznys“ mám na mysli skutečný byznys spojený s pokrytím veškerých nákladů a tvorbou zisku. Prostě „byznys v rychlonabíjení“ a „spokojený elektromobilista“ jsou alespoň momentálně dva nekompatibbilní pojmy. I když jste přesvědčený o opaku, realita je jiná, myslete si o tom co chcete. Vím, o čem mluvím – taky jsem byl osobně mnohem spokojenější, když mě to stálo měsíčně jen 150 + DPH. 😉
                  Pěknou neděli.

                9. Honzo, tvá demagogie ČEZu opravdu nepomáhá….. O
                  Honzo, tvá demagogie ČEZu opravdu nepomáhá….. O elektromobilitě vůbec nemluvě. Pravda je, bohužel, jiná:
                  1. Pan Chmelík je arogantní zmetek, línej blb a největší současný škůdce českého EV byznysu. To zjistí každý, kdo s ním přijde do styku.
                  2. Jeho žvejky o ekonomice provozu nabíjecích stanic jsou úplně mimo mísu. Všude jinde totiž úplně stejné stanice fungují a jejich provoz rozhodně nezavání bankrotem ani charitou. Uvažuj: čím to asi tak je?
                  3. Ten zmetek má ve skladu přes půl roku kolem stovky nabíječek ABB Terra 53 a nemá je kam namontovat, protože za celá ta léta keců a slibů ani nehnul prstem, aby je stavebně připravil, než je ČEZ dostane zadotované.
                  4. A ano, na nejbližší Valné hromadě 21.6. se budou skutečně akcionáři ptát odpovědných lidí, co dělá takový sráč na vedoucím místě ve firmě. Sleduj vývoj…..

                  Dlužno dodat, že celá situace má daleko širší kriminální pozadí a souvisí s celkovou atmosférou ve vedení firmy. Zda se z toho podaří něco rozmotat (případně co a kdy), to hodně záleží m.j. na výsledku příštích parlamentních voleb. Bližší rozbor ovšem značně přesahuje možnosti zdejšího příspěvku.

                10. To jste rekl hezky, ze je potreba mit rychlonabijecky u dalnic
                  To jste rekl hezky, ze je potreba mit rychlonabijecky u dalnic na delsi cesty. Pokud vim, tak u dalnice ma cez 0 rychlonabijecek (slovy zadnou). Pak se divime, ze v brne na nabijeckach stoji vecne auta s brnenskou znackou. V hradci velmi casto potkavam leafa s hradeckou a o praze a trendparku ani nemluve.

                11. Dovolil bych si upřesnit – měl jsem na mysli
                  Dovolil bych si upřesnit – měl jsem na mysli rychlonabíječky na cestách, zejména u dálnic. Tzn. nejen u dálnic, ale i u ostatních silnic, kde se například vyskytuje nějaká benzínka – to by asi byl sen všech elektromobilistů. Co se týká speciálně dálnic a pozemků kolem nich, tak tam už to není o jednání s nějakou benzínkou, ale s ŘSD – a to je údajně komplikované. Víc k tomu nevím.

                12. Na Slovensku se těšili na síť nabíjecích stanic u
                  Na Slovensku se těšili na síť nabíjecích stanic u dálnic (na odpočívadlech v majetku Národnej diaľničnej spoločnosti), ale výběrové řízení bylo zrušeno…

                13. Inu uvidíme, který obchodní řetězec jako první zavede
                  Inu uvidíme, který obchodní řetězec jako první zavede pomalé dobíjení na těch „jejich“ megaparkovištích. Je zajímavé, že jim to za tu reklamu zatím nestojí. No asi to jsou charitativní organizace, které každý prodaný rohlík sponzorují ze svého….
                  Ale vážně, pravda je spíš taková, že dnešní ředitelé těchto řetězců jsou eroticky navázáni na ropáky a nepřipouštějí si, že ten kdo si koupí elektrovůz by byl ochoten u nich utratit groš. Já kyž jedu do těchto hypersupercokoli – jelikož mi nechali zkrachovat krám na rohu – tak holt utratím nějaké +-2litry a natankoval bych za tu dobu dejme tomu 4kWh. Platím penězi – tak to co dají kvůli jiným karetní společnosti by ode mne mohlo jít na úhradu té elektřiny. Různých supervýhodných akcí sbírání bodů a.j. mají tuny, ale toto nikoho z nich ještě nenapadlo.

                14. „Různých supervýhodných akcí sbírání bodů a.j. mají
                  „Různých supervýhodných akcí sbírání bodů a.j. mají tuny, ale toto nikoho z nich ještě nenapadlo.“

                  Jasne, tyhle akce se taky delaji pro jednotky (maximalne desitky) zakazniku… Ale hlavne kdyz je do koho kopat ze? Aneb Radovan nas vzor… 🙁

                15. znám nemálo fotovoltaikářů kteří prodávají ČEZu
                  znám nemálo fotovoltaikářů kteří prodávají ČEZu přebytky za 0Kč/kWh. Na mou poznámku že u jiné společnosti by za přetok inkasovali třeba 900Kč/rok mávli rukou, že to řešit nebudou. Takže za kolik „vyprodukuje“ ČEZ – respektive jejich nákupčí obchodník je správná odpověď „za méně, než je na webu OTE pro každou jednu hodinu“

            2. A co tak diskuze na téma „nedovolili nám postavit Tunelín,
              A co tak diskuze na téma „nedovolili nám postavit Tunelín, tak zkusíme síť regulovat spotřebou“? Ale to néé, to by se ukázalo, že jsme schopni mimo dálkového řízení tisíců nabíječek donutit elektromobilisty nabíjet v danou hodinu na všech rychlonabíječkách ČEZu v době záporné ceny elektřiny – což OTE zveřejňuje s jednodenním předstihem…. ti elektromobilisti by se to za pomocí takových webů jako je Hybrid dozvěděli dostatečně včas…..

            3. Alw ano, zmínil milion elektromobilů, že při tomto počtu
              Alw ano, zmínil milion elektromobilů, že při tomto počtu by vzrostla výroba elektřiny o 5%. A vyznělo to tak, že je to pro čez nezajímavé číslo. Já jsem si alespoň na této přednášce uvědomil, že spotřeba domácností je asi vzhledem k ostatní spotřebě zanedbatelná. Bral jsem to ze svého pohledu, že EV mi sežere asi pětinásobek toho co domácnost. A to hodně často nabíjím mimo domov na svých docela dlouhých cestách. Potom mi ale není jasné, proč čez prodej o každou domácnost s konkurencí tak bojuje ale že by mohla mít pětinásobnou spotřebu je nezajímá. To je ale jako klást si otázku, proč SPT Telecom ve své době tvrdil, že internet je neperspektivní a odmítal ho řešit.
              Každému EV se jakákoliv nabíječka hodí. Tesly mají tu výhodu, že je u ČEZ nabíječek tolik neomezuje zajíždění do center velkých měst. Jelikož mám najeto již 63.000 km s eNV200 vím, jak omezující je to pro ostatní. V zimě až na a za hranici dojezdu. A jak by bylo fajn si na té nabíječce obsazené teslou říct: no co popojedu, 5 km je další. Osobně jsem z přístupu čezu natolik zklamán, především z neplnění slibů, že po dvou letech 100% elektrické mobilitě pomalu vybírám novou spalovací dodávku. Abych byl fér, musím zmínit že z části k tomu přispívá i nissan a absence pořádné baterie. Je to fakt nepochopitelné, proč čez v době, kdy nás jezdilo 200 nasliboval a teď když nás jezdí 1000 zjistil, že se to nevyplatí.
              Mimochodem těch 540km/hod je hodnota z tesla SC, nikoliv terra 53. Na té se tesla nabíjí zhruba dvounásobnou rychlostí, než z obyčejné 32A zásuvky tedy cca 200km /hod.

Napsat komentář