V americké Georgii má vyrůst nová továrna na baterie, která se vyrovná Gigatovárně Tesla

Jan Horčík - 05 Prosinec 2018

SK Innovation patří spolu s LG Chem a Samsung SDI k nejvýznamnějším výrobcům baterií na světě. V USA nyní chce postavit velkou baterkárnu za $1,67 mld.auto článek baterie elektromobily SK Innovation

Bateriový článek společnosti SK Innovation
foto: SK Innovation

Jihokorejská společnost SK Innovation hodlá v Jackson County v americkém státě Georgia postavit novou továrnu na baterie pro elektromobily. Investovat chce $1,67 mld., v přepočtu necelých 40 miliard korun.

Továrna vytvoří více než 2000 pracovních míst, stavba má začít už začátkem příštího roku. SK Innovation v tiskové zprávě nezmiňuje přesnou výrobní kapacitu. Pouze je v ní uvedena věta, že "půjde o největší továrnu na výrobu baterií v USA".

To je pochopitelně velmi odvážné tvrzení, protože zdaleka největší takovou továrnou je dnes gigatovárna Tesla s roční výrobní kapacitou asi 20 GWh a potenciálem vyrůst několikanásobně výš. Tiskovka také zmiňuje dva první zákazníky, kteří budou baterie odebírat: Hyundai-Kia a Mercedes-Benz.

Překvapivě ale nezmiňuje automobilku Volkswagen, která v současné době hledá místo pro svou továrnu na výrobu elektromobilů v USA a bude potřebovat nemalé dodávky baterií. A právě SK Innovation je považována za budoucího klíčového dodavatele Volkswagenu v USA.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

neco se vyrovna gigatovarne tesla? nedejboze konkurence? to snad ani neni mozne. ;)

Tesla 3 zverejnila evropskou cenu: Long Range a dva motory 57.900 €. Performance 68.600 €.
Moji sazku jsem vyhral, rikal jsem ze to zverejni na Mikulase :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik jsi vyhrál a nad kým?

Teslu 3 s moji zenou :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže jsi vyhrál prachy, které jsi sám vydělal? Blahopřeju :-)

V obracenem pripade bych prohral a koupil to sam :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže Long Range a dva motory v přepočtu za cca. 1,5M KČ + DPH. Koukám na tesla.com a US cena této verze je tam 53.000 USD. Z toho bych si troufl odhadnout, že ta Mid Range verze (je to ta nejlevnější?) bude za cca. 50.000 eur, to je nějakých 1,3M + DPH.

No... kde jsou ty odhady ceny v EU kolem milionu, dokonce pod milion.

Rakuska cena TM3 LRD bez DPH je 48600EUR s DPH 58300EUR

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OK, takže zhruba 1,5M KČ i s DPH. Kolik je teda odhad té nejlevnější verze? Cca. 1.3M?

Teraz su vsetky odhady ceny najlacnejsiej verzie TM3 v EU len zbytocne spekulacie. Uvidi sa aky bude zaujem o najdrahsie verzie TM3 a ako dlho tesla dokaze v EU predavat vsetky co vyrobi.
Najlacnejsia verzia TM3 mozno bude v EU az koncom buduceho roku.
Je to este velmi dlhy cas a jej cena bude zavisiet od mnozstva okolnosti vratane kvality a mnozstva ponuky elektromobilov ostatnych znaciek v EU.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, to je fakt.

Rakuske ceny tu: LRD 58k3 s rak. DPH
https://auto.oe24.at/news/Tesla-Model-3-Oesterreich-Preis-und-Start-stehen-fest/358711025

S nebo bez DPH? Predpokladam, ze bez.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Je to z nemeckeho webu a tam je to vcetne 19% MWSt.

V tom pripade jeste bacha, jestli tam je nebo neni zapocitany ten jejich "eko" bonus 4kEUR (nevim, kde to maji schovane, ja ani na nemecke mutaci stranek ceny nevidim).

EDIT: nahore je link na rakouske

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Test dojezdu i3 120Ah
https://youtu.be/afzfVaa513U

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud Trump zruší dotace na elektromobily, tak budou mít výrobci elektromobilů velký problém. Tesla má sice objednávky na mnoho let dopředu, pokud se ale zruší dotace, množství zájemců poklesne.

ekonomika.idnes.cz/bily-dum-donald-trump-general-motors-auta-automobilovy-prumysl-p8z-/eko-zahranicni.aspx?c=A181205_063654_eko-zahranicni_div

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dotace v americe na eletroauta nejsou. Je tam jen dodatečná sleva na dani. Pokud to zruší jak plánuje v roce 2020 až 2021 tak to akorát Tesla dojede nárok na slevu (od příštího roku začíná snižování slevy jelikož v létě dosáhla 200 000 vyrobených elektroaut). Naopak to ublíží těm pomalejším co ještě této mety nedosáhly, nevím jestli konkrétně GM. Tak či tak zákaznící musí platit plnou cenu, takže zas takový pokles zájmu to nebude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Domácí Tesla i GM už v USA ty dotace dočerpávají, zrušení poškodí hlavně zahraniční automobiky.

Ale jděte. Dotace jsou jenom takové třešnička na dortu. Poptávka bude v následujících letech stoupat geometrickou řadou. "Analýzy" na idnes jsou dlouhodobě jenom k smíchu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uprimne mi neni jasne pro by mela poptavka po elektromobilech nejak dramaticky rust? jedine ze by fakt zakazali provoz spalovaku ve velkem mnozstvi mest...

Obrázek uživatele Radovan

Třeba protože lidi zjistili, že už se tím dá normálně jezdit. Že už existují rychlonabíjecí sítě pro delší vyjížďku. Že se to nabije jako mobilní telefon z každé zásuvky. Že palivo do toho stojí nula nula nic a ještě si ho mohu sám vyrábět. Že tichá a čistá jízda bez vibrací s automatem a okamžitou rekcí na zrychlení i zpomalení a jednoduchost ovládání je paráda. Že se stále rozšiřuje výběr. Že ceny nejsou horentní, zvláště pak v dražším segmentu a s prémiovou výbavou. Že.....
Prostě něco za těmi růsty prodejů určitě je a rostou - protože z malé základny - opravdu dramaticky. Až výrobci nestíhají poptávku. Zejména u novinek.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ak nemajú aj nejaké iné dotácie, tak to čo majú nie je dotácia, ale skôr daňová úľava.
Tesla už prešla cez limit, GM vraj každú chvíľu tiež (no ešte tam je dobeh 6 mesiacov 50% a potom 6 mesiacov ďalších 50%)
Takže ak zrušia tú federálnu (rôzne štáty majú aj svoje) tak to bude problém pre iné automobilky, ktoré to ešte nestihli využiť a nebudú môcť lákať zákazníka na to, koľko zákazník ušetrí na dani, keď kúpi auto od nich a nie od Tesly. :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V USA nejsou spotřební daně. Při nákupu auta si každý dopředu spočítá za jak dlouho se mu elektromobil vyplatí. Bez dotací to bude trvat déle a spoustu zájemců odradí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no to je taky dost že se jihokorejci uprdelili a konečně pořádně zatáhnou za provaz :))

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů Circontrol