Úspěšné tažení japonské automobilky Mitsubishi pokračuje. V rámci Kjótského protokolu dodá Ukrajině 651 upravených plug-in hybridů Mitsubishi Outlander PHEV.
foto: Mitsubishi
Ukrajinská národní policie nahradí novými plug-in hybridy Mitsubishi Outlander PHEV své již notně zastaralé vozy VAZ a UAZ. Novou dohodu oznámil ministr vnitra Arsen Avakov na svém twitteru.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BMW poráží Teslu v zákázce losangelské policie
Z elektromobilu BMW i3 je policejní, hasičské i záchranářské auto
Nízká spotřeba bude znamenat mimo jiné i to, že ukrajinská státní pokladna ušetří 333 900 000 hřiven (asi 333 mil. korun) za rok jen za pohonné hmoty. V této souvislosti se sluší poznamenat, že podle aktuálních infromací je na Ukrajině celkem asi 287 nabíjecích stanic.
Jsou soustředěny dle očelávání na západě země a v okolí Kyjeva. Většina z nich jsou však běžné „pomalé“ nabíječky. Pouze šest jich jsou stejnosměrné rychlonabíječky (2 v Kyjevě, 3 v Charkově a 1 nedaleko Pervomaisku).
A v cesku se nakoupí 1500
A v cesku se nakoupí 1500 nových vládních aut a ani jedno z nich není ani na LPG, ani na CNG, ani hybrid a už vůbec ne na elektřinu…
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV má spoustu protichůdných vlastností. Výhody plug-in hybridu se projevují hlavně ve městě, v přecpaných ulicích je ale tenhle automobil až příliš velký. Proto Outlander PHEV vidím spíše jako vůz pro horala milujícího čistý vzduch. Třeba v šumavských hvozdech si poradí díky pohonu všech kol, světlé výšce 190 mm a nájezdovým úhlům 22,5°, na krátkých projížďkách navíc nebude zvířata trápit hlukem spalovacího motoru a jeho zplodinami. Na druhou stranu ale ani pro toto prostředí není tenhle automobil optimální volbou – postrádá ochranné prvky karoserie, které se na nezpevněných cestách mohou hodit.
Baterie v podlaze nejsou nejlepší volbou do terénu.
Závěr?
Není to ani ryba ani rak.
Na papíře úspěšný produkt s nízkou spotřebou, reálně třeba jezdící i za 12l/100km. Za luxusní cenu 1250tis. si v interiéru moc luxusu neužije ani policajt z Ukrajiny.
Na druhou stranu jejich peníze, jejich volba.
A co by pro ně bylo lepší?
A co by pro ně bylo lepší?
V proruske casti maji ruskou
V proruske casti maji ruskou ropu ve sleve. Tam zadne nabijecky nebudou.
Mimo tema: v liberci na
Mimo tema: v liberci na hlavnim tahu smerem z nemecka je nova cerpacka Euro oil a maji tam pripravena 4 mista pro nabijeni elektromobilu s ceduly rezervace.Zadne stojany tam nejsou instalovane takze nevim jake tipy tam budou.Cele okoli je jeste ve vystavbe.
http://www.elektroforum.cz/download/file.php?id=77&sid=22a66b6521e122cbd5179775cbddb447&mode=view
Super zprava pro me. Presne
Super zprava pro me. Presne na toto jsem cekal. Diky za info.
Z hlediska designu by mohlo
Z hlediska designu by mohlo jít o ČEZ. viz třeba zde. Jen to nemají nazeleno natřeno celé. Dávalo by to smysl, Vrchlabí, Mladá Boleslav a Ústí nad Labem rychlonabíječku již mají, k přejezdům na severu Čech chybí právě díra u Liberce. 4 pozice by navíc odpovídaly politice 1 pomalá + 1rychlobaníječka jako zde.
Takže jako ušetří
Takže jako ušetří ročně cca. půl mega/auto za pohonné hmoty ? Za kolik ten UAZ jezdí proboha ? 😀
UAZ 469 čtyřdobý
UAZ 469 čtyřdobý zážehový čtyřválec OHV o obsahu 2445 cm3, Výkon: 72 koní
Spotřeba: cca 16 L/100 km na silnici, 30 L/100 km v terénu
Zdá se mi to jako vtip 😉
Zdá se mi to jako vtip 😉
ZIL-157, benzínový
ZIL-157, benzínový řadový stojatý šestiválec 5.55L, výkon 109 HP … Někdy dosahoval spotřeby přes 100 l na 100 km.
njn ale Ukrajina na tom
njn ale Ukrajina na tom není nijak dobře a hnedka hybridy
Musíme to trochu chápat i
Musíme to trochu chápat i v jiné rovině, tímto krokem se sníží, malinko, skoro nepostřehnutelně, spotřeba fosilních paliv a jejich dovoz z Ruska, bude to tedy výborná zbraň pro domácí propagandu.
Pokud se podaří jim dostatečně modernizovat stát, existuje možnost že se celá situace v regionech uklidní. Skoro 47% z jaderných elektráren a s energií vody jistě alespoň 50% elektřiny je produkováno s malými emisemi. To je další velké pozitivum. (Ovšem dopady všech velkých sovětských hydroelektráren a hydroprojketů mohou být spíše negativní, než přínosy v podobě elektřiny z hydroelektráren, zvláště dnes s mnohem lepšími technologiemi a teoretickým potenciálem je nahradit)
Byť celá ta válečná situace je totální nesmysl, pokud i přes to budou probíhat takové akce, bude jen dobře, bohužel celý ten region je znám akumulací vnitřních infrastrukturních dluhů, táhne se to minimálně do období 1914-1920, které doposud nejsou sto splatit, takže náhrada 651 VAZů a UAZů je jen kapičkou v moři onoho dluhu. Jak dlouho trvá nám se vzpamatovat z podudržovanosti infrastruktury? Byť se situace pomalu zlepšje, ale do uspokojivého stavu daleko (nechme stranou možnost přetížení kaionů proti okolním zemím). Ukrajina to má po této stránce horší, větší zanedbání, větší korupci a problémy, do toho teď ještě válka.