Jen pár dnů poté, co proběhl panenský let elektrického přepravníku Lilium se o slovo hlásí Uber. A říká, že chce vlastní létající taxíky.
Na elektrických přepravnících označovaných jako eVTOL, vlastně přerostlých dronech, dnes pracuje celá řada firem. Tyhle stroje totiž slibují velkou dopravní revoluci.
NEPŘEHLÉDNĚTE Číňané mají robotický dron, který uveze člověka
Mimo jiné konec zácpám, rychlejší a levnější cestování. Uber svou službu létajících taxi pojmenoval Elevate. Údajně už dnes pracuje s městy Dallas-Fort Worth a Dubaj na rozjetí pilotního programu.
Uber Elevate budou robotické létající taxíky na vyžádání. A kde jinde je poprvé předvést světu, než na dubajské Světové výstavě (World Expo) v roce 2020.
Pro Uber dnes na vývoji létajícího elektrotaxíku údajně pracují firmy jako Aurora Flight Sciences, Pipistrel Aircraft, Embraer, Mooney či Bell Helicopter. Všechno velká jména v oblasti letectví.
O dobíjení elektrických přepravních dronů se údajně postará ChargePoint. Vypadá to, že po elektromobilech a roboticých autech budou příští technologií budoucnosti osobní létající přepravní drony.
„….Jen pár dnů poté, co proběhl panenský let
„….Jen pár dnů poté, co proběhl panenský let elektrického přepravníku Lilium …“
Jenže on neletěl.
A tenhle článek je další blábol.
Tak rozhodl pan Mindrák co nenávidí všechno co lítá.
Tak rozhodl pan Mindrák co nenávidí všechno co lítá.
Kuk:
Dokaž, že to letělo, nebo drž hubu.
Kuk:
Dokaž, že to letělo, nebo drž hubu.
Konec zacpam je asi dost nadsazene, ale mohlo by to znamenat
Konec zacpam je asi dost nadsazene, ale mohlo by to znamenat mit moznost se dopravnim zacpam vyhnout za primereny priplatek.
Kdyby se jen 10% provozu premistilo do vzduchu, tak by to mozna zacpam ulevilo, ale pak by byly ty zacpy v oblacich. Misto destovych kapek by padaly tu a tam i drony a lidi.
Zatím to s tím padáním není tak zlé – vše se
Zatím to s tím padáním není tak zlé – vše se dokumentuje na
aviation-safety.net/
A konečně někdo prolomí desítky let zákazů a příkazů jak, kde a s čím létat. Vzduch je pro všechny a každý ať létá kde se mu líbí – jako ptáci.
Mno… ty zákazy, mluvím o městech když je řeč o
Mno… ty zákazy, mluvím o městech když je řeč o zácpách (výjímka D1 samozřejmě), nejsou jen kvůli tomu že by sem tam někdo nedej bože spadl a zabil se, z větší části to je z důvodu KAM ten budoucí nebožtík s budoucím vrakem dopadne. Uvolnění létání nad zastavěnou oblastí bych v následujícím půlstoletí neočekával… Nejde o technologii ale o, zjednodušeně řečeno, politiku.