U Olbramovic jsou nové ultrarychlé nabíječky; E.ON Drive součástí celoevropské sítě

V síti E.ON Drive najdou elektromobilisté další dvě ultrarychlé stanice.

Díky zapojení do platformy Hubject jsou všechny stanice v síti E.ONu, včetně partnerských, přístupné i pro řidiče z dalších evropských zemí.
foto: E.ON

Vedle dvou ultrarychlých dobíječek v Rozvadově a ve Vystrkově mohou řidiči elektromobilů v síti E.ON Drive nově využívat další dva hyperchargery. Stojí u Olbramovic u hlavního tahu z Tábora na Prahu a do sítě E.ON patří díky projektu Partnerské dobíječky.

„Partnerské dobíječky, které jsme na jaře tohoto roku spustili, si rychle získávají další zákazníky. Neustále tuto službu zlepšujeme a již nyní je součástí partnerských stanic i napojení do největší mezinárodní dobíjecí sítě Hubject. To zvyšuje profitabilitu dobíječky pro majitele,“ říká Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON.

Síť E.ON Drive má v tuto chvíli v Česku 70 dobíjecích stanic. Hned patnáct z nich je tzv. partnerských, což znamená, že si je na vlastní náklady vybuduje investor, ale spravuje je pro něj E.ON v rámci produktu Partnerská dobíječka Veřejná dobíječka.

V drtivé většině se jedná o AC stanice s pozvolným dobíjením, u který nejsou vysoké vstupní náklady. V areálu firmy Davo Car v Olbramovicích ale vyrostly dvě ultrarychlé stanice výrobce Alpitronic, které mohou dosáhnout výkonu až 150 kW a svůj vůz si tam mohou řidiči dobít pro další jízdu doslova za pár minut.

„Poskytujeme mnoho služeb na poli mobility a vzhledem k rostoucímu zájmu o elektromobilitu jsme se rozhodli je rozšířit i o možnost dobíjení. Pořídili jsme dvě dobíjecí stanice hypercharger. Jedná se o skloubení moderního designového kousku a velmi výkonného dobíjecího pomocníka pro uživatele elektromobilů,“ vysvětluje Kateřina Vojtěchová z firmy Davo Car.

Dobíječky E.ONu jsou součástí platformy Hubject

Nejen tato stanice, ale i všechny další stanice v síti E.ON Drive se od léta otevřely i dalším uživatelům v rámci evropského projektu Hubject. Zapojení dobíjecí stanice do nejrozsáhlejší roamingové platformy Hubject zviditelní jakoukoliv dobíječku ze sítě E.ON pro elektromobilisty po celé Evropě.

„Data z platformy Hubject zpracovávají i výrobci automobilů, a řidiči tak často vidí v reálném čase, kde se dobíjecí stanice nachází, jaké nabízí služby její okolí, ale především zda je volná či obsazená,“ říká Jakub Kott z oddělení Mobility Services společnosti E.ON.

Dosavadní zkušenosti ukazují, že elektromobilisté z okolních zemí mají o dobíjecí stanice E.ONu zájem a využívají je. V praxi to tedy znamená, že když k některé stanici E.ON Drive přijede uživatel s jakoukoliv kartičkou jiných sítí, které jsou přes Hubject propojené se společností E.ON, dobije si automobil stejně jednoduše, jako kdyby dobíjel u své domovské stanice. Jedná se třeba o sítě Plugsurfing či Digital Charging Solutions, kam patří například Audi e-tron charging services nebo Mercedes Me Charge.

O projektu Partnerské dobíječky

Jedná se o model, který dobře funguje ve státech západní Evropy a E.ON ho jako první z energetických firem zavedl i na český trh. Zájemce o spolupráci poskytne E.ONu svou dobíječku. Ten ji spravuje a začlení do své sítě E.ON Drive a ona se chová jako jakákoliv jiná stanice v síti E.ONu.

Používat ji mohou registrovaní i neregistrovaní zákazníci. Stanice je viditelná na mapě s označením Partnerská. Řidiči na mapě vidí aktuální obsazenost, provozní dobu i ceny za dobíjení. Ceny jsou jedinou odlišností od klasických dobíječek ze sítě E.ON Drive.

U těch partnerských si totiž výši platby za odebranou energii určí provozovatel, kterým je vlastník dobíječky. Zájemce o tuhle službu může využít již svou stávající dobíječku, může si koupit stanici od společnosti E.ON nebo i od jiného dodavatele. Jedinou podmínkou je kompatibilita se systémem E.ONu. O samotný provoz se vlastník nemusí starat.

E.ON zajišťuje dobíjení, nepřetržitou on-line podporu a řeší fakturaci jednotlivým zákazníkům. To všechno za roční poplatek. Vlastník má přitom neustále přístup do systému a může sledovat, kolik lidí k jeho dobíječce jezdí, jak lidé nabíjejí a jednou měsíčně pouze vystaví fakturu za odebranou energii, kterou mu E.ON vyúčtuje.

tisková zpráva

63 Comments on “U Olbramovic jsou nové ultrarychlé nabíječky; E.ON Drive součástí celoevropské sítě”

    1. Taková redukce je nesmysl. BMS auta říká rychlonabíječce
      Taková redukce je nesmysl. BMS auta říká rychlonabíječce kolik proudu při jakém napětí má v konkrétní okamžik dodat. Těžko bude někdo vyrábět redukci, která jim do toho bude „kecat“ a říkat nabíječce jiné údaje.

      1. Ten smysl to dava prave pro BEV nemajici chlazeni bat. a je o
        Ten smysl to dava prave pro BEV nemajici chlazeni bat. a je o tom, ze rekne 100janu max proud, jez by sel nastavit (max(Iusr, Icar)) a razem by se rapidgejt stal minulosti a dalo by se pustit i k velke louži ci jinam do daali. Ano stalo by to vice casu, ale ta cesta by byla taky cil.
        Btw. vozit v aute DC charger se vstupem AC mi prijde vetsi nesmysl. Redukce by se vesla do tzv chlebnik 🙂

                1. Tyto stojany dle clanku jsou tzv partnerske a e.on je tedy
                  Tyto stojany dle clanku jsou tzv partnerske a e.on je tedy nemontoval. Mozna jinde coby e.onovy ano. Tedy rec je o tomto konkretnim miste a jeho AC vystupu. Nebyl jsem tam, zatim.

                2. Ty jo máte pravdu, koukám na fotky této konkrétní stanice
                  Ty jo máte pravdu, koukám na fotky této konkrétní stanice a AC tam skutečně není.

                3. U nabíječky 150 kW ČEZ v Duhové ulici v Praze taky není
                  U nabíječky 150 kW ČEZ v Duhové ulici v Praze taky není AC nabíjení.

                4. Asi je to záměr, aby AC nabíječi náhodou neblokovali
                  Asi je to záměr, aby AC nabíječi náhodou neblokovali nabíjecí místo. Příkon tam jistě bude :))

        1. Jaký je rozdíl mezi klasickou 50 kW a nabíječkou >100 kW?
          Jaký je rozdíl mezi klasickou 50 kW a nabíječkou >100 kW? Řekněme, že chci nabíjet na cestě 20 minut, pak Niro (Soul) 64 kWh nabije za 20 minut 22% (14 kWh) na 50 kW a 34% (21.7 kWh) na 100 kW. Za hodinu je pak rozdíl méně výrazný na 50 kW nabíječce nabije 66% a na 100 kW nabíječce nabije 75%. Tedy čím se déle nabíjí, tím je rozdíl menší a nabíjení dražší. Jak je pro řidiče důležité si musí rozhodnout sám, pro honiče času a kilometrů to bude asi důležité a budou nabíjet i za těch 21 Kč na Ionity 🙂

          1. Ještě bych k vašemu příspěvku dodal jiný pohled. Pokud
            Ještě bych k vašemu příspěvku dodal jiný pohled. Pokud pojedu 2x ročně do Alp a někde u Mnichova budu muset nabíjet, tak rychlejší nabíjení bude také znamenat rychlejší střídání aut, takže budu muset méně čekat v případně frontě.
            Tohle nejsou nabíječky pro denní nabíjení, ale pro tranzitní řidiče, kterým nevadí, že zaplatí více, protože ani oni to většinou neabsolvují denně.
            Pokud budu mít někdy velkou baterku s možností rychlého nabíjení, nebudu mít problém několikrát do roka nabíjet draze na rychlé nabíječce při nějaké delší cestě (u mně typicky cesta do Alp).

              1. Chlazení má e-Niro předimenzované, ale šetří baterie,
                Chlazení má e-Niro předimenzované, ale šetří baterie, protože nabíjí max proudem 0,7C, zatímco předchozí modely Kia nabijely proudem 1,5C. Pokud budu tedy nabíjet na Ionity po cestě do Alp (lépe Chorvatska :)), za 21 Kč /kWh 20-90%, tak ušetřím tak 10 min času oproti 50 kW nabíječce za poloviční cenu. Chápu, že auto s dojezdem 400-450 km je pro delší cesty nepoužitelné :))).

                1. Copak to tam maji za chladici kapalinu, nekde jsem slysel ze
                  Copak to tam maji za chladici kapalinu, nekde jsem slysel ze se to musi nejak casto menit a navic to nema vubec pratelskou cenu.. ??? To maji i ostatni EV s aktivnim teplotnim battery managementem?

                2. V úplně nových modelech začali používat kapalinu
                  V úplně nových modelech začali používat kapalinu takzvanou LCC, která je poměrně drahá, Viděl jsem na webu i 150 až 200 dolarů za 4l. Kia to bude řešit, má na to 3 roky. Dnes jsem se ptal v servisu, tam nic ani neví, ale vzhledem k tomu že mě výměna čeká na 120 tis km, tak to neřeším, protože první 3 prohlídky jsou zdarma.

                3. Měl jsem dojem, že bude stačit zastavit co 250 Km na ionity
                  Měl jsem dojem, že bude stačit zastavit co 250 Km na ionity na 20 minut. Ale podle toho co píšete to bude zastávka na 45 minut každých 250 Km. Asi by to člověk musel sám otestovat ,aby se dozvěděl pravdu. Prodejci nových EV jdou schopni namluvit cokoliv. Zkusim to nastavit v néjakém plánovači.

                4. Proč by bylo potřeba zastavovat každých 250 km? Když
                  Proč by bylo potřeba zastavovat každých 250 km? Když pojedu za kamarádem do Landsbergu 440 km, tak zastavím jednou na 30 minut na 50 kW nabíječce a to je vše. Když pojedu u nás 350 km, tak nebudu nabíjet vůbec, tedy záleží na trase.

                5. Měl jsem dojem, že bude stačit zastavit co 250 Km na ionity
                  Měl jsem dojem, že bude stačit zastavit co 250 Km na ionity na 20 minut. Ale podle toho co píšete to bude zastávka na 45 minut každých 250 Km. Asi by to člověk musel sám otestovat ,aby se dozvěděl pravdu. Prodejci nových EV jdou schopni namluvit cokoliv. Zkusim to nastavit v néjakém plánovači.

            1. Přesně, čím rychlejší nabíječky tím lépe.
              Proto

              Přesně, čím rychlejší nabíječky tím lépe.
              Proto nechápu Peugeot, který začne vyrábět eboxera dodávku se 70kWh baterií ale DC nabíjení tamdal jen mizerných 50 kW!
              To je na velkou tečku mezi oči tomu kdo to vymyslel.
              Ach jo.

                1. Mrkněte na jejich stránky Je tam uvedena změna takže v
                  Mrkněte na jejich stránky Je tam uvedena změna takže v apce nechali starou cenu, což je špatně.

                2. Kdyz jako pustim nabijeni a odeberu 1kWh tak mi z karty
                  Kdyz jako pustim nabijeni a odeberu 1kWh tak mi z karty strhnou vice nez 0.39Eur, ktere tam pisou ze mi strhnou? coze? 🙂
                  Asi tam vecer pro tu legraci zajedu.

                3. Tak od dnes je to 0.73Eur / kWh (cca 19,2Kc)
                  To je stejne uz

                  Tak od dnes je to 0.73Eur / kWh (cca 19,2Kc)
                  To je stejne uz brutalni palka.. :-/

            1. A ještě nám ukradli peníze, když mají zkorumpovanou EU
              A ještě nám ukradli peníze, když mají zkorumpovanou EU pro dotace. Tesla by nedostala ani korunu. Který blázen by používal IONITY za takovou cenu? To už bych radši jezdil s fosilem 🙂

              Naštěstí Tesla má své superchargery i bez dotací nazi zkorumpované pro korporátní anti lidské EU 🙂

              I bez povolenek či jiných nesmyslných likvidačních „zelených“ nesmyslů za účelem likvidace střední třídy by Tesla byla tam, kde je.

          2. To je docela bída to 100 kW nabíjení, řešil jste to s
            To je docela bída to 100 kW nabíjení, řešil jste to s výrobcem? To je v poměru horší jak omílané citigo udávaji 40kW ,ale v průměru 0-80% to 30 kw chodí tj. 75% udávaného výkonu, tohle je na polovině? Nebo jaký je průměrný příkon na 100 kW nabiječce? 0-80%

                1. V jednom z poslednich videi od Bjorna se objevilo info, ze
                  V jednom z poslednich videi od Bjorna se objevilo info, ze snad Kia/Hyundai zobrazuji info kolik tece z nabijecky do vozu, ne info kolik tece primo do baterky – jak to pry dela Tesla, to jsou ale dve ruzne veci.. Taky vzdy odecitam kolik tece z nabijecky.

                2. Vycházím z údajů na ev-database.org, aby to bylo
                  Vycházím z údajů na ev-database.org, aby to bylo porovnatelné s ostatními BEV a zde se uvádí průměrný příkon nabíjení při kapacitě baterie 10-80%. Tedy je to ideální hodnota, která neplatí ani při -10°C ani +35°C.

                3. Ja myslel , že to máte v vlastního provozu, nebyl by přece
                  Ja myslel , že to máte v vlastního provozu, nebyl by přece problém vybít na 20% ,aby jste měl bezpečnou rezervu, řekněme 100 dojezdu, pak to dát na 45 minut na hypercharger a odečíst znovu hodnotu dojezdu, případně ten dojezd pro větší přesnost vyjet dálniční jízdou, kolik ujedete.

                  Chápu, že vy dálky nejezdíte a auto jste si vybral k tomu k čemu má sloužit dobře. Ale já to beru tak, že bych chtěl někdy nahradit elektrem normální auto na ježdění i dálek. Není to často, ale někdy je třeba jet 1000 Km na hodinovou otočku bez možnosti dobíjení v cíli, nebo klasicky cestovat na dovolenou.
                  Umím si představit co 250 Km tj. po cca 2-3 hodinách si dát pauzu 20 minut, ale rozhodně né hodinu a právě zde si myslím že KIA a Hyundai hodně na konkurenci ztrácí, na to že se říká že Niro a Kona jsou nejlepší EV.

                  Na cukání kolem komína a do 500 Km bohatě stačí Citigo, ale dál se s tím pouštět je utrpení a mám dojem , že Niro i přes rychlejší dobíjení nebude o moc lepší, protože má o polovinu větší spotřebu. Samozřejmně , na obranu Nira se musí říci, že je na dálnici mnohem rychlejší a tím pádem víc bere. Bežná cestovní optimální rychlost Citiga je 110-120 více nu nás stejně nemá smysl s tm jet. S nirem se pohodlně cestuje 150 tkou.

                4. Ono je složité definovat u e-Niro spotřebu, kupodivu, jak
                  Ono je složité definovat u e-Niro spotřebu, kupodivu, jak má přechlazené baterie, tak ten BMS řídí proudy na nabíjení velmi různě, konkrétně podle teploty 4 hlavních modulů baterie. Test nabíjení 10-80% eNiro dělal i Bjorn, kde max příkon byl skutečně 76 kW. Tedy za 50 minut nabil 70% baterie tedy 45 kWh, jeho průměrný příkon byl 54 kW. S nabíjením Citigo-e bych to opravdu neporovnával, za stejný čas nabije tak polovinu kapacity a vsadím se, že na stejné trase dálnice/okresky 130/90 bude mít Niro lepší spotřebu než Citigo-e.

                  https://www.youtube.com/watch?v=Vw90K6_bFjg

                5. No se Citigem se převe Niro nemůže srovnávat, Niro je
                  No se Citigem se převe Niro nemůže srovnávat, Niro je 2,5x tak drahé auto. E-Niro se měří s Teslou

                  Udělal jsem v plánovači hypoteickou jizdu do Hannoveru a zpět 1045 Km s vyjezdem s baterkou na 80%
                  Tesla 3 by nabíjela na cestě 1:40 Hodiny. Niro 2:45 hod to

                6. Jenže Tesla 3 má tu spotřebu docela vylhanou, ve
                  Jenže Tesla 3 má tu spotřebu docela vylhanou, ve skutečností jezdí s o 20% větší, pokud se měří spotřeba na nabíječce. Samozřejmě druhá věc je, že TM3 nabíjí minimálně 2x rychleji a jak víme na dlouhých trasách nerozhoduje ani tak kapacita, ale rychlost nabíjení (když pominu srovnatelnou spotřebu).

                7. Právě o to mě jde, že tesla 3 nabíjí 2x rychleji než
                  Právě o to mě jde, že tesla 3 nabíjí 2x rychleji než niro.

                8. Pravda, ale 30 minut na jedné cestě není pro mě nic
                  Pravda, ale 30 minut na jedné cestě není pro mě nic zásadního, možná pro někoho je to otázka života a smrti 🙂

                9. Tak rozhodně ano, víte že ani v Citigu to neřeším cesty
                  Tak rozhodně ano, víte že ani v Citigu to neřeším cesty do 500 Km v pohodě. Ale pokud bych chtěl investovat milon+ do hlavního vozu na cesty Evropou tak bohužel na běžné použítí při srovnání se spalovákem zatím tesle nemůže nic konkurovat.

                10. Je to diskutabilní, jestli vidíte velký rozdíl, že vezmu
                  Je to diskutabilní, jestli vidíte velký rozdíl, že vezmu Teslu a pojedu do Frankfurtu s dvěma nabíjeními (25 minut) za 5:10 hod, nebo pojedu Konou či Nirem se dvěma nabíjeními (45 minut) za 5:30, já v tom velký rozdíl nevidím. Další auta co přijdou příští rok ten rozdíl hravě dotáhnou.

                11. Resume tohoto vlákna jest..
                  Kdo chce jezdit po evrope, at si

                  Resume tohoto vlákna jest..
                  Kdo chce jezdit po evrope, at si koupi TM3,Y,S či X, je to quli SCh nejvice sexy a cool.
                  A nam, co litame po CR, staci to, co mame doma. Ja konkretne vydelat provozovatelum Ch moc nenecham, nabijim doma z WB.

                12. Já to zatím vidím na enyaqa slibjí tam 120 kW nabíjení a
                  Já to zatím vidím na enyaqa slibjí tam 120 kW nabíjení a pokud to bude nabíjet jak e-tron, ale s poloviční spotřebou bude to OK.

          1. jj, Hybridy jsou pro pomatené zákazníky, co v tom nemají
            jj, Hybridy jsou pro pomatené zákazníky, co v tom nemají jasno… nakonec ještě zapláčou, že elektromobilisté v podstatě jezdí skoro zdarma za cenu trochy času, kdo to jen trochu zná, i když mají auto za téměř 2 mega… to se prostě vyplatí … časem 🙂

Napsat komentář