U čerpacích stanic Shell nově nabijete i elektromobil, první stanici v regionu má Maďarsko

redakce - 14 Leden 2020

Aktuálně byl zahájen provoz první vysoce výkonné nabíječky Shell-Ionity ve střední a východní Evropě. Spuštěna byla také první stanice nabízející vlastní službu Shell Recharge v regionu.Spuštěna byla také první stanice nabízející vlastní službu Shell Recharge v regionu

Nabíjecí stanice Shell Recharge o výkonu 50 kW.
foto: Shell

Shell otevřel v Maďarsku ve spolupráci s provozovatelem nabíjecí sítě IONITY první vysoce výkonnou nabíjecí stanici pro eletrovozidla. Zahájil také provoz prvního dobíjecího místa, které nabízí službu Shell Recharge, což je globální značka společnosti Shell pro nabíjení elektromobilů.

Vstoupil tím do segmentu nabíjení elektrických vozidel ve střední a východní Evropě. Obě nabíjecí místa umožňují řidičům dobíjet automobily na čerpacích stanicích Shell.

„Jsem rád, že dnes otevíráme novou kapitolu v historii společnosti Shell ve střední a východní Evropě. V tomto regionu jsme v minulosti zavedli inovace v oblasti tradičních paliv, když jsme uvedli na trh prémiová paliva Shell V-Power. Nyní vstupujeme do nové éry, ve které začínáme našim zákazníkům nabízet řešení pro dopravu s nižšími emisemi,“ prohlásil István Kapitány, výkonný viceprezident společnosti Shell pro retail.

Otevřením své první vysokovýkonné nabíjecí stanice na dálnici M7 poblíž jezera Balaton v Maďarsku usnadní společnosti Shell ve spolupráci se společností IONITY řidičům elektrických vozidel cestování na delší vzdálenosti.

Vysoce výkonné nabíječky dokáží nabít elektromobily nové generace za 10 – 15 minut, jsou tedy až třikrát rychlejší než stávající nabíječky na trhu.

Do konce roku 2021 hodlá společnost IONITY vybudovat na čerpacích stanicích společnosti Shell ve střední a východní Evropě celkem 21 nabíjecích míst, která pokryjí Českou republiku, Maďarsko, Polsko, Slovensko a Slovinsko.

Maďarsko se zároveň stává pátým trhem v Evropě (a devátým na světě), na kterém společnost Shell zavedla službu Shell Recharge. Tato vlastní služba pro elektromobily nabízí rychlé nabíjení o výkonu 50 kW. Baterii z 0 na 80 % dokáže obvykle dobít za přibližně 30 minut.

Nabíjení místa Shell Recharge byla spuštěna na dálnici M7, kde nabízí možnost dobití řidičům cestujícím z Budapešti směrem do Slovinska a Chorvatska, a na dálnici M3. Pilotní místa poslouží společnosti Shell k testování budoucí infrastruktury v regionu. Zaváděcí cena 1 925 HUF (přibližně 150 Kč) za dobití odkazuje na rok založení společnosti Shell v Maďarsku.

Společnost Shell je připravena podpořit majitele při nabíjení jejich elektromobilů, ať jsou kdekoli – doma, v práci nebo na cestě. Je to proto, že se Shell domnívá, že elektromobily bude využívat stále více lidí, pokud budou mít přístup k rychlé a spolehlivé infrastruktuře.

„Maďarsko má v současné době nejrozvinutější trh s elektrickými vozy ve střední a východní Evropě, a proto jsme začali vyvíjet a testovat naše řešení právě zde. Naším cílem je poskytnout do konce roku 2021 infrastrukturu k nabíjení elektromobilů na stovce čerpacích stanic společnosti Shell v celém regionu prostřednictvím vlastních investic nebo díky našim partnerům,“ uvedl Sasha Koliakin, ředitel provozu čerpacích stanic Shell ve střední a východní Evropě.

Řešení pro nabíjení elektromobilů představují jednu z forem, kterou se Shell po celém světě snaží dodávat více čistší energie. Společnost se rovněž zaměřuje na zvýšení účinnosti tradičních paliv a podporu vývoje nízkoemisních pohonných hmot, jako jsou vodík, biopaliva a zemní plyn, a to v úzké závislosti na regionálních možnostech.

Druhá nabíjecí stanice IONITY na čerpací stanici Shell v Maďarsku je ve výstavbě a měla by zahájit provoz do konce února roku 2020. Společnost Ionity sídlící v Mnichově byla založena v roce 2017 jako joint venture skupiny BMW, Daimler AG, Ford Motor Company a skupiny Volkswagen s Audi a Porsche.

Cílem společného podniku je výstavba rozsáhlé a spolehlivé sítě vysokovýkonných nabíjecích stanic s výkonem 350 kW (HPC) pro elektromobily v Evropě a zajištění možnosti pohodlného cestování na velké vzdálenosti. Prostřednictvím svých klíčových partnerů má IONITY k dispozici zajímavé národní a mezinárodní lokace.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

První "východní" nabíječky má Shell v Rusku. Už rok stojí na trase M10 Moskva Petrohrad 5 kousků stejných 50kW od Efacecu. Donedávna jely v pilotu zdarma, teď za asi 5Kč/kWh.

Je to stejně trochu zvláštní pocit, spouštět nabíjení elektromobilu žlutočervenou kartou Shell... :-)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

šell to aby váš motor co nejdříve pošell :))) u čerpaček si nově nejenže nabijete elektromobil a se i příjemně najíte nehorázně předražených a přitom fosilem kontaminovaných potravin a nápojů, protože za ty roky tankování dízlpopelnic tam je ten bordel prostě fšude :))))))))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

"Maďarsko má v současné době nejrozvinutější trh s elektrickými vozy ve střední a východní Evropě".

Tohle je asi nesmysl, prodá se tam letos min EV jak u nás a růst nic moc. Polsko roste o 100%, Maďarsko o 23%.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele PetrVins

Tak tomu říkám výsměch elektromobilistům, ukázka totální nechopnosti pumpařů a ukázka absolutní neznalosti této oblasti mobility.

1) 21 stanic pro střední a východní Evropu? Opravdu 21?

2) Účtování 150Kč za nabití? To si tam postavím auto a můžu na 50kW nabíječce stát dvě hodiny? Co když potřebuji nabít jen 10kWh? Když je to tedy taková novinka, proč nezavedou cenu 2.000Kč za natankování nafty? :-D

3) Kde je střecha? Za deště tam budu skákat s konektorem v ruce obsluhovat displej mobilu a displej nabíječky? No díky :-(

Hmmmmm, to jste nám tedy pomohli milý Schelle. To s tím tedy běžte do pr.....

Ještě že už je nabíječek dost a můžu si pohodlně vybrat ;-) Na Schell pojedu jen v nouzi nejvyšší :-D

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 60tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

Obrázek uživatele Marek_

To je nepochopení... 21 bude těch vysokovýkonných Ionity nabíječek a ne 50 kW, píšou to tam. Těch 50 kW bude mnohem více.

A pokud vám nevyhovuje nabití za paušál, použijete právě ty 50 kW, kde bude, tipuji, účtování normálně po kWh. Ty Ionity jsou pro velké baterky a když nabijete jenom 20 kWh, tak se to vyplatí. A bonusem je rychlost, pokud to tedy vaše auto umí.

---

Lexus GS 450h Premium

Chtěl jsem si tedy objednat jejich RFID kartu (dříve Newmotion teď asi Shell Recharge Card) pro cesty po Evropě.
Píšou že karta jde objednat jen skrze aplikaci, jenže v aplikaci není možno při objednání karty zvolit Českou Republiku (a zřejmě ani další východní země).

Tady to někdo zkoušel asi v Anglii a zdá-se, že jde platit i platební kartou:
https://shkspr.mobi/blog/2019/05/review-shell-recharge/

---

i3/120Ah

Koukám, že benzín - naftu si lidi v poho naberou pod přístřeškem, zato naducat e-přibližovadlo musí pěkně hezky pod širým nebíčkem. :-)

Tak ať si to užijou.
Schell se nezapře... Naleštěná předražená bída.
Nevím kterej manager vymejší takové stupidní účtování.

---

20 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele ozana

Lidé od PR mají zase velké oči, vysokovýkonná nabíjecí stanice 50kW. Jak nazvou NS s výkonem nad 100kW?

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Taky jsem si nejdřív říkal, že jde o překlep a že tam před tou padesátkou chybí dvojka (tj. 250 kW). Kdo dnes může nazvat 50kW - vysokovýkonným.
Nic proti nim, zrovna pro mé potřeby (mám 40 kWh baterii) jsou dostačující, ale ta terminologie je vskutku úsměvná.
Stejně tak jako informace, že nabije 80% kapacity baterie za cca půl hodiny - no to tak u Leafa první generace, nebo M-iMiEV. Ostatní si u 50ti kW nabíječky postojí déle.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele PetrVins

Tím vysokorychlostním mysleli spolupráci s Ionity, ale v článku to autor míchá s jejich službou Schell Recharge, která je jen 50kW.

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 60tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

Aha, tak pokud bylo záměrem zmást čtenáře, tak u mě uspěli perfektně - nechal jsem se nachytat jako zelenáč :-).
Děkuji za vysvětlení.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotion