U Benziny nově načepujete i elektřinu, ČEZ se dohodl s Unipetrolem na desítkách rychlonabíječek

Unipetrol rozšíří nabídku pohonných hmot ve své síti čerpacích stanic Benzina o elektrickou energii. Se Skupinou ČEZ se dohodl na zprovoznění desítek rychlodobíjecích stojanů po celé České republice.

Rychlonabíjecí stanice ČEZ u čerpací stanice Benzina v Rousínově u dálnice D1 za Brnem.
foto:

Postaví je Elektromobilita Skupiny ČEZ, provozovatel nejrozsáhlejší tuzemské sítě veřejných dobíjecích stanic. Infrastruktura vzniká i díky evropskému grantu z programu Connecting Europe Facility (CEF).

První dvojice rychlodobíjecích stojanů byla uvedena do zkušebního provozu na čerpací stanici Benzina v Rousínově u Vyškova. Do konce roku ČEZ s Benzinou zprovozní přes deset těchto rychlodobíjecích stojanů.

Největší řetězec čerpacích stanic Benzina, který patří do rafinérské a petrochemické skupiny Unipetrol, rozšiřuje svou nabídku o možnost rychlého dobití elektromobilů.

Ve spolupráci s Elektromobilitou Skupiny ČEZ začal vybavovat své čerpací stanice rychlodobíjecími stojany umožňujícími většině elektromobilů dobít 80 % kapacity baterií za cca 20-30 minut.

Spolupráce Unipetrolu a ČEZ začala v roce 2014, kdy ČEZ instaloval stojan na dobíjení elektrické energie na čerpací stanici Benzina ve Vrchlabí v rámci tzv. Smart regionu Vrchlabí.

„Na čerpacích stanicích Benzina chceme nabízet co nejširší portfolio produktů a služeb. Vedle tradičních paliv poskytujeme také alternativní paliva a . Nyní nabídku rozšíříme o elektrickou energii. V první fázi jsme vytipovali až dvacet pět stanic ležících na exponovaných místech – ve městech, na dálnicích a na silnicích první třídy,“ řekl Tomasz Wiatrak, místopředseda představenstva skupiny Unipetrol zodpovědný za maloobchod a corporate governance, a dodal:

„Pracujeme na tom, abychom do nabídky Benziny zařadili také vodík, jehož jsme sami producentem. Máme k dispozici studie proveditelnosti pro konkrétní lokality a projekt je ve stádiu získávání potřebných povolení.“

ČEZ vytipované lokality plánuje vybavit rychlonabíjecími stojany v horizontu následujících dvou let. Jako první zahájila provoz dvojice rychlodobíjecích stanic v areálu čerpací stanice Benzina PLUS v Rousínově u Vyškova.

„ČEZ je s téměř stovkou veřejných dobíjecích stanic provozovatelem největší sítě v České republice a Benzina je zase jedničkou na trhu čerpacích stanic. Rozhodli jsme se proto spolupracovat a rozvíjet elektromobilní síť společně. Čerpací stanice jsou logickými místy pro dobíjení, řidiči jsou zde zvyklí tankovat a najdou tu potřebné zázemí. Evropský grant z programu CEF pro oblast Doprava nám pomáhá výstavbu sítě rychlodobíjecích stanic výrazně urychlit,“ uvedl Pavel Cyrani, ředitel divize obchod a strategie ČEZ.

Výstavba bude z části financovaná díky prostředkům z dvojice grantů evropského programu CEF, v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

V České republice je aktuálně registrováno zhruba 2000 elektromobilů. Jen loni přibylo 400 vozů na elektrický pohon. Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.

Postupný pád největších bariér (omezená nabídka, vysoká cena, malá hustota dobíjecí infrastruktury a malá zákaznická zkušenost) a v kombinaci s podpůrnými opatřeními (bezplatný vjezd do center měst, parkovacích zón, jízda v pruzích pro MHD, atd.) by měl znamenat rychlé dosažení 20% podílu na celkovém prodeji osobních vozidel a lehkých užitkových vozů v ČR.

tisková zpráva

34 Comments on “U Benziny nově načepujete i elektřinu, ČEZ se dohodl s Unipetrolem na desítkách rychlonabíječek”

  1. Nezbývá než Benzině spolu s ČEZem držet palce a
    Nezbývá než Benzině spolu s ČEZem držet palce a připomenout jim, že i jižní Čechy patří do Čech. I když ten paušál není zrovna málo, jak budu mít v dosahu první dobíjecí stanici, jdu do něj, třeba už pro ten pocit, že podpořím další výstavbu. (Asi ne mými penězi, ale spíš tím, že statisticky vzroste zájem o službu, ale i to se počítá.)

    EON už se asi vážně zahrabal, protože o něčem novém není slyšet. Jen se šuškalo o dobíjecí stanici v Č. Budějovicích na P+R Jírovcova, ale tam jsem to včera prošmejdil a nenašel jsem ani náznak něčeho, co by se podobalo místu pro nabíjení. Na benzínce to bude stejně lepší, během nabíjení si dám ten jejich hotdog..

  2. Za prvé je potřeba molocha jako Benzina pochválit, že se
    Za prvé je potřeba molocha jako Benzina pochválit, že se konečně rozhoupal, když v mnohých sítích čerpaček na západ od nás jde již o standard.
    A rozhoupala Benzina, přestože je fakt veliká. Počet čerpacích stanic v ČR k 12/2017 je dle statistik MPO 7.020, z toho 3.649 stanic veřejných (55,7 %). Nejrozsáhlejší síť se 337 čerpacími stanicemi v ČR provozuje Benzina. Když to porovnám třeba s Globusem, který má nesrovnatelně méně obchodních domů, a není schopen se v Praze na centrále od 9/2016 dohodnout co a jak. Tehdy jsme projednávali nabíjení na jejich parkovišti v Olomouci, kde paní ředitelka chtěla ihned uvolnit zásuvky po něm rozprostřené (pro stánky a atrakce). Ale Praha to zatrhla, že se to bude řešit koncepčně. A klasicky skutek utek.
    Co mne na celé věci mrzí, že to trvalo tak dlouho a projednávají to s Unipetrolem od roku 2014. A že se rozhoupali až našli dotační financování. A že to bude trvat neskutečně dlouho, 2 roky do roku 2020, než osadí pouhých 25 stanic. Ve srovnání s tempem třeba polského Greenway fakt slabota.
    Ale jak říkám, nemusí pršet, stačí když kape. U nás je to již jakýsi standard.

      1. Pro majitele plug in hybridů nemá smysl s ČEZem ani
        Pro majitele plug in hybridů nemá smysl s ČEZem ani podepisovat smlouvu ani platit paušál 450,- +DPH a ani nabíjení na Benzině uprostřed dálnice ani se prát o parkovací místo s důchodcem u nabíjecího kabelu někde u Kauflandu.
        Měl by někdo přemýšlet o komplexním řešení. ČEZ by měl mít na stránkách formulář, kde si vyplním žádost a na základě toho mi pošle domů (na odběrné místo) kartu, kterou po dodáni pouze aktivuje nejlépe zase na internetu. Bude-li taková karta použitelná i v sítích zahraničních poskytovatelů (greenway.sk, Newmotion…Tesla..v rámci celé EU), nemělo by to chybu.
        Zálohy ČEZu platím celý rok a vyúčtovaní mi posílá. Stočilo na fakturu přidat „odběrné“ místo-(EV karta). Pak by pro majitele EV bylo zajímavější číst, že jejich karta je použitelná v té a té zahraniční síti.
        Soudit se?? No nevím. Já jen jednou reklamoval odpojený elektroměr a stačilo mi to. Byť mi po reklamaci a vyúčtovaní dlužil peníze ČEZ, stejně si za znovupřipojení naúčtoval poplatek.

        Hromadná žaloba? Tak jo. Který právník se toho ujme??

        1. Koukám, že ČEZ má hromadný celorepublikový přístup –
          Koukám, že ČEZ má hromadný celorepublikový přístup – platíš hodně na zálohách? Tak Tě osolíme ještě na znovupřipojení. Také jsem si zažil tuto jejich praxi. A to ve variantě kdy jsem technika skopnul ze schodů, takže elektroměr neodmontoval, ale poplatek za znovuzapojení jsem zaplatit musel.

      2. Buďte rád že to tak máme díky tomu je u nás
        Buďte rád že to tak máme díky tomu je u nás elektromobilní „ráj“ na Slovensku dáte v přepočtu 400 Kč za jediné nabití leafu 2. na pouhých nějakých 200 Km. Viz test Radovana.

        To by jste chtěl?

        Zde za 450+DPH můžete nabíjet celý měsíc

          1. Myslím že na tento paušál budeme ještě jednou s láskou
            Myslím že na tento paušál budeme ještě jednou s láskou vzpomínat. Obzvlášť když se nam ta sit rozroste opravdu do kazdeho mesta. Treba me ten pausal umoznil pouzivat plnohodnotne elektrickou dodavku a nevypustit do vzduchu spaliny z cca 10.000 litru nafty.

        1. Ráj, jo? A kde? V Praze?
          Přijdete na jižní Moravu a

          Ráj, jo? A kde? V Praze?
          Přijdete na jižní Moravu a nenabijete NIKDE.
          Slovensky Greenway aspoň pokryl téměř celou zemi a ceny už se taky upravili.
          Zaplatit 10 Kč za kWh když nabíjim na rychlonabijecce je v pohodě.
          Pravé proto, ze je to pro CEZ ztrátová záležitost tak nic nedělají a jenom čekají na dotace.
          Zadarmo není nic, to už je dávno známo….

        2. dáte … ten článok, na ktorý odkazujete treba čítať S
          dáte … ten článok, na ktorý odkazujete treba čítať S POCHOPENÍM. nerozporujem akú mal spotrebu, nerozporujuem koľko zaplatil, ale rozporujem Váš komentár – predsa nie je to pravidlo, že zaplatíte či nabijete, či nie, či nabíjate u (mnohými kritizovanou spoločnosťou) grýnvej, či zse, vse, kraja, súkromnej osoby.
          a neklamte že je to bežná cena za dvesto kilometrov!

          medzi nami, práve pri osobe p. Burkoviča možno uvažovať o tom, že má DOŽIVOTNÚ kartu (platilo to, ak klient získal kartu do termínu), prípadne mal POĽSKÚ kartu, ktorádovolila (znovu do termínu) nabíjanie zadarmo na sk/pl.

          1. Tak počítám uvidíme jestli klamu …
            200 Km spotřeba 28

            Tak počítám uvidíme jestli klamu …

            200 Km spotřeba 28 Kwh dejme tomu dle Palubního počítače
            to je průměr 14 na 100 Km to není moc mužete jet svižně, ale podle předpisů a skoro vůbec nepředjíždět.

            DObijete 30 Kwh (ztráty ) a nabíjíte hodinu (LEAF2)

            zaplatíte 30*0,45€ + 1,5€ za čas nad 45 minut

            celkem tedy 15€

            Ale u nás u čezu dáte 20€ a mužete nabíjet v mnohem větší síti bez omezení celý měsíc. Chápete ten rozdíl?

            Mimoto u nás můžete taky dobíjet kdekoliv jinde.

            Psal jsem to proto, aby si všichni co si stěžují na čez uvědomili , že bude hůř.

            PS: osobně paušál čezu taky nevyužívám není dobré pokrytí stanic, ale třeba jednou to bude lepší

            1. No vidíš Udo, plkáš zde nesmysly o možnosti nabíjet za
              No vidíš Udo, plkáš zde nesmysly o možnosti nabíjet za paušál bez omezení a sám se odhalíš, že se Ti to z různých důvodů nevyplatí, tedy přesněji, že jim na ten paušál také z vysoka….. O čem je tedy ta Tvá argumentace? Co máme chápat? To si jako máme vzít roční neplacené volno a jezdit celý rok od jedné nabíječky zmiňované sítě ke druhé a libovat si jak jsme na tom s výhodností paušálu dobře? Nevím jak Ty, já mám vůz z důvodu přesunu z bodu A do bodu B a ne proto abych obětoval vozu celý svůj život. A také nejsem (mo)mentálně zavostalej abych rozhazoval prachy a živil jimi „nemajetné“ podnikavce kteří nemaj ani na Internet v mobilu na provoz EET.

              1. Anonyme vrátíme se k počátku této diskuze, a to byl
                Anonyme vrátíme se k počátku této diskuze, a to byl stejsk jednoho z diskutujících jak máme hrozně drahý paušál v čezu.

                Tak jsem mu jen vyvracel že u nás je paušál naopak směšně levný.(pro toho kdo ho chce)

                Nemám ho protože jak jsi správně napsal

                „já mám vůz z důvodu přesunu z bodu A do bodu B a ne proto abych obětoval vozu celý svůj život“

                A nebudu přece čekat někde u nabíječky a ještě se klepat aby šla a případně jestli tam někdo není přde mnou.

        3. Udo, 450+DPH za měsíc je ročně 6534 Kč. Pokud nabíjím
          Udo, 450+DPH za měsíc je ročně 6534 Kč. Pokud nabíjím doma nízkým tarifem mám kilometr za cca. 0,3Kč což při ročním nájezdu průměrného řidiče 20kkm je 6000Kč. Takže za paušál dám víc než kdybych nabíjel doma. Fajn to by šlo ještě skousnout za možnost jezdit po severní půlce republiky. Ale pokud budu používat ne domácí zásuvku, ale zmíněnou síť nabíječek, tak za a) strávím mládí ve voze při nabíjení (rychlo) a zbytečně trápím akumulátor vysokými proudy (kratší životnost), nebo za b) budu zbytečně viset přes každou noc na pomalém nabíjecím výstupu nabíječky. Kolik těch pomalých je ve zmíněné síti nabíječek? kolik ta síť takto zvládne obsloužit elektromobilů?
          Jde o princip kdy zase my malí máme paušálem dotovat ty, kteří najedou ročně 50kkm? Jen ať si každý jezdí za svoje! Já už mám dost systému kde mám dotovat kolenovrty kteří rýžují ve velkém (typicky podnikavec).
          Přesně pro ten princip jsem čip při oznámení zdražení ze strany sítě nabíječek vrátil. Už i s původním paušálem jsem zvažoval smysluplnost.
          Systém že budu nabíjet doma a jen pokud odjedu od komína na delší cestu se mi s probíraným paušálem sakra nevyplatí. To už i ten grínvej je levnější! Takže díky za evmapisty.

          1. No mě se taky ten paušál nevyplatí a nemám ho,důvody
            No mě se taky ten paušál nevyplatí a nemám ho,důvody podobné jako vy. Ale pokud by bylo nabíjení dražší než jezdit na benzín ,tak to by jste jako chtěl?

            Podle mě, my co máme možnost nabíjet doma máme velkou výhodu.

            Ale tím poměrně levným paušálem čez zpřístupnuje možnost vlatnit el. auto i lidem z paneláků. Což by účtování jako na Slovensku elektromobilitu zabilo.

            Jako kdo by jezdil dálky na ty ceny dát 1,5x více než na benzín a ještě řešit a čekat u nabíječky, to by musel být pořádnej nadšenec.

    1. Co se týká Globusu, mám za to, že některý z kolegů
      Co se týká Globusu, mám za to, že některý z kolegů nedávno zmiňoval, že Globus má v planu do konce roku 2018 osadit všechny svoje prodejny najednou rychlonabíječkami.
      Pokud se tak stane, mám za to, že čekání na Globus se vyplatilo

    1. To těžko.
      Dalším krokem budou na benzínkách nabíječky

      To těžko.
      Dalším krokem budou na benzínkách nabíječky 150-350 kW, což bude tak na deset minut a vypití kávy.
      22 kW by se ani dotovat nemusely, stačil by příkaz obchodním domům a kancelářím, že to musí do roku 2025 mít minimálně na 5% parkovacích míst a k roku 2030 na 20%.

Napsat komentář