Tým Toyota Racing sází v roce 2014 opět na hybridní pohon

Do sezóny šampionátu WEC (vč. závodu 24 hodin Le Mans) nasadí Toyota Racing dva vozy; kompletní sestavu vozů pro šampionát ještě potvrdí 13. února skupina Automobile Club de l’Ouest. Vozy budou již třetí rok v řadě pilotovat Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakajima, Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Stéphane Sarrazin. Jako testovací a náhradní jezdec se k nim letos připojí ještě Mike Conway.

Závodní tým TOYOTA Racing odhaluje první podrobnosti ke své účasti
v letošním světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC), kde se chystá opět posunout hranice hybridních technologií na poli motorsportu.

foto: Toyota

TISKOVÁ ZPRÁVA

Prototyp vozu TS040 HYBRID byl navržen v souladu s novými předpisy, jejichž cílem je aplikovat v rámci šampionátu WEC a závodu Le Mans nejnovější výsledky technického vývoje silničních vozů.

Nový TS040 HYBRID se veřejnosti poprvé představí během oficiálního testování WEC ve dnech 28.-29. března, kde poprvé vyjede na trať společně s prototypy od Audi a Porsche.

Tým TOYOTA Racing se svým předchozím modelem TS030 HYBRID etabloval coby průkopník hybridních pohonných jednotek ve světě motorsportu; následník TS040 HYBRID posouvá tuto technologii ještě o stupeň výše.

Po montáži motorgenerátoru od společnosti Aisin AW na přední nápravě v kombinaci s jednotkou firmy DENSO umístěnou vzadu je pohonné ústrojí TOYOTA HYBRID System – Racing nyní schopné dodávat výkon na všechna čtyři kola.

Při zpomalování se o brzdnou sílu starají motorgenerátory v kombinaci s klasickými mechanickými brzdami, přičemž rekuperovaná energie se přenáší přes měnič DENSO do vysokokapacitního kondenzátoru od Nisshinbo. Naopak při akceleraci se funkce motorgenerátoru obrátí a tento se začne chovat jako elektromotor, jenž se postará o výrazné výkonové posílení.

Hybridní pohon všech čtyř kol je sladěn se zážehovým vidlicovým osmiválcem; v obou případech se o vývoj postarala divize Motor Sports Unit Development Division pod japonským technickým střediskem Higashifuji, kde se připravují i budoucí generace technologií TOYOTA pro běžná silniční vozidla.

Tato úzká vazba mezi technologiemi motorsportu a budoucími silničními vozidly je pro tým TOYOTA Racing velmi důležitá, neboť TS040 HYBRID podobně jako jeho předchůdce slouží i k testování nejnovějších hybridních technologií TOYOTA za reálných podmínek. Od uvedení prvního modelu Prius v roce 1997 přesáhly úhrnné prodeje hybridních vozů TOYOTA hranici 6 milionů kusů.

Konstrukci podvozku, vývoj, výrobu, montáž a provoz závodního vozu TS040 HYBRID zajišťuje společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) z Kolína nad Rýnem. Díky pokrokovým aerodynamickým prvkům a lehké konstrukci přináší nová verze zásadní posun oproti předešlému vozu TS030 HYBRID.

Na základě nových předpisů upravujících rozměry budou vozy kategorie LMP1 v sezóně 2014 o 10 cm užší; ke zvýšení bezpečnosti pak přispívají další opatření, jako např. zádržná lanka kol a deformační bloky v zadní části vozu.

K odladění vozu TS040 HYBRID napomohly intenzivní simulace a výpočty v TMG, včetně využití technologie HIL (Hardware-In-the-Loop) k testování jednotlivých komponent na základě dat ze skutečných okruhů a výkonného výpočetního hardwaru k optimalizaci konstrukčního návrhu.

Tyto špičkové metody jsou výrazně efektivnější než testování přímo na okruhu, neboť konstruktéři TMG mají možnost věnovat se optimalizaci všech parametrů a úprav podvozku TS040 HYBRID po delší dobu než konkurenti spoléhající se na tradiční přístupy.

Vývoj vozu TS040 HYBRID byl dokončen společně s řadou dalších externích projektů zaměřených na motorsport a automobilové technologie, realizovaných souběžně v TMG pro třetí strany a společnost Toyota Motor Corporation.

Vůz byl tento měsíc (21. ledna) úspěšně představen na okruhu Paul Ricard s Alexem Wurzem a Anthonym Davidsonem za volantem. Další testování je naplánováno ještě před 6h závodem v britském Silverstonu (20. dubna), kterým bude zahájena letošní sezóna šampionátu FIA WEC.

Další podrobnosti o vozu TS040 HYBRID, včetně technických specifikací, budou zveřejněny bezprostředně před oficiálním testováním na šampionátu WEC ve dnech 28.-29. března 2014.

tisková zpráva

Napsat komentář