TWIKE - elektrická hybridní tříkolka za 15 000 euro

Jan Horčík - 06 Červen 2011

Twike je unikát. Jde o jehož název pochází ze sousloví Twin Bike - dvojkolo. totiž může jet jak na elektřinu, tak na lidský pohon. Uvnitř najdeme dva páry pedálů. Až dvojčlenná lidská síla tedy může elektromotor podpořit.   
Twike
foto: FINE Mobile GmbH

V podstatě je tedy Twike . + lidská síla jej dokážou pohánět na jedno nabití až 200 km (s lithiovými bateriemi, s je to 40 až 90 km). Max. rychlost tříkolky Twike je 85 km/h, ale s trochou šikovnosti a úprav dokáže jet i přes 100 km/h.

V současné době se většina Twiků prohání po , odkud pochází, a také a . Objevuje se už ale pomalu také ve i dalších zemích v .

Twike

Spotřeba vozítka je dle typu asi 4-8 kWh/100 km. To zhruba odpovídá se spotřebou 0,5 l/100 km. K tomu abyste mohli svůj Twike bezproblémově dobíjet vám pak stačí např. malá střešní o ploše 5 m2.

Twike

Aerodynamická karoserie je vyrobena z lehkého termoplastu. Podvozek z hliníku. Vozítko má rozměry 2650 x 1200 x 1200 mm a rozvor 1720 mm. Zrychlení z 0-60 km/h zvládne Twike za 9 vteřin, vůz má hmotnost 170 kg bez akumulátorů a 246 kg s akumulátory. Rozměry kufru jsou 400 x 1150 x 650 mm, tzn. 250 litrů (max. 400 l).

Pokud se chcete dozvědět něco podrobnějšího o historii auta, mrkněte na následující video (v němčině).

Cena Twike začíná na 14 5000 euro, v přepočtu asi 350 000 Kč. O jeho pohon se stará 3kW elektromotor doplněný 3,3kWh nebo 6 kWh NiMH baterií, případně na objednávku také lithium-iontovou baterií. Dobíjet je možné z klasické domácí 230V zásuvky, a to za 1,5 až 2 hodiny.

Twike se řídí s pomocí dvou joysticků na levé a pravé straně. Registruje se jako motocykl, dostane poznávací značky a je tak možné jej provozovat na všech silnicích i dálnicích. Ačkoliv vjezd na dálnice se nedoporučuje, poněvadž přeci jen nejde o tak bytelné a rychlé zařízení jako ostatní auta.

Majitelé Twiků a jiných podobných jezdítek rádi v a okolních zemích pořádají srazy. Dosud bylo prodáno kolem 850 Twiků. První Twike byl vyvinut už v roce 1986 pro ve Vancouveru v skupinou studentů ze Švýcarska. Tehdy byl ještě poháněn čistě lidskou silou.

Twike

Inspirováni úspěchem, začali Ralph Schnyder a Peter Zeller vyvíjet další verzi Twiku. Dnes je vyrábí ruční výrobou exkluzivně německá společnost FINE Mobile GmbH.

Twike se před časem zúčastnil také soutěže , a to ve verzi TW4XP. Viz. video:

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cena za levnější verzi (bez příšlapu) začíná na € 16.590. Ale je to BEZ BATEIRE! Za dobrou baterii (LiIon Mn, 5 x 5,6 Ah, Dojezd: 120 - 230 km)chtějí skoro € 18.000.
Celkem za vozítko tedy v přepočtu nejméně 870.000 korun. To se asi zbláznili...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prakticke vozitko. Co mi ale vadi okrem ceny je presklena kabina. V lete sa v tom clovek uvari za ziva. Mohli tam dat aspon nejake polopriehladne, alebo aspon dymove sklo. Pokial by to stalo okolo 2-3000 EUR, tak by to stalo za uvahu.

V tom prípade by bol ideálny CityEl, toto vozítko sa vyrába v niekoľkých verziách a v Nemecku sa dá zohnať za ceny okolo 2000€ (samozrejme ojazdený)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Po tomhle stroji už léta touží. Bylo by to super vozítko na dojíždění v okruhu 50km (i víc). Nejspíš ale zustanu u přání, protože s takovou cenou si na středoevropským a východním trhu (a hlavně u mne) ani neškrtnou. Svojí koncepcí je to stroj pro mladé lidi, ti si ho však nemají téměř šanci pořídit a proto všichni jezdíme ve starých Fáčkách...

Dobré vozítko, tieź nechápem prečo je také drahé, aj ako ojazdené. Inak poznámka, kapacita batérie sa neudáva v kW, ale kWh, resp. Ah.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za upozornění, doplněno.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

velmi pekne az na tu cenu, zial, inak by to bola dobra alternativa do mesta

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Group

Newsletter