TÜV SÜD otevřela v Česku novou pokročilou testovací laboratoř bezpečnosti aut

redakce - 01 Prosinec 2016

TÜV SÜD Czech, vedoucí společnost v oblastech inspekce, certifikace, testování a vzdělávání v České republice, 30. listopadu 2016 slavnostně otevřela novou testovací laboratoř DYCOT pro automobilový průmysl. auto TÜV SÜD otevřela v Česku novou pokročilou testovací laboratoř bezpečnosti aut

DYCOT stříhání pásky“ – Zástupci TÜV SÜD, zleva: Ing. Oleg Spružina, Ing. Tomáš Vít, Dr. Matthias Rapp, Ph.D. Jiří Socha
foto: TÜV SÜD

TISKOVÁ ZPRÁVA

Investice, která nabízí i fyzické simulace dynamického zatížení komponentů a struktur vozidel nad rámec virtuálních simulací, získala nedávno 3. místo v kategorii Výzkum a vývoj soutěže Investor a podnikatelská nemovitost roku 2015 české agentury na podporu investic CzechInvest. Projekt DYCOT je významnou investicí TÜV SÜD Czech a inovací ve středoevropském automobilovém průmyslu.

„Nejdůležitějším poselstvím našeho projektu DYCOT je, že chceme zůstat i nadále dlouhodobým, schopným a inovativním partnerem pro automobilový průmysl ve střední a východní Evropě,“ popsal záměr investice Oleg Spružina, generální ředitel TÜV SÜD Czech a vedoucí klastru Česko-Slovensko-Polsko v rámci celosvětové skupiny TÜV SÜD.

„Nápad na vybudování nové laboratoře byl logickým výsledkem našich úvah nad trendy v oblasti testování vozidel a nad aktuální situací na lokálním i evropském trhu,“ říká Jiří Socha, ředitel divize Auto Service společnosti TÜV SÜD Czech, a dodává:

„Rostoucí tlak na zkrácení délky vývojového cyklu nového vozu spolu s neustálou snahou o úsporu nákladů nahrávají novým nedestruktivním postupům včetně fyzických simulací nárazových dějů, kterým vozidla a jejich systémy čelí při dopravních nehodách. Zatímco skutečné crash testy s celým vozem si dnes velké automobilky provádějí často ve vlastních zkušebnách, oblast nedestruktivních fyzických simulací nárazových dějů nabízí širší využití pro pestřejší paletu potenciálních klientů.“

Nová testovací laboratoř DYCOT vznikla ve spolupráci s českou automobilkou Škoda, která byla ze začátku jedním z klíčových klientů nového projektu.

Nové zkušební zařízení přináší nové možnosti: v oblasti bezpečnosti vozidel se od kvazistatických zkoušek posouváme k fyzickým simulacím dějů

Nové zkušební zařízení přináší nové možnosti: v oblasti bezpečnosti vozidel se od kvazistatických zkoušek posouváme k fyzickým simulacím dějů, které probíhají při vysokých zrychleních. Jde o jedinečnou technologii v regionu střední a východní Evropy, v některých parametrech dokonce o evropský unikát, který představuje zásadní rozšíření našich služeb pro automobilový průmysl.
foto: TÜV SÜD

„Bezpečnost vozů představuje jednu z nejdůležitějších priorit, kterou se při jejich vývoji řídíme. Jsme proto velmi rádi, že můžeme využít možnosti rozšíření testování našich vozů v této nové laboratoři, která je na skutečně špičkové úrovni a nachází se navíc v těsném sousedství našeho vývojového centra v Mladé Boleslavi,“ říká Petr Kraus, vedoucí vývoje bezpečnosti vozů Škoda Auto.

V průběhu řešení byly do projektu zainteresovány přibližně tři desítky dodavatelů, kteří se ucházeli o to, aby poskytovali služby v mnoha oblastech: od developerských aktivit, přes dodávky klíčových technologických celků, až po kalibrace měřící techniky nebo služby spojené se zabezpečením objektu. Ti nejlepší se potom v projektu stali partnery TÜV SÜD Czech.

„Nové zkušební zařízení přináší nám i našim klientům nové možnosti: v oblasti bezpečnosti vozidel se od kvazistatických zkoušek posouváme k fyzickým simulacím dějů, které probíhají při vysokých zrychleních. Jde o jedinečnou technologii v regionu střední a východní Evropy, v některých parametrech dokonce o evropský unikát, který představuje zásadní rozšíření našich služeb pro automobilový průmysl,“ říká Jiří Socha.

Důležitým rysem nové technologie je její interdisciplinarita: simulace dynamických dějů jsou totiž zajímavé i pro další obory, jako je například letecký průmysl.

„Myslím si tedy, že nová zkušebna nabízí jistý rozvojový potenciál z perspektivy celé skupiny TÜV SÜD. Víme, že pokud máme být i v budoucnu pověřenou zkušebnou a nezávislou laboratoří respektovanou v evropském měřítku, musíme být v rozvoji zkušebních metod aktivní. Taková strategie se pozitivně úročí v tom, že naši homologační experti zůstávají v těsném kontaktu se zkušebními laboratořemi a jsou potom kompetentním partnerem pro finální výrobce vozidel i jejich dodavatele. Ti nás pak mohou právem vnímat jako pověřenou zkušebnu, která je vlastními zkušebními prostředky schopna pokrýt velkou část jejich potřeb při vývoji a schvalování nových modelů,“ shrnuje nový projekt vedoucí divize služeb pro automobilový průmysl TÜV SÜD Czech Jiří Socha.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

další kraviny

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není nad to si sami zcertifikovat vlastní podvody hned vedle fabriky.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon