Tritium představilo rychlonabíječky s výkonem 475 kW

Ačkoliv většina nabíječek ani elektromobilů, s výjimkou Tesly, neumí rychlonabíjet více než 50 kW, výrobci už se připravují na budoucnost.

Ultra-rychlonabíjecí stanice pro elektromobily Tritium Veefil-PK zvládá výkon až 475 kW.
foto: Tritium

Australská společnost Tritium je dodavatelem ultra-rychlonabíjecích stanic pro vznikající síť Ionity. Ty mají max. výkon 350 kW.

Zároveň je významným dodavatelem rychlonabíječek pro evropské trhy. V Norsku má podíl asi 50 %, v Británii asi 20 %, v Evropě celkově asi 15 %.

Nejnovější ultra-rychlá nabíječka byla proto představena v Amsterdamu. Jde o model Veefil-PK s výkony 175 kW až 475 kW. Zjevně je určena především pro elektrické autobusy a nákladní auta.

Protože Evropa a USA představují pro australské Tritium hlavní odbytiště, otevřela aktuálně firma svá zastoupení v Kalifornii a Amsterdamu. Hlavní sídlo a výrobní závod se nachází v australském Brisbane.

40 Comments on “Tritium představilo rychlonabíječky s výkonem 475 kW”

    1. Já si tady musím rýpnout do Radovana. A cože dělá
      Já si tady musím rýpnout do Radovana. A cože dělá CHAdeMO? Už se dá konečně pořídit alespoň 100kW CHAdeMO nabíječka? CCS 100kW+ stanice jsou na trhu už minimálně dva roky.

      Trochu mi to CCS vs CHAdeMO připomíná politiku. „Váš návrh nepodpoříme, protože máme lepší“ Na dotaz tak ho předložte, následuje něco ve stylu „Ehm.. to si musíte počkat, ono je to naše řešení tak moc dobré že se musí ještě doladit, ale určitě si na něj počkejte..“ A jak dlouho tedy čekat? „Ehm.. no to vám teď neřeknu, ale určitě si počkejte protože to bude prostě bomba“.

      1. CHAdeMO je jediny univerzalni celosvetovy, funguje v Amer.,
        CHAdeMO je jediny univerzalni celosvetovy, funguje v Amer., Jap. i tady v EU. Taky CHAdeMO ma vsechno jasne zdokumentovane. Ten nemecky CCS2-3 si ti nemci stale nejak upravuji, takze to funguje pouze tem VW+ABB molochum. Krasna ukazka je ta Kona, ktera ma problem na nekterych CCS nabijet (Bjorn video), docela fatalni situace, pokud se nelze spolehnout, ze dobiju auto..

          1. To že se CHAdeMO začalo šířit jako jeden z prvních
            To že se CHAdeMO začalo šířit jako jeden z prvních standardů mu nikdo neupírá. Můj příspěvek a rýpnutí byl o tom, že standard CHAdeMO se od počátků svého šíření v roce 2010 nikam prakticky výkonově neposunul. O vyšších výkonech se pouze dokola žvaní a žvaní. Výrobci výkonných stanic ale dodnes stále nemají možnost osadit CHAdeMO o vyšším výkonu, protože pro to prostě chybí podpora od asociace.

            Stále dokola se omílá, že Audi, Porsche a VW vozy nebude pořádně kde nabíjet vysokým výkonem, ale nekriticky se mlčí o tom, že Leaf s 60kWh baterií bude mít příští rok s vysokou pravděpodobností přesně 0 nabíjecích míst s CHAdeMO výkonem 100kW.

            1. Osobne vyssi vykon nepotrebuji, tady se stejnak neda dojet na
              Osobne vyssi vykon nepotrebuji, tady se stejnak neda dojet na dobijecku s mene nez 50%, protoze nikdy nemas jistotu, ze tam nabijes a clovek ma alespon teoretickou sanci se vratit zpet k funkcni nabijecce nebo domu. Z tech 50% na 80% procent je to za 10-15minut nabite.

              Vyssi vykon nabijecky potrebuje vetsi baterie, bohuzel to by znamenalo vozit stovky kilogramu v aute navic. kWh v aute vazi 15kg, takze urcite nemam moc zajem tam cpat dalsi. Tech 30 kWh je maximum, co jsem ochoten v aute permanentne vozit.

                1. Kdysi jsem na Duhove potkal cloveka v (pujcovnim) 24kWh Leafu
                  Kdysi jsem na Duhove potkal cloveka v (pujcovnim) 24kWh Leafu a rikal, ze dojel do Sedlce, pripojil se, z nabijecky se zakourilo a konec, sotva dojel zpatky do Prahy. Verim, ze takovi lide pak po podobne zkusenosti s rezervou „k dalsi nabijecce“ skutecne jezdi, zvlast u aut s kratkym dojezdem.

                2. Proto jich musí být víc a blízko sebe alespoň každých
                  Proto jich musí být víc a blízko sebe alespoň každých 30km.

                  To, že občas nejde jedna nabíječka neznamená, že nebudu jezdit vůbec daleko.

                  To zakouření asi bylo u Végra, ale vedle hned stojí Čezácká a tam dost pochybuji, že by vyhořela.
                  Dnes je po cestě další nová.

                3. To bylo jaro 2016, verim, ze dneska je to lepsi (nikdy jsem
                  To bylo jaro 2016, verim, ze dneska je to lepsi (nikdy jsem tam nabijet nebyl). Jen jsem chtel rict, ze to tvrzeni muze byt podlozene zkusenosti.

                4. Jóó před 3 roky jsem taky musel vozit (a stále v autě
                  Jóó před 3 roky jsem taky musel vozit (a stále v autě mám) hromadu redukcí a dlouhou 50m prodlužku na nouzové nabíjení kdekoliv.
                  Dnes už ji skoro ani nepotřebuji, jen ji mám pro jistotu když jedu domlouvat nabíjecí místo, které je daleko od posledního místa nabíjení a já bych nedojel tam a zpět.
                  Jinak už víc jak rok se nebojím jezdit po ČR a nejen zde abych vždy někde na stávající nabíječe cestou nabil.

                  Zkušenosti jsou dobré ale musí se obnovovat a ne jen lpět na těch starých dnes už zastaralých.

                5. Jen to ELuky zahustuj, nabijecky 30km od sebe, to by fakt
                  Jen to ELuky zahustuj, nabijecky 30km od sebe, to by fakt chtelo, by pak dost opadl stres na delsich cestach..

                6. Budu rád když mi každý ochotný pomůže s domluvením
                  Budu rád když mi každý ochotný pomůže s domluvením místa poblíž svého bydliště nebo i jinde.

        1. Všichni kdo chtěli s Charin spolupracovat na implementaci,
          Všichni kdo chtěli s Charin spolupracovat na implementaci, tak těm CCS funguje a není jich málo VW, BMW, Opel, GM. Bohužel ve skutečnosti to bylo přesně naopak kdy na spolupráci Hyundai doslova kašlal. Pravda drobná polehčující okolnost je dlouhé lavírování jestli CHAdeMO nebo CCS.

            1. Trochu jste si to popletl. Ono „Výpalné“ se platí právě
              Trochu jste si to popletl. Ono „Výpalné“ se platí právě pouze asociaci CHAdeMO. To že je i bez členství v asociaci k dispozici protokol 0.9.1 (notně zastaralý, ale všechny vozy by měly držet kompatibilitu) je dáno pouze tím, že si vynutila Japonská vláda jeho vydání v podobě technické normy, kterou si můžete za pár korun pořídit. Mimochodem Hyundai je core member v CharIN a to že implementaci CCS zcela nezvládl je pouze jeho ostuda.

              Proti tomu CharIN:

              It’s important to note that the CharIN association is not a closed shop. Documentation concerning the architecture, standards and technology behind the CCS is available on demand – there’s no need to become a member if you simply wish to review the relevant technical information.

      2. CHAdeMO nekecá a zahušťuje síť, viz
        CHAdeMO nekecá a zahušťuje síť, viz https://www.chademo.com/chademo-2017-another-good-year-of-great-growth-for-chademo/

        CCS marně dohání CHAdeMO, situace se ale mírně zlepšuje. Před 3 lety to bylo 900:1.700 ve prospěch CHAdeMO (http://www.hybrid.cz/evropa-ma-pres-1700-chademo-900-ccs-rychlonabijecek), letos zkraje roku už to bylo jen 4.003:5.016 ve prospěch CHAdeMO (http://www.hybrid.cz/evropa-prorusta-nabijeckami-ccs-uz-je-tu-pres-4000).

        Ionity je zatím jen píár EU legrace http://www.ionity.eu/locations/

        Vysoký výkon 100 kW umí aktuálně využít jen korejský Hyundai Ioniq. Jinak nic dalšího sériově v autosalonech k dostání. Píár kecově samozřejmě zástupy evropských elektromobilních studií…. CHAdeMO na tom samozřejmě taky dělá https://www.chademo.com/technology/high-power/

  1. To je zas jeden nicneříkající marketingový údaj. Bez
    To je zas jeden nicneříkající marketingový údaj. Bez udání provozního rozsah napětí nebo proudu (ideálně obojího) je tento údaj k ničemu. Je to v podstatě stejná prasečina jako v dřevních dobách předváděl DBT/Nissan u CHAdeMO stanic, které byly z počátku také propagovány jako 62,5kW kde ale reálně využitelných pro Nissan bylo pouze těch 50kW.

    Můj odhad je, že tato stanice umí 500A@950V. Tzn. teoreticky pro EU verzi TM3 s CCS zásuvkou by mohl být využitelný špičkový nabíjecí výkon 200kW.

  2. Němci posílají ojeté diesely za hranice v rekordním
    Němci posílají ojeté diesely za hranice v rekordním množství, bojí se emisních limitů :))))))))))))))))))))))))))))))))

    e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/nemci-posilaji-ojete-diesely-za-hranice-v-rekordnim-mnozstvi-boji-se-emisnich-limitu-1349942

    1. To už se děje zhruba rok, kdy i luxusní naftová auta
      To už se děje zhruba rok, kdy i luxusní naftová auta spadly s cenou dolů..To omezení fosilním vozidlem jezdit po městě příjde za krátkou dobu i tady.V západní EU je již hustá sít elektronabíječek a jsou na EV připraveni.V tom jsme oproti západní EU pozadu.

      1. a tady prosimtě ještě nefunguje ani stk a uplácí se o106
        a tady prosimtě ještě nefunguje ani stk a uplácí se o106 zatímco kecaj 2 roky medijálně jak je to přísný :))) jasně že se germán dováží roky dyt to taky propaguje mobile.de :)))) ale ted to přidává na síle!!! a o tom byl čánek 😉 a podepiš se 🙂

    1. Pořád to je asi 5x pomalejší než tankování benzínu a
      Pořád to je asi 5x pomalejší než tankování benzínu a 10x pomalejší než tankování nafty.

      Takže pokud by měli být stanice v budoucnu takto rychlé , tak by jich muselo být na hlavních dálkových tazích skoro 10x tolik než dnes. Takže místo pro zlepšení tu rozhodně je.

      I když díky mediální mazáži se mě normálně lidi zcela vážně ptají jak nabíjím a kde auto. Drtivá většina lidí si myslí že to prostě doma nejde …

    2. LTO batérie to zvládajú už dnes, len sú asi 3x také
      LTO batérie to zvládajú už dnes, len sú asi 3x také drahé ako Li-Ion.
      Ja to vidím tak, že ked niekomu bude vadiť nabíjanie 30 min. na ďalších 200-300km jazdy, tak si bude musieť priplatiť za baterku ktorá to zvládne za 10 min.
      Ale nikto nevie, čo bude za pár rokov.

  3. Ba naopak, velké výkony stanic jsou potřebné pro rychlé
    Ba naopak, velké výkony stanic jsou potřebné pro rychlé nabití.Představte si nabíjet 100KWh baterií tímto uvedeným výkonem, tak máte za 10-15min nabito….Spíš bude masakr přívodní kábel,který bude mít značný průměr a hlavně hmotnost…

        1. Někdy je potřeba akčně vystartovat s nenabitým busem nebo
          Někdy je potřeba akčně vystartovat s nenabitým busem nebo náklaďákem třeba při poruše nebo nehodě a pak se takové superychlé nabití ale sakra hodí. Hlavně to prudce zvyšuje konkurenceschopnost a odstraňuje největší nevýhodu oproti spalovákům.

  4. Propánakrále, proč fosilní honiče pouštíme do
    Propánakrále, proč fosilní honiče pouštíme do elektromobilů? K čemu nám to bude? kdy už se konečně přestanou naparovat jak pávi? K ničemu praktickému ten výkon není zapotřebí, jen to u případně neznalých budí dojem důležitosti a nepřipravenosti dnešní elektromobility na takovéto zvěrstva.

Napsat komentář