Trh s novými auty v Česku klesá, zájem o elektromobily a hybridy je přesto rekordní

V období ledna až července 2019 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 150 314 nových osobních automobilů, což představovalo meziročně o 15 108 registrací méně, tj. -9,1 %.

Zatímco v západní, severní a jižní Evropě mají auta do zásuvky podíl už kolem 2 %, v Česku je to stále kolem 0,4 %.
foto: Hyundai

Z pohledu jednotlivých druhů paliv je dosavadní bilance letošního roku velmi rozdílná. Největší pokles (-44,2 %) byl evidován u osobních automobilů na , méně registrací však bylo evidováno také u (-33,2 %), naftových (-20,5 %) a benzínových vozidel (-3,3 %). Významně se zvýšil zájem o hybridní pohony, kterých bylo meziročně evidováno o 84 % více!

„V uplynulých sedmi měsících byl evidován rekordní počet registrací nových osobních elektromobilů (421), meziročně o 25 více, naproti tomu zájem o plug-in hybridní vozidla (156) byl meziročně o 32 automobilů nižší,“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává:

„V zemích Evropské unie bylo v roce 2018 registrováno více než 300 tisíc nových osobních automobilů s externím nabíjením (pozn. 150 003 elektromobilů a 151 844 plug-in hybridů), což představovalo podíl na všech nově registrovaných osobních automobilech 2 %, tzn. každý 50. nově registrovaný osobní automobil byl buď elektromobilem nebo plug-in hybridem. V České republice se elektromobily a plug-in hybridy podílely v roce 2019 jen 0,38 % na všech nově registrovaných osobních automobilech, tzn. jen každý 263. nově registrovaný osobní automobil byl tzv. do zásuvky. Abychom se přiblížili k evropskému průměru, musel by být podíl nově registrovaných elektromobilů a plug-in hybridů více než pětinásobně vyšší.“

Nejvyšší podíl elektromobilů (6,0 %) na všech nově registrovaných osobních automobilech byl v roce 2018 evidován v Nizozemí, v případě plug-in hybridů pak ve Švédsku (také 6,0 %).

Lídrem na českém trhu s osobními elektromobily byl v období leden-červenec 2019 s 99 registracemi Nissan, Volkswagen si připsal 73 registrací, BMW 68, Tesla 56, Hyundai 53 a Jaguar 34. Nejvíce plug-in hybridů (36) zaregistrovalo Mitsubishi, Volvo (31), Mini (25) a Hyundai (22).

Co, resp. kdo stojí za nárůstem počtu registrací hybridů? Meziročně nejvyšší progres v oblasti registrací nových osobních automobilů s hybridním pohonem s 840 vozidly zaznamenalo Audi (meziročně +709), celých 85 % registrovaných hybridů bylo v kombinaci s naftovým agregátem, což z Audi činí v tomto ohledu jasného lídra trhu. Nejregistrovanějším modelem této značky bylo s 269 ks Audi Q8, následovalo Audi A6 (227) a Audi Q7 (201).

Vývoj registrací osobních elektromobilů v letech 2017, 2018 a 2019

Vývoj registrací osobních elektromobilů v letech 2017, 2018 a 2019
foto: MD/CDV

Dlouhodobou dominanci i v letošním roce s 2 265 registracemi potvrzuje Toyota (meziročně +627), jejímž nejoblíbenějším hybridním modelem s 585 registracemi byla COROLA, následovala RAV4 (579), C-HR (552), YARIS (334) a AURIS (206).

Významný progres na poli registrací hybridů letos zaznamenaly ale také další automobilky, 281 registrací Mercedes-Benz bylo meziročně o 227 více, Honda v loňském roce žádný hybrid neregistrovala, letos již 210 (pozn. vše model CR-V), obdobně na tom byla se 144 registracemi modelu 3 Mazda.

223 Comments on “Trh s novými auty v Česku klesá, zájem o elektromobily a hybridy je přesto rekordní”

  1. Mo napsal si sám „JÁ NEPOTŘEBUJU“ a to je problém
    Mo napsal si sám „JÁ NEPOTŘEBUJU“ a to je problém některých jedinců, dají slovíčko já a automaticky implikují, všcihni ostatní taky nemusí…
    Pak se lidi začnou vstekat, co jim někdo vysvětluje co potřebují i když neví jejich požadavky a využití auta, ale místo přiznání „já=ostatní“ začnou ještě více tepat, že jsou prostě blbý, protože přeci jak si napsal ty nabíječek je více, takže je přeci jasné, že pouze neví co je pro ně dobré a tak musí pod vlajkou velké pravdy jim to dát násilím 😀

    Hele, řeknu ti to jinak v mě vyhovuje CNG, mám cenu za km stejnou jako ty s elektrikou, ale jaksi cena byla nižší v násobcích, v době záruky mám opravy zdarma, po 7 letech prodám. Jako bonus beru, že když vyjedu hlavní palivo, tak vím, že mám dojezd cca 120km na benál, tedy fakt neřeším „svítí mi hladové oko nebo mám dojezd na elektriku jenom 40km, jsem v kopcích dojedu?“.
    Jasně je to o zvyku apod. ALE narozdíl od těch co mají pocit, že přišli zvěstovat pravou víru, chápu jedno, JE TO NA FIRMĚ NEBO ČLOVĚKU, a narozdíl od Radovana aspol. chápu, že když uvidí cenovku 2x větší u elektromobilu, tak prostě řekne super, ale já mám jako koníček třeba létání, takže koupim normální auto a nechám Radovana aspol. at mají koníčka elektromobili a když budou zase fanaticvky vysvětlovat jak su blbej, tak si pomyslím, zase někdo kdo má v hlavě+ nasr…

      1. Zdarma? Ty mě znáš, že jsi svoje doměnky dal jako fakta
        Zdarma? Ty mě znáš, že jsi svoje doměnky dal jako fakta nebo jenom lžeš, aby jsi mohl zesměšnit a ještě k tomu s tak okatou lží, tedy spíše ukazuješ že jsem trefil do černého, že jsi arogantní lhář 😀

        Hlapče, když už chceš udělat z druhé blbce, prosím, nedělej to lží, která je tak okatá, když už padnu na lháře, tak raděj ať je hcytrej a ne blbej…

        1. Nó a když už kopnout nějak přímo na tebe, zahrada se
          Nó a když už kopnout nějak přímo na tebe, zahrada se buduje roky, takže už jenom nápis „permakulturní od roku 2017“ je, řekněme vtipné, ale když sem si našel popis co dělají v permakulturní zahradě „Vypletý plevel se též používá jako mulč“ 😀 To je supoer, když vypleješ a pak to znovu plevel zasadíš a navíc mechanicky rozdělíš na víc kusů, navíc namnožíš 😀

          No, ale musím přiznat, že co čtu tvoje příspěvky a to co píšeš, tak to odpovídá tomu jak se staráš o zahradu, místo abysw elektromobolitě pomáhal, jak by se mělo, tak akorát lidem ju znechucuješ 🙁

          1. Ano. U permakultury je to jen o něco rychlejší. Máme
            Ano. U permakultury je to jen o něco rychlejší. Máme druhou půlku 2019, takže máme za sebou 2,5 roku. Sklízíme, jíme. Ovoce ze stromů a keřů, zeleninu a byliny z terasových zahrad a vyvýšených záhonů.
            Jinak nevíte, co to znamená vypletý plevel. To jsou jen momentálně neužitečné rostliny a ty se obvykle vytrhnou i s kořenem a položí na půdu vedle. Plevel to označujeme jen pro ty, co permakulturu neznají. Abychom mluvili jazykem jejich kmene.
            Vy kopete do lidí, my kopeme do hlíny. A to je ten rozdíl.

            1. Tak já kopu do lidí jako ty co fanaticky něco napíší, i
              Tak já kopu do lidí jako ty co fanaticky něco napíší, i když fanaticky píší něco bez ohledu na obsah svých slov 😉

              A děkuji za potvrzení, zopakujme si co jsem napsal, tedy, že jsem kritizoval, že jsi napsal že MÁŠ permakulturní zahradu a okomentoval, že taková věc se buduje roky, tedy správně pokorně by mělo být buduji permakulturní zahradu. Chápeš rozdíl něco mít a něco zatím budovat? Jestli v tom nevidíš rozdíl, pak chápu, že tvoje odpověd co jsi mi ted napsal obsahově popisuje budovani zahrady a pritom stale trvas na to, ze uz ji mas 😀

              Ano, je správně bojovat s lidmi co pisi neco a pritom pak v diskusi napisi, ze vlastne mysleli neco jineho, ale to ze nebyli pochopeni je vina druhych ne Radovana 😀

              P.S. No kopej a buduj, lidi jako ja maji zahradu po predcich, která exisytuje uz o CaK a nemaji potrebu psat na kazdej slpoup jako ty, jaky jsou Cool, ze umi pouzivat motyku, my to bereme jako samozrejmost 😀 😉

                1. Souhlas, nekrmit Radovana 😀 Je hezké že s tebou lze někdy
                  Souhlas, nekrmit Radovana 😀 Je hezké že s tebou lze někdy souhlasit 😀

                2. Nznak sebekritiky u RAdovana? Zazrak 😀
                  Nznak sebekritiky u RAdovana? Zazrak 😀

                3. ………………………..……………..
                  A trollík je

                  ………………………..……………..

                  A trollík je spokojen.

                4. Dobře že jsi se uspokojil Radovánku, to to přeju, že sis
                  Dobře že jsi se uspokojil Radovánku, to to přeju, že sis udělal dobře 😉

                5. Ještě větší blbec, než jsme čekali……….
                  Ještě větší blbec, než jsme čekali……….

                6. Vy dva jste se hledali. Je dobře že jste se našli.
                  Vy dva jste se hledali. Je dobře že jste se našli.

                7. Alter ego Karola a dalších se nemohlo neozvat. Už jste
                  Alter ego Karola a dalších se nemohlo neozvat. Už jste trapní s tím přehršle přezdívek.

                8. Tak i paranoja?
                  Nebo ti si bezne zakladas nekolik uctu?
                  Nebo

                  Tak i paranoja?
                  Nebo ti si bezne zakladas nekolik uctu?

                  Nebo zase blize k pravde bude, ze si opet neco myslis a dopada to jak je u tebe zvykem,
                  nemas opet pravdu a pri pokusu urazit me si kopnes do nekoho jineho,

                  ktery presne okomentoval co se zde deje 😀

                9. Radovane, zase sebekritika? No, prekvapujes 😉
                  Radovane, zase sebekritika? No, prekvapujes 😉

                10. ………………………..……………..
                  A trollík je

                  ………………………..……………..

                  A trollík je spokojen.

                11. Dobře že jsi se uspokojil Radovánku, to ti přeju, že sis
                  Dobře že jsi se uspokojil Radovánku, to ti přeju, že sis udělal dobře 😉

                12. Ještě větší blbec, než jsme čekali……….
                  Ještě větší blbec, než jsme čekali……….

                13. Radovane, zase sebekritika? No, prekvapujes 😉
                  Radovane, zase sebekritika? No, prekvapujes 😉

                14. Jak čtu tvé příspěvky tak ano souhlasím, že máš ten
                  Jak čtu tvé příspěvky tak ano souhlasím, že máš ten pocit, že jsi nejchytřejší a každešj kdo neosuhlasí, že se ted dá nahradit vše elektromobilem je u tebe blbec 😉

                  Takže ano souhlasím s tím jak si se sám popsal 🙂

        2. „mám cenu za km stejnou jako ty s elektrikou“
          Už jen kopete

          „mám cenu za km stejnou jako ty s elektrikou“

          Už jen kopete kolem sebe a nevidíte validní argumenty… nebo nechcete?
          Nedopouštíte se stejného domýšlení se, které se vám tak hnusí a u ostatních vytýkáte jako lhářství?

          1. Řeknu to tak, Radovana nemusím a když odpoví, tak až na
            Řeknu to tak, Radovana nemusím a když odpoví, tak až na výjimky arogontně, tak už jenom z principu mu odpovím jeho stylem, tedy stylem komunikace dobytka 😉

            A k tomu lhářství, napíše něco co mi podsune a tvrdí že jsem to napsal já a pak vyvoztuje zesměšňující závěry…
            Co jiného je takové chování než povýšenecké, arogatní a lhaní? Jak mám pak reagovat? Slušně protože bible nebo kamenem, protože lidi jako on nic jiného nechchou chápat…

            Prostě jsem ochoten debatovat slušně s někým, kdo sám debatuje slušně, al ejakmile začně podsouvat tvrzení jako Radovan nebo opisem jako Radovan psát, že je druhej blbej, tak prostě přejedu na jeho úroveň , aby pochopi i on, že jednáním jako dobytek se nevyplácí…

                1. 😀 je to i zabava u kafe místo čtení zprav kde jakej jouda
                  😀 je to i zabava u kafe místo čtení zprav kde jakej jouda zase mysli neco dobre… 😀

                2. A nutno dodat, že z Vaší strany dost hloupá zábava.
                  A nutno dodat, že z Vaší strany dost hloupá zábava. Pohazování nesmyslů k rozproudění diskuse. Ale jste-li za to placen, pak se toho držte. Každý musíme platit nějaké složenky.

                3. Jako, že když přijdu do práce o 30 minut dřív, abych si
                  Jako, že když přijdu do práce o 30 minut dřív, abych si dal kávu a MÁM DOVOLENO mít počítač na soukromé účeli dělám něco špatného 😀 A představ si, když přjíždím vlakem, tak taky můžu používat notas a „nepracovat“ 😉 Holt, já sem placen za výsledky úkolů co mám zadány a když plním termíny tak šéf chrochtá blahem, protože ví, že jsem se mu zaplatil a narozdíl od tebe nejebe a nekalí za cypoviny atmosféru ve firmě, protože ví, že tím nasírá a snižuje produktivitu 😉

                  Radovane, opakuji, když o druhém nic nevíš a pak mu podsouváš něco co si myslíšě a tím dokazuješ špatné jednání jako teď ukazuješ spíše jak jsi schopen debatovat než blbost druhého…

                  No ale krásná ukázka za kterou děkuji, o omtoto přesně mluvím, něco si myslíš, napíšeš to jako faktat a pak s toho vyvozuješ dalekosáhlé důsledky 😀

                  P.S. Ale musím ještě jednou poděkovat, že jsi znovu ukázal o čem to píšu, když tě kriotizuju, když něco napíšeš 😉

                4. Vše co píšete údajně o mně ale děláte jen Vy. Včetně
                  Vše co píšete údajně o mně ale děláte jen Vy. Včetně osobních útoků typu „…na rozdíl od tebe nejebe a nekalí za cypoviny atmosféru ve firmě…“ Podsouváte, nálepkujete, urážíte…. A samozřejmě vždy mimo téma článku.

                5. Copak nelíbí se ti když se ohradím, že to co jsi popsal,
                  Copak nelíbí se ti když se ohradím, že to co jsi popsal, že prej za cizí peníze se flákám je lež 😀

                  Hele když už o někom píšeš, že se fláká a neznáš ho, tak se poak nenasírej, když ti napíše že lžeš, chápeš, že když neznáíš pracovníá nápln druhého, pak si vymýšlíš a je to fakt lež?

                  Nebo máš pocit, když o někom nic nevíš, že můžeš psát že je flákač? To bych pak musel napsat, že je to s tebou ještě horší než jsem si myslel, a hlavně nenasírej se, praskne ti cévka, prostě se smiř s tím, že když někdo poukáže na tvoje lhaní, tak ho neurazíš tím, že mu nadáváš a zesměšnuješ ho, on ví, že od člověk ajako ty je to pak pochvala 😉

                6. Ty, že jsi mimon? Takova sebekritika, ze bych nasel naznak i
                  Ty, že jsi mimon? Takova sebekritika, ze bych nasel naznak i nejake svetle stranyk krome fanatismu u radovana? Ze by zazrak?

                7. ………………………..……………..
                  A trollík je

                  ………………………..……………..

                  A trollík je spokojen.

                8. Dobře že jsi se uspokojil Radovánku, to ti přeju, že sis
                  Dobře že jsi se uspokojil Radovánku, to ti přeju, že sis udělal dobře 😉

                9. Ještě větší blbec, než jsme čekali……….
                  Ještě větší blbec, než jsme čekali……….

                10. Radovane, zase sebekritika? No, prekvapujes 😉
                  Radovane, zase sebekritika? No, prekvapujes 😉

                11. Koukám, že každý kdo nesouhlasí, pracuje v něčím
                  Koukám, že každý kdo nesouhlasí, pracuje v něčím žoldu.

                  Musíte se víc snažit, takhle ten zelený bolševický ráj proti západním diverzantům neubráníte… co to píšu, samozřejmě ropným diverzantům 😀

    1. To je vcelku jednoduché, vždycky se povedlo natankovat do
      To je vcelku jednoduché, vždycky se povedlo natankovat do služebáku a ještě do kanystru manželce. To s EV nejde. A když ho nabíjí doma, tak mu zaměstnavatel proplatí jen spotřebovanou elektřinu tabulkově. Prostě nemá to pro souseda přidanou hodnotu.
      Ale celkově je to asi trouba, protože pokud platí za elektřinu obvyklou sazbu +-5,- Kč za 1 kWh a prokázal by dodavateli elektřiny vztah k elektromobilu a nabíjení doma, mohl by dostat snížený tarif, tzv. noční proud, a mít doma benefit 8 hodin denně celý barák elektřinu za polovic.

  2. zasamý keci pátý přes devátý vyblitá tabulka jen
    zasamý keci pátý přes devátý vyblitá tabulka jen komerčně honěný triko, pěkný sračky milá redakce, hybridů je fčezký díře jako šafránu 😉
    Majoritu mají dízlpopelnice euro4 bez DPF a s další germánskou vlnou importu teprve budou… :)))))))

    PS: přece to germán fšecko nesešrotuje když v rusku to jezdit stejnak nebude :DDDDDDDDDDDDD

  3. Nejlepší odpovědí na níže vedenou zbytečnou diskusi o
    Nejlepší odpovědí na níže vedenou zbytečnou diskusi o ropáckém Česku jsou údaje z čerstvého čísla Profitu https://www.euro.cz/byznys/preskoci-jiskra-o-budoucnosti-elektromobilu-v-cesku-rozhodnou-firemni-zakaznici-1459943.
    Dokud firmy nezačnou mít v nabídce elektromobily jako alternativu v jimi odebíraném množství při změnách flotil co 2-3 roky, a to včetně dostatečné nabídky leasingu všech druhů, tak se tu nezmění nic.
    Podpora formou vypište si projekt a do roka a půl se něco stane a pak se o to budete ještě 3-5 let starat je k ničemu.
    No a když se podíváte na drtivou skladbu flotil Škoda, VW, Toyota, tak nikdo z nich firemnímu zákazníkovi v elektrice nenabízí. Ten eGolf a eUP je při výrobě 76 ks denně pro celý svět výsměch. I Moneta bank pro svých 150 aut musela zvolit postupnou obměnu. Jak jim (ne)jde budování veřejného nabíjení pro ně před každou jejich pobočkou je další kapitola sama pro sebe. V Ostravě-Porubě od dubna 2018 a pořád nic.

      1. Kdesi jsem zaznamenal, že s Monetou jde do nabíjení Olife
        Kdesi jsem zaznamenal, že s Monetou jde do nabíjení Olife Energy. Takže třeba 9 Kč / kWh. To už se dá nazvat spíš jako neveřejná nabíječka – to totiž není pro lidi, ale spíš pro pitomce, co takovou cenu na AC nabíjení hodlají akceptovat. Taky že jsem ještě nikdy neviděl u těchto nabíječek auto.

        Je to tady: https://www.moneta.cz/servis-pro-media/tiskove-zpravy/detail/moneta-money-bank-nabidne-u-svych-pobocek-verejne-nabijecky-pro-elektromobily

        Takže by se dalo říci, že v Č. Budějovicích mají u pobočky v IGY centru splněno. Vlk má hlad, ale z kozy zbyla kostra.

            1. Není to za minutu, ale za skutečně odebranou energii,
              Není to za minutu, ale za skutečně odebranou energii, takže by to mohlo být za stejnou cenu na AC i DC.
              Za hranicemi jsou běžné ceny kolem 12-16 Kč/kWh a postupně se to dostane i k nám. Pak už zvažujete, zda se nevrátit k fosilu a jezdit levněji. Ještě že jezdím třetím rokem za nula a snad mi to co nejdéle vydrží 😉

                1. Jistě jde o záměr aby tam měli co nejvíce volno pro sebe.
                  Jistě jde o záměr aby tam měli co nejvíce volno pro sebe. Museli jen splnit nutnou podmínku umožnit nabíjet veřejnosti (to jsou ty dotace…).

                2. Jediny vyuziti vidim ,ze se to da pouzit jako parkoviste, pak
                  Jediny vyuziti vidim ,ze se to da pouzit jako parkoviste, pak ovsem nastavit proud na minimum…

                  Pri cene nad 7 kc mohu uz jet hybridem, pripadne phev a nenabijet.

                1. Taky vyrábím sám 🙂
                  Ale je tu jeden kamarád, co se vrátil

                  Taky vyrábím sám 🙂
                  Ale je tu jeden kamarád, co se vrátil a posmívá se mi a bohužel obecně má pravdu… On jezdí za 1,20 Kč/km a když bych neměl možnost nabíjení z FVE (kterou bych měl dle jeho slov také započítat) ale pouze u drahých nabíječek, tak bych jezdil za více než on…

                2. Dočkej času jak husa klasu a budeš se smát ty.
                  Proč bys

                  Dočkej času jak husa klasu a budeš se smát ty.
                  Proč bys měl počítat něco co jsi si už jednou zaplatil?

                3. Podle tehle logiky bych „druhe strane“ nemel pocitat prvnich
                  Podle tehle logiky bych „druhe strane“ nemel pocitat prvnich 10.000 litru benzinu, aby byl muj stav uctu stejny jako po koupi elektrarny, ne?

                  EDIT: nebo jeste jinak. Mam na ucte milion.
                  1/ koupim FVE za 300, auto za 700, ucet prazdny a jezdim zadara.
                  2/ koupim za 400 auto a abych mel ucet taky na nule, muzu koupit nejakych 19.000 litru benzinu, na ktere najedu 250.000km, pak teprve zacinam se spalovakem prodelavat

                4. Otázka zní zda koupit FVE nebo 19000litru benzínu
                  Otázka zní zda koupit FVE nebo 19000litru benzínu

                5. Nebo si život zařídit tak, že nepotřebuješ auto 🙂
                  Nebo si život zařídit tak, že nepotřebuješ auto 🙂

                6. tak jestli se bavime provozni naklady+porizoavaci, tak v
                  tak jestli se bavime provozni naklady+porizoavaci, tak v pripade koupi apalovaku, k cemu mi bude ona FVE, kdyz si musim polozit tvoju otazku? Jak s ni usetrim na provozu spalovaku 😀

                7. Sice nechápu tvoji logiku ale
                  předpokládám, že FVE si

                  Sice nechápu tvoji logiku ale
                  předpokládám, že FVE si koupil pro domov nebo firmu.
                  Takž její použití pro EV je už více než přínosné a to stabilně a dlouhodobě.
                  1/ FVE mám, tak koupím EV za milion
                  2/ FVE mám a koupím spalovák ?!
                  Dobře ale po těch 250tisícíc co, někdo je projede za 5 let a jiný za celý život ne.

                8. Logika je, ze „bezny Franta zamestnanec“ (a ostatne i firma,
                  Logika je, ze „bezny Franta zamestnanec“ (a ostatne i firma, ale tam to komplikuji odpisy/odecty) ma mesicne k dispozici xyz penez a za ty si neco koupi. A at koupi to ci ono, porad to ma vliv na soucasny stav uctu.

                  Takze z tohohle pohledu bychom pri pouzivani argumentu „FVE jsem koupil uz loni, takze se nepocita, auto jezdi zadarmo“ spalovakum meli uznavat „cisternu benzinu jsem koupil uz loni, takze se nepocita, auto jezdi zadarmo“. Tod vse, co jsem tim chtel rict. V eko principech, trvanlivosti benzinu nebo pouziti FVE i na neco jineho jsem se tim babrat nechtel.

                  EDIT: ad najezd, tusim Kuk tu psal, ze prumerne auto u nas ma najezd pod 7 tisic rocne. Takze bychom se bavili o desitkach let.

                9. Už jsem potkal pár prodejců solárních elektráren a z
                  Už jsem potkal pár prodejců solárních elektráren a z většiny mám pocit, že slovo jako návratnost je pro ně neznámý pojem.

                  Asi většinou pracují pro hodně bohaté lidi co to neřeší , nebo nevím. Jsou Vám schopní udělat rozpočet na elektrárnu i když snad vědí , že se mě za životnost panelů nezaplatí.

                  Stejné je to i prodejci tepelných čerpadel.

                  Edit: A pokud jde o ekologii, tak i peníze mají svou emisní stopu, většina lidí jejich vydělávám dost zamoří planetu

                10. A tak ja zas verim, ze v konkretnich pripadech to vyjde. Ale
                  A tak ja zas verim, ze v konkretnich pripadech to vyjde. Ale tam, aby to bylo obercne pravidlo, podle me zatim nejsme.

                  Ale mit „vlastni strechu“, asi bych si neco maleho „na hrani“ taky poridil (bez ocekavani navratnosti, stejne jak u EV).

                11. Já třeba doma topím plynem. Tepelná čerpadla používám
                  Já třeba doma topím plynem. Tepelná čerpadla používám v provozovnách, tam se topí nebo chladí non stop a vyplatí se mi to fakt rychle. Mám hodně kamarádů co se montováním tepelnýh čerpadel živí. Kolik myslíte že z nich má % tepelné čerpadlo ve vlastním domě?

                12. Tak porad jezdis 100x levneji tak co? A za 1,2 jestli je
                  Tak porad jezdis 100x levneji tak co? A za 1,2 jestli je mysleno s dph tak cim jezdi?? By musel jezdit za 3,3 litru prumerem a to neda ani prius. Jedine phev se da na ty penize kolem koruny dostat.

                13. By musel jezdit za 7 litru, to me nikdy nic za to nejezdilo
                  By musel jezdit za 7 litru, to me nikdy nic za to nejezdilo plus to bere benzin na starty. Navic uz dneska Vam na LPG nikdo zadne turbo neudela, jedine CNG ,ale to strasite porad u cerpacky.

                  Kazdy at si vybere co mu vyhovuje. Nakonec zjistite ze ztrata hodnoty noveho vozunje tak velka, ze je jedno na co to jezdi,ale na proud to jezdi nejlepe muj nazor

                14. Strasite? Zkusenost nebo slysel sem 😀
                  Strasite? Zkusenost nebo slysel sem 😀

                15. Pokud máte čerpačku za barákem tak je to OK.
                  Já ji mám

                  Pokud máte čerpačku za barákem tak je to OK.

                  Já ji mám 15 Km celkem tedy 30 Km . Dojezd po městě a okolí je kolem 300 Km mluvil jsem s taxikářem co má O3. Takže při mém nájezdu abych každý druhý,nebo nejpozději třetí den jel koupit CNG. A doba tankování CNG je asi 5 minut? Ale na těch 300 Km.

                  Do hybridu dáte 40 litrů benzínu za 2-3 minuty ,ale máte to na 900 Km

                16. Mam auto, cerpacka neni za barakem, vleze se 17-18kg, dle
                  Mam auto, cerpacka neni za barakem, vleze se 17-18kg, dle tlaku a ani omylem 300, to musi jezdit brzda plyn jako kdyby mel 18 let… Dojezd normal +-360-370 + nádrž na benál, takže dojezd dalších 700-8000? Nevím, nikdá sem nezkoušel, takže „900“km je pro mě směšnej dojezd, co bych se nechlubil při porovnání CNG škoda (ta první, ne tu zhovadilost co dělají nově).
                  Ale věřím, že pocit 900km hodně vůči elektromobilu je opravněný.

                  Jinak tankování 5 mnut? Tak, 3-3,5? Ale nemusím k pokladně, takže reálně stejně jako benzin…

                17. Bavíme se o stejném píšete dojezd na CNG 360-370 to je v
                  Bavíme se o stejném píšete dojezd na CNG 360-370 to je v pořádku po 300 Km musím přemýšlet o natankování, dojezd na benzín neberte přece nebudete jezdit týden na benzín , jen aby jste nemusel na čerpačku to nemá logiku.

                  V praxi budete u CNG pumpy strašit 3x častěji nez při provozu na benzín když máte usporný hybrid.

                  A to nemluvím o tom, že když mám PHEV tak jezdím k té pumpě pro benzím jednou za 2000-3000 km protože jezdím na elektřinu +co nestačí tak na benzín. Takže jsem reálně na pumpě jednou do měsíce, zatímco s CNG bych tam strašil 2x týdně.

                18. Clio combi 1,5 v naftě a ten průměr 3,3 odpovídá…
                  Clio combi 1,5 v naftě a ten průměr 3,3 odpovídá…

                19. Zas nesmis lidem vsechno verit , nebo to se ale moc
                  Zas nesmis lidem vsechno verit , nebo to se ale moc nesveze.
                  Prumer uzivatelu sprintmotoru clio nafta rocnik 17-19 je 4,9 nejvice lidi jezdi za 5,2 nafty.

                  Ja jel s nirem a stresnim boxem 4 lidi na sardinii a zpet bez dobijeni za 5,4 benzinu trochu vetsi a tezsi vuz nez clio.
                  Jel jsem 130 – 140 v cr, it. V rakousku byla eko stovka, ale cely nemecko 160-170. Tacho.

                20. vedu si statistiku, km pri tankovani a za kolik a kolik litru,
                  vedu si statistiku, km pri tankovani a za kolik a kolik litru, dlouhodobe prumer 1,4.
                  Kdyz nemuzu verit cislum s tachecu a uctenky pak cemu, tomu ze mi napises ze musim jezdit za vic, tedy tvrzeni nekoho druheho, protoze si koupil spatne auto 😮

                21. já jezdil za 1.20 Kč bez daně Fiat Fiorino 1.3 v
                  já jezdil za 1.20 Kč bez daně Fiat Fiorino 1.3 v naftě…spotřeba 4.6 L/100 x 26Kc nafta bez daně (plátce DPH)

                22. Vetsina lidi si doma ze slunce nevyrobi do auta nic, protoze
                  Vetsina lidi si doma ze slunce nevyrobi do auta nic, protoze vetsina lidi nema pres den auto doma. Leda by meli dve na stridacku :-).

                  Navic cena elektriny ze site je pro ucely nabijeni El auta smesne levna, takze vyrobi doma neni argument.

                23. Zatim slunce sviti pres den a v lete zatim … uvidime
                  Zatim slunce sviti pres den a v lete zatim … uvidime napresrok.

                  Delem si srandu az bude stat elektrina 10 Kc budu mluvit jinak,ale to uz bude stat litr benzinu stovku.

                24. zatim? Jako ze budu mit 2 auta na dojizdeni do prace a
                  zatim? Jako ze budu mit 2 auta na dojizdeni do prace a manzelka ndalsi dve 😀
                  To je vtip neeee?

                25. Odpovídáš jinému, já o dvou autech nepsal, ale o
                  Odpovídáš jinému, já o dvou autech nepsal, ale o ceně.

                  Je opravdu zajímavé jak někteří si asi jednoduchou odpověď dokáží vybrat tu která je nejméně pravděpodobná.
                  🙂

                26. odpovídals obecne na jeho odpoved, protoze si nezpecifikoval
                  odpovídals obecne na jeho odpoved, protoze si nezpecifikoval ze pouze na jedno slovo, tak si ani omylem nedpovidal na informaci o cene, ale na cely jeho prispevek…

    1. s názorem souhlasím, nicméně také se domnívám, že
      s názorem souhlasím, nicméně také se domnívám, že další věc co firmy řeší je čas nutný k nabíjení, např. na cestách. Typický problém u servisáků a podobných profesí co toho najezdí hodně,čekačka 30 min. někde na nabíječce se vidí jako promarněný čas, který stojí peníze, navíc pokud musí nabíječku hledat a ještě musí být volná. Toto vše jsou překážky, které musí hodně firem brát v potaz. Ne každé služební auto je autem manažerským, které často slouží spíše jako bonus k platu.

      1. Tak s tím nemůžu souhlasit. Nedávno jsem jezdil s eupem a
        Tak s tím nemůžu souhlasit. Nedávno jsem jezdil s eupem a jel jsem s tím trasy 150-200 km.
        Na trase 150 km jsem nabíjel přesně 13 minut. A to jen díky tomu, že jsem to měl skoro celou cestu po dálnici kde jsem jel 131 km/h s plynem pořád na podlaze, protože to má omezovač přesně na 131. Kdy jsem předjížděl polovinu spalováků, kteří jeli 125. Druhá polovina jedzí nad 130 tam mě to kvůli omezovači nedalo.

        Ale co jsem chtěl napsat, je, že nesouhlasím s tím, že to není vhodné pro servisáky. Protože ten kdo jezdí po městě tak většinou někam jede tam je nějakou dobu pak zase někam jede tam je také nějakou dobu a do oběda nenajede 200 km. to by prostě nestihl nebo by nikde na žádné zastávce nic neudělal. Nebo by to nebyl „servisák“ Ale někdo jiný.

        Pak stačí během oběda dobít a pokračovat odpoledne.

        A ono není zas takový problém zastavit na nabíječce na 10 minut aby dobil na dalších 100 km. To fakt není žádný problém takvý jak popisujete. 30 minut není důvod stavět. Protože nikdy v 99% případů nikdy nebude mít prázdnou baterii, nebo nebude potřebovat dobíjet do 100%.

        Tech 10 minut je akorát na dobití z 20% do zhruba 80% u malobaterkáče typu eupu. U auta s větší baterií už zase nepotřebujete dopoledne a odpoledne řešit nabíjení vůbec, tam stačí zastávka na oběd.

        Takže ne opravdu to pro servisáky nevidím jako problém, z vlastní zkušenosti. Ne žádný coby kdyby. A obávat se vytížení nabíječek taky nemusíte, protože ČEZ je nejdražší nabíječka na světě, tam nabíjí auta jen při největší nozi, takže tam je vžycky volno 🙂

        1. No behem obeda dobit? Jako myslis ted, kdyz si „skoro sam“
          No behem obeda dobit? Jako myslis ted, kdyz si „skoro sam“ nebo kdyz vas tam bude 10? A kdyz je to obed, tak asi nekde, kde se clovek mmuze najist, takze opet snizeni poctu moznych mist nabijeni 😉
          A tech 150-200, super, ja taky jel firemnim pouze „120“, ale pak sem musel zpet a jedine kde slo nabijet bylo 230, takze jsem odstavil na pobocce a jel „ropakem“ zpatky. 😀

          Dneska, když nejsou mista kde fakt dobijet a infrastruktura připravena na to, že to fakt bude mit 30 procent uzivatelu, tak co jsi psal jsou pohadky pro podnikatele, ala pizzarozvoz co prijedou na pobocku a nabiji a nemaji fakt najezd, ale treba nase poruchovka co najezdi na okrese 100vky km si o podobnem scenari muze nechat zdat i kdyz tvrdis „no problem“…

          1. Když už jsme u servisáků – já třeba servisuju
            Když už jsme u servisáků – já třeba servisuju technologii na stožárech mobilních operátorů, takže najezdím celkem dost, jezdím v rámci celého kraje. Moje denní nájezdy: 193, 274, 89, 155, 259, 385, 92, 352, 315, 195, 184, 304, 170, 174, 360, 304, 350, 106, 77, 159, 140, 151, 261, 251, 311, 93, …
            Takže s Konou s 64 kWh baterkou bych to dal všechno a na nabíjení v průběhu dne bych si ani nevzpomněl. Pokud by byl extrém, okolo nabíječky bych dost pravděpodobně jel, takže bych tomu dal řekněme 20 minut. Opravdu by to šlo, jen s jedním detailem – občas potřebuju přívěs s tunovým dieselgenerátorem, ale na to si stejně beru jiné auto, protože s Fabií s tím nejde ani couvnout na trávu.
            V našem kraji (JČ) je celkem 5 DC nabíječek (z toho dvě vedle sebe), takže moc příležitostí na nabíjení zrovna nemám. To by chtělo zlepšit. Ale je – li velká baterka, ne že by to nešlo. Šlo.

            1. Možná šlo, ale většina firem, kde její majitel není
              Možná šlo, ale většina firem, kde její majitel není fanda do EV by to toho v současné době nešla a jak je vidět tak se ani nehrnou. Vy jste fanda vidíte to jinak. V JČ jak píšete máte 5 DC nabíječek, to znamená, že pokud servisák jak Vy najede za den i těch 300 km, tak buď musí mít auto s velkým dojezdem nebo si mnohdy dost tzv. zajet aby někde dobil. A s tou zajížďkou + časem na nabíjení to klidně může být i hodina navíc. Navíc jsou profese, kde se Vám cesta může neočekávaně změnit, někde něco urgentně hoří atd., máte tam být co nejdříve a nebude mít čas řešit a hledat nějakou nabíječku. Plošně se to hodí jen pro profese co jezdí denně do 200 km a auto parkují přes noc ve firmě a vyjedou s plnou baterkou, kdo parkuje firemní doma, tak jej vidím jak za své bude dobíjet. Toto přesně řeší můj soused co má firemní PHEV, klidně by mohl do práce a z práce jezdit jen na EV, ale musel by jej dobíjet přes noc doma a to se mu prý vzhledem k tomu jak se to následně ve firmě počítá a účtuje vůbec nevyplatí a tak to udělá jen opravdu vyjímečně.

                1. Myslím si, že vůbec nikdo. Proč by to taky dělal, že,
                  Myslím si, že vůbec nikdo. Proč by to taky dělal, že, když Phm neplatí a zóny má zdarma.

                2. Nejen proto si myslím, že služební auta pro referenty
                  Nejen proto si myslím, že služební auta pro referenty (obchodníky apod.) jsou přežitek, ať si každý jezdí ve svém pak se o to stará úplně jinak a náklady jsou taky jinde.

                3. PHEV jako služební auta nemají smysl. Zato jako soukromá
                  PHEV jako služební auta nemají smysl. Zato jako soukromá jsou super.

                1. nijak, pokud mám služební auto na elektřinu a budu jej
                  nijak, pokud mám služební auto na elektřinu a budu jej přes noc nabíjet doma tak musím 100 % za své, jelikož tu energii do nákladů prostě firma nedá, není jak.

                2. Jsou dvě varianty :
                  1/ mám svou malou firmu a
                  a)

                  Jsou dvě varianty :
                  1/ mám svou malou firmu a
                  a) nabíjím v ní – žádný problém
                  b) nabíjím mimo firmu – tedy doma přes noc – není problém vyčíslit spotřebovanou elektřinu a tuto částku si dát do nákladů.
                  2/ dostal jsem služební EV a přeci není problém vyčíslit spotřebovanou elektřinu a tuto částku dostanu jako zvláštní odměnu.

                  V žádném případě se nebude jednat o vysoké částky – max do jednoho tisíce korun měsíčně, spíš ale polovina. Takže kdo chce, hledá cestu, kdo ne …

                3. Není problém vyčíslit spotřebovanou elektřinu, a dát si
                  Není problém vyčíslit spotřebovanou elektřinu, a dát si to do firemních nákladů?

                  A jak přesně si to představujete? Jako že si napíšete na ubrousek nějaké číslo a dáte to účetní?

                4. Ne, vzhledem k tomu, že si Na EV neodepisuji žádné
                  Ne, vzhledem k tomu, že si Na EV neodepisuji žádné pohonné hmoty, čímž pochopitelně potěším berňák, lze také kromě paušálu u Čezu odepsat i částku za nabíjení doma. Účetní velmi dobře ví, co si múže dovolit a co jí na berňáku nenapadnou. Takže pokud jsem si dříve odepisoval 12-15 tisíc měsíčně za naftu, asi se na FÚ nebudou zlobit, když si teď odepíšu symbolickou tisícikorunu měsíčně za nabíjení EV doma.
                  Nepředstavuji si to, praktikuji to tři roky.
                  Pokud to vaše účetní neumí, vyměňte ji. Připravuje vás o peníze.

                5. Můžete mít náklady klidně 199 tisíc za naftu, když na
                  Můžete mít náklady klidně 199 tisíc za naftu, když na to máte daňový doklad a sedí to s jízdama. Takže znova – Na základě čeho, jakého účetního dokladu vám firma vyplatí tu tisícikorunu?

                6. Zkus číst a nebudeš se ptát na hovadiny.
                  Zkus číst a nebudeš se ptát na hovadiny.

                7. Podružný elektroměr…. Z něj si to pak můžeš napsat na
                  Podružný elektroměr…. Z něj si to pak můžeš napsat na ubrousek a dát to účetní…

                8. mne šlo o situaci kdy dotyčný nemá firmu, ale je
                  mne šlo o situaci kdy dotyčný nemá firmu, ale je zaměstnanec. Vyčíslit a doložit náklady na dobíjení doma bude reálně dost težké s tím se asi žádná účetní ve firmě babrat nebude, ta bude chtít mít v ruce papír, doklad co může dát do nákladů. Tedy schůdné řešení je navýšit mzdu o náklady za energie doma, samozřejmě tu odměnu navíc musím zdanit, tedy cena té energie se mne zvedne o soc. zdrav a daň. Nicméně nějaké navyšování odměny za domácí nedoložitelné náklady budou jen podmětem pro konflikty na pracovišti.

                9. Pokud zaměstnavatel koupí zaměstnanci dobíjecí auto a
                  Pokud zaměstnavatel koupí zaměstnanci dobíjecí auto a bude ho nutit dobíjet pouze na veřejných nabíječkách – je to super, zamík si tam hezky za prachy zdřímne. Pokud mu ho koupí, je to nadstandartní záležitost a vyžaduje nadstandartní řešení. Pokud ho zaměstnavatel nenajde, ať mu ho nekupuje nebo nechce, aby nabíjel doma. Proboha, všichni tady řešíte hovadiny. Nabití malobaterkáče přes noc stojí cca
                  třicet korun. desetkrát za měsíc jsou to tři stovky. Jestli si to zaměstnanec, který dostal služebáka za mega nemůže dovolit zaplatit, tak je mi ho líto.
                  Jsem šťastný, že už třicet let nevím, co jsou konflikty na pracovišti a že už to nikdy nepoznám.

                10. Záleží na tom, jestli doma nabíjíte auto své firmy. Pak
                  Záleží na tom, jestli doma nabíjíte auto své firmy. Pak se vyplatí prostě používat paušál jako pro fosily. Pokud máte služebák, jezdíte za své.

            2. No, asi děláš na sebe a organizuješ si sám prácu a máš
              No, asi děláš na sebe a organizuješ si sám prácu a máš jinou představu náklady vs zisk, jako velká firma…
              Ve velké firmě, kde můžeš jet „naplno čas vs práce“, najedeš co nejvíc to lze a hlavně jet na nabíječku je zajížďka9+ztracenej čas… Když firma přešla na CNG, tak jaksi ani náklady na km nejsou tak oslnivé pro elektriku v řádu halířů? A když přidám ztráta času atd., tak nezlob se, proč by firma v dnešní době, když se na konci porovnává pouhé číslo zisku, šla do elektriky, když nebude nadšenec…

              1. U velké firmy to funguje ještě lépe než u malé, má
                U velké firmy to funguje ještě lépe než u malé, má většinou perfektní přehled o jízdách svých aut. Rozvozci balíků už taky zjistili, že mají spousty tras, kde to auto najede za den s bídou 130 km, protože většinu času nakládá a vykládá.
                Podobně jsou na tom rozvozci jídel, tam stačí aby byla na firmě rychlonabíječka, než naloží, 10-20 minut nabíjí. U malého Peugeotu Ion je to nabít 40-80% 16 kWh baterky. Nebo mají VXT autíčko (Revolt v Praze) a půlka baterky je napevno pod řidičem a druhá pod sedadlem spolujezdce je výměnná. Prakticky neomezený dojezd.
                Jinými slovy pokud mají nakoupena auta s dojezdem převyšujícím denní porci kilometrů, pak nabíjejí až po návratu domů.
                Nebo jsme tu měli stavaře, co dělal rodinné domky, a svoje eNV200 vždy nabíjel na stavbě z Antoníčka. Má 6,6 kW palubní nabíječku pro 24 kWh baterku, takže postupně přestal nabíjet v noci, obvykle totiž dojížděl domů s plnou baterkou. Hodina na stavbě totiž byla 1/4 baterky.
                Těch řešení je hodně a v kombinaci s vlastní FVE a bateriovým úložištěm si ještě mohou vyrábět palivo sami.

                1. Někde jsem četl, že Česká pošta má průměrný nájezd
                  Někde jsem četl, že Česká pošta má průměrný nájezd 40-50 km/den, to znamená, že většinu času auto stojí a prakticky pořád jen popojíždí, tedy naprosto ideální pro elektrododávku klidně s dojezdem 80-100 km.

                2. Ale děláš přesně co RAdovan, dáš 1-2 příklady a
                  Ale děláš přesně co RAdovan, dáš 1-2 příklady a dokazuješ obecné pravidlo a tím, že zamlčuješ, že „odpůrci“ říkají, ANO pro někoho to lze použít elektromobil, sem tam dodáváš (teda ty ne ale rAdovan rád a často“, že odpůrci tvrdí „nejde vůbec nahradit“, což neříkájí, ale je jim to podsouváno…

                  Ale opět se vracíme, celkové provozní náklady, včetně pořízení, když budu mít CNG a vlastní plničku=ještě víc ušetřím, tak jako velká firma co točí auto ještě v záruce (prodlooužené=a zaplacené třeba 7 let), tedy náklady na opravy není v jejich nákladech, ale prodejce, proč by si zvyšovali náklady?

                  Když připočteš, že RAdovany rady, že servisní trechnik se má napíchnout „na staveništi na připojku“, to fakt je něco použitelného pro firmu co jezdí „náhodně“ a ne na jednu stavbu, kde musí dát nabíječku…

                  On provoz firmy není jenom o šetření nákladů na provoz, ale i jeslti placení lidí co vymýšlí a řídí tyto „speciální řešení“, včetně logisdtiky těchto speciálek nestojí víc než se získá.

                  Jasně můžu na ůkor svého zisku jako Radovan toto dělat, ale když nejste nadšenec a baví vás fotografování, tak proč by to dělali? Proč by si zvyšovali náklady…

                3. Já nedokazuju obecné pravidlo, říkám že pro Českou
                  Já nedokazuju obecné pravidlo, říkám že pro Českou poštu ve městě stačí dojezd 80-100km, nebo něco čteš mezi řádky?

                  Všechno se netočí jen kolem vyplatí-nevyplatí, německá pošta k těm EV dodávkám jistě ten správný motiv našla.

                4. Karol vůbec nepochopil, že doba spěje k individualitě ve
                  Karol vůbec nepochopil, že doba spěje k individualitě ve všem. Někomu se provoz elektromobilu setsakra vyplatí, protože přemýšlel a hledal, jak to jde. Jiný jede zlatou střední cestou, ale taky za ní jako za zlatou platí.
                  Ten pán je majitel firmy, objížděl stavby RD, na kterých byl hlavním dodavatelem. Přijel, napojil se. Vyřídil věci, rozdal práci, vyložil, naložil materiál. Odpojil se a jel dále. Prostě si našel jak to jde.
                  Jiný borec rozváží svoje výrobky a zboží, na každou stranu z domu má v dojezdu rychlonabíječku. Tak prostě jede a po cestě rychlonabíjí. V době na rychlonabíječce řeší telefonáty, SMS, emaily, eshop a další kancelářskou práci, kterou předtím stejně dělal, jen až po dojezdu domů.
                  Já v pátek jezdil na akci, pak nabil doma v sobotu přes den z FVE za 8,- Kč plnou (16 kWh), něco jsem vyjezdil po víkendové zábavě, zbytek dnes v pondělí dopoledne obchodní návštěvou v sousedním městečku. Na oběd jsem byl zpět a než jsem odpoledne odjel, nabil jsem za 4 hodiny před kanclem z běžné zásuvky 230V 16A kabelem 16A do plna. Takže jsem doma a má skoro 100% baterky. To auto, stejně jako doma, by tam stejně parkovalo. Tak bylo navíc jen v zásuvce.

                5. Zetpám se tě, když si mi podsunul řeči co jsi si sám
                  Zetpám se tě, když si mi podsunul řeči co jsi si sám vbymyslel, že práý já?
                  Jak mám komentovat co jsi si vymyslel ty a ne já? Chápeš, že u mě je takové jednání, žze jsem podkal arogantního člověka co jenom mele a lže? Chápeš, že napsat „on si myslí“=podsunutí slovb co jsi vymyslel ty, tedy úmyslná lež?

                  A za další, znáš pmoje potřeby, že víš na základě čeho posuzuju využití auta, tedy jinak řečeno, že ty ve své firmě máš nějaké požadavky a systém co jsi použil vyhovuje, je úplně, ale úplně k hovnu, když by jsi chtěl komentovat jestli ostaní firmy mohou? U mě takto z patra říakt další fiurma může = hospodské kecy, protože u nás se to dělá jinak něž asi u vás, udělá se kolik bude stát auto po celou dobu životnosti ve firmě tedy 5-7 let a to všechny, to, že auto bude červené, protože je to ted super a majitel sousední firmy to říká všude kudy chodí, nikoho nezajímají, pokud čísla vyjdou v desítkách procent jako nevýho, tak ti na ten elektromobil firma kašle…
                  Ano máme ve firmě 6 elektromobilů, elektroskůtry, elektrokolo či 2 elektrokoloběžky, ALE v rámci firmy každej ví, že to je BOHAPUSTÉ PR, PROTOŽE JE TO MODERNÍ, ale jinak nákladově se to nevyplatí, zaplatí je pouze to PR…

                  Takže fakt si nech kecy, o tom, že někdo něco nechápe do hospody, aby jsi si stěžoval, jak si nepochopen, svět okolo tebe bude fungovat ve firmách tak, žýe si spočítají náklady a tvoje pocity u pořizování auty si nechají nadoma když to mají jako koníčka, jasně budou se tím chlubit, ajko se kolega chlubí poršákem, ale narozdíl od tebe ostatním nevysvětluje, že nic nechápou, protože on narozdíl od tebe chápe erckonomiku firmy a hlavně rozeznává nadšení vs náklady…

                6. Zvláštní. Neznám Vás. Netykáme si. Do hospody spolu
                  Zvláštní. Neznám Vás. Netykáme si. Do hospody spolu nechodíme. Nemá cenu Váš vzrušený příspěvek komentovat. Pokud je ale přístup Vaší společnosti (cituji) „Ano máme ve firmě 6 elektromobilů, elektroskůtry, elektrokolo či 2 elektrokoloběžky, ALE v rámci firmy každej ví, že to je BOHAPUSTÉ PR, PROTOŽE JE TO MODERNÍ, ale jinak nákladově se to nevyplatí, zaplatí je pouze to PR…“ pak je smutné u takové firmy pracovat. Přetvářka, frustrace….

                7. Jooo, tgakže Radovan začne nálepkovat „nepochopil“, aby
                  Jooo, tgakže Radovan začne nálepkovat „nepochopil“, aby opisem napsal „je to hlupak“, a kdyz dostane stejnym metrem, tak breci, ze se k Radovankovi nechovaji slusne 😀

                  Hele, kdyz chces aby s teobu nekdo jednal jako slovekem a ne ze dacanem, tak musis pochopit „jak se do lesa vola, tak se z nez ozyva“ 😉

                  A pretvarka? Jaka? Proste se spocita co je ekonomicky vyhodne a to se koupi 😀 Jak podnikas ty? Spocitas a vyberes ekonomicky nevyhodny vysledek? Fakt?
                  NEBO realne si reknes „jsem fanatik do elektromobility tak zisk jako svoji svobodnou volbu rozforuju za elektromobilitu“?
                  Myslim, že pravda bude jenom, když se dodá věta “ a k tomu všem co nedělaji jako já budu všude komentovat jak je smutne, ze nejdou do ztraty protože já RAdovan chcu elektromoblitu i tam kde o ekonomice podniku vim uplne houby, jenom cucam z prstu svoje dohady, ale ostatni je musi prijmout jako fakta“ 😉 😀

                  Jo, myslet si, ze si jedinej ekonomicky zdatnej, ale pritom psat dojmy bez znalosti faktu ukazuje jedine, bud nevis o ekonomice nic nebo umyslne lzes…
                  Omluvim se, pokud mi napises jak muzes rici, ze se necvo nejakemu podniku vyplati, kdyz neznas jeho ekonomiku, jestli to dokazes, pak nejenom ze dostanes moji omluvu a budu muset přiznat., že vul jsem ja a ne ty, ALE navic dostanes nobelovku 😉

                8. Karol, ty musíš bejt ale strašně nasranej maďar !!!
                  Karol, ty musíš bejt ale strašně nasranej maďar !!!

                9. Proč? Že si nenechám sráít na hlavu jako ty, musím být
                  Proč? Že si nenechám sráít na hlavu jako ty, musím být nasranej 😀
                  Holt, asi nejsem takova pusinka jako ty, tak narozdil od tebe mexikánče se nemusím nasrat a nenechám si kálat na hlavu jako asi ty 😉

                10. Neumíš česky, ani slovensky. O nářečí pochybuju. Takže
                  Neumíš česky, ani slovensky. O nářečí pochybuju. Takže Maďar. A nasranej jsi na celej svět. Nezklamal jsi. Trefil jsem to.
                  Jo a navíc primitiv.

                11. Wow, komenského šikana, co byla moderní před 15 lety a už
                  Wow, komenského šikana, co byla moderní před 15 lety a už nějakých 5-10let je k smíchu, no tak nečekal jsem hodně, ale toto mě sklamalo 🙁

                  A primitov jsem, protože jsem potom co jsi mě chtěl urazit „maďarem“, jsem ti to vrátil a ty jsi čekal, že budu brečet v rohu 😀
                  Chlape, primitiv je někdo, kdo používá primitivní urážky, jako ty, třeba pomocí národnosti „mada“, což je docela rasitický, ale že se ještě cítíš nadřazen urážením národnostma, tak to je pak pro mě docela pochvala, když takovej „frajer“ mě nazve primitivem 😉

                  Takže ano, jeslti jsem pro rasistu primitiv, tak děkuju 😉

                12. Původně to byl vtip. Ale teď se vážně omlouvám všem
                  Původně to byl vtip. Ale teď se vážně omlouvám všem Maďarům.

                13. Tak jsou místa na Slovensku, kde říct někomu „Ty jsi
                  Tak jsou místa na Slovensku, kde říct někomu „Ty jsi Maďar“ je ta nejhorší nadávka a poslední slova dotyčného před bezvědomím 🙂

                14. Vím to a proto jsem se všem Maďarům omluvil.
                  Vím to a proto jsem se všem Maďarům omluvil. Přirovnáním Karola k nim by se mohli oprávněně urazit.

                15. A pán aby vypadal lépe odvolává co řekl 😀 No, alepson
                  A pán aby vypadal lépe odvolává co řekl 😀 No, alepson vime, že odvolává ne podle toho co si myslíšš, ale podle toho, abys vypadal hezky, takovej spravnej chlap 😀

                16. Nic jsi nepochopil, ale proč mě to překvapuje, že
                  Nic jsi nepochopil, ale proč mě to překvapuje, že ?
                  Trolíš a jsi sprostej.
                  Nekrmit.
                  Hawgh

                17. Sprostej, ty jsi zacal rasisme a ted se tvaris jako andilek?
                  Sprostej, ty jsi zacal rasisme a ted se tvaris jako andilek? To si myslis, ze padnu na zadek, pred rasistem co si pak jako Okamura dokala zacne vykladat, ja to tak nemyslel?

                  Ano nekrmnte rasistu Spetaka, v tom mas pravdu 😉

                18. Aneb jak zaplevelit diskusi 20 příspěvky o ničem v
                  Aneb jak zaplevelit diskusi 20 příspěvky o ničem v podání Karola. Nemá cenu na Vás reagovat.

                19. Nemá cenu reagovat a reaguješ? Schíza nebo potvrzení, že
                  Nemá cenu reagovat a reaguješ? Schíza nebo potvrzení, že máš pocit, že ti praskne cévka, když s tebou někdo neosuhlasí 😀

                20. Že jsi na hlavu, když píšeš že nebudeš reagovat a už
                  Že jsi na hlavu, když píšeš že nebudeš reagovat a už od té doby jsi napsal 6 komentářů 😀

                  To se zamysli sám nad sebou, když něcoo napíšeš a pak se ukáže že jsi lhaloa a když si s toho dělám srandu, tak se ještě urážíš 😀

                  Asi máš problém, když nehceš psát, ale stále máš pocit, že musíš, asi by to chtělo psychologa?

                21. Takže ani slovo k tomu tvému rozhodnemu „nebudu uz
                  Takže ani slovo k tomu tvému rozhodnemu „nebudu uz odpovidat“? 😀

                  Ale o vsem ostatnim ano, nejak naznacujes, ze je to tak u tebe ze vsim, huba plna kecu, ale skutek utek 😀

                22. ………………………..……………..
                  A trollík je

                  ………………………..……………..

                  A trollík je spokojen.

                23. Ano jsi spokojen, to je snad dobře, Radovánku, jsem rád,
                  Ano jsi spokojen, to je snad dobře, Radovánku, jsem rád, že se uspokojuješ 😉

                24. Ještě větší blbec, než jsme čekali……….
                  Ještě větší blbec, než jsme čekali……….

                25. Radovane, zase sebekritika? No, prekvapujes 😉
                  Radovane, zase sebekritika? No, prekvapujes 😉

                26. No jo, ale to jsou stejný „slušní občané“ jako Peták,
                  No jo, ale to jsou stejný „slušní občané“ jako Peták, přijdou všem řeknou na Slovensku, že jsou maďarové a pak se tváří, že se chovaj slušně a že vlatně všichni okolo jou hlupáci, že mu dali po hubě 😀

                  No, a o tom to je, Speták, přijde, začne řvát, jak je druhej blbej Madar a pak se diví, že je za blbce a ted se to snazi napravit, aby nevypadal spatne, že se madarum omlouva 😀

                  No, bohuzel nejsem jako on, ze prijdu reknu vsem, jse autobusy a jednom ja letadlo, ja jenom to letadlo mu mu otlucu o hlavu, kdyz s tím zacne a fakt me to bavi, když podobné týpky naseru 😉

                27. Do jiste doby jsme chapal Vase rozhorceni z podsouvani
                  Do jiste doby jsme chapal Vase rozhorceni z podsouvani nejakych nazoru zminene napr. timto:
                  „Chápeš, že napsat „on si myslí“=podsunutí slovb co jsi vymyslel ty, tedy úmyslná lež?“
                  no a pak to zkazite timto:
                  „ty jsi čekal, že budu brečet v rohu :D“

                  I me deti vi, ze nemaji druhym delat to, co si nepreji, aby ostatni delali jim. 🙂

                28. Hele ty učíš, že tvoje děti nemají přijít a kopnout,
                  Hele ty učíš, že tvoje děti nemají přijít a kopnout, to chápu, ale prosím proč mi píšeš, že to nemám dělat, když jsem to neudělal?
                  Nebo, cheš říci, když k tobě někdo příjde dá ti facku, ty mu poděkuješ a doma dětem řekneš, děti takto se to dělá 😀 To myslím, že fakt nééé 😉

                  Takže když by nekopl, nedostal by stejným metrem, tedy něco jiného, než učíš děti, tedfy pokud beru co jsi napsal 😉

                29. Ale Vy jste vnukl Spetakovi nejakou jeho myslenku, kterou dle
                  Ale Vy jste vnukl Spetakovi nejakou jeho myslenku, kterou dle meho vubec nemel, a pak jste jeste napsal, jak jste nad tim, co ani nemyslel, vyzral. Nemel bych s tim nejaky vyrazny problem, pokud byste se do te doby neohanel tim, ze Vam nikdo nema podsouvat myslenky a nazory, ktere nemate.
                  A ano, ucim deti, ze kdyz jim nekdo ublizi, aby to resily jinak nez oplacenim a zbytecnym rozdmychavanim sporu. Spor s ema resit a ne hrotit. Tj., aby rozebraly s dotcnym duvody a vysvetlily mu, ze se jim jejich chovani nelibi. Vrahy taky nevrazdime, zlodeje neokradame a jak potrestat nekoho, kdo ublizi neumyslne? Neumyslne mu to vratit? Oko za oko, zub za zub dle meho nazoru nefunguji a vyvolavaji jen spiralu nenavisti ci nasili. Deti se snazim ucit, aby pouzivaly mozek a nepodlehaly mrzkym instinktum.
                  No a taky deti ucim k ucte k druhym lidem.

                30. Děkuji Vám, alespoň někdo mě pochopil. Chtěl jsem mu jen
                  Děkuji Vám, alespoň někdo mě pochopil. Chtěl jsem mu jen naznačit, že Země zase není až tak špatné místo k žití.

                31. Neni zac. Souhlasim, do urcite miry je ten svet jen nastavene
                  Neni zac. Souhlasim, do urcite miry je ten svet jen nastavene zrcadlo a plati to jak v globale (ze nam ted priroda vraci, jak se k ni lidstvo za poslednich 250 let chovalo), tak i individualne (pokud budu permanentne nastvany a na vsechny se mracit a odsekavat jim, bude se okoli ke mne chovat jinak nez k sousedovi, ktery rozdava usmevy, kazdeho mile pozdravi, zepta se, jak se dari a popreje prijemny den. A to okoli bude uplne stejne pro nas oba 🙂 ).

                32. Přesně tak.
                  „Jaký si to uděláš, takový to máš“
                  Lidi

                  Přesně tak.
                  „Jaký si to uděláš, takový to máš“
                  Lidi jsou príma a basta!

                33. Tak kdyz pises“ jaky si to udelays takovy to mas“, ses takovej
                  Tak kdyz pises“ jaky si to udelays takovy to mas“, ses takovej nasranej, ze kdyz si zacal nadavat, tak ze ti vadi, ze si dostal stejnej metr?

                  Chlape, ty ani nevis co chces, nebo se dovolavas dobra az, kdyz potom co das facku, ji dostanes zpet, tedy kdyz se citis ublizen potom co jsi rasisticky nadaval? Si asi hodne velkej gerej 😀 Jakmile padnes na stejne silneho brecis 😀

                34. Hmm, Vyzral 😀 MYslis, ty dalsi sarkasticke odpovedi Sotakovy?
                  Hmm, Vyzral 😀 MYslis, ty dalsi sarkasticke odpovedi Sotakovy? Vis co je to sarkasmus?

                  Me by fakt zajimalo co ve skutecnosti ucis deti, kdyznepoznas ani sarkasmus vuci spotakovi a beres to do slova, i Shledno si rozdil uvedomuje 😉

                  A ktomu dalsimu, Spotak jednal neumyslne 😀 No u tebe to chapu, problem s chapanim textu mas velkej 😀 Prvne napises, ze ucis neco deti, pak kdyz napisu, ze sem udelal neco jineho, tak dopisujes dal „tak teda ja ucim i toto dalsi“, chlape, kdyz uz hjo chranis, co nejprv pochopeni textu i toho co pises sam… 😉

                  A uctu k lidem jooo, ale k lidem co jako prvni hodi kamenem a jeste tomu rasisticky urazi, tyto lidi ucis deti aby chranili, jako, ze tve deti maj chranit rasisty? No svet ma problem…

                35. Prosim te Radovane znam nekolik majitelu co rozvozi jejich
                  Prosim te Radovane znam nekolik majitelu co rozvozi jejich zamestnanci jidla.jeden ma pres 30aut, druhy 3.Kazde auto prumerne najede 100-120 000km rocne.To co pises je uplne nerealne….Nestihaji uz ted v dobe spicky, uz vidim,jak pisi zakaznikovi pockejte musim 30minut nabit nez k vam prijedu….

              2. Naopak, jsem v docela velké firmě, v podstatě
                Naopak, jsem v docela velké firmě, v podstatě světoznámé. A jako ztracený čas vnímám neustálé tankování (ob den u pumpy) a doplňování AdBlue v servisu (to nám s výměnou „aut“ odpadlo, už máme benzíny). Ale já opravdu na nabíječky nemusím, pokud budu mít baterku nad 60 kWh, to je to. Takovou baterku nikdy nevybiju.

                1. Tak znovu, chceš říct, že velká fima při výběru ze
                  Tak znovu, chceš říct, že velká fima při výběru ze dvou řešení

                  1) plyn, ale víc plniček, rychlejší plnění
                  2) elektřina, mín „plnicek“, plneni dlouhéééé

                  Si pak neřekne, takže když je cena stejná, ALE při porovnání, mám prosteoje jak kráva u leketřiny (ano u pizza rozvozu neee, ale ostatni vetsina joooo).

                  Přejde teda, na otázku na celkové provozní náklady, zda by alespon toto trosku nenahradilo ten rozdíl v neprospěch elektřiny. No pak se dozví auto za víc jak mega vs pul mega, a firmy točí auta v záruce, teda udržba zase „tolik nestojí“, když pomineme prostoj v opravně, ale to se řeší autem navíc co stoji jenom pul mega…

                  ANO, souhlasím, že pizerka v Praze, Brně, Ostravě může mít elektromobil, ALE taxikář, pošťák atd. fatt taky, když pominu neměcko, kde to prostě befelem zaplatí zákazník v ceně silové elektřiny ony FVE a větrníky a v ceně daní=dotacemi, poštovní služýby…

                2. Kolik je v ČR plniček na plyn?
                  Kolik je v ČR plniček na plyn?

                3. Googlu „CNG plnici stanice“…
                  Googlu „CNG plnici stanice“…

                4. Podle cng.cz je jich 192. Podle evmapa.cz je CHAdeMO
                  Podle cng.cz je jich 192. Podle evmapa.cz je CHAdeMO nabíječek 200. Troufám si tvrdit, že příležitostí k nabití EV je více než k naplnění CNG. Ale nepochopil jste zásadní věc: Já při svém nájezdu do 400 km denně vůbec žádné nabíjení po cestě nepotřebuju. Nabiju si přes noc doma. CNG si jen tak doma nenaplním.

    1. Hlavně, když si to člověk spočítá a zjistí, že aut do
      Hlavně, když si to člověk spočítá a zjistí, že aut do zásuvky se prodalo (resp. registrovalo) o 7 méně než loni touto dobou.

      ideální by byla nějaká přehledná tabulka, z ní by byl vidět rozdíl, spočítat procentní nárust/pokles u všech kategorií a bylo by jasno. Takto nepřehledně to mít v textu je k ničemu, to aby člověk z toho doloval. K tomu ten nadpis…

      1. jenže to se tu furt píše jen o nových vozech, pokud by
        jenže to se tu furt píše jen o nových vozech, pokud by jsme se bavili o všech tzn. včetně dovozu tak by čísla byli úplně jiný
        osobně znám snad jediného člověka co si koupil nové auto v ČR, většina ze srazu a od nabíječek má EV dovezena ze zahraničí, tudíž tyto statistiky jsou na 2 věci

            1. Tak tomu nerozumím…
              Já když jsem manželce kupoval ojeté

              Tak tomu nerozumím…
              Já když jsem manželce kupoval ojeté auto z Itálie, pak jsem ho musel registrovat na úřadě. stejně tak, když se kupuje EV ze zahraničí, ne? Nebo toto je statistika jenom o nových vozech? nepočítají se tam dovezená auta ze zahraničí? To mi přijde jako blbost, ne?

                1. jo, třeba se dováží a prodává desetitisíce ojetých EV
                  jo, třeba se dováží a prodává desetitisíce ojetých EV a nových jen 400 🙂

                2. tipnul bych spíše desitky milionů 🙂 🙂 🙂
                  ale

                  tipnul bych spíše desitky milionů 🙂 🙂 🙂

                  ale vážně…ten dovoz bude to samé co prodej minimálně

                3. V článku se ale píše, že je to z registru:
                  „V období

                  V článku se ale píše, že je to z registru:

                  „V období ledna až července 2019 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 150 314 nových osobních automobilů, což představovalo meziročně o 15 108 registrací méně, tj. -9,1 %.“

                  K tomu mě vede o to, že je tam uvedena i Tesla a ta se tady přeci oficiálně neprodává, ne?

                4. ale taky tam je napsáno nových osobních automobilů
                  a zdroj

                  ale taky tam je napsáno nových osobních automobilů

                  a zdroj ?

                5. Já jsem to pochopil jako nové registrace. Nevím jestli
                  Já jsem to pochopil jako nové registrace. Nevím jestli registr vozidel rozlišuje nové a ojeté auto. Každopádně to není od prodejců, ale z registru.

                  Takto to uvádí článek. Jak přesně to je myšleno, je otázka na redakci.

    2. Neberte si to prosím osobně, že nesouhlasím.
      Myslím, že

      Neberte si to prosím osobně, že nesouhlasím.
      Myslím, že ten nadpis NENÍ hrozně zavádějící.

      Jde jen o to, co kdo považuje za elektromobil a co za hybrida.
      Obecně jsou za hybridy považovány vozy, které mají pro svůj pohon jak spalovací motor, tak elektromotor.
      A za elektromobil se označují auta, která jsou poháněna čistě jen elektromotorem (nemají spalovací motor).

      Pokud by tedy případně někdo považoval plug-in hybrida (se spalovacím motorem a malou pár kilowatthodinovou baterkou, která umožňuje za jistých podmínek – jednou z nich bývá omezená rychlost – dojezd pár /desítek/ kilometrů na elektřinu) ne za hybrida, ale za elektromobil, pak by to byla spíš chyba/problém dotyčného, a ne chyba redakce.

      Skutečnost je tedy myslím dobře vyjádřena i tím stručným nadpisem, neboť v ČR se meziročně prodalo o trochu víc elektromobilů a o trochu míň plug-in hybridů, přičemž celkově se hybridů letos prodalo výrazně víc než za stejné období loni (a to navzdory tomu malému poklesu u skupiny plug-in hybridů – nejdražších v rámci hybridů).

      S čím bych ale měl v nadpise trošku problém, je sdělení, že zájem (i) o elektromobily je rekordní. U hybridů sice (celkově) došlo k velkému meziročnímu nárůstu, ale u elektromobilů jen k velmi mírnému.

      Přesto ale ten nadpis mluví pravdu – i přes ten malý nárůst v počtu prodaných elektromobilů je to v dosavadní historii rekordní počet…

  4. off
    Šejkové pořád strašili s tím že časem dojde ropa

    off

    Šejkové pořád strašili s tím že časem dojde ropa aby jí mohli zdražovat a místo toho jim brzo dojde pitná voda! :)))
    Mají 2x větší spotřebu vody než je světovej průměr a jejich Den nula se blíží závratnou rychlostí.
    Až to nastane tak se ropy nenapijou a hazly budou muset splachovat zlatem.
    https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/nedostatek-vody-bohatym-mestum-hrozi-den-nula/r~eb725bd8b84211e9b16b0cc47ab5f122/

      1. To je pravda,
        jenže v Saudské arábii to tak lehce nepůjde.

        To je pravda,
        jenže v Saudské arábii to tak lehce nepůjde. Saudi veškerou reálnou práci nechávají dělat zahraniční dělníky (i vysoce kvalifikovanou), ale podmínky pro život jsou tak idiotské, že tam málokdo vydrží (prohibice, žádné ženské). V takovýchto podmínkách jim ty továrny udržují zahraniční firmy a lidi na služebkách. Osobně jsem myslel, že odsolování vody patří do kategorie kritické infrastruktury, kterou by si měli řešit vlastníma lidma, ale …

  5. Tohle jsou tristní čísla pro elektromobilitu. Člověk se
    Tohle jsou tristní čísla pro elektromobilitu. Člověk se nemůže divit, že automobilky se do toho neženou. ALe je to začarovaný kruh. Automobilky nevidí potenciál, nevyrábí, není co kupovat.
    Ty emise automobilky sice nakopnou, ale je otázka jak to dopadne v delším časovém horizontu, vše umělé nemá pevný fundament a nevydrží to.
    Díky Tesle za to, že prošlapává cestičku. Až jí prošlape, tak ji ty velký automobilky (až budou chtít a ekonomicky se jim to vyplatí) po tý cestičce přefrnknou, obávám se. Ale kdo ví …

    1. Na světě je hodně věcí, které mnohdy ani nemohou mít
      Na světě je hodně věcí, které mnohdy ani nemohou mít ekonomický fundamet. Vždy se musí najít někdo, kdo pokrok postrčí vpřed. Vždy se najde hodně lidí, kteří se tomu brání a zaklínají se vším možným. Někdy je to pouhý strach ze změny. Věřím v čistější mobilitu, věřím že myslící tvor nebude hledat „proti“, ale spíš cestu jak pokroku docílit 🙂

      1. Zavedení elektroaut a pokrok (ve smyslu vědecký pokrok)
        Zavedení elektroaut a pokrok (ve smyslu vědecký pokrok) spolu nemají moc společného. Ale jinak s vámi souhlasím. Jen ta mrcha ekonomika je potřeba, bez ní nebude za co ty dobrý věci vyvýjet. I ten Musk slibuje, že Tesla bude jednou rentabilní. Já si ho vážím spíš za tu odvahu a průkopnictví, než jako manažera a nejvíc za SpaceX.

        1. Tak pokrok tu je. Kapacita baterií, elektrická hustota
          Tak pokrok tu je. Kapacita baterií, elektrická hustota baterií, nahrazování kobaltu niklem, procento recyklace se blíží 85%. To vše nemusí být jen ku prospěchu elektromobilitě, ale společnosti jako takové. Nakonec to nemusí být elektřina, ale jiné médium, které poposune dále mobilitu jako takovou. Ale myslím, že finálním produktem pokroku bude elektřina. Třeba i přes vodík či palivový článek. Uvidíme

        1. Bez víry v něco, ničim nepohnete. Ani se o to nepokusíte!
          Bez víry v něco, ničim nepohnete. Ani se o to nepokusíte! Ani Tesla by nevznikla. Tak EV kupují lidé, kteří nemají ekonomickou návratnost jako modlu. Vím o čem hovořím, jsem toho součástí. Ostatně i v té ekonomické části ekonomiky 🙂

          1. Nikdy jsem u EV neřešil ekonomiku, ale na motorku už jsem
            Nikdy jsem u EV neřešil ekonomiku, ale na motorku už jsem byl moc starej a zodpovědnej, tak jsem si koupil na blbnutí EV. Nakonec jsem zjistil, že je to to nejlepší nejen na blbnutí, ale právě díky ekonomice i na běžný provoz. A nemusím se o to starat! U spalováku se furt něco řeší, u EV neřeším nic. Se služebním koncernovým kostitřasem jsem ob den u pumpy, kdybych měl služební EV, nevidím ani pumpu ani DC nabíječku celý rok. A to najezdím přes 60 tisíc ročně.

              1. Kolega zaměnil provozní náklady za celkovou návratnost,
                Kolega zaměnil provozní náklady za celkovou návratnost, která u člověka, který tolik nenajezdí nutně být nemusí. Provoz je určitě levnější a to nejen kvůli „palivu“, ale i kvůli servisním „nenákladům“ 🙂

        2. Tak tak, musí se to vyplatit i kdyby celé lidstvo mělo
          Tak tak, musí se to vyplatit i kdyby celé lidstvo mělo vychcípat. A nenapadlo Vás pane hybrid6, že za ta léta si ropáci “trošku” poupravili pravidla tak, aby se vyplatil právě ten spalovák? Tedy nesplehlivé, hlučné a smradlavé zařízení, vyžadující pro udržení v chodu neustálou péči, určené ke sprostému pálení cenné suroviny s malou účinností.

          1. Nemyslím si že vychcípání lidstva závisí na tom jestli
            Nemyslím si že vychcípání lidstva závisí na tom jestli budem jezdit ev nebo spalovacím motorem. Jako člověk který ev má si myslím že přírodu šetří především auto které si vůbec nekoupíte. Jako je hezký věřit tomu že zlikvidováním spálováků zavládné ekologická nirvana, ale je to jen pohádka.

  6. „V uplynulých sedmi měsících byl evidován rekordní
    „V uplynulých sedmi měsících byl evidován rekordní počet registrací nových osobních elektromobilů (421), meziročně o 25 více, naproti tomu zájem o plug-in hybridní vozidla (156) byl meziročně o 32 automobilů nižší.“

    Revolucééé 😀 😀 😀

    „České republice se elektromobily a plug-in hybridy podílely v roce 2019 jen 0,38 %“

    To je snad i pod statistickou odchylkou, ne?

    Vychází mi, že za sedm měsíců bylo registrováno 383 elektromobilů. Pokud platí poměr z předchozích let, tedy že pro dvě třetiny se jedná o první registraci před reexportem, roste elektromobilita v ČR závratnou rychlostí zcela zdrcujících 18 vozidel měsíčně 😀 😀 😀

    Tomu se lze jen nahlas zasmát.

    Dejme dotace fanklubu Geotrupidae, je jich řádově víc.

    Potěšilo mě, že přesně podle mé prognózy to začínají válcovat naftové hybridy. Jen tak dál 🙂

      1. No… s nadsázkou lze říct, že pokud bude pokračovat
        No… s nadsázkou lze říct, že pokud bude pokračovat tempo budování nabiječek tak jako poslední dobou (díky dotacím u ČEZ), tak při současném tempu registrací aut do zásuvky, bude mít za chvíli každé takové auto svou vlastní nabíječku 🙂

          1. No právě, hodně zvláštní situace. Nedávno jsem to
            No právě, hodně zvláštní situace. Nedávno jsem to počítal a vyšel mi průměrný odběr u jednoho stojanu ČEZ cca. 20 kWh za den. Naštěstí se to staví z dotací, takže nikdo neřeší návratnost, jinak by těch stojanů tolik nebylo.

            1. možná se zdá 20 Kwh jako málo, ale je to průměr. když
              možná se zdá 20 Kwh jako málo, ale je to průměr. když tam celý týden nikdo nenabíjí v pátek to už může být 100 Kwh a to už může být problém. Já rychlonabíjení raději nepoužívám, protože nejhorší je když přijedete k obsazené nabíječce a jiná v dojezdu není to jse skončil, podle mě by je měli dávat alespoň po dvou kusech všude.

              Si zkuste představit že přidejedete na benzínku a někdo bude před váma tankovat hodinu, připadně si tam zamkce pistoli má dočepováno a jde nakupovat jinam.

              1. hodina je extrém, to se mi stalo za rok a 1/4 jenom jednou na
                hodina je extrém, to se mi stalo za rok a 1/4 jenom jednou na Zličíně, že tam nějaký Švýcar nabíjel Opel (nevím co) 1:10h na DC , většinou si někdo pricucne a jede dál, já třeba na DC nejsem nikdy déle jak 20 min

            2. rekordní stojany ČEZ měli „vytoč“ 45.000 kWh za
              rekordní stojany ČEZ měli „vytoč“ 45.000 kWh za rok…něco přes 100kWh denně

              zajímalo by mě kolik udělá třeba Lidl v Bratislavě, kde stáli na nabití 4 vozy ve frontě 🙂

              a pak i data za rok 2019 u ČEZ EOn a PRE jak to půjde postupně nahoru

            1. me uz nebaví to furt vysvětlovat dokola a tak když se mě
              me uz nebaví to furt vysvětlovat dokola a tak když se mě někdo snaží přesvědčovat že EV nikam nedojede musí se 8h nabíjet, je to drahy, hrozí blackout…tak mu říkám ano ano tak si to nekupuj a nebudou aspoň furt okupované nabíječky
              mám 500m od domu nabíječku Eon a od té doby co jí zpoplatnili tak jsem tam nikoho nepotkal … přijdu si jako že mám svoji vlastní DC nabíječku za 3 Kč sám pro sebe. 🙂

              1. Ta BEV nikam nedojela kdyz bylo mnoho stojanu gratis, proto
                Ta BEV nikam nedojela kdyz bylo mnoho stojanu gratis, proto staly furt u stojanu. Co je to temer vsude zpoplatneno, tak ta BEV najednou dojedou znicehoz nic vsude, prave proto ze je u stojanu neni videt… i takto by se statistika dala vysvetlit 🙂
                Casto jedu kolem Ji a trebicske eon nabijecky a pred 1.4.t.r. byly neustale obsazeny, v Ji hlavne teslami, v TR poruznu.
                Je zajimave, co udelaly ty 3,-, ktere jsou mimochodem vybornou cenou, s odpuzenim ridicu. Svoje sehrala jiste i nutna registrace.
                Take jsem byl odpuzen: doma mne stoji prumerem kWh (NT:8×2+VT:16×5)÷24=4,- a nabijim vyhradne v dobe NT a tedy levneji nez u eonu a jejich stojany navstevuji vyrazne mene casto, kdyz predtim jedouc okolo a bylo-li volno, jsem zajel pricucnout.
                Z pohledu navstevnosti prave eon stojanu by bylo zajimave zjisteni poctu nabijeni bez a s registraci a k tomu pocty z doby gratis.

    1. Statistická odchylka ? Jak se to veme .
      Já mít na kontě

      Statistická odchylka ? Jak se to veme .
      Já mít na kontě 0,38% s miliardy EURO tak jsem vysmátý .
      Na to že to NIKDO nechce a NIKDO nekupuje Co tvrdí v jiných diskuzích to je až moc .

      http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2019&mesic=7&kat=OA&vyb=pt&upr=ptznacky&obd=m&jine=false&lang=CZ&str=nova

      V té statistice mě vždy udivuje jedna kolonka >Nezařazeno< u 1,76% (384ks) vozidel neví kam to zařadit ? To mi připomína sytuaci kdy jsem byl na dopravce přihlásit vozidlo a oni něvěděli kam to mají zařadit . Všichni se tam sešli a strašně se radili kam to mají zařadit . To jako těch 1,76% (384ks) vozidel ma v techničáku napsáno v kolonce pohon/palivo >Nezařazeno<

    2. Já v těch číslech (počtech registrací) za ČR v
      Já v těch číslech (počtech registrací) za ČR v 01-07/2019 ve srovnání s 01-07/2018 vidím asi toto:

      – registrace EV, růst z 396 na 421
      – registrace plug-in aut, pokles z 188 na 156

      Celkově mi teda vychází, že loni za 01-07 se registrovalo celkem 584 aut do zásuvky (EV + plug-in) a za stejné období letos to bylo 577. To znamená, že celkově zájem o auta do zásuvky je mírně nižší.

      Prostě zájemců u elektrické auto je v ČR hodně málo, v rámci skupiny těchto zájemců spíš dochází k přechodu od plug-in k EV.

          1. Hybridy už mají nějakou vypovídací hodnotu. Bylo by
            Hybridy už mají nějakou vypovídací hodnotu. Bylo by zajímavé porovnat počet registrací a počtem nabízených modelů/variant (+ ostatní modely/varianty) za posledních pár let. Zda je tam nějáká viditená závislost a nebo zda je to opravdu z důvodu, že je to hybrid.

            1. Třeba Toyota tvrdí, že u nich je podíl prodaných hybridů
              Třeba Toyota tvrdí, že u nich je podíl prodaných hybridů cca. 80%, pokud se nepletu. A u Lexusu je to ještě více. A to u většiny modelů je možnost vybrat si klasický spalovák nebo hybrid. Možná ale je to u Toyoty „deformované“ tím, že nenabízí diesel, kdo ví?

          2. Hybridy jsou dobré, pokud mě nějakým způsobem zklame
            Hybridy jsou dobré, pokud mě nějakým způsobem zklame čisté EV třeba že odejde předčasně baterka, nebo jiná drahá oprava, okamžitě kupuji hybrida. Osobně mám s hybridu tu nejlepší zkušenost i když čisté Ev je lepší ovšem zatím nejsou z dlouhodobého hlediska odzkoušené.

                1. Na elektriku ujede 40km, čistě na benzín na dálnici
                  Na elektriku ujede 40km, čistě na benzín na dálnici rychlostí 130 8 litrů benzínu.

                2. Ono to neumi jet s vybitou baterkou jako hybrid? Auto pekny
                  Ono to neumi jet s vybitou baterkou jako hybrid? Auto pekny vykonny libi se mi, ale ta spotreba? Ma to vubec smysl?

                3. Samozřejmě že umí, vždyť jsem to psal. Spotřeba je OK,
                  Samozřejmě že umí, vždyť jsem to psal. Spotřeba je OK, protože tohle auto je určeno převážně na ježdění kolem komína na elektriku, jak tu někdo trefně psal. Ale když je potřeba, tak jede kam člověk chce bez nutnosti dobíjení. A jelikož manželka najede 90 procent po Praze je to pro ni ideální auto.

                4. Vy jste psal ciste na benzin, tak jsem to spatne pochopil.
                  Vy jste psal ciste na benzin, tak jsem to spatne pochopil. Prave ta kombinace s elektrikou je idealni dela to az nepochpitelne spotreby.

                5. Tak to došlo k nedorozumění, ja myslel mod, kdy se naopak
                  Tak to došlo k nedorozumění, ja myslel mod, kdy se naopak bateriie dobiji. Jako defaultni mod to samo rozhoduje, na co pojede, zatim naprosto dokonale, sam bych to nevolil jinak.

              1. Samozřejmě hybrid u BMW dává smysl, protože rozdíl ve
                Samozřejmě hybrid u BMW dává smysl, protože rozdíl ve spotřebě je dvojnásobný (5 litrů versus 10 litrů), cena 530i a 530e je v základu prakticky stejná, což např. u Kia Niro je cenový rozdíl mezi fosilem a PHEV cca 50%, takže netuším, jak to BMW dělá. Každopádně BMW řady 5 není moc ideální na ježdění kolem komína a ještě k tomu v Praze 🙂

        1. Tak kde se objeví nějaké EV, které si zájemco doveze ze
          Tak kde se objeví nějaké EV, které si zájemco doveze ze zahraničí? Třeba Teslku nebo nějaké ojeté EV? Přeci v tom textu jsou spomínané i Tesly. Myslel jsem, že registrací se rozumí každé přihlášení nového auta… nového ne ve smyslu, že je nové ze salonu, ale nového ve smyslu, že předtím v registru nebylo..

          jinak, EV je registriváno „pár kusů“, občas tu informaci najdu, je to kolem 2-3 tisíce, takže opravdu málo.

Napsat komentář