Elektrické auto Toyota EV v premiéřeŽENEVA
Elektrické auto Toyota EV v premiéře
Obří továrna se otevře už za rokTESLA
Obří továrna se otevře už za rok
Rozhovor o budoucnosti železniceŽELEZNICE
Rozhovor o budoucnosti železnice
Veritas RS III - nejrychlejší hybridAUTO
Veritas RS III - nejrychlejší hybrid

Trend Park na Amperu ukázal největší flotilu elektromobilů v ČR

redakce - 28 Březen 2015

Na největším českém elektrotechnickém veletrhu Amper, který se konal od 24. do 27. března v Brně, byla letos elektromobilita jedním z nejžhavějších témat. Svou flotilu čítající celkem sedm vozů zde předvedla i zlínská společnost Trend Park, která se tématu elektromobility dlouhodobě věnuje.auto elektromobil Ford Focus Electric TrendPark Amper 2015

Elektromobil Ford Focus Electric byl jedním z těch, které společnost Trend Park na veletrhu Amper 2015 vystavovala
foto: Hybrid.cz

TISKOVÁ ZPRÁVA

Zástupci zlínské společnosti na veletrhu ukázali i několik elektromobilů, které se v české republice zatím vyskytují velmi zřídka. Jedním z nich byl i elektrický Mercedes Benz třídy B Electric Drive, který návštěvníky uchvátil nejen svým elektrickým motorem, ale také atraktivním designem.

Dalšími novinkami byly americký elektromobil Ford Focus Electric či , které jsou u nás rovněž velkými raritami. Všechny tyto vozy bude v nejbližší době možné zapůjčit právě u zlínské společnosti.

Návštěvníky ovšem nejvíce zaujala královna mezi elektromobily Tesla Model S, kterou Trend Park na veletrh přivezl hned ve dvou exemplářích. U obou Tesel se doslova dveře netrhly a na posazení dovnitř se stály fronty.

Kromě Trend Parku na veletrhu své a e-NV200 představila i automobilka . Velkým lákadlem byla také přestavěná na elektromobil, která se na výstavní ploše rovněž představila.

auto elektromobil Mercedes-Benz třídy B ED flotila TrendPark veletrh Amper 2015

Elektromobil Mercedes-Benz třídy B ED na veletrhu Amper 2015
foto: Hybrid.cz

SLEDUJTE TAKÉ: DALŠÍ FOTKY NA NAŠEM FACEBOOKU

Tématu elektromobility byl věnován i první konferenční den veletrhu. Aktuálnost tématu dokládal plný sál, ve kterém se mačkalo asi 200 účastníků konference. Přednášející z největších českých energetických společností mluvili o plánovaném rozšiřování a hlavně .

To by velmi usnadnilo prosazení elektromobilů do běžného provozu. Z jejich přednášek vyplynulo, že o rozšiřování této sítě mají zájem a že větší množství nabíjecích stanic u českých a moravských silnic je jen otázkou času.

Dalším tématem konference bylo i propojení elektromobility a , kdy byl představen koncept elektromobilu jako zásobárny přebytečné energie vytvořené domácí solární energetickou soustavou. To je ovšem stále ještě hudba budoucnosti.

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak se dívám že tady zase zacal uradovat nějakej rozkolník
( podle toho jakse tady mnozi trapne hadky)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Dalším tématem konference bylo i propojení elektromobility a fotovoltaiky, kdy byl představen koncept elektromobilu jako zásobárny přebytečné energie."
Na konferenci buď vymýšleli, jak to udělat, aby slunce svítilo v noci, aby se ve dne dalo s autem jezdit.
Nebo, jak přesvědčit lidi, aby ve dne spali a v noci pracovali, aby se jim mezitím mohly nabíjet auta.

Obrázek uživatele Jan Horčík

I ve dne naprostá většina aut stojí, vyjma taxi, autobusů, obchodních cestujících apod. I tato auta ale provádějí alespoň krátké zastávky.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Obrázek uživatele Radovan

Jde o to, ve zkratce, že většina aut stojí neustále na parkovišti. Pokud jím jen vozíte děti do školy a jezdíte do práce, kde pak makáte ve fabrice nebo sedíte v kanclu, tak přes noc stojí doma a přes den před fabrikou. Popojíždí v minimu sem a tam 2x denně. Ve zbylém čase, připojeno k chytré síti a mít ten řídící SW, může sloužit jako zásobárna elektřiny. Obousměrně. Můj Peugeot Ion to sice neumí, ale dobíjím ho běžně před kanceláří i přes den při parkování. To si bere elektřinu z FVE na střechách okolních budov, ze samonatáčecí FVE opodál a z větrné elektrárny mezi budovami. Tedy dobíjím a spotřebovávám přebytky nejen v noci, kdy jede dobíjení na noční proud. Takže tady máte kvazi příklad, že to funguje už nyní, jen neřízeně.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 34 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

MÁ NĚKDO NĚKDE FOTKY Z AMPER 2015 TRENDPARK ??

Obrázek uživatele Jan Horčík

fotky k vidění zde

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

supr díky!

Obrázek uživatele Radovan

Bohužel jsem Amper díky pracovní zaneprázdněnosti nestihnul. A jak vidno, byla to velká škoda. Tak snad na nějakém dalším podobném veletrhu bude i Trend Park.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 34 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak nějak jsem se vyskytl na tomto veletrhu a procházel jsem i kolem těchto vystavovatelů.

měli tam mimo jiné 2 Tesly(model S) a hned vedle bylo BMW i8.

musel jsem si vyfotit jednu věc.
Kolem Modelu S byl houf lidí a to BMW tam stálo osamocené jak kůl v plotě. O čem to vypovídá nevím, ale přišlo mě to zajímavé.

možná to bude tím, že lidi chtějí prostě normální auto na elektriku a ne ty designové excentry typu i3, i8, leaf atd...

Jaké excentry? i3 nebo Leaf jsou úplně normální auta, kterých si v provozu ani nevšimnete. To samé Tesla S. i8 je samozřejmě o něčem jiném a pro jinou cílovou skupinu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to říkám furt, i8 je přepal krám aby se neřeklo že bmw nedělá elektromobily, do praktickýho života naprosto kničemu ;-)

Obrázek uživatele Hyperloop

Tak zrovna pro mě je i8 jedno z nejhezčích a nejzajímavějších aut současnosti. Ale je fakt, že ladnosti a vyváženosti Modelu S se nevyrovná.

Obrázek uživatele Jan Horčík

My jsme dostali možnost se v BMW i8 (fotky) krátce svézt a dojmy byly pozitivní. Mně osobně se design velmi líbí, zrychlení má auto skutečně skvělé a překvapivě, pokud sedí vpředu kratší člověk, tak i spolucestující vzadu má dostatek místa na nohy.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Obrázek uživatele Jolinar

i8 je velice pekne zvenku, ale jinak koncept pohonu mi prijde dost hrozny :-)

Obrázek uživatele Hyperloop

Tak mně zase tak hrozný nepřijde. Ne že by to byl zrovna vzor, dle kterého by se měly do budoucna dělat auta, nicméně pozoruhodný mi určitě přijde. Spíš to beru jako takový experiment pro exkluzivní auto.

Obrázek uživatele Jolinar

souhlas, jo to je vystizne :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW i8 bude finančně náročné na provoz asi podobně jako jiné sportovní vozy. To nelze srovnávat s Teslou, která je na pořízení sice drahá, ale potom vhodná pro každodenní celoroční provoz s možností nabíjet zdarma...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dovolim si nesouhlasit s tím že model S je drahý.
Kolik stojí podobně výkonné Audi, bmw nebo mercedes?

Obrázek uživatele Hyperloop

O ekonomice provozu jsem vůbec nemluvil. Ale jinak máte pravdu.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články