Toyota znovu rozjela výrobu hybridů, vč. Priusu a Lexus CT 200h

Katastrofické a následné postihlo řadu automobilek. Byly nuceny přerušit výrobu ve svých , ať už těch skládajících auta nebo dodávajících komponenty. Továrny nečinně stály dva týdny. Nyní začala opět vyrábět.   


Toyota je největším výrobcem na světě. Dvoutýdenní odstávkou přišla automobilka odhadem o 140 000 kusů automobilů. Už 28. března ale odstávka skončila a výroba hybridů , a se opět rozjela.

O , zejména značek Toyota a , je nyní především ve obrovský zájem.

díky chaosu v arabských zemích opět výrazně stoupají v návaznosti na roustoucí . To pochopitelně vyvolává zvýšenou poptávku po autech s nižší spotřebou.

Toyota jednoznačně dává nejvyšší prioritu vozům . Těch se každý měsíc prodá jen v USA přes 10 000 kusů.

Co se týká dalších automobilek, byla postižena poměrně málo a výroba v továrně na v Kumamoto v jižním se taktéž rozjela opět 28. března. Poněkud více bylo zasaženo výzkumné centrum v Tochigi. To se bude z následků dostávat několik měsíců.

Velké problémy má však . Martina Jirásková, PR manažerka českého Nissanu, nám včera na konferenci E-mobilita potvrdila, že firma nyní funguje v pomyslném „nouzovém režimu“. Problém podle ní není ani tak v továrnách samotného Nissanu jako u dodavatelů komponent.

Šéf Nissanu pro magazín BusinessWeek situaci komentoval také a doplnil, že po zůstává postiženo asi 40 výrobců komponent. „Je to vážné, těžko se to hodnotí,“ dodal Ghosn.

Výroba v továrně v už znovu běží. Aktuálně dorazila do USA loď s nákladem 600 vozů, které vypluly ještě před katastrofou. Celkem už údajně bylo vyrobeno přes 5000 . Do USA jen v březnu dorazilo kolem 1500 kusů.

BusinessWeek, Plug-inCars

Napsat komentář