Toyota Yaris Hybrid – konečně levné hybridní auto

Nová Toyota Yaris Hybrid, v USA známá jako Prius c, v Japonsku jako Aqua, sází na downsizing. Toyota se dušuje, že s ní zahajuje novou revoluci ve třídě malých vozů. Model vykazuje vůbec nejnižší emise (79 g/km) v rámci všech vozů poháněných běžným spalovacím motorem.

Toyota Yaris Hybrid se v USA prodává jako Prius c a v Japonsku jako Prius Aqua. Japonci po novém malém hybridu šílí.
foto: Toyota

Přínosy technologie plně hybridního pohonu spočívají v tom, že podobný výsledek lze kombinovat s výkonem 100 koní a nežádat tak po zákaznících, aby při jeho využívání slevovali ze svých požadavků na komfortní výbavu, jako je např. klimatizace či automatická převodovka, které Yaris Hybrid standardně nabízí.

Tato technologie zároveň umožňuje provozovat Yaris Hybrid v režimu s nulovými emisemi, a to v nezanedbatelné míře. Hnací ústrojí je optimalizováno tak, aby vždy fungovalo s maximální účinností a zážehový motor se zapojoval co nejméně.

O potenciálu celé soustavy hybridního pohonu vypovídají vlastní testy automobilky Toyota. Z údajů shromážděných na trasách nejrůznějšího druhu je zřejmé, že kumulativní účinek soustavy plně hybridního pohonu umožňuje provozovat vůz ve významné míře v režimu s nulovými emisemi.

Yaris Hybrid podle tiskové zprávy Toyota spouští revoluci díky své ceně, na kterou dosáhne široké spektrum zákazníků.

Ceny na evropských trzích budou srovnatelné nebo dokonce nižší než u konkurenčních vozů se vznětovým motorem, a tak technologie plně hybridního pohonu najde cestu k zatím největší skupině potenciálních zákazníků.

Předprodejní aktivity budou zahájeny letos v březnu. Vlastní vůz se objeví v evropských autosalonech Toyota koncem května 2012.

tisková zpráva

29 Comments on “Toyota Yaris Hybrid – konečně levné hybridní auto”

  1. Bude Fabia v tomto
    Bude Fabia v tomto provedení lepší, levnější, úspornější a spolehlivější?

    1.2 TSI/81 kW AT (benzinový s turbem)
    pohon přední nápravy Zrychlení z 0 na 100km/h: 9.4 s Kombinovaná spotřeba: 4.7 l/100km
    Dojezd Objem palivové nádrže Spotřeba ve městě Spotřeba mimo město Emise Maximální rychlost Počet válců
    958 km 45 l 5.8 l/100km 4.1 l/100km 109 g/100km 196 km/h 4
    Převodovka Objem Výkon Maximální točivý moment Hmotnost bez řidiče Užitečná hmotnost
    Automatická dvouspojková sedmistupňová s možností sekvenčního ručního řazení 1197 cm3 81 kW 175 Nm 1079 kg 530 kg

    1. Nebude.
      Fabia bude jezdit za

      Nebude.
      Fabia bude jezdit za 5,5-6,5l/100km. Auto je určené do města. Nejdřív odejde turbo, pak DSG spojka a pak katalyzátor(odhaduji 130-180tis.km).

      Yaris bude se spotřebou o něco níže, ale jen když článek mezi brzdovým pedálem a volantem nebude úplné pako.

      🙂

      Co odejde v Yarisu dnes nikdo netuší. Pokud je to postavené jako Prius, tak by to mělo ujet 200-300tis.km bez větších závad.
      Na tvojí otázku budeme znát odpověď za cca 5let. Dnes si můžeš hodit korunou. Já bych volil asi Yarise hybrida, ač karoserii má Fabie hezčí.

  2. hm, ja mam hybrida 400h, a
    hm, ja mam hybrida 400h, a jedna vec je reklama na spotrebu, merana v laboratornych podmienkach a druha vec je realita spotreby v kazdodennych podmienkach, japonske a ine hybridy su testovane s pouzitim lahkych neeuropskych bezolovnatych benzinov, velku ulohu hraje aj teplota benz. motora a hybridnej jednotky a vonkajsia poveternostna teplota, vlhost vzduchu a pod… moj beziinovy hybrid ma 3.3 litra + 2 elektromotory a moj zaver je, ze s lahkou nohou jazdou po meste je usporny na spotrebu ale treba sa jazdu naucit (jazda s hybridnym motorom ma svoje zakonitosti a cykly). a moj nazor? najlepsie auto je auto, co jazdi na vodu. nema chyby ani po stranke vykonu, komfortu atd., atd…. spotreba paliva ako vody aj keby bola niekolkolitrova – po ekonomickej stranke nema konkurenciu. temer ziaden skodlivy vplyv na zivotne prostredie a hlavne ziaden skodlivy vplyv na posadku vozidla. pri hybridoch s klasickym palivom treba brat zretel aj na vplyvs novinkou prichadzajuce posobenie elektrickych a elektromagnetickych poli v aute na posadku vozidla (dospelych deti a tehotne matky ale i zvieratka….). predsa sedia v aute pocaS jazdy niekedy aj niekolko hodin…. mam s tym vlastne skusenosti a ten vplyv potvrdzujem. ale o tom vyrobcovia a predajcovia nehovoria temer nic.

  3. Yaris HYBRID? Výborné
    Yaris HYBRID? Výborné rozhodnutie ALE! Cena za základ aj keď s automatom by nemala príliš prekročiť hranicu 15000€ inak prestane byť toto auto aj napriek výbornému pohonu pre zákazníkov zaujímavé a stále budú kupovať len klasické autá…
    …ehm, mám už niekoľko rokov prius a po „zabehaní“ motora spotreba slušne klesla, v meste v lete bežne okolo 3,7 až 4,1l/100km a cez zimu od tých 4,5 až po 5,2 v tuhých mrazoch s teplotami okolo -20´C!!!
    …v tejto súvislosti chcem spomenúť že keby sme žili v inom štáte ako Česká alebo Slovenská republika tak by nás naši páni ministri aj podporili v kúpe EKO áut a my by sme k nim prišli výhodnejšie, menej by sme zaťažovali životné prostredie aj naše peňaženky a míňalo by sa menej paliva… AHÁÁÁ, TAK TU JE PES ZAKOPANÝ!!!!
    Páni politici by totiž v takomto prípade prišli o „dotácie“ od ich občanov z daní za palivá!!!! A to nie je sranda!
    Z čoho by mali na svoje platy, vily, dovolenky a milenky???

    NO nič Vážený spoluobčania, kupujte diesle, traktory, dymte čmudte, platte čím ďalej tým viac za pohonné hmoty a tých pár šťastlivcov čo na to majú nech si kúpia ten svoj hybrid veď tých pár jednicov nám zisky až tak neohrozí…

    1. Máš to trochu
      Máš to trochu popletené.
      O peníze z daní za úsporu spotřeby paliv by nepřišly politici, ale stát. Stát nejsou jen politici, stát jsou všichni občané s českou státní příslušností, respektivě všichni daňový poplatníci. Ne že bych měl rád politiky, ale tohle hloupé papouškování hloupých klišé mi docela vadí. Podobné klišé, jako, když lidi říkají – ať si dluhy zaplatí, kdo si je nadělal, ať si je zaplatí politici. Nikoliv – dluhy dělají lidi – a to všichni, politiky z toho samozřejmě nevyjímaje. Tenhle potřebuje dotaci na krávu na mlíko, támhleten na špatnou úrodu. Jinej na čističku, další na auto, zateplení domu, invalidní vozík, na dopravu, na dálnici, na opravu kostela, na propagaci regionu a na milióny dalších věcí. Samé potřebné, ale i nepotřebné věci se dotují. Co jiný člověk, to jiný názor na to, co dotovat a co ne. Větší ramena, větší lobing větší nátlky, větší úspěch ve vymáhání dotací. Nejvíce sprosťárny mají proto na svědomí obvykle odbory. Stačí se podívat na nesmyslné dotace do prodělkových drah. Ano, dotace rozdělují politici, často pod tvrdým nátlakem, často si tím kupují své voliče.

      Muj názor je opačný – minimum dotací, minimum daní. Ať každý občan svobobodně rozhoduje, jestli za své peníze peníze koupí ekologické auto nebo jestli je dá na opravu kostela.
      Nechť stát nedotuje ani cirkev ani ekologická auta, nechť lidem nebere jejich vydělané peníze a oni ať za ně kupují, co uváží za rozumné.

  4. Zaujima ma do akej
    Zaujima ma do akej rychlosti, pripadne kolko km dokaze prejst na ciste elektricky pohon. Vtedy by stacilo pocitat spotrebu kWh/100km. Teda ak by bol ten dojazd aspon 20-30km na ciste elektricky pohon… Denno-denne nabijanie by potom z tohto auta robilo slusny elektromobil do prace a hybrid na dlhsie vylety. To uz by bol zaujimavy pohlad!

  5. Cena yaris hybrid v základe
    Cena yaris hybrid v základe s CVT (automatom) a automatickou klímou by mala byť približne na úrovni plne vybaveného yarisu so vznetovým motorom 1.4D-4D teda cca 14990€ až 15990€ čo je veľmi zaujímavá alternatíva! Výkon hybridnej sústavy 100PS a krútiaci moment vďaka elektromotoru cca 200Nm, to je slušné no najzaujímavešie budú mimoriadne nízke náklady na servis a prevádzku teda aj spotreba ktorá by sa mala pohybovať v rozmedzí od 2,5 až po 3,5L/100km! Viem že na Priuse C dosiahli v americkom predpredajnom teste spotrebu 2,9L/100km a pri veľmi ekonomickej jazde slimačím tempom priemerkou 30km/h dosiahli spotrebu 1,95L/100km. Neviem či bude Yaris ťažší ako C-čko ale v reáli by mohol dosahovať spotrebu v meste okolo 3-litrov, samozrejme treba rátať s tým že toyoťácke a lexusácke hybridy sa podstatne dlhšie zabehávajú kedže spalovací motor sa v nich veľa nenarobí kedže v ich systéme je primárnym ťahúňom elektromotor podobne ako v lokomotívach na druhú stranu sa to odráža aj v ich vysokej spolahlivosti a odolnosti! viď TUV 2011 a TUV 2012

    1. Hodnoty spotřeby 2 až
      Hodnoty spotřeby 2 až 3litry na 100 km jsou úplně mimo a praxe Oplu Ampera to jen potvrzuje. Jedna věc je kolik auto dosáhne při měření spotřeby podle metodiky, druhá věc je praxe. Když to trochu přeženu, tak lze u každého auta udávat 0 (nula) litru/100km. Do auta se namontuje ještě jedna nádržka na cca 4 litry paliva a tu budu jako přehlížet. Po měření spotřeby dle metodiky doplním do hlavní nádrže 0(nula) litrů – protože auto bralo benzín z malé přehlížené nádržky – a ejhle nulová spotřeba je na světě!?!
      A teď vážně. Vím, že měření probíhá trochu jinak, ale podstatu to vystihuje. Přesně tak je to s tou nabitou baterií v hybridu, která pomáhá snížit přes elektromotor spotřebu benzínu. Ale už nikdo neuvažuje, že po skončení měření je baterie prázdná a ani neuvede kolik el.energie (kWh)nám auto sežralo. Vždyť el. energii si musím také zaplatit!
      Smysl má tedy jedině udávat spotřebu benzínu i kWh a obojí na 100km. Např.5,2 l/100km pro spalovací motor a 14kWh /100km pro elektrický pohon. Vím, že při jízdě to není tak jednoduché a mnohdy pracují oba pohony současně či si druh pohonu nejde přímo zvolit. Ale přesto by to řeklo mnohem víc něž např. udávat 1,95 l /100km. Toť vše.

      1. Samozrejme ze 2-3 litre je
        Samozrejme ze 2-3 litre je utopia..ale ak aj auto bude jazdit za 4 litre je to na 100 konove auto parada. A uvazujes zle..pri hybride od toyotky nepocitaj ziadnu cenu za kWh..nakolko to nie je nabijaci hybrid…bateria sa nabija jazdou a brzdenim.Staci si precitat par uzivatelskych reakcii na roznych forach a napr. auris ma udavanu spotrebu 3,9 litra a ludia s nim dosahuju 4,4-4,9 benzinu co je na 1800kg a 136 konove auto parada. Za cenu 15-16000 eur plne konkurencne auto k naftovej alternative.A spolahlivost tychto hybridov je daleko pred naftou.

        1. Ale to já všechno
          Ale to já všechno vím.
          Ono 4,4 až 4,9 litru vypadá jinak než 1,9litru /100km…
          Za 4,9 litru jsem jezdil s 15 let starou Felicií bez extrémního šetření na vzdálenost alespoň 12 km.
          Až se budeš s touto Toyotou motat po městě např.30 km, tak uvidíš co máš za spotřebu. Moc velký rozdíl oproti klasickému spalovacímu motoru to nebude. A je to logické, když veškerou energii musí vyrobit zase spalovací motor…

          1. Vidis a uz porovnavas jablka
            Vidis a uz porovnavas jablka z hruskami 🙂 felicia za 4,9 litra.to si sa musel riadne snazit(urcite sa vela ludi co si to precitalo pousmialo ako ja)..su borci co na fabii green line sli priemerne za 2,5 litra…ale ked takto usporne pojdes yarisom hsd budes mat tych 1,9 litra..ty co jazdia s aurisom za 4,4-4,9 jazdia normalne..ty si na fabi za 4,9 litra zajazdis len ked budes stale mysliet na spotrebu.ja mam yaris 1,0 a rekord mam 3,8 ked som siel z puchova do zlina..ale to som si daval extra bacha na spotrebu yaris hsd bude za 4 litre jazdit aj bez opatrnosti a to je sakra rozdiel.100 konove auto co ti pojde bez toho aby si na to extra myslel za 4-4,5 litra benzinu je rozumna alternativa k nafte o spolahlivosti ani nehovorim.

            1. Ok. Pokud opravdu
              Ok. Pokud opravdu defenzivní jezdec, který s klasickým malooběmovým benzínem jezdí za cca 5 litru na 100km po přesednuti do Yarise hsd bude mít spotřebu 2 l /100km, tak to beru! A s radostí! Jen bych si přál,aby baterie vydržela – nejlépe 10 let.
              No praxe nám to už brzo ukáže jak to vlastně bude.

                1. No to rád
                  No to rád slyším.
                  Normálního člověka spíše zajímá časová životnost baterií než 500 tisíc km. Taxikář těch 500tisíc nalítá třeba za 6 let což většina z nás najede za 3x tak dlouho.

                1. srát na benzín. lepší je
                  srát na benzín. lepší je jezdit za 4apůl nafty.

                2. srát na naftu, lepší je
                  srát na naftu, lepší je jezdit za 8 v LPG(P 206, dalnice 130)

                3. Já klidně tvrdím, že za
                  Já klidně tvrdím, že za 5l/100 se jezdit dá i bez velkého omezování. U starého twinga bez klimatizace (1,2l, 43kW) jsem jezdil dlouhodobě za 4,8. U novějšího s klimatizací mám průměr za posledních 10 tankování 5,68 l/100 a to tam je 2000km na dálnicích v rychlostech přes 120 (při jízdě do práce, půl město, půl mimo jsem na 5,2l/100).

                  Ale u YARISu HSD, které je velikostí s tím twingem srovnatelné, je o 3 generace mladší a navíc má rekuperaci energie bych přece jenom očekával reálnou spotřebu výrazně nižší než jsou 4,4l/100km

                4. Yaris není srovnatelný s
                  Yaris není srovnatelný s Twingem, to proboha neblázněte. To možná platilo o první generaci. Dnešní generace Yaris v 5dv provedení je auto velikosti Felicie, Clia nebo starší Corolly, rozhodně ne Twinga.

                5. Klidně to můžu
                  Klidně to můžu srovnávat.
                  Všimněte si ale, že ve všech kategoriích dopadne YARIS HSD lépe. Nebude to ale o tolik, aby to bylo zajímavé (to je jako srovnávat staré a nové procesory – prostě nové jsou lepší, ale je neekonomické je nahradit). Takže je porovnám neobjektivně s parametrem druhé vozidlo do rodiny pro nákupy a do města.

                  TWINGO 93 vs YARIS
                  Délka: 3433mm vs. 3785mm – T
                  výška: 1423mm vs. 1530mm – Y (pro vyšší řidiče)
                  šířka: 1630mm vs. 1695mm – T
                  dveře: 3 vs. 5 (nelze udělit výhru, záleží na typickém využití vozu)
                  hmotnost: 820kg vs. 1025kg. – T
                  užitná hmotnost: 435kg vs. 455kg – Y
                  spotřeba (papírová): 5,8l vs. 3,7l – Y
                  spotřeba (reálná): 5,5l vs. 4,4l – Y
                  nákladový prostor: 168-1085l vs. 313-1183l – Y
                  maximální rychlost: 168km/h vs. 175km/h
                  původní cena: 14500 EUR vs. 16000 EUR.

                  Prosím všimněte si, ve většině parametrů vyhraje YARIS, ale to vítězství není nijak výrazné. Porovnávám auta, která jsou od sebe konstrukčně 20 let vzdálená, to první se ještě neprojektovalo na počítačích. Ano YARIS je o 30cm delší, což mu umožňuje umístit 5 dveří, je o 10cm vyšší a o 6 cm širší. Ovšem paradoxně neumožní převážet tak objemné věci, neboť my chybí lůžková úprava, díky níž může twingo využít jako nákladový prostor i sedadlo spolujezdce. YARIS má menší spotřebu – ovšem reálny pokles spotřeby na 4,4l je výsměch – pokud by twingo mělo rekuperaci, tak se na tuto spotřebu pohodlně dostane.

                  Shrnutí: YARIS je velmi dobré a povedené auto a určitě by to byla první volba v případě pořizování nového vozu. Ovšem v případě nahrazení existujícího vozu je ekologičtější počkat si na modely aut s reálnou spotřebou nižší, než zde uváděných 4,4l

                6. Těch pár (desítek) cm
                  Těch pár (desítek) cm navíc ale právě dělá rozdíl mezi praktickou nákupní taškou a malým rodinným autem. Ovšem absenci lůžkové úpravy vidím taky jako zásadní a v této kategorii neomluvitelný problém. Sám to používám velmi často a to mám liftback.

                7. Já jezdím Smartem za
                  Já jezdím Smartem za průměrnou spotřebu 4,8-5litrů na 100km.
                  Metodika výpočtu je snadná. Najedu 600-630km a tankuju +-30litrů benzínu. Jo a lehkou nohu nemám vůbec, ba naopak. Jezdit s lehkou nohou je nuda, když gumy vydrží 100tis.km. 🙂
                  No jo každá guma jednou zestárne. 🙂

Napsat komentář