Toyota vyvinula novou hořčíkovou baterii pro elektromobily, má být levnější a bezpečnější

redakce - 16 Prosinec 2020

Toyota vyvinula novou hořčíkovou baterii, která by se mohla stát bezpečnější a levnější alternativou současných lithium-iontových akumulátorů.Toyota Yaris auto baterie

Toyota zatím v oblasti bateriové elektromobility příliš aktivní není, až na Čínu, kde musí, a místo toho se dlouhodobě snaží prosazovat vodík. Aktuálně představila vodíkové auto Toyota Mirai 2. generace, ale zároveň uvedla, že brzy představí také SUV na baterie.
foto: Toyota

Nová katoda a elektrolyt umožňují akumulátoru pracovat při pokojové teplotě a zajistit hustotu energie srovnatelnou s li-Ion články. Použití hořčíku místo lithia zaručuje snížení nákladů a zamezuje porušování vnitřní struktury akumulátorů a tvorbě dendritů, které mohou způsobit poruchy nebo i zkraty.

V hořčíku se žádné podobné procesy nevyskytují. Nevýhodou dosud vyvinutých hořčíkových baterií byl nízký výkon a kapacita.

Podle profesora fakulty elektrotechniky a výpočetní techniky Houstonské Univerzity Yana Yao se průlomu podařilo dosáhnout díky spojení nové organické chinonové katody a elektrolytu, jehož základem jsou klastrové sloučeniny boru. Objev Toyoty může urychlit komerční nasazení hořčíkových baterií, nicméně vývoj stále pokračuje.

Hustší a stabilnější baterie

Nová baterie dosahuje téměř o dva řády vyšší hustoty než předchozí prototypy hořčíkových akumulátorů. Dokáže zvládnout více než 2500 nabíjecích cyklů při zachování přibližně 82 % kapacity, je tedy vysoce stabilní. Její stabilitu lze ještě zvýšit, mimo jiné úpravou vlastností membrány.

Práce na hořčíkových bateriích, kterými se výzkumné centrum Toyoty zabývá, představují jeden z mnoha výzkumných projektů Toyoty zaměřených na novou generaci akumulátorů.

V nejpokročilejší fázi je výzkumný a vývojový program týkající se lithium-iontových baterií s tuhým elektrolytem. Jejich hustota energie má být dvakrát větší než v případě současných Li-Ion akumulátorů s kapalným elektrolytem.

Toyota na jejich vývoji od roku 2019 spolupracuje se společností Panasonic, se kterou založila společné výzkumné a vývojové centrum. Spolupráce s Panasonicem má přispět k dosažení cíle ročního prodeje elektrifikovaných automobilů značek Toyota a Lexus na úroveň 5,5 mil. do roku 2030. Z toho má být jeden milion vozů zcela bezemisních.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Budoucnost je přece ve vodíku tvrdí Toyota!!!!!!

Oni dobre vedia ze nie. Predpokladam, ze cele to vodikove sialenstvo je iba kvoli dotaciam.

Obrázek uživatele Kuk

off
BMW dělá krok zpět a zatím se nežene autonomie 3 úrovně.
https://todaynewspost.com/uncategorized/bmw-steps-back-from-level-3-autonomous-driving-in-its-ix-tech-flagship/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Hořčík je taky slušně hořlavej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To mi připomíná, jak a proč vlastně skončily lithium sírové akumulátory, které už možná někdy před 8-10 lety, měli někteří výrobci dokonce v cenících a pak zase potichu zmizely?

No lebo OXIS Energy dosli eu fondy, mozno aj kvoli brexitu a preto sa o nich nic nehovori. Pravdepodobne to bola uz od zaciatku slepa vetva, lebo roky mazali med okolo ust a vysledok ziadny.

No vida. A prej že Toyota nic nedělá.

No toyota skor nema nic na trhu. To uz aj VW dodava. Hyundai a PSA maju tiez cosi ale Toyota ma iba nejaky experiment co nemas ani kde natankovat. Uz su citelne pozadu a EURO7 ich ide kopat do zadku lebo ani PHEV im nemusia stacit. Mozno si tiez kupia emisne povolenky od Tesly ako Fiat ;)

Obrázek uživatele Kuk

VW vyvíjel elektromobily 44 let a furt jsou 10 let pozadu. Stejně tak BMW. Evidentně je jim ten vývoj na houno a jen 40 let vyhazovali prachy oknem.

VW vyrábí elektroauta už od roku 1976. V 76 bylo Muskovi 5 let. :)))
https://dyler.com/posts/126/the-volkswagen-elektro-golf-an-electric-car-from-1976
https://www.hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

to ze ve VW ukuchtilo par nadsencu ve volnem case nejaky Golf nebo T2 s olovenejma baterkama neznamena ze od roku 1976 vyrabej elektromobily, veskerej vyvoj v celem koncernu ohledne elektromobility byl nekdy cca do roku 2010 par desitek az nizsich stovek tisic euro rocne a vesmes se tam jen zasivalo par lidi s peknym platem

Je rozdíl mezi vývojem (viz dva roky starý odkaz dole), a reálnou výrobou, až to bude na trhu, tak je začnu hodnotit,

"Dokáže zvládnout více než 200 nabíjecích cyklů při zachování přibližně 82 % kapacity"

neschazi tam jedna nula? fakt jen 200 cyklu?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Opravili jsme, díky za upozornění!

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Yao a jeho tým využili v baterii organickou chininovou polymerovou katodu a hořčíkovou anodu. Výsledkem bylo zařízení se specifickou hustotou energie 243 Wh/kg a výkonem 3,4 kW/kg. Baterie byly stabilní po 2500 cyklů.https://oenergetice.cz/akumulace-energie/americti-vedci-chteji-trhu-akumulaci-prorazit-horcikovymi-bateriemi

Takže vlastně žádnej HIT :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 35.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)

To nie ale je to aspon alternativa k lithiu. Horcik je podstatne lacnejsi a dostupnejsi. To by bol dalsi kliniec do rakvy haterom co tvrdia, ze lithia je nedostatok.

Pravda. Ale Lithia je vlastně nadbytek, jen je třeba jej vytěžit. Koneckonců až doslouží současné baterie a budou se recyklovat. Bude materiálu až nadbytek. Tedy je třeba vytěžit dostatek zejména pro příštích 10 až 15 let. Pak bude drtivá většina z recyklací a bude se jen "dotěžovat" :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 35.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)

Asi ano, ale bolo by fajn mat konkurencnu technologiu, lebo zas to znizi cenu suroviny aj baterii. Podla mna sa dostaneme na cenu pod $50/kWh do konca tohto desatrocia. Uz teraz sa zacinam pytat, preco su EV vlastne take drahe, ked si odpocitam cenu baterii. Napr. zoberiem si auto za 35 000Eur, pri cene 150Eur/kWh by 100kWh bateria (to pre dojazd do 500km staci a je to zbytocne vela) mala stat 15000Eur. Teda znovu sa pytam co drahe je na EV, bez baterie ked stoji 20000 Eur? Hlavne ked auta za 35000 Eur maju bateriu tak okolo 70kWh.

Dinosauri si k cene EV prictou usly zisk za neprodaneho spalovaka.

Z recyklací zase nesplníš požadavek USD100...takže bude zase nějaký rok trvat, než i z recyklací bude možný vyrábět laciný baterky.

Technická poznámka. Muskův požadavek vyplývající z battery day je USD 50 a méně.

Technická: u Muska je to neexistujícím marketingem spočítaný.

Obrázek uživatele ozana

Ha, ha, ha.

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol