Toyota vyvíjí na Stanfordu a MIT umělou inteligenci

Jan Horčík - 07 Září 2015

Automobilka Toyota seznala, že je v oblasti robotických aut pozadu před konkurencí, a proto uzavřela nové strategické partnerství. S vývojem umělé inteligence jí pomůžou slavné americké univerzity.auto značka logo Toyota

Toyota je s ohledem na nové trendy, ať už jsou to elektromobily nebo robotická auta, velmi konzervativní.
foto: Hybrid.cz

Toyota jde na věc od lesa. Vývoj umělé inteligence pro svá (budoucí) robotická auta částečně delegovala na ty nejlepší americké univerzity: a Stanford. Jako vedoucího celého projektu si navíc najala bývalého vedoucího programu DARPA, kterým byl od ledna 2010 Dr. Gill Pratt.

Japonská automobilka je připravena během následujících pěti let investovat celkem $50 mil. Pratt celou iniciativu okomentoval slovy o tom, že "chceme, aby lidé žili v bezpečnějším a důstojnějším prostředí".

Hlavním cílem je pochopitelně redukce smrtelných nehod, stejně jako v případě většiny dalších automobilek (nebo jiných firem), které o roboauta stojí. Mezi takové dnes patří Apple, Google, Volkswagen/Audi, Volvo, Bosch, Nissan, Daimler a další.

Toyota ale myslí v tomto případě i na seniory. Ti ve stáří auto používat nemohou, což značně omezuje jejich možnosti. Dobrým příkladem je ostatně pro Toyotu domácí Japonsko.

Podle Pratta nicméně "robotické řízení" nutně neznamená, že z řidičů se stanou pouze pasažéři. Jedním z cílů je totiž podle něj také "eliminovat dálniční kolize bez toho, aby zmizela radost z jízdy".

Prett dále dodal, že zmíněných $50 mil. pro obě univerzity rozhodně není jediná investice, která od Toyota do výzkumu umělé inteligence putuje. Na závěr Pratt dodal, že "s ukázkou toho na čem pracují nebudou čekat na plně autonomní vozidlo".

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Hyperloop

"Toyota ale myslí v tomto případě i na seniory. Ti ve stáří auto používat nemohou, což značně omezuje jejich možnosti. Dobrým příkladem je ostatně pro Toyotu domácí Japonsko."

Vzhledem k tomu, že Japonsko je jedna z nejrychleji stárnoucích zemí na světě, tak bych v tom spíš viděl přípravu na budoucí velkou spotřebitelskou skupinu než jen altruismus se staříky.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Určitě nemáme iluze o tom, že by šlo "altruismus". Na druhou stranu, když firma řeší legitimní a rálný problém jednotlivce/společnosti a nechá si za to posléze zaplatit, určitě to není ani nic špatného.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Aas

Suhlasim s Prattom, ze UI v autach by mala byt predovsetkym v zabraneni nehody, ci uz predchadanim alebo eliminovanim chyby vodica a az z toho nasledne usilovat a autonomnu jazdu.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol