Toyota v Česku prodal o 46 % víc aut, zájem o hybridy strmě roste

redakce - 08 Únor 2018

Toyota za minulý rok v Česku prodala 8813 aut. V registracích jí patří desátá pozice na trhu s 3% podílem a mezi privátními zákazníky dokonce čtvrté místo.Toyota RAV4 Hybrid hory bordeaux

V prodejích privátním zákazníkům dosáhla vloni Toyota čtvrtého místa a meziročního nárůstu 43 %. Je tedy jednou z nejoblíbenějších značek v ČR. O 50 % narostly prodeje i ve fleetovém sektoru.

U firemní klientely uspěla Toyota nejlépe za posledních pět let a v tomto segmentu se za rok 2017 stala nejrychleji rostoucí značkou.

Už čtvrtinu ze všech prodaných vozů této značky tvoří hybridní modely, loni se jich prodalo celkem 2079. U automobilky Lexus hybridy představují dokonce 90 % prodejů, v roce 2017 si je v ČR pořídilo 278 zákazníků. Celkem se v ČR se loni prodalo 2 826 hybridních vozů.

„Automobilový trh v Česku měl podle prognózy vloni vzrůst o 11 procent, realitou byla však pouhá čtyři procenta. I přesto jsme dokázali prodeje navýšit o 46 %. Jedním z důvodů stále vyšší oblíbenosti vozů Toyota je, kromě vysoké spolehlivosti a tradiční kvality, jistě také i čím dál větší obliba hybridních modelů. Spolu se značkou Lexus jsme prodali přes 80 % všech hybridů na českém trhu,“ říká Martin Peleška, ředitel Toyota Central Europe-Czech.

Nejoblíbenějšími modely byly i v loňském roce Yaris, Auris, crossover Toyota C-HR, SUV RAV4 a také nejprodávanější vůz světa, Toyota Corolla. Více než polovina zákazníků Toyoty C-HR a přes 80 % nových majitelů RAV4 se přitom rozhodlo pro jejich hybridní variantu.

„Díky aktuální nabídce a nízkým provozním nákladům jsou naše vozy dostupnější pro čím dál více zákazníků. Za skvělou cenu získávají vozy s vysokou výbavou a pověstnou spolehlivostí značky Toyota,“ doplňuje Martin Peleška.

Úspěšný start nového roku

Stoupající trend prodejů potvrzují i výsledky z letošního ledna, kdy počet uzavřených smluv u značky Toyota meziročně vzrostl o 44 % na 806 zákaznických objednávek. Toyota tak hned v prvním měsíci nového roku dosáhla sedmého místa v podílu na trhu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám taky RAV4h a jsem s ní vcelku spokojen. Spotřeba není žádná zázračná (dlohodobě asi 6,7), ale co se dá čekat u tak velkého auta.

Chtěl bych doplnit ještě jednu "vadu" Toyoty:
- Její palubni systém je dost zaostalý. Když to srovnám s Golfem 7, tak je to dost slabé. Hlavně mi vadí, že nejsem schopný rozumně přehrávat hudbu a audioknihy z USB paměti. Toyota bohužel nemá dobrý systém výběru skladby/alba z adresáře a nabízí jen "DLNA like" výběr. To bych musel zeditovat všechny MP3 tagy tak, aby vše 100% sedělo, což je hodně práce. Uvažuji, že si časem koupím nějaký doplněk (viz např. car-solutions.com), který bude pasovat na interface navigace, bude mít Android a rozumné ovládání. Toyota zjevně nebude nikdy podporovat MirroLink nebo Android Auto.

Na závěr chci říct, že RAVku jsem kupoval hlavně proto, že Toyoty jsou jedny z nejspolehlivějších aut na světě a taky chtěl jsem jít trochu s dobou a pořídit si hybrid. Potíže s palubním systémem jsem už překousl.

Tom

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V prosinci 2017 jsem se rozhodl přesedlat ze své Mazdy CX5 na Toyotu RAV4 Hybrid. Dnes, tedy 25. 2. 2018 mám najeto cca 3 500 km a mám některé své dojmy a zkušenosti, které člověk obvykle nezíská v rozhovoru s prodejcem, čtením prospektů, zkušební jízdou a zcela určitě ne čtením reklamních článků v jejichž názvu figurují slova „nezávislý test“ apod.
Musím říci, že celkově mám ze své Toyoty celkem dobrý dojem. Připadá mi uvnitř prostornější, lépe odpružená a odhlučněná než moje Mazda. (Dále budu pro moje Mazda používat zkratku MM.)
Má pohodlnější nastupování dozadu, pohodlnější zadní sedadla, dobrou akceleraci, velmi se mi líbí adaptivní tempomat, který využívám skoro pořád. Dobré je rozmrazování čelního skla a el. otevírání pátých dveří, vyhřívání všech sedadel., volantu a kamerový systém. Celkově mohu říci, že jde o pohodlné auto. Pár věcí mne ale u Toyoty překvapilo negativně. Většinou jde o méně významné věci. Mnohé by se asi daly snadno vyřešit. Nenadchla mne ekonomika provozu. Podotýkám, že jde o mé osobní názory. Kdo chce, může si je ověřit a posoudit sám. Každý jim může připisovat jiný význam. Možná se v něčem mýlím.

Jde o vozy rozměrově dosti podobné rozměrově.. Rozdíl hmotnosti asi má na svědomí hybridní systém.
Negativní překvapení mne čekalo při převzetí vozu. Nechal jsem si namontovat originální Toyota tažné zařízení. Nebylo ale skryté jako u MM, kde s odejmutým hákem a sklopenou zásuvkou není vidět vůbec. Zároveň mi bylo řečeno, že otevírání zadních dveří „kopnutím“ nohou bude díky TZ fungovat trochu hůře a opravdu se nějak nedařilo. To jsem rozporoval i písemně a bylo mi řečeno, že to tak prostě je, dříve se prý po montáži TZ hybridní pedál vypínal úplně. Po čase jsem se setkal s jiným majitelem stejného vozu a zjistil jsem, jak je třeba nohou správně „kopnout“. Musí to být trochu stranou, ne moc blízko spodku auta, ne moc rychle. Nyní mám úspěšnost cca 1 : 10 (tzn. 10y úspěch, 1 x neúspěch) a jsem s touto funkcí spokojen. Podobného něco se odehrálo s namontovanými zimními pneumatikami, které mají jeden směr otáčení, ale v návodu se doporučuje záměna pneumatik každých 5 000 km křížem! Bylo mi řečeno, že zimní pneu se obousměrné nedělají. Na webu jsem jich pár našel, ale další diskuzi s prodejcem jsem vzdal jakožto asi zbytečnou.

Zavazadlový prostor mne trochu zklamal pár detaily jako první
Celkem ujde, trochu v něm překáží menší schodek za zadními opěradly. V prostoru ale není elektrická zásuvka. MM ji měla. Autoledničku tedy budu o dovolené zapojovat kabelem nějak nastaveným a protaženým do kabiny.
Zadní opěradla nelze sklopit do vodorovné polohy. Zůstávají dosti „do kopce“. V MM to šlo.
Roleta zavazadlového prostoru je svinovací, ale vždy vodorovná. V MM byla spojena se zadními dveřmi a tak se její konec při otevírání zvedal spolu s nimi. Tedy nepřekážela při nakládání do kufru.
S vozem se dodává jakási síťka na dvou teleskopických tyčích, pro které je připraveno upevnění těsně pod roletou. Smysl jsem se z návodu nedozvěděl, prodejce mi rozpačitě sdělil, že to mohu vyhodit.
V prostoru jsou 2 plastové háčky pro zavěšení tašek apod. Sešlo by se jich víc příp. příhodněji umístěných např. na bocích uprostřed. Oba jsou totiž hned vzadu v rozích u pátých dveří.
Odemykání kufru mne vysloveně naštvalo. Otevírání kufru je totiž nelogicky spojeno s odemknutím celého auta, které je pak nutno zase zamknout. Otevřete-li jakkoliv kufr, nejdříve se odemkne celé auto! Pokud otevíráte kufr dálkovým ovládáním, musíte nejdříve odemknout celé auto. Pokud kufr zavřete, musíte počkat, až se páté dveře elektricky úplně dovřou. To pár vteřin trvá. Pak nesmíte zapomenout a musíte ostatní dveře zamknout dálkovým ovládáním nebo stisknutím tlačítka nebo dotekem rukou na kliku předních dveří. Představte si, že jste si z kufru něco vzali, držíte to oběma rukama, je to i trochu těžké, chcete odejít, ale nejdříve čekáte až se dveře kufru dovřou a pak zamykáte. Přitom vám jedna ruka samozřejmě trochu chybí. MM se uměla automaticky zamknout když řidič s klíčem v kapse se od ní vzdálil cca o 1 m. Myslím, že by to mělo jít naprogramovat v Toyotě také.

Ekonomika provozu

Zatím mám dojem, že se údaji udávanému výrobcem, tedy 5,2l/100 km, asi moc nepřiblížím, což je celkem obvyklé. Jezdím většinou sám, jezdím celkem pohodově, neakceleruji moc často, využívám tempomat. Od koupě mát tvrdošíjně průměr 7,2 l/100 km. Mechanik mi tvrdil, že po cca 8 000 km se spotřeba sníží na cca 6,5 l/100 km. Moc tomu nevěřím. Elektromotory autu spíše jen vypomáhají s rozjezdem nebo při popojíždění v koloně a při akceleraci. Akumulátory jsou NiMh, nikoliv LiOn. Benzínový motor má výrazně nižší výkon než současná Mazda 2,5 l, jejíž motor má stejný výkon jako celá hybridní soustava Toyoty! Servisní interval Toyoty je o 5 000 km, tedy 25 % kratší než u MM. Zatím nevím, co bude stát pravidelná návštěva servisu. Takže nic moc nečekám.
Pokusím se odhadnout efekt hybridního pohonu:
Dejme tomu, že se časem dostanu na průměr 6,5 l/100 km. S MM jsem se pohyboval kolem 8,2 l. Dejme tomu, že na 100 km ušetřím celé 2,5 l benzínu po 30 Kč/1 litr. Při najetí 150 000 km ušetřím 3 000 litrů benzínu, tedy 112 000 Kč! Připočteme-li častější servis, tak je efekt celkem málo zvýznamný. Při srovnání spotřeby hybridu s naftovým motorem by asi hybrid dopadl hůře. Samozřejmě lze ve výpočtu počítat i s příznivějšími veličinami. Každý si to může zkusit sám. Nějaký ekonomický zázrak se asi konat nebude.

Co by v autě mohlo být jinak a moc by to ani nestálo

1. Začnu prkotinou. Na cloně u řidiče není obvyklý plastový pásek za který se běžně zasouvají nějaké doklady apod. Asi si jej nahradím podvazkem. (Pokusím zeptat, jestli nedodávají značkový s logem Toyota.)
2. Zmíněné zamykání při odchodu řidiče by se také hodilo. Odpadlo by čekání na dovření dveří kufru atd., a nutnost pamatovat na zamčení auta. Nesmyslné odemykání celého auta při pouhém otevření kufru by mohlo být snad alespoň nastavitelné řidičem podle jeho osobních preferencí (neodemykat všechny dveře, odemknout jen u řidiče apod.)
3. Po vypnutí zapalování se vypne vše. V MM byly ještě některé záležitosti cca 10 vteřin možné ovládat. Např. sklopit zrcátka nebo dovřít okna.
4. Schránka spolujezdce je hluboká a špatně je do ní vidět. Nějaké osvětlení by se hodilo. Nemluvě o tom, že by mohla být klimatizovaná, ale to už je přílišná troufalost. Rozpuštěné máslo na svačině nebo rozpuštěná čokoláda nejsou v životě všechno.
5. Chybí lepší háčky v zavazadlovém prostoru a el. zásuvka.
6. Tempomat je fajn. Funguje při rychlosti nad do 40 km/hod. Vůz si při jízdě udržuje konstantní vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Ta je nastavitelná ve třech délkách. Napadá mne, že by se mohla přizpůsobovat sama rychlosti auta s možností její korekce řidičem. Potřebné údaje jako ryhlost a vzdálenost smá systém k dispozici. Nyní je vzdálenost stejná při rychlosti 150 nebo 50 km/hod. Při poklesu rychlosti auta vpředu, Toyota přibrzďuje. Pokud rychlost klesne pod 40 km/hod., se ozve slabé pípnutí a náhle brzdit přestane. Upozornění pípnutím by mohlo být výraznější a hlavně by se tempomat nemusel vypínat tak brzy. Mohl by brzdit i při nižší rychlosti, příp. do zastavení. To by byla pohoda ve městě a v kolonách!
7. Protikolizní systém nevím jak funguje. Zajímalo mne to, ale nepodařilo se mi vyvolat jeho činnost. Teoreticky podle návodu by měl hlavně začít brzdit. Dal jsem si na silnici 1 m vysokou prázdnou krabici a Toyota do ní klidně bez zábran vrazila. Že by poznala, že je to papír? Bylo by fajn např. video výrobce, kde bych mohl vidět jak systém opravdu funguje Rád bych věděl co od něj mohu opravdu očekávat, abych věděl jak si mám počínat, když zafunguje. Funguje vůbec?
8. Hlídání jízdních pruhů jsem zkoušel opakovaně. Docílil jsem jen slabého pípnutí při vyjetí z pruhu, při opakování mi systém doporučil přestávku. Nějaké impulsy do volantu, které by údajně měly přispět k udržení se v jízdním pruhu jsem zaznamenal jen jednou. Byly slabé, bezvýznamné. Do svodidel bych mohl klidně vjet i rychlostí nad 100 km/hod. Také by asi neškodilo alespoň názorné video.

Jezdí se mi s Toyotou dobře, ale mám pocit, že některé věci výrobci unikají a bojím se, co mu ještě třeba uniklo. No a ekonomika provozu asi nestojí za celou složitost systému a zvýšení hmotnosti o cca 160 kg.

Pokud Vás zajímají další zkušenosti, pokusím se odpovědět. Pokud máte nějaké užitečné rady, uvítám je a předem za ně děkuji.

Jan Orel
orelvlahvi@seznam.cz

Diky, kez by tu takovych prispevku bylo vic.
Ad test nouzoveho brzdeni, co krabici omotat alobalem, aby byla viditelna pro radar (predpokladam, ze ho pouzivaji)?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Škoda, že to tady za pár dnů zapadne, někde na elektroforu by to bylo "na věky"

Super recenze, díky za práci!

S těma bezpečnostím systémama bych doporučil natočit názorné Youtube video. Když bude dobře udělané mohlo by se stát trošku virálním a vzbudit zájem uživatelů i výrobce a vyvolat plodnou diskuzi. Toto jsou přesně otázky, které lidi zajímají.

Pověsil jsem to do místního fóra, škoda aby to zapadlo
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=294

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

díky za hezkou minirecenzi,
jinak neznám moc lidí co by si dávali svačinu do schránky u spolujezdce :-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

すごい。

頑張れトヨタ。

Sugoi. Skvělé :) A Toyota.
To "jdi na" bych rád rozšifroval a proč končí na RE.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Obrázek uživatele ozana

Na to stačí Google translator.
Japonsky se učit fakt nebudu.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

頑張れ=ganbare.
Neco jako snazte se, makejte. RE znamena rozkazovaci zpusob.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter