Toyota ukázala výrobu vodíkového auta Mirai

Japonská Toyota začala vyrábět vodíkové auto Toyota Mirai už v listopadu 2014. Auto se vyrábí v továrně Motomači v Toyota City v prefektuře Aiči. Výrobní linku aktuálně veřejnosti představil šéf automobilky.

Toyota uvolnila několik videí z výrobní linky vodíkového auta Toyota Mirai
foto: Toyota

Japonské automobilky Honda, Toyota a Nissan prosazují rozvoj vodíkové infrastruktury. Ostatně, samotná Toyota už má v Japonsku objednávky na 1500 vodíkových aut Mirai. Zájem je vyšší než se čekalo.

Letos chce Toyota vyrobit celkem 700 kusů tohoto auta, příští rok navýšit produkci na 2000 kusů a o rok později na 3000 kusů. Továrna Motomači byla spuštěna v roce 1959 a vyráběly se tam významné modely jako Corona, Supra nebo Lexus LFA. Mimochodem, právě od něj vyrobila Toyota také vodíkovou verzi!

Výrobní linka luxusního supersportu Lexus LFA se stala „domovem“ nového auta na vodík jménem Toyota Mirai. Dva roky poté co sjel z linky poslední vyrobený model Lexus LFA tam vysoce kvalifikovaní pracovníci smontují každý den zhruba tři modely Mirai.

Toyota Mirai, první sériově vyráběné a komerčně prodávané auto na vodík, dokáže ujet na jednu nádrž vodíku asi 500 km. Prodává se v přepočtu za cenu kolem 1,3 mil. Kč.

DALŠÍ VIDEA:

Toyota

47 Comments on “Toyota ukázala výrobu vodíkového auta Mirai”

  1. Podľa mňa sa tento typ
    Podľa mňa sa tento typ pohonu nikdy nerozšíri masovo.
    Keď si niekto pamätá štatistiku od šéfa Tesla Motors, že cca. 90 percent elektriny na jazdu elektromobilom Tesla majitelia nabili z domácej zásuvky – čo pre mňa znamená, že kto chce alternatívu, nechce ďalší monopolné palivo. Elektrina je proste všade.

  2. Palubní deska Už jsem par
    Palubní deska Už jsem par aut rozebíral , ale tak složitou palubní desku jsem nikde neviděl.Celé to auto je neskutečně složité Je tam spousta součástek . Kolik Inženýrů se asi na jeho vývoji muselo podílet? Demonstrace technické vyspělosti a možností současného vývoje.Jako případného potenciálního kupujícího by mě tato videa špíze odradily od nákupu . Kolik bude stát servis na něco tak složitého. Každá součástka má svou životnost . Už u klasického zpalováku vám odejde nějaké čidlo, servo a auto se zastaví.

    1. jo to jsou a v každý je
      jo to jsou a v každý je až 870 bar tlaku 😉 CESTA na MĚSÍC zaručena :-)) Dobrá je scéna jak TY NÁDRŽE ta buclatá japonka tankuje. Jak si u tohu musí říct (dodat odvahy) : DOBRÝ TAK JSEM TY HADICE ZAPOJILA SPRÁVNĚ, SNAD, TEĎ VOTOČÍM KOHOUTEM, NAPUSTÍM TO A SNAD TO NEBOUCHNE… STŘIH :-))))

      1. Sice tomu prt rozumím, ale
        Sice tomu prt rozumím, ale myslím si že vodik je slepá ulička, vnímám to že je tady snaha zas učinit lidi zavislým na jinem druhu paliva, kdežto elektřinu máme už všichni doma a navic je tady možnost přes solární možnosti dobíjet zdarma a toho se asi nejvíce někteří děsí že nebude možnost jak lidi zas pumpovat..

        1. Elektina je taky druh
          Elektina je taky druh paliva. Ja tomu taky prd rozumim, jen vnimam ohlasy konference, ctu a delam si vlastni nazor. A myslim si, ze to je presne naopak. Ve velkych mestech extremne zalidnenych typu Tokio je daleko jednodussi privest na benzinku cisternu s plynem, nez budovat celou sit rychlonabijecek, pro spousta lidi je elektromobil naprosto neresitelny problem.
          Ono to totiz neni tak jednoduche s tou elektrinou, jak to na prvni pohled vypada, sice je ji dost, ale ne na spravnych mistech a investice do site jsou nakladove uplne jinde.
          Ale tady je spousta odborniku na danou problematiku ti vam to zcela jiste pekne vysvetli, proc jedine elektromobil a nic jineho.

              1. 95%nabíjení Tesla S
                95%nabíjení Tesla S probíhá doma.
                Jsem přesvědčen o tom že v budoucnu budou garážová stání ve městech vybavena nabíjecími stojany.Bude využíváno levnějšího nočního proudu. Při nočním nabíjení nebude vadit, že mají malý výkon.
                Pro úsporu místa budou stavěny robotické parkovací domy, kde se zaparkovaný automobil automaticky připojí k nabíjecí síti. https://www.youtube.com/watch?v=wI-LD7TTrwU

                1. A to zijete kde prosim vas?
                  A to zijete kde prosim vas? Na zelene louce? Mate vubec predstavu, kolik procent aut ma garazove stani? A kolik procent aut stoji je tak kde je proste zrovna misto?

                2. Samozrejme, ze vsechno se
                  Samozrejme, ze vsechno se nabiji doma, protoze EM si koupi jen ten, kdo ma barak a garaz, kde muze nebijet v noci. Kolik takovych lidi zije, treba v Praze. A co teprve v Tokiu 🙂

                3. Nevím jak v přelidněné
                  Nevím jak v přelidněné Praze, Ale v Ostravě Většina mých kolegu v Práci bydlí ve městě .Ti co mají automobil Mnozí
                  vlastní garáž . Už před druhou světovou válkou byly stavěny činžovní domy s garážovým stáním . Po válce byly jiné priority. I dnes se staví a kryté stání developeři mnohdy neřeší . Důležitý je maximální zisk a to garážové stání nepředstavuje Lidé také nejsou ochotni si připlatit.Nemají kupní sílu. Například v Orlové Ještě před dostavěním podzemního Garážového staní Byla všechna místa vyprodána rezervována . Na vině je vysoká drobná kriminalita většina majitelů automobilů, má osobní zkušenost s vykradením vybavení Automobilu. Budování patrového garážového stání je určitě zajímavý investiční plán v přeplněných místech s absencí parkovacích míst.

                4. Honzo, v Ostrave jsem se
                  Honzo, v Ostrave jsem se narodil a 20 let jsem tam zil. Ano v Ostrave je situace trosku jina, nicmene ne tak moc vzdalena od Prahy. Ciznovnich domu s garazi je poskromnu a panelaky to maj zcela vyjimecne. Je pravda, ze novostavby, kterych je v Praze daleko vice nez v Ostrave jiz garazove stani maji.
                  Nevim o zadnych rozlehlych parkovacich domech v Porube, Hrabuvce, Privoze, v centru snad krome Karoliny. Zato vim, ze tam, kde jsem pred 15ti lety bydlel a na ulici stalo jedno auto se dnes neda zaparkovat. Na vsech sidlistich se hleda parkovaci misto docela tezko. Stejne to same plati o Praze, parkuje se kde se da. Centrum se spise zalidnuje, nez (narozdil od Ostravy) vylidnuje. To, ze par tvych kolegu ma garaz je jasne, par mych kolegu ma taky garaz, ale v naproste vetsine to jsou ti, co bydli mimo Prahu a dojizdeji kazdy den do prace. Auto chce dneska kazdy. Nekteri se rozhodli se zit mimo mesto, to je jejich volba a zivot nez auto neni mozny, ale jini chteji zit ve meste.
                  Ted zasadni otazka. A co ti, kteri bydli ve starych castech mest? Ty zbourame a postavime znova? Co sidliste s panelaky, tam taky bydli lidi, taky je zbourame? Ja jsem pro, udelame podzemni parkoviste, tak jako v Italii, bohuzel nevim o zadnych podobnych projektech ve starych castech meste. Praha neni Berlin, tady je malo mista a to jsou i horsi mesta. Pro me, jako pro spoustu dalsich lidi neni EM resenim, pro me je resenim neco, co muzu za 5 minut natankovat a pak s tim jezdit cely mesic, nebo by klidne stacilo tyden. Pokud nebude existovat EM, ktery tohle poskytne, neni sance na zasadni rozsireni, v tuto chvili je CNG, LPG a vodik daleko lepsi reseni. Bez ohledu na ucinnost. Neobvinoval bych z toho zadnou ropnou loby, to je proste common sense.

                5. ackoli jsem zatim vybudovani
                  ackoli jsem zatim vybudovani pripojky na verejnem parkovisti nemusel resit, nevim proc by to nemohlo jit? Kdyz jsem bydlel ve Finsku, tak tam normalne pred panelakem na verejnem parkovisti meli sloupky pro vyhrivani bloku motoru aby rano nastartovali.

                  Uplne stejne reseni bych si predstavoval pro EV. Takovy sloupek stoji do 10.000Kc a kdyz se vykopove prace udelaji jednou pro cele parkoviste tak se to taky bude dat zvladnout. Obzvlaste kdyz uvazim, ze kazde auto tam odebere elektrinu za ~20.000Kc rocne.

                  Problem vidim v byrokracii, nikoli v proveditelnosti.

                6. Mohlo by to jit, kdyby nekdo
                  Mohlo by to jit, kdyby nekdo chtel, jenom jeste je potreba mit ty parkoviste 🙂

                7. aha takze ony nejsou ty
                  aha takze ony nejsou ty parkoviste? A kde teda stoji ty auta ted kdyz ne na parkovistich? I kolem cesty, kdyz je vyhrazene parkovaci misto, tak to je podle me parkoviste.

                  Ano, obcas stoji i na trave, ale tech neni zase az tak moc.

                8. To zalezi od toho jak
                  To zalezi od toho jak definujete parkoviste 🙂 Ja spise myslel, ze se tady bavime o parkovisti, typu odstavna parkoviste, pripadne parkovaci domy ne o ulici.

                9. nevidim duvod proc by na te
                  nevidim duvod proc by na te ulici nemohly byt uplne stejne sloupky jako na tom parkovisti…

      2. Pre nich mozno, kedze ziadnu
        Pre nich mozno, kedze ziadnu vodikovu infrastrukturu nerozvijaju 😉

        ale inak je samozrejme elektricka infrastruktura podstatne jednoduchsia, kedze tam je vyriesena distribucia a bezpecnost plynuca s povahy elektrickej energie.

        Cele je to slepa vetva a ze urobia 6000 aut za 3 roky, to je ako keby stale vyrabali prototypy. Taktiez dojazd je hodne slaby a uz su elektromobily, ktore su schopne ist aj dalej.

          1. Elektřina proudí po
            Elektřina proudí po vedení, ale Vodík je nutné převážet za přísných bezpečnostních podmínek jako LPG,Benzin a jiné výbušné sloučeniny.To se projeví v koncové ceně . Nedovedu si představit že by někdo vybudoval další plynovod jako je rozveden zasíťován zemní plyn(CNG). Jasně je nutné vytvořit nový model zdanění osobní a nákladní dopravy .
            Německo má v plánu vybudovat 400 čerpacích stanic. Autoři projektu očekávají, že celkové investice na tento ambiciózní infrastrukturní projekt se vyšplhají přibližně do výše 350 milionů eur.
            http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/nemecko-ceka-vodikovou-revoluci-do-deseti-let-zde-vyroste-400-plnicich-stanic-1026727

      3. Jednodussi? Leda tak v
        Jednodussi? Leda tak v Alenkinej Risi divov. Elektrinu ma clovek doma, pomerne nenarocne a lacno si dokaze ktokolvek namontovat aj solarne panely a dobijat akykolvek elektromobil doma, u suseda, na chate… S vodikom je to uplne iny vesmir, kopec povoleni, skusky, atesty, neustala hrozba vybuchu… Rozvoz vodiku po zemi do cerpacich stojanov ci uz v cisternach alebo nejakymi potrubiami ani omylom nebude lacnejsi a jednodussi! Clovece, premyslajte, nez nieco tresnete.

    1. Důvody?? Japonsko je na tom
      Důvody?? Japonsko je na tom ekonomicky moc špatně
      kcc-hho.webnode.cz/business/japan/
      Od války tíhlo k partnerovi USA. V USA přijde co nevidět nová vláda – čeká se republikáni. Ti chtějí poslat elektromobily do chládku a znovu podpořit vodíkovou infrastrukturu
      kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/hydrogen-power/
      tak jako jí prosazoval Bush junior od 2001 roku (Má to nějakou souvisloust s ropáckou mašinérií….)
      Takže Japka zaprodali svoji ekonomickou duši špatný straně ameriky, aby si zachránili svoji ekonomikou prdel a oni jim to vysponzorují 😉 Důvod? Aby se pod kontrolou i nadále udržel BYSNYS s TANKOVÁNÍM do aut a aby si lidičky mravenečci nesosali zalevno doma v garáži na tož u TESLOVÝCH SUPERCHARGERŮ 😉

      1. Toho smajlika beriem ako
        Toho smajlika beriem ako compliment. Ako uprimne pacil sa mi ich pristup. Ake boli tie stroje ciste naradie. Ako preciznost a ich pristup k praci je uplne iny ako u nas. Mal som v praci kolegynu z Japonska a to nechapali ani domaci a nie ja zo zahranicia ako vsetko muselo klapat. A len mimo temu. Teraz jazdim Hondou Civic mam ju asi rok a mesiac. Ako to auto akoby bolo stale nove. Citim sa v nom akoby bolo zakazdym vyrobene iba vcera. Mali sme roky nemecke auta a otec ma teraz Insigniu ale ta nemecka strohost neviem no jednoduche klobuk dole pred japoncami. A neviem ci sa vratim k nemeckym autam este hhe. Inac tieto videa super od Toyoty

Napsat komentář